Tuossa --> *KLIKS* linkki meluvallikeskusteluun.
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Kertoisko joku mulle mitenkä heinäpaali voi olla jotenkin turvallisempi kuin rengaskasa. Ymmärtääkseni heinäpaalit on erittäin tiiviitä ja painaa ihan vietävästi. Joten minun ymmärrys ei riitä käsittämään, mitenkä se muka vaimentaisi pehmeästi. Toki se tietysti betonin ja teräksen voittaa.
Noin niin teoreettisessa mielessä jotkut ilmatäytteiset vallit vois olla kova sana. Valleissa pitäisi olla jonkinmoinen ilmanpaine ja korkit jotka lentää auki jos siihen osuu kova paine, joiden kautta paine pääsee purkautumaan riittävän nopeasti. Eli idea olisi vähän niinkuin airbagissä. Ymmärtääkseni jotain vastaavanlaisia virityksiä käytetään mm. stunt hypyissä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kemorassa taitaa olla käytössä vaahtomuovilla täytettyjä säkkejä, ainakin yhdessä varikkopilttuussa niitä oli, erittäin ilmavan tuntuisia.
Pistinpä tuonne Tynkkyselle kommentin meluvallista. Oli ainoa kommentti tähän mennessä. Hopi hopi sinne kommentoimaan!(terkale @ Kesä. 08 2009,19:01) kirjoitti
Durty Nelly's Boys
Laitoitko? Ainoa kommentti näytti olevan minun(JukiW @ Kesä. 09 2009,00:21) kirjoitti
![]()
Kikseripoika
MUISTA HUUMORINTAJU
^ moderoivat näköjään kommentit pois?
Joo, aika tyhjänä oli kommenttilista?
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Omituista. Käväisin katsomassa, mun kommentti oli ainoa näkyvissä.![]()
Durty Nelly's Boys
Juu hemmetin pehmoisia ja hyvin toimii. Itse törmäsin niihin juuri harjoituksissa ennen kisoja(Hemppa @ Kesä. 08 2009,23:39) kirjoitti
Oikein pehmeästi otti vauhdin pois
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Sotkan patjanvaihtoviikoille tarjoamaan edullista jätekuljetusta -> superlonit hyötykäyttöön(mic @ Kesä. 09 2009,13:26) kirjoitti
Periaatteessa biomateriaalitkin, vaikkapa oljet, toimisivat, mutta kastuminen on ongelma.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Uutinen mainitsee yhteenajon, joten pehmusteista ei ehka talla kertaa olisi ollut apua. Ikava juttu. R.I.P.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jaa, minä ymmärsin, että olis tapahtunut kilkkaus ja sen jälkeen ukko valliin. Eipä sitäkään kai sanota missään.
Edit: Nyt näin jutun, jossa näinkin kirjoitettiin.
Kasa vanhoja superloneja = kaatopaikka eli vaatii ympäristöluvan, pohjavesisuojaukset jne. jne. tai sitten se on ympäristörikos.(vetomies @ Kesä. 09 2009,14:07) kirjoitti
Nythän minulla ei ole tarkkaa faktista tietoa siitä kummalle puolelle törmäys tapahtui, mutta mikäli se tapahtui vasemmalle puolelle, on vallin takana kiihdytys rata.
Muutenhan tämä shikaania edeltävä suoranpätkä on ainakin autoilla varsin suosittu"ohituspaikka", ja kaikkihan sen kai tietää mitä tapahtuu jos tulee pieni pusu takakulmaan= lennetään kuin leppäkeihäs, milloin minnekin.
Onnettomuus oli erittäin valitettava, mutta moottoriurheilu pitää sisällään riskit jotka ainakin viisaat urheilijat sisäistää. En usko, ottamatta tällä kantaa tähän edellämainittuun ikävään onnettomuuteen, että moottoriurheilua saataisiin koskaan"mielekkäästi" muokattua täysin turvalliseksi.
Muistutan kuitenkin että kyseisellä radalla on kilpailtu varsin korkeallakin tasolla, eikä tietääkseni turvallisuuteen liittyviä ns. boikotteja ole koskaan esitetty. Sehän ei tietenkään tarkoita sitä ettei mitään tarvitsisi tehdä, ainahan on opittavaa ja varsinkin suotavaa ryhtyä toimenpiteisiin jos sillä konkreettisesti saadaan lisättyä turvallisuutta. Tekevätkö ne sitten lajista pomminvarmasti turvallisen ja mielenkiintoisen, onkin jo sitten toinen juttu?
Osanottoni uhrin omaisille.
Honda VFR 750 F -96
Yamaha FJR 1300A -04
kaikkea hyvää mikko kuismasen perheelle ja jälkipolville kuitenkin.
t: kepa
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.