Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    ja joo...jos kuristaisin tuon yamahan tyyliin vaikka kaasukahvasta 5kw papereihin niin huomioikohan vakuutusyhtiö tota tehoa? Eli halventuisikohan täyskasko tuolloin? Ei jaksaisi soittaa vakuutusyhtiöön uudelleen kun saanut jo kahteen otteeseen soitella sinne ja tiedustella asioita
  2. #32
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 09 2009,14:07) kirjoitti
    ja joo...jos kuristaisin tuon yamahan tyyliin vaikka kaasukahvasta 5kw papereihin niin huomioikohan vakuutusyhtiö tota tehoa? Eli halventuisikohan täyskasko tuolloin? Ei jaksaisi soittaa vakuutusyhtiöön uudelleen kun saanut jo kahteen otteeseen soitella sinne ja tiedustella asioita
    Sukulaispenskojen piikkivakuutuksia joskus selvittelin eikä niissä vakuutuksen hintaan vaikuttanut mitään se, onko koneessa 11 vai 22 kW. Hinnat alkoivat nousta 25 kW jälkeen. Riippunee vakuutusyhtiöstä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #33
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 08 2009,19:52) kirjoitti
    Lainaa (cmas @ Kesä. 08 2009,17:42) kirjoitti
    Jos on noin pienestä ylityksestä kyse, niin saattaapi saada jossain pessimistisessä penkissä jo suoraan täystehoisenakin sopivat arvot dynolappuun. Mutta jos on oikein yliampuva penkki, niin sitten toisaalta kuristuksen jälkeen sulla onkin pari heppaa alitehoinen laite. Vaikeita hommia. Mutta kysy nyt ensin suoraan, että pyöristääkö ne sen tehon tosiaan kahteen desimaaliin (kuten jo aiemmin mainittiin) vai ei. Siitä sit ratkeaa tarvittavat jatkotoimenpiteet.
    Ei pyöristä. Kyseisen yamahan rekisteriotteessa lukee tehopainosuhteeksi 0,164kW/kg ja paino 134kg.

    Viranomaisilta kyselty ja poliisit ei noin pieneen ylitykseen tule kuulemman puuttumaan kun 22kw rekisteriotteessa lukee kuitenkin. (huomautuksen voi kumminkin antaa)

    Mutta asia joka mietityttää on sitten se, jos joudun kolariin ja maksajaksi (toivottavasti en koskaan) ja vakuutusyhtiö saa tietoon, että rekisteriotteessa lukee tehopainosuhteeksi 0,164kw/kg ja lakeja lukeneina huomaavat etten kyseistä pyörää saisi ajaa pikku a kortilla niin mitäs silloin tapahtuisi? Vakuutusyhtiö voisi kieltäytyä maksamasta pahimmassa tapauksessa vahinkoja...?

    E: Ja saako siis itse tehdä esim. juuri sen kaasukahvakuristuksen? Vai vaatiko katsastusmiehet jotain yamahan omaa kuristusta tai tietoa kuka sen on asentanut ja miten?
    Sillä ei ole mitään merkitystä onko sulla pikku-a vai iso-A jos ajat kolarin, siis vakuutusyhtiön korvausten suhteen! Sitä pyörää voi ajaa vaikka kortitonkin ja silti vakuutusyhtiö korvaa kaikki niinkuin ehdoissa sanotaan jos tulee kolari, PAITSI tietenkin silloin jos kuljettaja on huumausaineiden vaikutuksen alaisena!! Se, että onko kuljettajalla korttia ei kuulu vakuutusyhtiölle mitenkään * voihan sitä ilman korttiakin ajella *

    Eli ei muuta ku pyörä alle ja Baanalle * jos poliisit ei asiaan puutu, niinkuin ei pitäisi koska tuo teho/paino-suhde pyöristetään alaspäin juuri niin kuin "Pectusfortuna" mainitsi ja tietysti tuosta voi kysyä vielä AKElta, mutta noin sen PITÄISI virallisesti mennä *
  4.  
  5. #34
    hyvä! =) tänä iltana siis jo mahdollisesti 250cc pihassa... laittelen kuvia jos nyt siis kaupat tehdään tuosta yhdestä pyörästä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12