Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Moro!

Olen tässä alkanut miettimään kesää jo niinkin ahkerasti, että totesin notta kuumahan sitä taitaa taas tulla. Nyt takkina toimii mp-asun kohtuullisen lämpöinen takki vaikka vuori otettu pois. Tällä takilla tykkään ajella, on tosi mukava yms MUTTA kesällä tulee varmaan jonkinverran ajelua tässä kotikulmilla. Kotikulmilla tarkoitan lyhyttä matkaa oittaalle yms kohtuullisen hitaalla nopeudella, sekä mahdollista kaupunkiajoa

Kaupungissa kun ajelee nyt jo niin tulee nopeasti hiki yms jos aurinko sattuu osumaan hyvin. Mietinkin olisiko toiseksi suojaksi tällainen endurossa/track west käytettävä käytännöllinen? Pienemmässäkin ajossa olisi varalta kiva olla suojaus kunnossa, joten tällainen suojaus ja siihen huppari alkanut kiinnostaa? Onko teillä jotain mitä voisitte suositella, muitakin kun että ole sissi ja vedät vaan rotsi niskassa

Yhtenä esimerkkinä olen katsellut richan pelkkää selkäsuojaa sekä alpinestarsin track westiä, molempien päälle voisi heittää jotain kevyttä helposti päälle sitten.
    Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
    Kawasaki Z750 - 2004 - EX
    Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Track west on kyllä ihan lämpöinen helteellä. On käynyt mielessä jo parin viikon jälkeen että joku kangaspuolen ammattilainen vois laittaa ylimpiin pehmustepalojen kohdalle ohuet vetskarit mistä sais ne paksummat rintapalat pois.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    itse harkinnut just sellasta crossis käytettävää suojapukua ja siihen päälle sit hupparia.. en tiedä on fiksu ideä mut ainaki parempi ku pelkkä huppari..

housuksi sit ajofarkut, toki nekää mitkää kovin viileät ole
    2022- Honda CBR900RR 1997
    2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
    2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
    "don´t ride faster than your guardian angel can fly"
    Nahkatakki ja ajofarkut on nyt ollu, karvan verran kuumia jos vaan pyörii taajamassa mutta muuten oikeen sopevat.
    Se maksaa kuka nauttii!

Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
    Itse vetelen joskus oikein kuumilla keleilla suojapaita t-paidan päälle puettuna, jalassa kevlar-farkut... Sit jos on oikein helvetin kuuma, niin jalkaan vaihtuu "krossishortsit" ja polvarit.

Jos pitää toimittaa asioita niin laitan vielä kevlar-hupparin suojapaidan päälle.
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Itse vetelen joskus oikein kuumilla keleilla suojapaita t-paidan päälle puettuna, jalassa kevlar-farkut... Sit jos on oikein helvetin kuuma, niin jalkaan vaihtuu "krossishortsit" ja polvarit.

Jos pitää toimittaa asioita niin laitan vielä kevlar-hupparin suojapaidan päälle.
    millasta suojapaitaa käytät?
    Henry Cole tykkää käyttää tuommoista ja ainakin telkkarissa se näyttää ihan kelpo asusteelta.

oiskohan tällänen mitää? liian massiivinen?

http://www.nettivaraosa.com/ajovarusteet/1234561
    Lainaa jonze kirjoitti Katso viesti
    oiskohan tällänen mitää? liian massiivinen?

http://www.nettivaraosa.com/ajovarusteet/1234561
    Mulla on suunnilleen vastaava, ehkä vielä astetta kolhompi:
    http://www.webbikeworld.com/r3/motor...juggernaut.htm

Valitsin aikoinaan tuon selkäsuoja vuoksi kun ajattelin että josko käyttäisin sitä ilman paitaa...
    Juurikin jotain tuollaisia krossikamoja kävin tänään motonetissä ja all rightissa katsomassa. Jotenkin tuollainen krossi setti tuntui paremmalta päällä kun track west allrightissa. Toinen vaihtoehto oli että emäntä tekisi ompelijana valitsemaani huppariin suojille paikat, mutta pitääpä katsoa.

Farkkuihin ajattelin itse laitattaa polvisuojat yms niin meneepähän oikeisiin kohtiin ainakin. Jotain tuollaista pitäisi keksiä, tuo nettivaraosan liivi näytti aika hyvältä.
    Itellä Lindstrandsin spandexipaita Spandex
    ja hyvin on pelannut, jaloissa kevyet ajohousut lonkka ja polvisuojilla sekä kenkinä lyhytvartiset motokengät.

Kuuma tuntuu tulevan vaikka vetäisi tangat päällä
    Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
    Nälkä kasvaa syödessä ;)
    Lainaa Gukkuu kirjoitti Katso viesti
    Juurikin jotain tuollaisia krossikamoja kävin tänään motonetissä ja all rightissa katsomassa. Jotenkin tuollainen krossi setti tuntui paremmalta päällä kun track west allrightissa. Toinen vaihtoehto oli että emäntä tekisi ompelijana valitsemaani huppariin suojille paikat, mutta pitääpä katsoa.
    Suojat hupparissa olis mukavammat, mutta voi olla hankalat saada pysymään oikeilla kohdin. Krossipaidat on yleensä suunniteltu niin että suojat pysyvät oikeilla paikoilla silloin kun muksahtaa, siksi ne on hankalia puettavia. (Tosin tuskin ne kauaa pysyvät paikoillaan jollei päällä ole mitään.)
    Viimeksi muokannut: s&s; 18.05.2013 klo 17:11.
    Onkohan tuollaisista tyttöjen mallia?

Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Mulla on suunnilleen vastaava, ehkä vielä astetta kolhompi:
    http://www.webbikeworld.com/r3/motor...juggernaut.htm

Valitsin aikoinaan tuon selkäsuoja vuoksi kun ajattelin että josko käyttäisin sitä ilman paitaa...
    Kawasaki ZZR1200 -03

Hupparissa onkin juuri tuo huono puoli, sen takia katselen tuollaista krossi suojusta.
    Väittäisin, että tuossa suojapaidassa tulee kuuma. Itellä on enskakäytössä ja siinä pelkkä ajopaita päällä ja kyllä on aivan läpimärkä vaikka ei aja kauaakaan. En oo tosin vielä kadulla kokeillu, et kuinka lämmin tulee. Ois ehkä ihan testaamisen arvone juttu.

Nii ja paita siis Thor Impact Rig se... Onhan noita varmaan paremmin hengittäviäkin.
    Husaberg TE 250 -2012
    Honda CBR 600F -07
    näillä mennään toistaseks...
    Lainaa Jake_L kirjoitti Katso viesti
    Väittäisin, että tuossa suojapaidassa tulee kuuma. Itellä on enskakäytössä ja siinä pelkkä ajopaita päällä ja kyllä on aivan läpimärkä vaikka ei aja kauaakaan. En oo tosin vielä kadulla kokeillu, et kuinka lämmin tulee. Ois ehkä ihan testaamisen arvone juttu.

Nii ja paita siis Thor Impact Rig se... Onhan noita varmaan paremmin hengittäviäkin.
    Tässä pitää varmaan huomioida mihin verrataan... Onhan se suojapaita hiostavampi kuin vaikka pelkkä t-paita, mutta toisaalta olen kokenut ainakin tuon omani viileämmäksi kuin esim. rukka lancelot vastaavissa oloissa. Joten väittäisin, että on ja ei, tämä oman kokemuksen perusteella

Tuskin impact riginkään paita on tehty niin monen denierin tavarasta etteikö ajoviima yhtään viilentäisi. Omani on kyllä vielä lisäksi rei'itetty max hengittävyyden takaamiseksi.
    Kuumalla kelillä Rukka Coolmax T-paita, Dainese-suojapaita ja siihen kuumuudesta riippuen M-Racing kuoritakki tai krossipaita päälle, tai sitten ei kumpaakaan. Jalassa joko enska- tai krossipökät ja niiden kanssa aina polvi/säärisuojat. Jalkineina aina pitkävartiset Forma Adventude nahkasaappaat.

Hyvin on tarettu näillä kamppeilla kesäkelissä eikä ole tullut kylmä

Seuraava kypärä ei sitten ole musta, joko valkoinen tai huomiokeltainen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Ite käytän kuumilla keleillä tuota http://www.freestylemx.fi/motocross/...kki-musta.html suojapaitaa ja huppari päälle, kyllä se auringonpaisteessa kuuma tulee mutta mukavan viileä yhdistelmä heti kun on vähänkin enempi vauhtia. Crossikengät jalassa ja housutkin saa tarpeenvaatiessa shortseiksi.
    Ktm 690Enduro/smc -12vm
    Itse käytän kuumalla ohutta pitkähihaista urheilukerrastoa (tällä hetkellä SmartWool) ja pitkälahkeisia vastaavia kalsareita. Ei tartu ajopuvun hihat ja lahkeet ihoon ja iho muutenkin kuiva koko ajan.
    Tämä vaihtoehto varmaankin kokeiltu? Jos ei niin kannattanee kokeilla ennen idean tyrmäämistä.

jussi
    ostin sit käytettynä MP-Asun suojapaidan. Saa nähdä mahtuuko mulle, jos ei niin tulee halvalla kyl myyntiin
    Taidanpas tästä taas lähteä kattelemaan kevyitä panssareita kun ilmat suosii. Vieläkin on pientä mietintää että, ostaako pelkän selkäpanssarin vai esimerkiksi tuon Thor Rig SE suojapaidan, lähinnä mietityttää kuinka kuuma sekin on?

Tuolla porukka vetelee aikalailla pikkuteitä t-paidoissa, mutta itseäni jotenkin se hirvittää, jotain sentään pitäisi olla.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä pyörin kaupungissa alpinestarssin track west päällä ja siinä rukkan goretakki päällä + ajofarkut. Takista vetoketju (melkein kokonaan) ja hihansuut auki niin tuuli kiertää (liikkuessa) kivasti, mutta kun kyse oli asioilla käynnistä niin… Ei mitään fiksua. Nestettä kuluu hulluna ja flekti puhaltaa jaloille kuumaa ilmaa koneesta ja aurinko porottaa ja…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Ei ole ainakaan Dainesen suojapaidassa kuuma. Päällä on verkkokankainen Halvarssonin ajotakki. Miellyttävää ja turvallista. Jalassa sitten normi nahkahousut ja ajosaappaat. Mitään en riisu kaffepaussillakaan.
    Itellä tämmöset sit ku on oikeesti kuuma... eli 25+ astetta...

http://www.polo-motorrad.de/en/mesh-3-herrenjacke.html"]

http://www.polo-motorrad.de/en/air-mesh-wp-herren-hose-schwarz.html"]

Hinnat ovat aika paljon muuttuilleet sen jälkeen kun itse noi hankin... Joskus tota takkia on saanu viidelläkympillä ja housujaki muistaakseni satasella...
    KTM 1290 Super Duke R '14
    Näillä keleillä kaupungissa ajelen normi ajohousuilla, yläpäässä krossisuojapaita ja krossipaita. Huomattavasti viileämpää kuin ajotakissa.
    Suomessa on aika surkea valikoima isompien valmistajien kesätakeista. Rei'itettyä nahkaa on huonosti tarjolla ajotakeissa ja noita mesh-tyyppisiä puhtaasti kesätakkeja yhtä huonosti. Onneksi noita sentäs saa ulkomailta jos vaan koon onnistuu määrittelemään

Nyt pörräillyt tuolla Alpinestarsin T-RC 1 Air Flo-takilla joka on ihan ok ollut. Ilman tuulenpitävää sisävuorta tuo takki alkaa olla jo kylmä alle +15 keleissä. Eihän toi nahkaa voita mutta kaupungissa menee.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Lainaa upnjussi kirjoitti Katso viesti
    Itse käytän kuumalla ohutta pitkähihaista urheilukerrastoa (tällä hetkellä SmartWool) ja pitkälahkeisia vastaavia kalsareita. Ei tartu ajopuvun hihat ja lahkeet ihoon ja iho muutenkin kuiva koko ajan.
    Tämä vaihtoehto varmaankin kokeiltu? Jos ei niin kannattanee kokeilla ennen idean tyrmäämistä.

jussi
    Sama juttu. Tullut radallakin pöristeltyä 30-asteen helteissä ja on erittäin toimiva kombo myös siellä. Suosittelen kokeilemaan.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
    Ilman hanskoja ei kannata vetää lyhyttäkään matkaa.
    <p>.</p>
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ilman hanskoja ei kannata vetää lyhyttäkään matkaa.
    Toiset haluavat ottaa enempi riskiä. Kun on niin hikikin. Jos kropan parsimiset joutuisi kustantamaan itse ajovarusteiden puuttuessa, niin...
  30.  
    Ootteko vuokranneet aurinkolomalla skootteria? Oliko kuuma? Onko tullu siellä mietittyä suojauksia?

En mitenkään provoile, mutta eikö se oo sama asia (tai vielä vaarallisempaa) kuin ajaa täällä taajamassa ilman suojia. Jos mittari näyttää +30 ja tiedän että olen matkalla paikasta A paikkaan B pelkästään kaupunkinopeuksissa, niin shortsit ja t-paita on ainakin mulle se mukavin varustus.
    -03 CBR 600F (r.i.p.)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen