Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Paljonko painaa noin suurin piirtein endurorengas/vanne? Entä supermotorengas/vanne?

    Tähtäimessäni olisi siis yksi pyörä jossa tehopainosuhde on enskarenkailla 0,164kW/kg ja pikku a kortillani saisin kuljettaa tehopainosuhteeltansa ainoastaan 0,16 kW/kg pyörää. Eli painoa kyseiselle pyörälle pitäisi saada 4kg lisää jotta pyörä olisi tehopainosuhteeltansa sopiva.

    Joten onkohan mahdollista saada pyörään painoa lisää 4kg supermotorenkailla? Tai muilla konstein?
  2. #2
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:02) kirjoitti
    Paljonko painaa noin suurin piirtein endurorengas/vanne? Entä supermotorengas/vanne?

    Tähtäimessäni olisi siis yksi pyörä jossa tehopainosuhde on enskarenkailla 0,164kW/kg ja pikku a kortillani saisin kuljettaa tehopainosuhteeltansa ainoastaan 0,16 kW/kg pyörää. Eli painoa kyseiselle pyörälle pitäisi saada 4kg lisää jotta pyörä olisi tehopainosuhteeltansa sopiva.

    Joten onkohan mahdollista saada pyörään painoa lisää 4kg supermotorenkailla? * Tai muilla konstein? *
    Lisää painoa painopisteeseen ja liikkumattomaan osaan, vaikka sitten rautaplootu koneen kylkeen. Renkaissa massa on huonoimmassa mahdollisessa paikassa (lisämassa + lisääntyneet hitausvoimat pyörimisliikkeestä + lisääntynyt jousittamaton massa)
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Selvä!

    Mitä jos ostan tuon kyseisen pyörän ja hitsaan johokin kylkeen 3,5-4kg mötikän ja menen katsastusasemalle muutoskatsastaa pyörää jotta papereihin saataisiin lukeemaan pyörälle se 3,5-4kg lisääpainoa, niin mitäköhän katsastusmies sanoo?



  4. #4
    Tee vähän jykevämpi pohjapanssari.. siellä siitä on vähiten haittaa.
  5. #5
    mulla ois 2 kpl 800dr suzukin äänen vaimentimia..
    ne tuo 8kg lisä painoa palijo maksat
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  6. #6
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:33) kirjoitti
    Selvä!

    Mitä jos ostan tuon kyseisen pyörän ja hitsaan johokin kylkeen 3,5-4kg mötikän ja menen katsastusasemalle muutoskatsastaa pyörää jotta papereihin saataisiin lukeemaan pyörälle se 3,5-4kg lisääpainoa, niin mitäköhän katsastusmies sanoo?
    Tuo rellosen pohjapanssari-idea on hyvä, paino on juuri oikeassa paikassa. Voit myös modifioida nykyistä panssaria lisäämällä siihen 12 mm pellistä leikattuja "jäykisteripoja".
    Jos on puntari käytössä, kannattaa testata kotona etukäteen, josko pelkkä tankin täyttäminen, akun vaihtaminen, työkalulaukun varustetason nostaminen tms helppo muutos auttaisi, koska on noin pienestä painosta kysymys.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 07 2009,18:42) kirjoitti
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:33) kirjoitti
    Selvä!

    Mitä jos ostan tuon kyseisen pyörän ja hitsaan johokin kylkeen 3,5-4kg mötikän ja menen katsastusasemalle muutoskatsastaa pyörää jotta papereihin saataisiin lukeemaan pyörälle se 3,5-4kg lisääpainoa, niin mitäköhän katsastusmies sanoo?
    Tuo rellosen pohjapanssari-idea on hyvä, paino on juuri oikeassa paikassa. Voit myös modifioida nykyistä panssaria lisäämällä siihen 12 mm pellistä leikattuja "jäykisteripoja".
    Jos on puntari käytössä, kannattaa testata kotona etukäteen, josko pelkkä tankin täyttäminen, akun vaihtaminen, työkalulaukun varustetason nostaminen tms helppo muutos auttaisi, koska on noin pienestä painosta kysymys.
    Entä mitä katsastusmies sanoo kun vien pyörän katsastusasemalle ja sanon, että pyörä painaa nyt sen 4kg enemmän ja papereihin pitäisi saada lukemaan tehopainosuhteeksi 0,16kW/kg? Kysyykö se minne on painoa lisätty ja miten? Vai punnitseeko se vaan pyörän? Miten homma menee?

    Tuo pohjapanssari-idea kuulostaa omasta mielestänikin hyvältä idealta.



