Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Miten tuommoinen crossikypärä käyttäytyy tavallisilla asfaltilla ajettavilla "iltalenkeillä", verrattuna hyvään umpikypärään?

    Joku fetissi tyylillisesti noihin crossikypäriin ja nyt kun sain lasit leikattua pois, hulluttelen ajatuksella, että ostaisin crossikypärän + ajolasit, mutta tuleeko niitä pidettyä? Varmaankin tuuletus pelaa paremmin, mutta onko ne huomattavasti äänekkäämpiä tai jotain muuta huonoa, mitä en osaa ottaa huomioon?
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  2. #2
    Se käyttäytyy kokolailla paskasti motari nopeuksilla. Jos ei muuta niin näytät urpolta

    No mutta hätä ei ole suuri sillä tuohon käyttöön valmistetaan ihan omia kypäriä.



    Ja googlesta löytyy lisää sanoilla: supermoto helmet

    Edittiä: jokin tuonlainen kypärä sopisi kieltämättä sen moposi tyyliin. Crossipotta ja erilliset lasit ei oo kuin sen alan ja mopopoikien käyttöön...
  3. #3
    Crossipotta on melusampi, mutta siitä selviää korvatulpilla. Kovissa vauheissa kannattaa pitää leuka alhaalla ettei tuuli repäse lippaa.
  4. #4
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Se käyttäytyy kokolailla paskasti motari nopeuksilla. Jos ei muuta niin näytät urpolta
    Ei kuulemma ole oikeaa crossikypärää, mutta ajan hellekelit tour-x:llä ilman visiiriä ja enpä ole huomannut mitään ongelmia motarinopeuksissa (niissä laillisissa), tai nopeuksissa mihin tuo pikku-a yleensäkään pystyy.
    Eikä vielä ole kukaan kehdannut tulla kertomaan ulkonäöstä mitään...

    Itse asiassa on hiljaisempi ilman visiiriä kuin visiiri auki.

    Hyvät arskat (Peltor/3M virtua) vielä päähän niin on vilpoisa ja mukava kurvailla.
    Sateen/pölyn sattuessa crossilasit tilalle ja matka jatkuu.
  5. #5
    Jaa eikös tuo tour x ollut samaa sarjaa kuin mitä ehdotin korvikkeeksi 1100 ducati kuskille kun hää kauhiast haaveili crossi potan ja lasien perään Mut toihan on pelkkää plussaa et visiirin poistamalla voi halutessaan käyttää ajolaseja
  6. #6
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Jaa eikös tuo tour x ollut samaa sarjaa kuin mitä ehdotin korvikkeeksi 1100 ducati kuskille kun hää kauhiast haaveili crossi potan ja lasien perään Mut toihan on pelkkää plussaa et visiirin poistamalla voi halutessaan käyttää ajolaseja
    Juu, kiitoksia tähänastisista vastauksista ja tuo visiirillinen lippakypärä olisi oikeastaan oikeinkin hyvän näköinen ja alkuperäisessä viestissäni ilmennyt kuvaus crossikypärästä ja laseista oikeastaan vähän muodostui siitä, että tänään näin Menokoneessa Bell:in potan puoleen hintaan. Hintalappu tulee vähän normaalia tarkempaan syyniin, sillä tämä kypärä tulisi vain lisäksi ja huvinvuoksi, Shoeilla ajelisin varmaan suurimman osan silti.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  7. #7
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Jaa eikös tuo tour x ollut samaa sarjaa kuin mitä ehdotin korvikkeeksi 1100 ducati kuskille kun hää kauhiast haaveili crossi potan ja lasien perään Mut toihan on pelkkää plussaa et visiirin poistamalla voi halutessaan käyttää ajolaseja
    Joo, näinhän se on.

    Tosin araissa menee lasit paikalleen ihan visiirin kanssakin, ja visiiri kiinni vaikka olisi lasit päässä.
    Noita alkupään tour-x malleja ne taisi väittää merkin vx crossikypärästä kehitetyksi, ja taitaapa osa osistakin olla samoja vielä tx-3:ssa...

    Lippa on ihan ehdoton auringossa, ja eikä se ~laillisissa nopeuksissa mitään revi mihinkään suuntaan.
    Tämä ~150k km kokemuksella...
  8. #8
    Krossikypärää katukäyttöön ostaessa kannattaa mielestäni varmistua siitä, että lipan asento on säädettävissä. Liian korkealle suuntautuva lippa ottaa ainakin kattamattomalla pyörällä tehokkaasti viimaa ja vääntää päätä taaksepäin jo 80 km/h nopeuksissa. Ja kuten onkin jo mainittu, meteliä riittää, on visiiriä taikka ei.
  9. #9
    Mulla on katuajossa Uvexin Enduro, jossa säädettävä lippa ja visiiri. Hyvin toimii, itse diggaan erityisesti lipasta, joka ehkäisee auringon häikäisyn täysin. Samoin crossimallisen potan väljempi tila tuossa suun/leuan alueella on mukavaa hengityksen kannalta.

    Toki potenssiin^x meluisampi kuin Shoei Raid II, silti tällä tulee mieluummin ajeltua. Monet on huolissaan lipallisen kypärän riuhtomisesta motarinopeuksissa, mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia, kun lippa on oikeaan kulmaan säädetty.
  10.  
  11. #10
    Hyvin se toimii katuajossa. Motarilla ylinopeuksia ajettaessa repii jonkin verran, mutta jos ratakokemusta löytyy, niin siinä ei ole mitään uutta. Tulppia nyt ylipäätään kaikkien kannattaisi käyttää, joten melu ei ole probleema. Tai no ehkä jotkut saavat eliminoitua kaulanpyörteet jollain linja-auton tuulilasilla niin, että suhinaa ei tule. Suosittelen myös pitämään suun kiinni niinä iltaisina tunteina, kun mäkäräparvia alkaa teiden ylle kertyä. Muuten tulee tahtomattaan leukasuojan läpi iltapala kurkun perälle saakka.

    Sitten kun sen krossipotan ostaa ja ajaa vielä motolla, niin osa ei enää morjenstele. Mutta ne on niitä hylkiöitä ne.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4