Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Mitenkäs muilla on noita käynyt? Tultiin tänään mökkireissulta pois hienoa 4 numeroista asvaltti pätkää, mutkaa mäkeä toisensa jälkeen. Kokemusta alta 20tkm A kortilla. Emänän kanssa mentiin 25.5 mökille ja matka, kanssa liikkujat ja keli suosi.. hymy korvissa.

Paluu matkalla oli ylämäki ja suhkot tiukka vasen mutka josta sitten eteen ilmestyi vasemalta pikkutieltä roska-auto joka ajoi suoraan kaistojen yli niin, että perä jäi "minun" kaistalle. Samoten 40km jälkeen oikealle kirraava mutka ja auto oikaisi nokka keskiviivalla. Itsellä on tapana pitää parisormea etujarrulla näitten tilanteiden takia. Toki nauttia ajamisesta, mutta aina ajattelen, että tuon mutkan jälkeen on soraa, kolari, tietyö, yms. Taisi tänäänkin tuo ajattelu pelastaa itseni ja emäntäni kolauttamasta näihin kahteen yllä mainittuun.

Harvoin tulee nähtyä kaistoja "oikovia" mopoja, mutta autot näyttää tekevän tuota paljon. Emäntäkin säikähti tänään ensimäistä kertaa tuota roska-autoa vaikka tilanteesta selvittiin ihan "nopea jarrutus jarru pois väistö, omalle kaistalle" menetelmällä. Ainahan tuo mietityttää, tosin saattaahan sitä kuolla liukastuessaan yms. Tämäkin mökillä käynti oli noin alle 300km. Suurinosa pieniä mutka teitä. Nämähän on monelle kokeneelle kuskille itsestään selvyys, mutta itse alusta-asti "pelännyt" järkevästi ja aina sormet etujarrulla päätielle tulevista risteyksistä yms. Nähtävästi 3-4 kertaa vältetty sillä jo kolahtaminen.

Jos Kokeneimilla konkareilla vielä lisä neuvoja niin mieluusti otetaan vastaan.

En ole kokenut konkari, mutta vastaan silti. Olen tehnyt havainnon, että autot nostattaa uskomattoman määrän hiekkaa tielle varsinkin oikealle kääntyvissä mutkissa, mitä jyrkempi mutka, sen enempi hiekkaa. Noita saa oikeasti varoa ihan tosissaan!

Itselle ei ole vielä tullut autoa eteen sivutieltä kuin keskustassa ajellessa..

Nimim. Kohta 10tkm ajettuna.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Kyllä toi sormet etujarrulla varsinkin mutkateillä on hyvä keino valmistautua äkkitilanteeseen. Erityisesti silloin jos haluaa *ajaa mutkat kunnolla kantaten ja alinopeussuosituksia rikkoen. Kannattaa myös tyhjällä mutkatiellä harjoitella jarruttamista kaarteessa ja opetella se miten se pyörä käyttäytyy kun kaarteessa jarrutetaan. Pyörähän pyrkii silloin pystyyn ja jos sitä ei saa työntöohjauksella pidettyä kallellaan niin sittenhän mennään tien poikki ja ojaan.

Hyvä keino valmistautua on myös harjoitella äkkijarrutusta suurista nopeuksista.

Kawasaki ER-6n -06
    soraa tiellä ja etujarrun käyttö on se huonoin keino. sitä soraa helposti säikähtää ja vetää pystyyn ja vastaantulijan kaistalle yms.

itsellä meni about 10 vuotta, kunnes opin jotenkin rauhallisemman asenteen soraa kohtaan(siis irtomuruja, ei sorapatja), paras on antaa mennä vaan ja asennoitua, että voi vähän haukkailla ja lipsua.(tämän muuten oppii kun ajaa soratiellä katupyörällä, oppii rennommaan asenteen soraa kohtaan) tämä ei tietysti auta mitään jos siitä kaatuu, mutta välttää kuitenkin kaiken turhan, yleensähän hiekka ei edes kaataisi, mutta kuski vetää mutkan suoraksi, vetää vastaantulijan kaistalle ja kaikkea älytöntä pelätessään muutamaa sorahippua.

sama juttu myös jarrutuksissa muihin tilanteisiin, liiallinen säikähtäminen on vaarallisempaa kuin itse tilanne monesti. jarruttaa lukkoon ja kaatuu, vaikka yleensä rauhallinen tehokas jarrutus olisi riittänyt. tai vetää suoraksi mutkan säikähtäessään, ettei käänny.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Tänään näin ilmiön jota meinasin pysähtyä onnittelemaan, nimittäin mökkitielläni jossain Gädragin ja Vålaxin välillä oli keskellä tietä mies lakaisemassa soraa pois asvaltilta kun tulin mutkan takaa, tietysti rajoituksien puitteissa.
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 26 2009,21:49) kirjoitti
    Tänään näin ilmiön jota meinasin pysähtyä onnittelemaan, nimittäin mökkitielläni jossain Gädragin ja Vålaxin välillä oli keskellä tietä mies lakaisemassa soraa pois asvaltilta kun tulin mutkan takaa, tietysti rajoituksien puitteissa.
    Tuo on kyllä hienoa, itsekin reissun aikana mutkasta potkin katkenneen oranssin aurauskepin ojaan. 2 motoristia tulikin varoitettua ennen kuin kerkesi kääntymään takaisin päin putsaamaan. Tuo onneksi näkyi hyvin vaikka tumma visiiri + täys aurinko.

Lainaa (Number28 @ Touko. 26 2009,17:52) kirjoitti
    Olen tehnyt havainnon, että autot nostattaa uskomattoman määrän hiekkaa tielle varsinkin oikealle kääntyvissä mutkissa, mitä jyrkempi mutka, sen enempi hiekkaa.
    Pitää paikkaansa, mutta vähintään yhtä paljon hiekkaa tulee tielle rankkasateiden aikana.

Esim. Tampereella viime viikolla olleen ukkosen jälkeen on monin paikoin soraa enemmän kuin keväällä konsanaan. Nimenomaan vielä katalasti sisäkurveissa ja rampeissa.
    RvN
    Laitetaan oma yllättävä tilanne eiliseltä.

Nyt kun noita traktoreita riittää tuola mutkapätkillä, niin täytyy olla melko varovainen kun ne puskee ties mistä metsätieltä "päätielle".

Mutta eilen oli sen verran leveä traktori liikenteessä, että onneksi tulin takaapäin tilanteeseen.

Kaverilla oli tuplarenkaat ja peitti oman kaista ja melkein puolet vastaantulijoiden kaistasta, vaikka ajoi pientareen puolella.

Vastaantuleville mopoille koitin vilkutella ja varoitella, toivottavasti auttoi.

Tarkkana saa kyllä olla, ei koskaan tiedä, mistä se auton keula tai hirvenpää eteen tuuppaa.
    Lainaa (RvN @ Touko. 27 2009,12:58) kirjoitti
    Kaverilla oli tuplarenkaat ja peitti oman kaista ja melkein puolet vastaantulijoiden kaistasta, vaikka ajoi pientareen puolella. *
    Noita mäkin olen tänä keväänä ihmetellyt. Eikö siinä ole mitään rajaa millaisella maatalouskoneella tuolla saa vetää. Vastaan on tullut (suoralla onneksi) sellainen kone, että mahduin pyörällä juuri ja juuri samaan aikaan tielle. Autolla ei toivoakaan.
    Retired
    Jovvain..

.....no johan.....nythän mää vasta hokasin että mullahan on AINA kaks sormee jarrukahvassa normaalisti. Vain jos cruise päällä ajellaan niin sit ei koko tassua missään kiinni..
    Runsas tunti sitten kauppaan mennessä pyörä sai muutaman naarmun katteisiin. Olin liikenneympyrässä jo menossa, kun yhtäkkiä toisesta liittymästtä ajoi katumaasturi peräkärryn kanssa suoraan eteen. Vauhti oli onneksi hiljainen, koska liikenneympyrä on halkaisijaltaa siitä pienimmästä päästä. Kallistusta oli kuitenkin sen verran, että kun vedin jarrut kiinni, pyörä kaatui. Sivupeili onneksi säilyi ehjänä, kääntyi vinosti. Saatuani pyörän ylös, menin ko auton perään marketin pihalle. Näköyhteyden säilytin tuohon autoon koko ajan. Pysäytin kaverin, kun hän suunnisti kohti markettia kahden pikkutenavan kanssa. Tietysti olin melkoisen käärmeissäni , että tyyppi ei noudattanut liikennesääntöjä eli että jo ympyrässä olevat ovat etuoikeutettuja, joten kohtuullisen kovalla äänellä ihmettelin, kuinka tämä tyyppi ajoi suoraan eteeni. Ei kuulemma nähnyt minua ollenkaan ja kiisti koko tapahtuman . Liekö tyypin pienet lapset vieneet iskän huomion. Otin kuvan auton rekkarista ja soitin poliisille, jolle huomenna käyn tekemässä rikosilmoituksen. En viitsinyt jäädä siihen liikenneympyrään toisten jalkoihin. Ulkona oli niin kova tuuli, ettei päivystävä poliisi saanut kohinalta selvää, joten oli siirryttävä sisätiloishin soittamaan. Jos ei muuta, niin ainakin käyvät puhuttelemassa kaverin. Silminnäkijöitäkin varmasti useita, mutta heidän tavoittamisensa kello 16 liikenteessä ei tuntuu melko mahdottomalta. Ainoa asia mistä nyt voisi iloita on, että tosiaankin ehdin jarruttaa, enkä ajanut katumaasturin kylkeen.
    Aikuinen nainen nexusti
    Lainaa (Trinity @ Touko. 27 2009,17:55) kirjoitti
    Runsas tunti sitten kauppaan mennessä pyörä sai muutaman naarmun katteisiin. Olin liikenneympyrässä jo menossa, kun yhtäkkiä toisesta liittymästtä ajoi katumaasturi peräkärryn kanssa suoraan eteen. Vauhti oli onneksi hiljainen, koska liikenneympyrä on halkaisijaltaa siitä pienimmästä päästä. Kallistusta oli kuitenkin sen verran, että kun vedin jarrut kiinni, pyörä kaatui. Sivupeili onneksi säilyi ehjänä, kääntyi vinosti. Saatuani pyörän ylös, menin ko auton perään marketin pihalle. Näköyhteyden säilytin tuohon autoon koko ajan. Pysäytin kaverin, kun hän suunnisti kohti markettia kahden pikkutenavan kanssa. Tietysti olin melkoisen käärmeissäni , että tyyppi ei noudattanut liikennesääntöjä eli että jo ympyrässä olevat ovat etuoikeutettuja, joten kohtuullisen kovalla äänellä ihmettelin, kuinka tämä tyyppi ajoi suoraan eteeni. Ei kuulemma nähnyt minua ollenkaan ja kiisti koko tapahtuman . Liekö tyypin pienet lapset vieneet iskän huomion. Otin kuvan auton rekkarista ja soitin poliisille, jolle huomenna käyn tekemässä rikosilmoituksen. En viitsinyt jäädä siihen liikenneympyrään toisten jalkoihin. Ulkona oli niin kova tuuli, ettei päivystävä poliisi saanut kohinalta selvää, joten oli siirryttävä sisätiloishin soittamaan. Jos ei muuta, niin ainakin käyvät puhuttelemassa kaverin. Silminnäkijöitäkin varmasti useita, mutta heidän tavoittamisensa kello 16 liikenteessä ei tuntuu melko mahdottomalta. Ainoa asia mistä nyt voisi iloita on, että tosiaankin ehdin jarruttaa, enkä ajanut katumaasturin kylkeen.
    No hyvä et ei sattunu enempää vahinkoo!
    KIRKKONUMMEN liikenne ympyrässä saa varoo joka he***tin autoo,
    mopolla sekä rekalla! ei nää maalaiset tajuu tommossii uutuuksii, eikä kyl osaa vilkkuu käyttää täällä päi!

Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
    Yllättävää tältä aamulta: työmatkalla aamulla ennen 7 vt2 :lla vastaantulijoita riitti letkaksi asti. Liikenne sujui jokseenkin hyvin, kunnes pari autoa vastaantulijoista teki ohituksensa hiukan " niin ja näin", sen verran likellä oltiin nokakkain, että pikkusen vilauttelin pitkillä, että hei morjes, minäkin tässä koitan töihin ehjänä päästä. Ei kyllä edes vielä vi**ttanut, kunhan pikkusen "huomautin.

Vaan eipä tarvinnut ajella noiden jälkeen kuin pikkuhetki, nii johan pomppas eteen vastaantulijoiden jonosta ihan liian läheltä auto, jolla ei juurikaan ollut mahdollisuuksia palata jonoon, oli se sen verran tiivis...pitkillä huomautin reippaasti että " haloo sinä tikapuuhermostolla varustettu yksitumainen alkueläin, ajattelitko päälle ajaa suoraan...!"
    ... Ja mitä tekee tämä kuningas: pistää pitkät päälle ja ajaa vastaan keskellä mun kaistaa väistämättä mihinkään! Onneksi oli leveyttä tiessä jopa mulle tarpeeksi, sivuun vaan kun ei muu tuntunut auttavan, ja ihan edessäni/ kohdalla vasta tämä kuski kiilautui jonoon kahden muun auton väliin...

säikähdin kyllä sen verran, että sen kummemmin ajattelematta laskeuduin idiootin tasolle ja reippaasti näytin kansainvälisiä käsimerkkejä...*häpee*

Jonkun verran oli tärinää havaittavissa jälkeenpäin niin käsissä kuin jaloissakin...(perkele!)! Eikä ollut itkukaan kaukana, rajotonta vi**tusta riitti aamuksi.
    Saldoa tälle kaudelle:

3 x auto vastaan mutkan takaa mun kaistalla
    3 x auto lähtenyt ohittamaan minun tullessa vastaan
    1 x hirvi jolkutteli tien laidassa (onneksi siellä ...)
    1 x skootteri oli jäädä alle kääntyessään vasemmalle
    2 x auto liikenneympyrässä melkein kylkeen
    1 x s***nan kopteriääliö joka ohitti kaupunkialueella yksikaistaisella ("normikaksisuuntainentie" junou) oikealta vain mennäkseen seuraavalle huoltsikalle jonne minäkin.
    >10 x uskomatonta roikkumista takanakissa auton taholta
    joista 5 x suorittamani ohittamisen jälkeen. Loput kai mielenkiinnosta
    2 x oli yllättävän lämmintä
    3 x yllätti h**tinmoinen rankkasade
    joista yksi rae- (raesade siis ...)

Mutta 7700 km takana ja matka jatkuu
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
    Mun kohdalla yllättävin törttöilijä on ollut tänä keväänä toinen motoristi, joku Herra47 Hayabusallaan.. Odotin sopivaa paikkaa ohittaa edelläajava auto ja olin ajokaistan vasemmassa reunassa, kaveri ajoi mun takana hiukan oikeammalla. Sitten tulee tää bussisankari jostain sen verran vauhdikkaasti, että olisi voinut asiallisesti mennä meidän ja auton ohi, mutta tämä päättääkin kiilata mun ja mun kaverin välistä, ohittaa mut samalta kaistalta oikealta puolelta ja kääntää suoraan mun eteen. Ei lähde ohittamaan autoa vaan jää siihen.

Vasta siinä vaiheessa kun pistin vilkun päälle ja aloin ohittamaan sitä busakuskia ja autoa, niin tämä sankari löytää kaasukahvansa uudelleen ja kiihdyttää jopa parin sadan metrin päähän, siinä se sitten ajeli tyytyväisenä. Mutta terveisiä vaan, jos joku tästä tarinasta itsensä tunnisti, kyllä mä sun rekkarin muistan ja voin tulla kävelemään vaikkapa sun kantapäille, jos jossain törmätään. *
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 27 2009,15:57) kirjoitti
    Lainaa (RvN @ Touko. 27 2009,12:58) kirjoitti
    Kaverilla oli tuplarenkaat ja peitti oman kaista ja melkein puolet vastaantulijoiden kaistasta, vaikka ajoi pientareen puolella. *
    Noita mäkin olen tänä keväänä ihmetellyt. Eikö siinä ole mitään rajaa millaisella maatalouskoneella tuolla saa vetää. Vastaan on tullut (suoralla onneksi) sellainen kone, että mahduin pyörällä juuri ja juuri samaan aikaan tielle. Autolla ei toivoakaan.
    Pitipä ihan mielenkiinnosta tutkia, itsekin kun noilla möröillä joskus tien päällä liikuskelen..

29 § (13.4.2000/359)
    Traktorin ja moottorityökoneen sekä niihin kytketyn hinattavan ajoneuvon leveys
    1. Traktoria ja moottorityökonetta, jonka leveys on suurempi kuin 2,6 metriä mutta ei kuitenkaan yli 3,0 metriä, saa kuljettaa tiellä siirrettäessä traktoria tai moottorityökonetta työpaikalta toiselle tai huoltotarkoituksessa.

2. Traktorin suurinta leveyttä mitattaessa ei oteta huomioon siihen liitettyä työvälinettä eikä levikepyöriä. Levikepyöristä mitatulta leveydeltään yli 2,6 metriä leveää traktoria tiellä kuljetettaessa on traktoriin kiinnitettävä sekä eteen- että taaksepäin suunnatut suurinta leveyttä vastaamaan asetettavat 30 §:n 4 momentin mukaiset valot ja heijastimet. Leveyttä osoittavat valot vaaditaan kuitenkin vain, jos traktoria kuljetetaan tiellä pimeän tai hämärän aikana taikka näkyvyyden ollessa muutoin sään vuoksi huonontunut. Traktoria ja siihen liitettyä työvälinettä saa kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. (19.12.2002/1243)
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
    Lainaa (GSFN @ Touko. 27 2009,21:58) kirjoitti
    Traktoria ja siihen liitettyä työvälinettä saa kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. (19.12.2002/1243)
    Niin ja 15 vuotta ilman ajokokemusta riittää...
    R1250GS
    Lainaa (Trinity @ Touko. 27 2009,17:55) kirjoitti
    Saitko asian eteenpäin?
    Pää surisee ja suu pärisee.
    Tässä tapahtuma viime viikolta. Maantiella mittarissa 110. Pikkulintu vilahti ojasta maanpintaa nuolemalla tielle ja vetäisi ylös kuin hornetti. Pläjähti tourinpleksiin 40 cm päähän kasvoista. Pari höyhentä jäi laminarlippiin. Peilistä näin että jäi tirppu tielle, ei tarvinnut kääntyä lopettamaan.

Ehdin tajuta et nyt tulee päin näköä mutta tehdä muuta. Jarruvalo ei edes välähtänyt.

Customilla avopotta päässä olis tehnyt kipeää..
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
    Lainaa (sooda @ Touko. 28 2009,13:45) kirjoitti
    Saitko asian eteenpäin?
    Kävin tekemässä rikosilmoituksen poliisilaitoksella. Tunti siinä tuhraantui kallista aikaa kauniina päivänä. Rikosnimikkeeksi tuli liikenteen vaarantaminen. Kaveri löytyi rekistereistä, vaikka kuvaa en sitten ollutkaan saanut otettua. Sen verran onneksi muisti toimi, että rekkari tuli kuitenkin mieleen. En vaatinut muuta rangaistusta kuin vahinkojen korvaamista sekä anteeksipyyntöä. Tuskin tunnustaa rikettänsä.
    Aikuinen nainen nexusti
    Näinhän ne menee. Todistajia ei saa koska kukaan ei halua sekaantua mihinkään mikä ei varsinaisesti kosketa itseä. Toivon onnea asian selvityksessä ja hyvä ettet loukannut itseäsi kaatumisessa.
    Pää surisee ja suu pärisee.
    Lainaa (sooda @ Touko. 28 2009,22:27) kirjoitti
    Näinhän ne menee. Todistajia ei saa koska kukaan ei halua sekaantua mihinkään mikä ei varsinaisesti kosketa itseä. Toivon onnea asian selvityksessä ja hyvä ettet loukannut itseäsi kaatumisessa.
    Eikös se ole heitteille jättö jos ei jää kolari paikalle, josta voi seurata jopa linnaa. Joskus penskana mutsi kertoi kun taksi kuski oli asiakkaan heittänyt hankeen... toisen jalan paleltuminen-> amputointi, siitä sakot, korvaus, häkki.

Sama jos ajat kolari paikan ohi "kun on niin kiire" ja saadaan selville se on heitteille jättö (vai mikä lie nimike) ja siitä tärähtää helposti häkkiä. Kerran autokolari paikalle jääneenä ottivat kaikki tiedot ylös vaikka olin vain silmin näkiä + "ensiavun antaja" eli tuin niskaa enkä avannut ojassa olevan auton turvavöitä kuten hätäkeskuksesta sanottiin.

Lainaa (Alta_laidan @ Touko. 29 2009,22:57) kirjoitti
    Lainaa (sooda @ Touko. 28 2009,22:27) kirjoitti
    Eikös se ole heitteille jättö jos ei jää kolari paikalle, josta voi seurata jopa linnaa. Joskus penskana mutsi kertoi kun taksi kuski oli asiakkaan heittänyt hankeen... toisen jalan paleltuminen-> amputointi, siitä sakot, korvaus, häkki.

Sama jos ajat kolari paikan ohi "kun on niin kiire" ja saadaan selville se on heitteille jättö (vai mikä lie nimike) ja siitä tärähtää helposti häkkiä. Kerran autokolari paikalle jääneenä ottivat kaikki tiedot ylös vaikka olin vain silmin näkiä + "ensiavun antaja" eli tuin niskaa enkä avannut ojassa olevan auton turvavöitä kuten hätäkeskuksesta sanottiin.
    Kymmeniä autoja siitä ohitse ajoi, hyvä ettei kukaan päälle sentään ajanut. Kiire oli siitä saada pyörä pois jaloista, onneksi parkkikselta riensi nuori mies avuksi. Vaikka tuonkin, kuinka käyttäytyä kolaritilanteessa, tietää tasan tarkalleen, itse kärsivänä osapuolena hiukan vielä adrenaliinia veressä ei kaikki tule mieleen. Harmi, ettei kukaan motoristi mennyt ohitse, varmasti avun tarjoaminen sekä mahdollisesti todistajaksi ilmoittautuminen olisi ollut toista luokkaa.
    Aikuinen nainen nexusti
    Juu sattuuhan noita välillä. Tänään keski-ikäinen naisihminen meinas ajaa päälle, kun katseli pitkään toiselle sivulle ajaessaan kotilolla ja ajautui vastaan tulevien kaistalle. minulle jäi sopivasti pyörän mentävä tila auton ja korokkeen väliin. En tiedä huomasiko hän koko tilannetta.
    Yllättävä tilanne sattui kun pariviikkoasitten ajelin Haminasta kotiinpäin (Metsäkyläntietä). Otin kiini edelläajaneen customin, ohittaa en viitsinyt, siinä hissukseen ajeltiin peräkkäin kunnes edelläajavasta tippui iso nahkainen takalaukku tielle, just sain väistettyä.
    Koukkasin ympäri,raahasin laukun tiensivuun ja odotin hetken, kohta customi saapuikin, sanoi että luuli sen pysyvän tuon matkaa kiinnittämättäkin.
    No eipä tuossa kummempaa käynny, minusta kuitenkin paljon yllättävämpi tilanne kun se, että joku tyrkkää kolmiontakaa eteen.
    Moro!

Olin Torstaina ajelemassa pirunmoisessa tuulessa 7.v poikani kanssa, vihanti-raahe välillä joku järkevä raskaan liikenteen edustaja ajoi aivan takanakissa kiinni, ei uskaltanut pysähtyä koska tämä takana tuleva tuskin näki jarruvalojani, eikä pystynyt ajamaan juuri lujempaa kovan sivutuulen vuoksi. eipä siinä vielä kaikki, sitten meidät ohitti auto, ja se p..kele oli viedä etusen.... seuraavassa ylämäessä pääsin irti rekasta sen verran että pystyin turvallisesti ottamaan pysäkille ja päästämään rekan ohitse, tunnistin kuljettajan ja käyn asista porisemassa kunhan taas satumme samalle huoltikselle (Vihannintien SEO).
    Jospa tästä ei jäis pojalla pelkoja moottoripyöräilyä kohtaan, ettei tullut kahden ajokerran takia ostettua varusteita!!!
    Xj900
    eilen tampereella ajelin myötä aurinkoon keskustan alueella, liikennevaloja sai tarkkailla aika tarkkaan vaikka aurikolasit olikin.

yhdet oli sit vaihtumassa punaisiksi ja jouduin jarruttamaan vähä tiukemmin. 60 alue mut tuskin liikenne soljui tuota 60, en kattonu niin tarkkaan.

noh takana tullut auto ei sit ollu ihan tilanteen tasalla ja takaa kuului renkaiden ulvontaa

oli onneksi vaihde pesässä että ajoin valon yli (risteyksessä kamera, en viittiny niin törkeesti ajaa läpi päin punaisia)

risteys joka suunnassa täynnä porukkaa ja minä keskellä risteystä
    sieltä se ukko morjestelee takaa autosta

autolla o näköjään helpompi pakittaa 15m ku mopolla

mut jäätiin henkiin
    Näitä kyllä riittää. Ei huomannut. Ei nähnyt ym ym ym...
    Silkkaa tuubaa. Käytetään hyväksi sitä, että kotilo on isompi, ja yleensä kakspyöräset kyllä väistää kun tullaan päälle.

Mulla on ainakin mittari sen verran täynnä, että saatan tommosen tilanteen jälkeen perään lähtiessäni, ja kuskin kiinni saatuani täräyttää suoraan turpaan, sen enempiä kyselemättä. Tuumaan vain, että katos vaan, en huomannutkaan että joku oli siinä mun edessä, kun narujani ojentelin.

Tossa oli tällä viikolla vuosaaresta, stadiin päin ajettaessa jollain customikuskilla tosi läheltä piti tilanne. Joku urpo ajeli hlöauto, peräkärry yhdistelmällään siinä, ja päätti sitten melkein ajaa tän customikuskin päälle, kaistaa vaihtaessaan. Customikuski aivan asiasta antoi siinä sormimerkkejä kaverille. Jos se olis menny ojentaan kuskia, niin oisi taatusti saanut musta tukea. Kattelin valoissa, että joskos se näin tekis.

Ittelleni tossa tän viikon maanantaina, meinasi tulla X5 väkisin kylkeen. Vitun suviuuno ajaa siinä kännykkä korvalla, ja tulee myös väärää kaistaa, joka on bussikaista, ja päättymässä. Sitten siitä väkisin melkein kylkeen.

Aikamoista murinaa, mutta ei mulle autolla tule läheskään yhtä paljon noita tilanteita. Prätkällä niitä tulee lähes jatkuvasti, ajaa sitten miten kovaa, tai hiljaa tahansa.

Ja ehkä sitten ihan aiheeseen. Paras keinohan aina on se ennakointi. Riittävät turvavälit. Ja se että tekee selväksi kanssakulkijoille, mitä aikoo tehdä. Näillä pärjää aika pitkälle.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
    RvN
    Lauantaina tuli taas yksi uusi tilanne.

Moto-Raumassa oli Ducati-koeajot, pitihän Hypermotard käydä koittamassa.
    2000:n euron omavastuu laittoi hiukan ylimääräistä jännitystä ajeluun, mutta kankean alun jälkeen, pyörä alkoi tuntumaan oikein kivalta.

Mutta, ajelu meinasi loppua yllättävän pikaisesti. Ajoradan vieressä menevällä pyörätiellä oli joku sankari kahden koiran kanssa ulkoilemassa. Toinen isompi koira kiltisti hihnan päässä, mutta toinen pienempi oli "unohtunut" laittaa kiinni.

Eikös koira saanut hepulin, kun kuuli että olen tulossa ja hyökkäsi pyörätieltä ajoradalle ja juoksee suoraan kohti. Vastaan tulee auto, ei voi koukata ohi, joten reilu jarrutus (oli muuten hyvät jarrut ducatissa ) ja koira pysähtyy just ennen pyörää.

Kun koira jäi sivulle, lähdin kiihdyttämään ja koira perässä. Pari autoa joutui väistämään kun koira yrittää juosta minua kiinni. Onneksi lopetti lyhyen munaravin jälkeen, olisi muuten tullut koiralle pitkä lenkki.

Oliskohan kukaan uskonut Moto-Raumassa, kun olisin sanonut, että koiraa päin ajoin, enhän minä nyt pyörää kaataisi.

Koirankusettajasta tuskin olisin todistajaa saanut.
  30.  
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (RvN @ Kesä. 08 2009,07:30) kirjoitti
    Eikös koira saanut hepulin, kun kuuli että olen tulossa ja hyökkäsi pyörätieltä ajoradalle ja juoksee suoraan kohti. Vastaan tulee auto, ei voi koukata ohi, joten reilu jarrutus (oli muuten hyvät jarrut ducatissa ) ja koira pysähtyy just ennen pyörää.

Kun koira jäi sivulle, lähdin kiihdyttämään ja koira perässä. Pari autoa joutui väistämään kun koira yrittää juosta minua kiinni. Onneksi lopetti lyhyen munaravin jälkeen, olisi muuten tullut koiralle pitkä lenkki. *

Oliskohan kukaan uskonut Moto-Raumassa, kun olisin sanonut, että koiraa päin ajoin, enhän minä nyt pyörää kaataisi.

Koirankusettajasta tuskin olisin todistajaa saanut. *
    Jos ei mikään berhandilainen ole, niin ei kannata liikaa väistellä. Voi huonolla tuurilla joutua itse maksumieheksi jos joku töräyttää perään.

Kyllä sellanen normaali polvenkorkuinen koira pyörän alle jää. Jos ei mitään paniikkijarrutuksia vedä tai kallista paljoa, niin koiralle käy köpelösti ja pyörä kuskeineen saa jatkaa matkaansa ehjänä.

nimim. pari kulkukoira pyörällä "saalistaneena"...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen