Tähän asti mulla on ollut vankka uskomus, että liki kaikkien suskien omat boksit pystyy jollain tavalla säätämään kohdilleen sliparin vaihdon jälkeen, tänään tuohon uskomukseen tuli pieni horjuma. Laitoin aamusta Dyno-mightille postia ja kysäisin säädön hintaa, sieltä tuli vastaus ettei se onnistu kun on kaksoissuuttimet näissä uudemmissa. Viaberille soitto, sieltä tuli taas vankkumaton vastaus että kyllä onnistuu, no problem. Ketä uskoa? Onko joku otsikon kikottimeen säädättänyt oman boksin ja miten kävi? En viitisisi heti olla laittamassa kommukkaa jos vaan tuo oman säätö onnistuu edes sinne päin. Aamusta yritän maahantuojalta saada vielä yhden vastauksen, katsotaan sitten eniten ääniä saanut kanta.
Onnistuu.. Ihme kyllä jos joku on vättänyt ettei onnistuisi!
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Aina olen näissä asioissa kaikille suositellut Viaberia ja niin teen myös nyt. Ei taida paremmin asiaansa osaavaa äijää tässä maassa olla. Täydet 10 pojoa oman pyörän säätämisestä.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Soitin maahantuojan edustajalle ja sieltä sanottiin samaa kuin Viaberista, onnistuu Yoshiboksilla molempien alueiden säätö. Lieneekö ollut vain kaupanteko Dynomightissa mielessä, kaveri oli vakaasti myymässä PC V:tä asennettuna ja säädettynä 739 € sopuisaan hintaan.Pysynpä siis jatkossakin Harrin asiakkaana, siellä on tullut asioitua jo edellisenkin pyörän kanssa.
Tuohon voi sanoa että ahneella on p****nen loppu(Pahus @ Kesä. 10 2009,14:58) kirjoitti
![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Vaikka yoshbox onkin aikalailla karkea niin se toimii kaikissa ruiskusuzukiessa joissa on sopiva liitin.
Lisäksi monissa uudemmissa kwaakuissa on sama mahdollisuus vaikka sitä ei täällä suomessa käsittääkseni kukaan teekään.
Edistyneempi tapa olisi flashata eli säätää boxin sisällä olevia karttoja solu kerrallaan. Jenkeissä ja australiassa osaavatkin jo flashatä monia suzukeja - busa, sv1000 ja kilogixerit on säädettävissä suoraan omia karttoja muokkaamalla, täällä suomessa moinen harrastus lienee vain bussikuskeilla.
Eli sv1000s ecun saa säädettyä suoraankin.. petrik tiedätkö tekeekö hki alueella kukaan siihen säätöjä ja saako siihen tarvittavia kaapeleita valmiina jo jostain ostettua?
(viaber??)
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Ei ole suomessa vielä ketään ryhtynyt tuohon hommaan SV:n osalta. Bozo australiasta voisi auttaa alkuun jos jotain homma kiinnostaa. Mies on takaisin kuvioissa vuoden tauon jälkeen. SV oli muuten pyörä jota pitkään harkitsin Banditin jälkeen ennen kuin päädyin bussiin.
Uusien gixxereiden osalta homma saattaa helpottua niin että joku täälläkin innostuu niiden säätämisestä. Luultavasti säätämään pääsee kun muuttaa noin 10 muistipaikan osoitetta tulevassa ecueditor 2.0 versiossa.
Harri sai kikottimen säätöihin, kyllä muuttui ajettavuus! Ei enää nyi niin lujaa alakierroksilla, moottorijarru pehmeni hieman mutta pieni nykäisy sinne jäi vielä mutta ennenkaikkea kuopat väännössä hävisi ja teki kulkemisesta jouhevaa. Noistakin alakierrosten vaivoista pääsis varmaan kommunistilla eroon, mutta ei kannata uhrata siihen vielä 300-500 euroa, paskaks välttää nyt.![]()