Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    http://www.esaimaa.fi/Online/2009/06/07/Sivuvaunuluokan+kilpailija++kuoli+Virtasalmen+Moto parkissa/200917207939/4
  2. #2
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa (Tomipa @ Kesä. 08 2009,09:00) kirjoitti
    tän varmaan ylläpito siirtää tonne kynttilä puolelle.
    Tai sitten ei... Tämä puolikun ei ole niitä kynttilöitä varten, vaan turvallisuuteen viittaavaa keskustelua varten...

    Valitettava onnettomuus, joka tapauksessa. Mitä lie tapahtunut, tapaturmaa ei tuossa juuri kuvailtu
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  4. #4
    Yhteenajostahan tuossa uutisessa puhutaan.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  5. #5
    Minkä ihmeen takia häntä alettiin Mikkelistä Turkuun siirtämään. Matkallahan hän menehtyi. Kai nuo lääkärit paremmin tietää, mutta…
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  6. #6
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

    Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
    Sananl. 31:6
  7. #7
    "Kuolonrata" mainittu. Missä mutkassa tuo onnettomuus tapahtui?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  8. #8
    Lainaa (designet @ Kesä. 08 2009,10:23) kirjoitti
    Minkä ihmeen takia häntä alettiin Mikkelistä Turkuun siirtämään. Matkallahan hän menehtyi. Kai nuo lääkärit paremmin tietää, mutta…
    Eiköhän kyse ole näistä kaikenmaailman säästötalkoista missä on ensimmäiseksi säästetty järjenkäytöstä.

    Itse asiaan täytyy todeta että todella ikävä tapahtuma, mutta onneksi näitä sattuu sentään todella harvoin vaikka varsinkin tuo sivuvaunuluokka on todella hurjan näköistä touhua. Ei voi kuin todeta että jaksamisia kaikille asianomaisille.
  9. #9
    Lainaa (killa @ Kesä. 08 2009,13:03) kirjoitti
    "Kuolonrata" mainittu. Missä mutkassa tuo onnettomuus tapahtui?
    ei missään mutkassa vaan ennen lähtösuoran shikaania olevalla suoranpätkällä!!todella ikävä tapahtuma oli melko apeat mielet kun eilen lähdettiin kisoista pois.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  10. #10
    Ikävä juttu

    Jos kyseessä on sama suoranpätkä, jossa menehtyi kuski v.2007, niin pitäisikö sitä rengasvallia kenties siirtää...
  11. #11
    Lainaa (Hemppa @ Kesä. 08 2009,13:55) kirjoitti
    Ikävä juttu

    Jos kyseessä on sama suoranpätkä, jossa menehtyi kuski v.2007, niin pitäisikö sitä rengasvallia kenties siirtää...
    Ei oo sama suora. Se rengasvalli on radan ja pitsin sisäänajoväylän välissä eli ei sitä voi ihmeemmin siirtää tai sitten se pitää siirtää varikon aitaan asti pitsin ajoväylän toiselle puolelle.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  12. #12
    Suljetaan motopark liikennevaarallisuuden nimissä!

    Onhan se ikävää että radatkaan ei ole aina riittävän turvallisia paikkoja harrastaa/kilpailla. Ei itseänikään lämmitä oman kotiradan (Ahveniston) metallikaiteet ilman kunnollisia suoja-alueita.

    Toisaaltaan, kaikki me tiedämme että moottoriurheilu on kuitenkin vaarallista, joten se on harkittu riski, joka aina silloin tällöin konkretisoituu jonkun ihmisen kohdalla näin ikävällä tavalla.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #13
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Kesä. 08 2009,14:04) kirjoitti
    Lainaa (Hemppa @ Kesä. 08 2009,13:55) kirjoitti
    Ikävä juttu

    Jos kyseessä on sama suoranpätkä, jossa menehtyi kuski v.2007, niin pitäisikö sitä rengasvallia kenties siirtää...
    Ei oo sama suora. Se rengasvalli on radan ja pitsin sisäänajoväylän välissä eli ei sitä voi ihmeemmin siirtää tai sitten se pitää siirtää varikon aitaan asti pitsin ajoväylän toiselle puolelle.
    Kyllä se taitaa valitettavasti olla ihan sama suora ja sama rengasvalli...

    Pakkoko siinä on renkaita olla? Voisihan sen varikon erottaa jollain pehmeämmälläkin materiaalilla?
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  14. #14
    Vai että ´kuolemanrata´... no onpas lehdistöllä taas värikkäitä ilmauksia! Ja sittenpä kyllä melkein kaikki radat on Suomessa ´kuolemanratoja´, Ahvenisto varsinkin.

    Vaan onhan ratojen turvallisuudessa meilläpäin kyllä paljonkin kehittämistä, ei siinä mitään, ja toivottavasti tämä yksi erittäin ikävä tapaus lisää auttaa muuttamaan asioita parempaan suuntaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #15
    Lainaa (K1mble @ Kesä. 08 2009,15:33) kirjoitti
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Kesä. 08 2009,14:04) kirjoitti
    Lainaa (Hemppa @ Kesä. 08 2009,13:55) kirjoitti
    Ikävä juttu

    Jos kyseessä on sama suoranpätkä, jossa menehtyi kuski v.2007, niin pitäisikö sitä rengasvallia kenties siirtää...
    Ei oo sama suora. Se rengasvalli on radan ja pitsin sisäänajoväylän välissä eli ei sitä voi ihmeemmin siirtää tai sitten se pitää siirtää varikon aitaan asti pitsin ajoväylän toiselle puolelle.
    Kyllä se taitaa valitettavasti olla ihan sama suora ja sama rengasvalli...

    Pakkoko siinä on renkaita olla? Voisihan sen varikon erottaa jollain pehmeämmälläkin materiaalilla?
    Ahaa no siinä tapauksen kirjoittelin vastoin parempaa tietoa. En tiedä siitä aikaisemmasta tapauksesta muuta kuin mitä eilen radalla kuulin ja sen tarinan mukaa tuo 2007 tapaus olisi tapahtunut ns. takasuoralla, mutta tämä ei siis pitänytkään paikkaansa.

    En ota kantaa siihen pitääkö jossain olla renkaita vai jotain muuta, mutta jos ne renkaat on tuossa kohdin vaarallisia niin sitten pitää kyllä tehdä paljon muitakin muutoksia sillä on siellä lähellä rataa betoni- ja hirsi-aitaa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  16. #16
    Motoparkissa pitäisi ihan eittämättä tehdä paljonkin erilaisia muutoksia, mutta nykyisissä toimintaolosuhteissa ei käy yrittäjää juuri kateeksi. Ylläpitohan on aivan nollassa kun koko toiminta on lähinnä veitsenterällä ympäristölupien takia.

    Tästä tapauksesta varmaan lorisee lisää vettä Kuoleman Radan toiminnan lopettamista ajavien tahojen myllyyn...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  17. #17
    Lainaa (killa @ Kesä. 08 2009,16:25) kirjoitti
    Motoparkissa pitäisi ihan eittämättä tehdä paljonkin erilaisia muutoksia, mutta nykyisissä toimintaolosuhteissa ei käy yrittäjää juuri kateeksi. Ylläpitohan on aivan nollassa kun koko toiminta on lähinnä veitsenterällä ympäristölupien takia.
    Ahdistelua oli taas jo ennen tuota tapausta:

    http://www.orastynkkynen.fi/?p=686

    Ilmeisesti joku lähiseudun mökki kuuluu turhan isokenkäiselle ja herkkäkorvaiselle. Meluraja 55 dB voi suhteuttaa vaikka 1996 vuosimallia uudemman henkilöauton ohiajomelutasoon 74 dB.
  18. #18
    Lainaa (terkale @ Kesä. 08 2009,19:01) kirjoitti
    Ilmeisesti joku lähiseudun mökki kuuluu turhan isokenkäiselle ja herkkäkorvaiselle. Meluraja 55 dB voi suhteuttaa vaikka 1996 vuosimallia uudemman henkilöauton ohiajomelutasoon 74 dB.
    Ihan vaan tarkennuksena että radan lähialueella kuitenkin taitaa asua vakituisia asukkaita huomattavasti enemmän kuin mökkiläisiä, joten siltäosin kommentti menee huti, ja meluhaitan kohderyhmä väärin.

    Meluvallin rakentaminen (jolla asia hoituisi nopeasti ja yksinkertaisesti) taitaa olla vaan radan haltijalle ylivoimainen tehtävä, minne lie rahansa laittaa.

    Itse onnettomuus on toki erittäin valitettava asia mutta moottoriurheilussa aina mahdollinen, jonka jokainen alan harrastaja varmasti tietää. Ajetaanhan sitä täyttäpäätä vielä man saarellakin...
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  19. #19
    Niinpä, meluvallin rakentamiseen menisi nippa-nappa hiekkalaatikollinen hiekkaa . Oletko vähänkään ajatellut kuinka paljon tarvitsisi maa-ainetta siirtää ns. pääsuoran meluvalliksi? Kuorma-autollinen tunnissa ja valli olisi valmis vähän ennen maailmanloppua?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  20. #20
    Lainaa (killa @ Kesä. 08 2009,13:03) kirjoitti
    "Kuolonrata" mainittu. Missä mutkassa tuo onnettomuus tapahtui?
    Tuossa Iltalehden jutussa on vähän jännä kommentti kuljettajalta, että maailmalla olisi 50-100m ulosajoaluetta tuossa kohtaa eikä siksi Motoparkissa pitäisi ajaa moottoripyörillä. Ehkä niillä, missä ajetaan MM-sarjoja voi ollakin se 50m, mutta kyllä kaiteet ovat lähellä ainakin Ruotsin radoilla, vaikka niilläkin moottoripyörillä kilpaillaan. Joistakin Britannian BSB-radoista puhumattakaan.

    Enkä nyt siis väitä etteikö sille mitään pitäisi tehdä, mutta jos aletaan vaatimaan mm-sarjan puitteita, niin ajamisen hintakin pomppaa ehkä mm-tasolle.. Ehkä voisi aloittaa vaikka laittamalla heinäpaaleja siihen rengasvallin eteen kokomatkalle ylämäen lopusta shikaaniin. Ihmettelen ettei sitä ole tehty, koska jo vuonna 2007 kauden päätöskisassa kaksi sivuvaunua siihen samaan paikkaan osui rajusti sekä tietysti tämä jo mainittu kuolemantapaus harjoituspäivänä samana vuonna. Shikaanin ulostuloon heinäpaaleja on kuitenkin laitettu eli kai niiden uskotaan jotain auttavan.
  21. #21
    Lainaa (Havis @ Kesä. 08 2009,20:15) kirjoitti
    Ihan vaan tarkennuksena että radan lähialueella kuitenkin taitaa asua vakituisia asukkaita huomattavasti enemmän kuin mökkiläisiä, joten siltäosin kommentti menee huti, ja meluhaitan kohderyhmä väärin.
    Meluhaitta on ollut niin merkittävä että pahinta haittaa se on aiheuttanut peräti rovaniemellä asti.

    Paikka on sen verran syrjässä että paikallisten vakituisten asukkaiden mielipiteillä tuskin on mitään merkitystä. Toki jotkut ovat voineet lähteä mukaan tuohon erään tai eräiden mökkiläisten masinoimaan valitukseen.

    45 dB vastaa suunnilleen koivunlehtien havinaa, joten meluvalli tuskin riittäisi, vaan pitäisi koteloida koko rata-alue.

    Kyllähän se taas näkyy mm. ykköstiellä lohjan ja muurlan välillä että mökkiasutusta suojaamaan on rakennettu huikeat meluvallit, vakituinen asutus pärjätköön ilman.



  22. #22
    Lainaa (sradder @ Kesä. 08 2009,20:25) kirjoitti
    Niinpä, meluvallin rakentamiseen menisi nippa-nappa hiekkalaatikollinen hiekkaa . Oletko vähänkään ajatellut kuinka paljon tarvitsisi maa-ainetta siirtää ns. pääsuoran meluvalliksi? Kuorma-autollinen tunnissa ja valli olisi valmis vähän ennen maailmanloppua?
    Helppo homma, onhan se ratakin sinne aikoinaan syntynyt, miks ei nyt joku hemmetin vallin pätkä.

    Isot ihmiset työstä valittaa, kummaa näinä aikoina...



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  23. #23
    Lainaa (Havis @ Kesä. 08 2009,21:06) kirjoitti
    Lainaa (sradder @ Kesä. 08 2009,20:25) kirjoitti
    Niinpä, meluvallin rakentamiseen menisi nippa-nappa hiekkalaatikollinen hiekkaa . Oletko vähänkään ajatellut kuinka paljon tarvitsisi maa-ainetta siirtää ns. pääsuoran meluvalliksi? Kuorma-autollinen tunnissa ja valli olisi valmis vähän ennen maailmanloppua?
    Helppo homma, onhan se ratakin sinne aikoinaan syntynyt, miks ei nyt joku hemmetin vallin pätkä, mitä ne isot ihmiset työstä valittaa...
    Käytetyt renkaat ovat nykyään ongelmajätettä, niinkuin myös käytöstä poistetut puhelinpylväät: Tolpat pystyyn ja renkaat niiden ympärille, niin ei paljon jytise sen jälkeen, eikä kulu sitä kallista hiekkaa..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #24
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 08 2009,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Havis @ Kesä. 08 2009,21:06) kirjoitti
    Lainaa (sradder @ Kesä. 08 2009,20:25) kirjoitti
    Niinpä, meluvallin rakentamiseen menisi nippa-nappa hiekkalaatikollinen hiekkaa . Oletko vähänkään ajatellut kuinka paljon tarvitsisi maa-ainetta siirtää ns. pääsuoran meluvalliksi? Kuorma-autollinen tunnissa ja valli olisi valmis vähän ennen maailmanloppua?
    Helppo homma, onhan se ratakin sinne aikoinaan syntynyt, miks ei nyt joku hemmetin vallin pätkä, mitä ne isot ihmiset työstä valittaa...
    Käytetyt renkaat ovat nykyään ongelmajätettä, niinkuin myös käytöstä poistetut puhelinpylväät: Tolpat pystyyn ja renkaat niiden ympärille, niin ei paljon jytise sen jälkeen, eikä kulu sitä kallista hiekkaa..
    Juu, ihan sama millä se melu vaimenee, kaikki käy, valli ku valli.



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  25. #25
    Todella ikävä juttu. Tällaiset tapaukset surettaa erityisesti, kun onnettomuuteen joutunut oli asiallinen harrastaja, joka haki vauhtikokemuksiaan muualta, kuin liikenteen seassa häiriköimällä.
    Jaksamista omaisille ja tuttavapiirille.
  26. #26
    Eikös se periaatteessa ja yksinkertaistettuna mene noissa ratahommissa niin, että jos kilpailijan / kilpailijoiden mielestä radassa on turvapuutteita, ajamisesta kieltäydytään kunnes ratajärjestäjä on korjannut puutteet?

    Eli jos radalle kuitenkin mennään, sen puitteet on ajaja hyväksynyt? Eli ajetaan ns. omalla vastuulla?



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  27. #27
    Lainaa (Havis @ Kesä. 08 2009,21:33) kirjoitti
    Eikös se periaatteessa ja yksinkertaistettuna mene noissa ratahommissa niin, että jos kilpailijan / kilpailijoiden mielestä radassa on turvapuutteita, ajamisesta kieltäydytään kunnes ratajärjestäjä on korjannut puutteet?

    Eli jos radalle kuitenkin mennään, sen puitteet on ajaja hyväksynyt? Eli ajetaan ns. omalla vastuulla?
    Kyllä, noin se täällä amatööritasolla menee. Jossakin maailmalla kuten briteissä saattaa joku joutua ajamaan myös sellaisella radalla jota pitää liian vaarallisena, koska muuten ammatti vaihtuu moottoripyöräilijästä joksikin muuksi.

    Mutta kun olet täällä selvästi puolustanut motoparkin äänistä valittavien kantaa, niin voisitko antaa selvennyksen siitä kuinka kovaa, häiritsevää ja jatkuvaa se meteli siellä asutuksessa on? Itse olen monesti siellä käynyt ja siinä samalla poikennut ajojen aikana Virtasalmen kylälle. En ole koskaan kuullut mitään radalta. Toisaalta olisihan minun pitänyt ymmärtää odottaa sopivaa hetkeä jolloin on tyyntä, liikenne seis ja linnut hiljaa, jotta olisin kuullut sen todellisen meluhaitan? Esimerkiksi takalenkin katsomoon ei kuullut kuussatasten kisastarttia. Ääni alkoi kuulumaan vasta, kun näin jo pyörät takasuoralla.

    Minulle on jäänyt kuva, että ainakin innokkaimpia valittajia vaivaa lähinnä moottoriurheilua harrastavien heitä itseään vähemmän vihreä arvomaailma. Ja ehkä mahdollinen perintömökin myyntiarvon laskeminen lähellä sijaitsevan moottoriradan vuoksi.



  28. #28
    Lainaa (SuzukiV2 @ Kesä. 08 2009,21:53) kirjoitti
    Lainaa (Havis @ Kesä. 08 2009,21:33) kirjoitti
    Eikös se periaatteessa ja yksinkertaistettuna mene noissa ratahommissa niin, että jos kilpailijan / kilpailijoiden mielestä radassa on turvapuutteita, ajamisesta kieltäydytään kunnes ratajärjestäjä on korjannut puutteet?

    Eli jos radalle kuitenkin mennään, sen puitteet on ajaja hyväksynyt? Eli ajetaan ns. omalla vastuulla?
    Kyllä, noin se täällä amatööritasolla menee. Jossakin maailmalla kuten briteissä saattaa joku joutua ajamaan myös sellaisella radalla jota pitää liian vaarallisena, koska muuten ammatti vaihtuu moottoripyöräilijästä joksikin muuksi.

    Mutta kun olet täällä selvästi puolustanut motoparkin äänistä valittavien kantaa, niin voisitko antaa selvennyksen siitä kuinka kovaa, häiritsevää ja jatkuvaa se meteli siellä asutuksessa on? Itse olen monesti siellä käynyt ja siinä samalla poikennut ajojen aikana Virtasalmen kylälle. En ole koskaan kuullut mitään radalta. Toisaalta olisihan minun pitänyt ymmärtää odottaa sopivaa hetkeä jolloin on tyyntä, liikenne seis ja linnut hiljaa, jotta olisin kuullut sen todellisen meluhaitan? Esimerkiksi takalenkin katsomoon ei kuullut kuussatasten kisastarttia. Ääni alkoi kuulumaan vasta, kun näin jo pyörät takasuoralla.

    Minulle on jäänyt kuva, että ainakin innokkaimpia valittajia vaivaa lähinnä moottoriurheilua harrastavien heitä itseään vähemmän vihreä arvomaailma. Ja ehkä mahdollinen perintömökin myyntiarvon laskeminen lähellä sijaitsevan moottoriradan vuoksi.
    Keskustellaan lisää melusta omassa aiheessa (kun ei liity mitenkään turvallisuuteen), tämä otsikko viittaa toiseen ongelmaan/aiheeseen. ok?



    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  29. #29
    Meluvallista sen verran ettei se välttämättä mikään mahdoton projekti ole. Kunhan ajoittaa rakentamisen oikein tai käy hyvä munkki. Kotopuolessa pähkäiltiin vanhaa kastelumonttua että mitähän sille tehtäis. No lähistöllä käynnistyi astetta suurempi rakennusprojekti ja saatiin sieltä sitten täyttömaat ilmaiseksi. Ajoivat vielä maat paikan päälle kuormurilla ja lykkivät puskulla kuoppaan.

    jos ei ole pelisilmää eikä halua sijoittaa niin sitten ei voi mitään.

    Edit: no perkele, modet vois tästä melusta vääntää oman viestiketjun..



  30.  
  31. #30
    Lainaa (Bones @ Kesä. 08 2009,22:14) kirjoitti
    Meluvallista sen verran ettei se välttämättä mikään mahdoton projekti ole. Kunhan ajoittaa rakentamisen oikein tai käy hyvä munkki. Kotopuolessa pähkäiltiin vanhaa kastelumonttua että mitähän sille tehtäis. No lähistöllä käynnistyi astetta suurempi rakennusprojekti ja saatiin sieltä sitten täyttömaat ilmaiseksi. Ajoivat vielä maat paikan päälle kuormurilla ja lykkivät puskulla kuoppaan.

    jos ei ole pelisilmää eikä halua sijoittaa niin sitten ei voi mitään.

    Edit: no perkele, modet vois tästä melusta vääntää oman viestiketjun..
    Laitoin ratamelulle oman aiheen tuonne ratafoorumin alle, vai mikä se nyt on..tekisin linkin tähän jos osaisin
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen