Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Jeah K1 600cc kikseri on pyöräni mun. Ongelma on kun etujarru kitisee ja nypyttää(vain hitaassa vauhdissa).
    Ensin vaihdettiin palat ja korjaantui.

Taas ongelman tultua irroitin satulat ja palat sekä herkistelin mäntiä ja taas auttoi.

Kolmannella kerralla sitten vielä ilmasin jarrun joka auttoi taas hetkeksi.

Kitinä tulee aina sen jälkeen kun oon hiekalla ajanu joten meneekö sinne jotain hiekkaa tms???
    Mutta mites se nykiminen, nyt rupee oikeesti vituttaa ja hermo menee, naapuritkin jo nauraa ku joka viikko sama rassaus päällä.

Ideoita anyone??? kiitos

Edit: Homma pelasi kuin unelma ja mittän ongelmia ei enään ilmaantunut niittien kokeman väkivallan jälkeen. Jarrujen herkkyys ja tunto nousivat myös uusiin sfääreihin.

Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    Lainaa (Kummisetä @ Kesä. 07 2009,18:38) kirjoitti
    Jeah K1 600cc kikseri on pyöräni mun. Ongelma on kun etujarru kitisee ja nypyttää(vain hitaassa vauhdissa).
    Ensin vaihdettiin palat ja korjaantui.

Kitinä tulee aina sen jälkeen kun oon hiekalla ajanu joten meneekö sinne jotain hiekkaa tms???
    Eikös se hiekkapöly(kin) juurikin tuota aiheuta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Levyjen kelluntaniittien välissä ryönää, mikä saa ne jumittamaan, jolloin levyt pyörii kierossa...? Jos näin, niin kunnollinen putsaus saattaisi saada ne jälleen pelittämään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (pecha @ Kesä. 07 2009,19:59) kirjoitti
    Levyjen kelluntaniittien välissä ryönää, mikä saa ne jumittamaan, jolloin levyt pyörii kierossa...? Jos näin, niin kunnollinen putsaus saattaisi saada ne jälleen pelittämään.
    Tuo syy on enää mahdollinen, jos levy on suora ja rengas suunnilleen tasapainossa ja vanne kohtuullisen suora. Töhnä lähtee hyvin niittien välistä suihkuttelet jotain liuotinta ja liikuttelet samalla aksiaalisesti. Ja paineilmalla viimeistelet strategisen iskun. Jonkun sortin jarrut ovat herkkiä sille ettei levyt liiku tarpeeksi.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Omassa mopossa myös tuo jarru nypyttää ihan huolella. Parin viikon välein on paukuteltava etu levyjä kumivasaran kanssa ja annettava niiteille pieni crc- kylpy Mulla vaiva ollut uudesta asti ja aina pieni kuminuija hoito auttaa aina hetkellisesti...
    KTM 950 SM R -07
    Hyvä puhdistus ja rasvaus kupari-/ molybdeenirasvalla, pitäisi auttaa huomattavasti pidempään kuin crc (liian ohutta ja ajan mittaan huhtoutuu pois). Molybdeenirasvassa on se hyvä puoli, että se kestää lämpötilojen vaihtelua ja on immuuni pesu/ sadevedelle, vaikka sitä ei näkyisikään juuri fyysisesti, niin kerran laitettuna se muodostaa kalvon metallipinnalle joka voitelee kitkapintoja jatkuvasti. Kohtuus on tässäkin valttia, koska jos tällaista rasvaa pääsee jarrupalaan tai levyyn, hidastuvuus jarrutettaessa laskee dramaattisesti.
    Mielellään ei mitään rasvoja sinne jarruihin ei edes niitteihin.
    Keskipakoisvoima on ajaessa niitien kohdilla jo niin suuri ettei rasvat siellä pysy vaan levii jarrulevylle ja siitä paloihin.
    Käyttäkää ennemmin sitä brake cleaneriä ettei tulis niitä yllätyksiä kesken tiukan jarrutuksen.

Voiko olla mahdollista, että jarrut jää vähän laahaamaan ja aiheuttais sitä nypytystä?
    Lainaa (JWH @ Kesä. 08 2009,11:41) kirjoitti
    Mielellään ei mitään rasvoja sinne jarruihin ei edes niitteihin.
    Keskipakoisvoima on ajaessa niitien kohdilla jo niin suuri ettei rasvat siellä pysy vaan levii jarrulevylle ja siitä paloihin.
    Käyttäkää ennemmin sitä brake cleaneriä ettei tulis niitä yllätyksiä kesken tiukan jarrutuksen.

Voiko olla mahdollista, että jarrut jää vähän laahaamaan ja aiheuttais sitä nypytystä?
    Siksi mainitsin kohtuuden, elikkä sormella pyöräyttää liukuihin etc. liikkuviin osiin ohuen kalvon (hyvä testi on, jos sormenjälki jää himmeästi pintaan ja se tuntuu liukkaalle/ rasvaiselle). Kumpikin rasva on kohtalaisen jäykkää evästä, joten kekipakovoima ei niitä siirtele, ellei laita niin paljoa että näkyy purseita, silloin on raakasti liikaa. Purettaessa jarrujen liukuja ja mäntiä (elikkä atomitasolle keittiön pöydän äärellä) on hyvä tarkastaa liukujen ja mäntien korroosiot ja kulumapykälät (liian suuri tai pieni välys) sekä naarmut, nämä voi poistaa/ loiventaa 800-1300 grid vesihiomapaperilla. Jarruosissa esisijaisesti puhtaus ja rasvan oikea sijoitus sekä määrä takaa jarrujen toimivuuden. Paloihin ja levyyn ei saa joutua rasvaa, siksi kaikki on hyvä puhdistaa juuri break cleanerillä huolellisesti ennen kokoamista ja asennusta.
    Itse olen tehnyt aina tällä reseptillä ja homma on toiminut moitteettomasti, eikä yllätyksiä ole sattunut. Huolellisuus, kohtuus sekä maalaisjärki mukana.
  9.  
    No niin...tänään vihdoin ehdin niittejä ihmetellä ja crc:täkin saivat sekä nuijaa. (kevyesti) Nypytys loppui ainakin ensihätään, toivottavasti pysyykin poissa.

Kiitos, jos ongelma palaa niin tulen taas avautumaan
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU