Onko ko pyörän omistajilla ollut ongelmia kylmäkäynnistyksen suhteen? Omani ei jostain syystä enää pörähdäkään niin luotettavasti käyntiin kylmänä aikaisempaan verrattuna. Lämpöä siis on ollut 3-8 astetta kun ongelmia on ollut. Pyörä starttaa ja sit sammuu yhtäkkiä, ihan kuin kierroksia ei olisi tarpeeksi käynnissä pysymiseen. Kun kone lämpiää niin sitten kyllä pysyy nätisti käynnissä eikä mielestäni mitään uusia sivuääniäkään ole tullut.
Kummallinen ongelma kun mielestäni tuo on aiemmin lähtenyt todella luotettavasti käyntiin ja myös pysynyt käynnissä, riippumatta siitä kuinka kylmää on ollut
Kilometrejä on kertynyt ~18t joten seuraavaan huoltoonkin on vielä matkaa.
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Pyörässä on PC3 ja yoshin sliparit, liekö tuolla sitten mitään tekemistä koko ongelman kanssa..
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Mä olen ruuvannut joskus kylmällä tyhjäkäyntiä lisää. Täytyy vaan muistaa kääntää takasin kun kone lämpiää. (se on se kirkasnuppi vasemman polven kohdalla. Sellasessa U-klipsussa).
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
(Sampy-75- @ Kesä. 08 2009,09:31) kirjoitti
Eikös siinä olekaan huoltoväli 6000 km niinkuin GTR:rässä?
Aikansa kutakin...
ZZR:n huoltoväli muistaakseni 12000.(ttdriver @ Kesä. 09 2009,01:56) kirjoitti
Oletko startin jälkeen antanut heti kaasua jotta kierrokset nousee vähän.
Voit koittaa myös laittaa sarvet eri asentoon, jos kaasun palautusvaijeri liian kireällä. Vaijerit kireämmillään jos sarvet vasemalla ääriasennossa.
PV 50
KMX 125
Z 750
ZZR 1400
ZX10RR
S1000RR
eikös sul oo se pikku tarkistushuolto just käsillä?(Sampy-75- @ Kesä. 08 2009,09:31) kirjoitti
mitenkä on..ootkos huomannut mitään yhteyttä tohon kuinka hätäseen kääntää virran päälle ja starttaa samantien?
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eihän kyse kuitenkaan ole siitä että huomaamattasi kääntäisit kaasukahvaa kiinnipäin startin yhteydessä? Zetori sammuu nimittäin justiin siihen.
Huoltoväli on 6000 km, en vaan ymmärrä miksi.
1000
Taitaa olla juu 6000 välein jarrunesteen pinnantarkistus ynnä muuta kahvipöydässä ruksitettavia huoltotoimenpiteitä. mutta eikös öljynvaihto ole 12000 välein.
Tossa linkki ZZR 1400 2006 manual
LINKKI
PV 50
KMX 125
Z 750
ZZR 1400
ZX10RR
S1000RR
Joo, "oikeat" huollot on 12k, sillä en oikein ymmärräkään tuota 6k huoltoväliä, kun ne voisi upottaa niihin varsinaisiin huoltoihin kuten ilmeisesti GTR:ssä on tehty.
1000
Kiitoksia kommenteista, alkoihan niitä tulla
Piti ihan tarkistaa nuo huoltovälit. 18tkm tsekataan kytkin, jarrut ja päästöt. ja vissiin myös juodaan ne kahvit ;)
seuraava isompi huolto on 24tkm. Öljyt vaihdoin keväällä ennen ajokauden alkua joten niistäkään ei tarvi huolehtia
Pitää kokeilla tuota kaasun antamista startin yhteydessä. Silti kummastelen että miksi se sen nyt yhtäkkiä vaatisi kun aiemmin on toiminut ongelmitta. Pyörän sammutan aina tappokytkimestä enkä mielestäni kaasua silloin vääntele. Mut vaijeri voi ehkä olla jotenkin kireellä tms. Pitää katsoo myös se
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Mulla huoltokirjassa on huoltojen kohdalla merkintä, että takuun säilymiseksi 12tkm välein tehtävät huollot on tehtävä huoltoliikkeessä... Niinpä olen tullut siihen tulokseen että tarkastushuollot teen itse.
Tällä hetkellä on jarrulevyt tulossa takuuseen, eli ensimmäisen 6tkm tarkastushuollon tekeminen itse ei aiheutanut takuuseen mitään kummosia kuvioita...
Jaa että mitenkä liitty aiheeseen... nojuu, ei mitenkään, mutta kirjoitinpa silti![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
En oo varma kun ei ole tullut kokeiltua, mutta luulen, että kaasunkääntäminen kylmänä poistaa automaattihuikan? Sen takia olen ruuvannut suosiolla sitä tyhjäkäyntiruuvia, jos ei ole "jaksanut" käydä. Ja tämmönen se on ollut uudesta asti. Ekaks käy hiljaisemmilla kierroksilla ja sitten kierrokset nousee itsestään vähäksi aikaa.(pena1 @ Kesä. 09 2009,08:51) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Ja minä kun luulin että kaikki leimat on oltava uskollisesti kirjassa jos meinaa takuun säilyvän.(TeeVee @ Kesä. 09 2009,10:43) kirjoitti
Ilmeisesti samat sydeemit myös GTR:ssä?
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
taitaa olla pakko heittää tiskleimeri ... kannattanee siis kysyä omalta huollolta(jarska @ Kesä. 09 2009,16:03) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Takuun säilymisen edellytyksennä ei ole tuotetta maahantuovan, tai sitä edustavan tahon, tekemät määräaikaishuollot. Takuu voi kyllä raueta niiltäosin, kuin huollon laiminlyönnin voidaan katsoa myötävaikuttaneen takuu reklamaation kohteena olevan komponentin särkymiseen. Toisin sanoen vaikka en olisi käyttänyt ensimmäisessäkään määräaikaishuollossa ja esim. vilkkukytkin särkyy, se tulkitaan takuuasiaksi, mikäli huolto-ohjelmassa ei voida todeta olevan tätä kyseistä vauriota ehkäisevää tarkastusta tai huoltotoimenpidettä, ja takuun myöntänyt taho pystyy osoittamaan että olen jättänyt tämän tarkastuksen tai toimenpiteen tekemättä (edelleen toimenpide tulee olla kuvattuna normaalissa asiakasmateriaalissa).
Eli mitä takuuseen tulee, voi kuluttaja toimia ostamansa tuotteen kanssa miltei kuinka huolimattomasti tahansa, ja takuun myöntäjä joutuu kantamaan vastuunsa....ajoittain jopa valitettavasti...
kaikki tämä siis puhtaasti OT![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
No voi p..kele! Pesin tänään pyörän. Lähdin sitten motarille ajamaan ja pyörä alkoi kummasti rykimään. Kaverin luo siitä kahville jonka jälkeen pyörää ei meinannut saada enää ollenkaan käyntiin. Yskähti ja sammui. Tuota useamman kerran kun kokeili niin viimein se lähti käyntiin. Huonosti se kävi mut melkein pääsin sillä kotiin saakka. Loppumatkan työntelin..
Ihan kuin se ei saisi enää bensaa kunnolla tai muuta vastaavaa. Kaasua antaa niin röpöttää ja meinaa tupehtua. Ja paukkuu välillä. Ja sammuilee. Hohhoijaa, olisko kellään ajatuksia mikä tuossa on nyt hajoamassa/hajonnut..? Lauantaina oli tietysti tarkoitus lähteä reissuun..
ai niin, mikään varoitusvalo ei pala eikä virhekoodia näytellä
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Paha sanoo. Mulla hajos kaks kertaa 2-pytyn tulppa (toinen vasemmalta). Pääsee helposti käsiksi oikealta puolelta kawan omalla tulppa-avaimella. Vaihdoin iridiumit tilalle. No problem.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Miten tuommonen hajonnut tulppa oireilee? Pakko kysyy kun ei nämä koneet oo kovin tuttuja...![]()
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Mulla (siis oireet) ilmeni siten, että lähti hyvin käyntiin. Kun lähdin ajamaan, niin ensin ryki ja sitten paukku (tosi ilkeesti). Ilmeisesti välillä löi kipinää ja välillä ei. Ajattelin, että puola olis hajonnu ja vaihdoin niitä keskenään, mutta sama juttu. Sitten mietin, että lähdin antamaan liikaa hanaa ei riittävän lämpimälle koneelle ja olis kastellu tulpan. Lopulta vaihdoin sen tulpan (alkuperäisen mallisen) ja meni viikko hyvin kunnes taas sama juttu. Nyt olen ajanut n. 5000km iridium tulpilla ilman ongelmia. Tiedä sitten onko alkuperäiset lämpöarvot tulpissa tarkoitettu Floridan ilmastossa tapahtuvaan kylmäkäynnistykseen. En silti vaihtaisi (kokeilisi) lämpöarvon muuttamista, sillä kyllä täälläkin (toivottavasti) tulee vielä lämpösiäkin kesäpäiviä ja ruuhkassa ajamista.(Sampy-75- @ Kesä. 11 2009,21:43) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
vika taisi löytyä, pc3:n maajohdon liitos. Se oli vähän hapettuneen näköinen. Kokeilin startata ko johto irti eikä kone meinannut käynnistyä, Liitoksen putsauksen ja hionnan jälkeen kone starttas ok ja toimi myös nätisti kun tein pikku lenkin. Jospa se olikin noin pikku vika, toivottavasti![]()
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005