  8. #8
    eikös tuo nelonen tuosta perästä ihan pyöristykkin alaspäin jos vaan lukema esitetään kahdella desimaalilla?
  9. #9
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:46) kirjoitti
    Entä mitä katsastusmies sanoo kun vien pyörän katsastusasemalle ja sanon, että pyörä painaa nyt sen 4kg enemmän ja papereihin pitäisi saada lukemaan tehopainosuhteeksi 0,16kW/kg? Kysyykö se minne on painoa lisätty ja miten? Vai punnitseeko se vaan pyörän? Miten homma menee?

    Tuo pohjapanssari-idea kuulostaa omasta mielestänikin hyvältä idealta.
    Tuosta ei ole havaintoa, riippuu todennäköisesti hyvin paljon katsastusmiehestä. Tietysti voit marssia konttorille ja sanoa, että punnitsit pyörän ja se onkin painavampi kuin rekisteriotteessa lukee ja että haluat korjata lukemat oikeiksi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 07 2009,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:46) kirjoitti
    Entä mitä katsastusmies sanoo kun vien pyörän katsastusasemalle ja sanon, että pyörä painaa nyt sen 4kg enemmän ja papereihin pitäisi saada lukemaan tehopainosuhteeksi 0,16kW/kg? Kysyykö se minne on painoa lisätty ja miten? Vai punnitseeko se vaan pyörän? Miten homma menee?

    Tuo pohjapanssari-idea kuulostaa omasta mielestänikin hyvältä idealta.
    Tuosta ei ole havaintoa, riippuu todennäköisesti hyvin paljon katsastusmiehestä. Tietysti voit marssia konttorille ja sanoa, että punnitsit pyörän ja se onkin painavampi kuin rekisteriotteessa lukee ja että haluat korjata lukemat oikeiksi.
    Toi olisi aika oleellinen tieto...Varmaan helpointa soittaa ensiviikolla katsastusasemalle.

    Ja pohjapanssarin varmaan tulisi olla joku ce hyväksytty myös, hmm...

    zemial: Ainakin kys. pyörän omistaja sanoo, että rekisteriotteessa lukee 0,164kw/kg

    E: Eihän tollanen tehopainosuhteen ylitys varmaan poliisia haittaa kun noin magrinaalisen pieni, mutta jos pyörä menee vaikka lunariin tai törmäilen johonkin ja vakuutusyhtiö huomaa, että hei mullahan ei ole tarpeellista korttia ton pyörän ajamiseen, niin sitten ei ole kivaa



  11. #11
    onko siis kenelläkään kokemuksia painon lisäämisestä pyörään, jotta pyörä saataisiin tiettyyn teholuokkaan? Nyt niitä apuja kaipaisin kipeästi



  12. #12
    Eiks tuo pyörän paino tule rekkariin valmistajalta tjs=?
    Voihan sitä aina kuristaa kaasun liikettä rajoittamalla tehoa pois, jolloin voi muutoskatsastaa sopivaksi.

    Kuitenkin tuo umpirauta-pohjapanssari on hieno idea jos painoa saa hyväksytysti lisätä.
  13. #13
    Jep! Pohjapanssari-idea on loistava * Mietityttää vaan edelleen sekin, kun kyseisessä pyörässä joka itselläni on tähtäimessä niin siinä on aika rimpulat endurorenkaat (edessä 80/100-21M ja takana 120/80-18M) ja jos kunnon supermotorenkaat hankin alle niin tulisikohan jo noista yksinään 3,5-4kg lisää massaa?

    Ja mitenköhän tuo painon muutos, onkohan rekisteriotteeseen mahdollista saada eri painolukema, kerta jos jo valmistaja on painolukeman ilmoittanut.

    E: Mitenköhän toi kaasun rajottaminen toimisi? Kun kys. merkillä ei ole mitään kuristussarjaa tuohon pyörään kuulemman olemassakaan.



  14. #14
    Veikkaanpa, ettei rekisteriotteeseen merkittyä painoa saa muutettua millään. Mopotkin on tyyppihyväksytty tietyillä spekseillä ja mopohan ei olisi enää tyyppihyväksynnän mukainen jos sen paino on muuttunut.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  15. #15
    Totta tuokin, pitää soittaa kumminkin ja varmistaa asia.

    Mitenkö tuollainen kaasunrajoitin toimisi? Sitähän en itse voi asentaa, koska katsastusmies ei siitä tykkäisi. Joten voisikohan prätkäpaja saada aikaiseksi jonkun kaasunrajoittimen ja sitä kautta jos saisi pyörään vähemmän tehoja paperille lukemaan?

    Vai vaatiko noi katsastusmiehet, että pyörässä on joku oman merkin kuristussarja?
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 08 2009,11:34) kirjoitti
    Totta tuokin, pitää soittaa kumminkin ja varmistaa asia.

    Mitenkö tuollainen kaasunrajoitin toimisi? Sitähän en itse voi asentaa, koska katsastusmies ei siitä tykkäisi. Joten voisikohan prätkäpaja saada aikaiseksi jonkun kaasunrajoittimen ja sitä kautta jos saisi pyörään vähemmän tehoja paperille lukemaan?

    Vai vaatiko noi katsastusmiehet, että pyörässä on joku oman merkin kuristussarja?
    Voit asentaa kuristuksen itse, kunhan käytät pyörän jollain pajalla penkissä, josta saat dyno-lapun tehojen todisteeksi.
    Superbike #7
  17. #17
    Lainaa (Nitrous @ Kesä. 08 2009,11:44) kirjoitti
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 08 2009,11:34) kirjoitti
    Totta tuokin, pitää soittaa kumminkin ja varmistaa asia.

    Mitenkö tuollainen kaasunrajoitin toimisi? Sitähän en itse voi asentaa, koska katsastusmies ei siitä tykkäisi. Joten voisikohan prätkäpaja saada aikaiseksi jonkun kaasunrajoittimen ja sitä kautta jos saisi pyörään vähemmän tehoja paperille lukemaan?

    Vai vaatiko noi katsastusmiehet, että pyörässä on joku oman merkin kuristussarja?
    Voit asentaa kuristuksen itse, kunhan käytät pyörän jollain pajalla penkissä, josta saat dyno-lapun tehojen todisteeksi.
    Mutta vaatiikohan katsastusmies näyttämään missä kuristus on ja kertomaan kuka sen on asentanut ja vaatiko ne mitään papereita missä kuristus on asennettu?

    Kun yamahan liikkeessä sanoivat, että katsastusmies tuskin tykkäisi jos menisin kyseistä yamahaa jotenkin itse kuristamaan...



  18. #18
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:02) kirjoitti
    pikku a kortillani saisin kuljettaa tehopainosuhteeltansa ainoastaan 0,16 kW/kg pyörää.
    Voi olla turhaa muistuttamista, mutta muistithan ottaa huomioon, että pyörä täyttää myös vaatimuksen max 25kw..
    Honda Zoomer
  19. #19
    Mun yksi edellinen ducati oli kuristettu juuri kaasun rajoittimella. Läppärunkoon oli niitattu kii semmonen rauta joka esti kaasun aukeamisen kokonaan.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  20. #20
    Pistä hiekkapuhallushiekkaa sisäkumit täyteen katsastuksen ajaksi
  21. #21
    Lainaa (JAjos @ Kesä. 08 2009,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Kappsi @ Kesä. 07 2009,18:02) kirjoitti
    pikku a kortillani saisin kuljettaa tehopainosuhteeltansa ainoastaan 0,16 kW/kg pyörää.
    Voi olla turhaa muistuttamista, mutta muistithan ottaa huomioon, että pyörä täyttää myös vaatimuksen max 25kw..
    pyörä on 22kw ja painoa 134kg, tehopainosuhde 0,164kW/kg
  22. #22
    Lainaa (Sledgehammer @ Kesä. 08 2009,14:34) kirjoitti
    Mun yksi edellinen ducati oli kuristettu juuri kaasun rajoittimella. *Läppärunkoon oli niitattu kii semmonen rauta joka esti kaasun aukeamisen kokonaan.
    mutta oliko toi joku tehtaan oma rajotin kumminkin? Vai joku oma viritteinen ja onko pyöräsi tuotu ulkomailta?
  23. #23
    Paino määräytyy tyyppihyväksintänumeron mukaan, vaikea saada muutosta. Paljon yksinkertaismpaa on muuttaa tehoja, penkittää ja muutoskatsastaa jolloin saat teho/painosuhteen sopivaksi.
  24. #24
    Jos on noin pienestä ylityksestä kyse, niin saattaapi saada jossain pessimistisessä penkissä jo suoraan täystehoisenakin sopivat arvot dynolappuun. Mutta jos on oikein yliampuva penkki, niin sitten toisaalta kuristuksen jälkeen sulla onkin pari heppaa alitehoinen laite. Vaikeita hommia. Mutta kysy nyt ensin suoraan, että pyöristääkö ne sen tehon tosiaan kahteen desimaaliin (kuten jo aiemmin mainittiin) vai ei. Siitä sit ratkeaa tarvittavat jatkotoimenpiteet.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  25. #25
    Lainaa (cmas @ Kesä. 08 2009,17:42) kirjoitti
    Jos on noin pienestä ylityksestä kyse, niin saattaapi saada jossain pessimistisessä penkissä jo suoraan täystehoisenakin sopivat arvot dynolappuun. Mutta jos on oikein yliampuva penkki, niin sitten toisaalta kuristuksen jälkeen sulla onkin pari heppaa alitehoinen laite. Vaikeita hommia. Mutta kysy nyt ensin suoraan, että pyöristääkö ne sen tehon tosiaan kahteen desimaaliin (kuten jo aiemmin mainittiin) vai ei. Siitä sit ratkeaa tarvittavat jatkotoimenpiteet.
    Ei pyöristä. Kyseisen yamahan rekisteriotteessa lukee tehopainosuhteeksi 0,164kW/kg ja paino 134kg.

    Viranomaisilta kyselty ja poliisit ei noin pieneen ylitykseen tule kuulemman puuttumaan kun 22kw rekisteriotteessa lukee kuitenkin. (huomautuksen voi kumminkin antaa)

    Mutta asia joka mietityttää on sitten se, jos joudun kolariin ja maksajaksi (toivottavasti en koskaan) ja vakuutusyhtiö saa tietoon, että rekisteriotteessa lukee tehopainosuhteeksi 0,164kw/kg ja lakeja lukeneina huomaavat etten kyseistä pyörää saisi ajaa pikku a kortilla niin mitäs silloin tapahtuisi? Vakuutusyhtiö voisi kieltäytyä maksamasta pahimmassa tapauksessa vahinkoja...?

    E: Ja saako siis itse tehdä esim. juuri sen kaasukahvakuristuksen? Vai vaatiko katsastusmiehet jotain yamahan omaa kuristusta tai tietoa kuka sen on asentanut ja miten?



  26. #26
    Käväses piruuttas vakuutusyhtiössä tai soita sinne. Ne osaa sanoa tuommoisen asian puhelimessa. Enkä kyllä usko, että jaksavat sanoa tuollaisesta asiasta mitään, jos 4 tuhannesosakilowattia heittää teho. Menee jo valmistajan (ja kenen tahansa) mittausvirheen piikkiin.



    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  27. #27
    Lainaa (cmas @ Kesä. 08 2009,20:13) kirjoitti
    Käväses piruuttas vakuutusyhtiössä tai soita sinne. Ne osaa sanoa tuommoisen asian puhelimessa. Enkä kyllä usko, että jaksavat sanoa tuollaisesta asiasta mitään, jos 4 tuhannesosakilowattia heittää teho. Menee jo valmistajan (ja kenen tahansa) mittausvirheen piikkiin.
    Jos ne lupaa, että se on OK, niin vaadi se paperilla. Muuten se lupaus on ihan yhtä tyhjän kanssa.

    E. Onhan toi kaikkineen älytöntä pilkunnussimista. Eihän pikku-A:lta vaadita 0,160 vaan 0,16. Kaiken järjen ja Elon laskuopin mukaan 0,164 pyöristetään 0,16:een.



  28. #28
    Lainaa (mkoo @ Kesä. 07 2009,23:06) kirjoitti
    Kuitenkin tuo umpirauta-pohjapanssari on hieno idea jos painoa saa hyväksytysti lisätä.
    Ja saattaa kameratolpatkin alkaa räpsyä.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  29. #29
    Lainaa kirjoitti
    mutta oliko toi joku tehtaan oma rajotin kumminkin? Vai joku oma viritteinen ja onko pyöräsi tuotu ulkomailta?
    En muista. Saatto olla tuonti. En asiaa edes tutkinut mopoa ostaessani. Siitä rajoittimesta oli vaikea sanoa mitään. Siististi se oli toteutettu, kunnes repäisin sen irti ja viskasin mäkeen.

    Rajoitat vaan sitä aukeamista ja jos tehokäppyrää tarttee hienosäätää niin koita tilkitä vähän putsarinkotelon reikiä niin että saat sopivan näköisen lapun. Voi myös kokeilla vetoja eri vaihteilla. Kyllä ne dynoa käyttävät ukkelit tietää miten niitä käyriä saa rukattua. Siitä ei kannata ressata. Se, miten se on rajoitetu, on aika yhdentekevää. Pääasia että rajoitin löytyy ja paperit on kunnossa. Ei niissä rajoittimissa tartte mopon merkkiä lukea.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  30.  
  31. #30
    [QUOTE= (Sledgehammer @ Kesä. 09 2009,00:09)]
    Se, miten se on rajoitetu, on aika yhdentekevää. *Pääasia että rajoitin löytyy ja paperit on kunnossa. *Ei niissä rajoittimissa tartte mopon merkkiä lukea.
    Hyvä, hyvä! alkaa tulemaan jo sellanen fiilis etten jätäkkään ostamatta tuota yamahaa tehopainosuhteen takia
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen