Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Täytyis Kawa 9R:n takanen päivittää, kun on kohta keskeltä jo melkein metalliverkolla.

Kattelin RengasOnLinen sivuilta että Dunloppia saa aika edullisesti.
    Sportmax Qualifier 180/55 ZR17 TL 73W, 128e, kotiin kannettuna.
    Sportmax D 208 180/55 ZR17 TL 73W, 128e, niinikään toimitetuna.

Onkos noista ihan oikeaa kokemusta, eikä pelkkää mutua?
    Dunlop käsittääkseni on Misukan halspismerkki tätänykyä.
    Itsellä kokemusta yhden Sportmax D 220 ST verran, joka meni kantikkaaksi alta aikayksikön. Voi olla että paineet oli liian pienet. Tiedä sitten häntä...

En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Ray Of Darkness
    Taitaa olla aika pyöräkohtaista. Itselläni ollut takasen Z6:n kaverina edessä noin 4 tkm 120 Qualifier RR (eikä tosiaan maksanut paljon), joka on toiminut upeasti sekä yksinään että kokonaisuuden osana. Kulunut toistaiseksi tasaisesti ja pito ollut samaa luokkaa kuin esimerkiksi ME M-1 tai MI PP 2CT. Qualifierista takana ei kokemusta.

-hh-
    Mulla ei ainakaan ole pahaa sanottavaa ks merkistä, Yammussa oli alkuperäisenä Dunlopit ( en muista mallia)
    Ja nykyisessä Suzukissa on ed omistaja vaihtanut SportMaxit edessä ja takana, ja hyvin nuo on pelittäneet. Jos kuluu keskeltä sileäksi nopeasti, on ehkä syytä katsoa peiliin.(tätä ei tarkoitettu pahalla)
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Guzziin tuli kokeeksi ostettua Dunlopin kumit. Raskaaseen matkamopoon täysin turha ostos. *
    Seuraavaksi ContiTourit. Puimuriin Metzeler.

Vahingosta viisastuu.

Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Mulla oli isossa zetorissa Dunplopin D208 edessä kun sen ostin. Pintaa oli, mutta oli niin pahasti laineilla että lähti hyvin nopeasti vaihtoon. Eikä se muutenkaan mikseenkään hurraahuudon arvoiselta tuntunut. Kavereilla on ollut dunploppeja Diversionissa ja VFR750R:ssä, eikä kumpikaan ole ollut kovinkaan tyytyväinen.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Ainakin 12R:ssä Qualifer suli alle todella nopeasti.
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Mulla on ducatissa qualifierit ja ne ovat ainakin radalla todella hyvät renkaat (ducatissa). Pitoa on oikein hyvin ja pidon häviämisestäkin rengas ilmoittaa hyvissä ajoin. Ei ainakaan mulla oo lipsunut pahemmin. Pisin setti mitä oon ko. rengastuksella ajellut oli 40min Alastarossa. Seuraavat renkaat ovat varmasti samanlaiset. Se miten kestää maantieajoa on mulle aika sama...
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Elmeri H. @ Kesä. 07 2009,20:48) kirjoitti
    Ainakin 12R:ssä Qualifer suli alle todella nopeasti.
    Sama kävi bleidissä. Ne oli ensiasennuskumeina ja kestivät noin 5tkm rauhallista ajoa. M3 Sportecit kestivätkin sitten heti 7tkm.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Mulla cebarissa oli ostohetkellä 02 vuoden leimoilla varustetut 205 dunlopit. Siis 7 vuotta vanhat. Näillä käytiin vielä viime kesänä maximi lastilla eurooppaa ympäri ja siis koko kausi. Luotto alitajunnassa näihin renkaisiin ei ollu kova, mutta kävipä Saksassa silleen, että hiekan takia eturengas lähti komeesti alta. Hiekan loppuessa pyörä kuin kärpäs paperiin ja meno jatkui, eli siis pitoa vielä riitti. En tiedä entisestä omistajasta paljonko oli noilla ajellut, mutta vakuuttaa kyllä, jos millä ajolla vaan 7 vuotta rengas prätkässä kestää. Nyt alla sit pritketin 020 mallia molemmat, ei vaan mutkiin uskaltanut enää noilla vanhuksilla päästää. Saa nähä kuin kestää, mutta yleensä menny pari rengaskertaa kesässä.

Elikkäs jos en ois tätä ketjua lukenut, niin pidin dunloppia erittäin laadukkaana tuotteena.

Ainii, etunen oli kyl kulunu jännästi laineille, eli joka toinen kuvio korkeempi, kuin toinen. Eroa ehkä 1-2 mm. Jotenkin jäi semmoinen kuva, että toi rengas ois suunniteltu tolleen. Pitoa, kun tosiaan riitti... En tosin tiedä renkaista juuri mitään.

CBR 1000F -89
    Itellä on nuo Qualifierit Z750 ensiasennusrenkaina. Nyt mittarissa 2500 km ja näyttää pahasti kuluneilta, ei kuitenkaan kantikkaaksi. Ajeltu on rauhallinen sisäänajo ja lähes pelkkää mutkatietä. Ei burniksia tms. Alkuun tuntui todella liukkailta, mutta eipä itellä ole vielä mitään vertailukohtaa. Korkeintaan 5 tkm noilla taitaa päästä. Tavoitteena on 6 tkm huoltoon asti päästä. Uudet renkaat on tosin odottanut jo pari viikkoa varastossa (Pirelli Diablo eteen ja taakse 193 € englanninmaalta) *

Muistaakseni noista on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Ei paljon kehua kerännyt siellä. Voipi olla, että tuo ensiasennuksen tuoma pakkopulla vaikuttaa asenteeseen.

CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
    Pitää muistaa, että rengas valitaan käyttötarkoituksen mukaan. Jos kovat kilometrimäärät kiinnostaa, niin sitten kannattaa katsella enemmän touring henkisiä kumeja. Se ei oo vika että kuluvat. Niin vaan käy jos seos on pehmeämpää. Uutena ovat aivan helvetin liukkaat.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Sledgehammer @ Kesä. 08 2009,14:44) kirjoitti
    Pitää muistaa, että rengas valitaan käyttötarkoituksen mukaan. *Jos kovat kilometrimäärät kiinnostaa, niin sitten kannattaa katsella enemmän touring henkisiä kumeja. *Se ei oo vika että kuluvat. *Niin vaan käy jos seos on pehmeämpää. *Uutena ovat aivan helvetin liukkaat.
    Jostain muistelen että ensiasennuskumina olleet eivät ole samaa kamaa kuin normaalisti myydään. Muistelisin että joku tällä foorumilla kertoi kaupasta ostetun setin kestäneen paremmin kuin ensiasennuskumit. Voihan se olla, että ensiasennusversio on ns. halpaversio/yksiseosrengas kun kaupassa myynnissä olevat ovat 2-seos renkaita. Tiedä sitten.

On siinä mun mielestä aika iso ero että pääseekö kumilla 5tkm vai 7tkm. Jos kyseessä on saman hintaiset renkaat, on toisen rengaskulut 30% pienemmät kuin ensimmäisen. Esim. allekirjoittaneella se tarkoittaa noin 300e säästöä vuodessa ominaisuuksista tinkimättä.

Kokeilin kyllä Diablon stradaa takakumina, mutta sitä virhettä en mene enää tekemään, että tourinkikumia tarjoaisin sporttipyörään. Siinä lähti kerralla kallistusvarat, ajettavuus ja luotto pyörän käytökseen mutkatiellä. Ei kiitos.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Se 3tkm ero on pikku raha siihen verrattuna jos renkaasta häviää pito kuumana äkkiarvaamatta. Siinä menee mopo vaihtoon... Jos taas radalla ajelu ei kuulu harrastuksiin, on turha maksaa siitä pidosta ja rataominaisuuksista. Itse pidän tuosta renkaasta juuri sen takia, että se toimii katurenkaaksi yllättävän hyvin radalla ja silti sillä uskaltaa ajaa sadekelilläkin. Kadullakin toimii hienosti. Jos tästä kompromissista täytyy kärsiä 3tkm vähemmän kilsoja se ei haittaa mua yhtään.

Jotenkin tuntuu aika tuulesta temmaatulta toi väite samanlaisten kumien eroista. Eihän se rengasvalmistaja varmaan halua laaittaa mopoon sellaista rengasta, jota mopon omistaja ei haluaisi ostaa uudestaan.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Mulla on R6:ssa alla nuo Qualifierit ja niillä on tullu tällä kaudella tähän mennessä noin 5300km. Luulisin, että noilla pääsee vielä pari kolme tuhatta ja sit ne on melko silestonet. Tulee ajeltua sillai "urheillullisesti" paikasta toiseen. Pitoa on ollu tuonne mutkateille riittävästi, niin kuivalla kuin märälläkin. Taidan laittaa samanmoiset tulevaisuudessakin alle.
    Mulla on Z750 ja qualifierit ollu alla noin 8tkm. Takarengas kulunu vähän kulmikkaaks. Ihan tyytyväinen niihin ollu ja pitoo riittäny omaan tarpeeseen, mut vaihtuu varmaan aikanaan toisen merkkisiin ihan kokeilumielessä.
    Itselläni oli R6:ssa Qualifier RR renkaat ja näistä tykkäsin siinä määrin että tilasin myös R1:sen renkaiksi samaiset.

Parin viikon päästä vaihtuu alle.
    Itsellä Sportmax D 208 190/55 ZR17 busassa ainakin hyvin löytyny pitoa, mut nyt ajettu 4tkm ja melko kantilla on! Menee varmaan vaihtoon 6 tonnin kohdalla. Ja kokeiluun metzeler M3, on kuulemma hyvä mut on myös erinhintaluokan renkuli. Jos kulutus kestävyyttä ja kohtuu pitävää hakee niin misukan pilot road 2...
    Honda nsr 125- 01
    Honda cb 900f hornet- 04
    Suzuki Hayabusa- 06
    "Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa"
    "Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen"
    Mitäköhän noille mun renkaille on syötetty, kun rautalangat paistaa jo läpi ja mittarissa on vasta 3000 km (qualifier)? Luulin nyt sen 6000 km pääseväni. Paljonko tuolla uskaltaa vielä ajaa? Eli koska rengas pamahtaa rikki?

CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    Lainaa (designet @ Kesä. 22 2009,22:08) kirjoitti
    Mitäköhän noille mun renkaille on syötetty, kun rautalangat paistaa jo läpi ja mittarissa on vasta 3000 km (qualifier)? Luulin nyt sen 6000 km pääseväni. Paljonko tuolla uskaltaa vielä ajaa? Eli koska rengas pamahtaa rikki?
    Kyllä se aika kauan kestää sielä pyöriä ennen kuin ilmat pääsevät ulos mutta melko liukaita nuo rautalangat ja se kova kumi niiden alla. Lisäksi katkenneet punokset rikkovat lokarit takahaarukan ja kaiken muun pyöriessään.
    Itse tilasin viime kesänä Täältä qualifier rr setin omaan 9R kawaani. Renkaat toimivat sekä rata että katuajossa, eli usko loppuu omiin taitoihin aikaisemmin kuin pito. 2CT *misukkaan verrattuna parempi pito, eikä kulutuskestävyydessäkään ole valittamista jos ei touring kumeihin aleta vertaamaan.
    Olin siihenmäärin tyytyväinen että alla pyörii jälleen samanlainen satsi.
    Pyöränä tällä hetkellä busa ja kumit tuntuvan toimivilta myös raskaammassa mötkylässä.
    Kemoralle asti en ole vielä ehtinyt mutta toiveissa on reissu kesän päälle.

cb500k-cb750k-cbr1000f-cbr1100xx-zx9r-g450x-gsx1300r-vfr800vtec
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Sledgehammer @ Kesä. 08 2009,15:15) kirjoitti
    Jotenkin tuntuu aika tuulesta temmaatulta toi väite samanlaisten kumien eroista. *Eihän se rengasvalmistaja varmaan halua laaittaa mopoon sellaista rengasta, jota mopon omistaja ei haluaisi ostaa uudestaan.
    Britti bikessä oli tuosta juttua. Ensiasennuskumeina on ollut aasiassa tehtyjä kumeja kun taas euroopan markkinoille tehdyt jälkiasennuskumit on tehty Ranskan tehtaalla. Uudessa versiossa tästä on kuulemma päästy eroon...
    Lainaa (designet @ Kesä. 22 2009,22:08) kirjoitti
    Itselläni alkoi kudokset paistaa kesken päiväreissun. Kumia on siinä vaiheessa niin ohuesti, että kumi puhkeaa helposti. Ei tarvitse olla kuin joku terävä kivi tiellä, niin ilmat poistuu. Arvatkaa mistä tiedän? Onneksi oli paikkatarvikkeet mukana.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
    Ostin Bladeen muiden varoittelusta huolimatta Sportmaxx Qualifierit. Oikeen ne ohjekirjassa mainitut versiot.
    Sen verran monta kertaa lähti perä alta viileillä renkailla, että ei enää Dunloppeja mulle tule.

Ensiasennus Bridgestoneista ja Pirelleistä on ollut hyviä kokemuksia. Pirelliä tulee jatkossakin alle.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
    Dunlopit on ihan pskat. Mulla on ollut ensiasennusrenkaina kahdessa fillarissa. Molemmilla kerroilla kulutuskestävyys on ollut olematon ja bonuksena tietty liukkaus on ollut ylitehokasta.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Roadsmartit on pärjännyt erittäin hyvin ainakin Biken testeissä (voitot 2/2009 ja 5/2009). Ja ainakin pari nettituttua kehuu noita maasta taivaaseen.

Olisin laittanut omaani alle, mutta kun ei lähiseudulta tilaamatta löytynyt ja kiire oli kova. Mut ei nuo mitään varsinaisia halppiksia olis ollu.
    KTM 1290 Super Adventure S
    JänkhäPoika:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    -Tuolta Äkäslompolon ja Athverppenin väliltä.
    jaa-a. Mitenköhän nuo roadsmartit eroaa metzelerin Z6:sta? Itellä olis nimittäin kummien vaihto edessä.
    Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
    Lainaa (JänkhäPoika @ Kesä. 23 2009,17:01) kirjoitti
    jaa-a. Mitenköhän nuo roadsmartit eroaa metzelerin Z6:sta? Itellä olis nimittäin kummien vaihto edessä.
    Tuossa 2/2009 testissä ('urheilulliset matkarenkaat') herra nimeltä Bruce Dunn arvottaa Roadsmartit yhden plussan paremmaksi Triumph Sprintin alla. Tosin kutonen oli tosin vielä vanhempaa mallia.

Tuo Dunfloppi on ainakin kaksikumirengas eli saattaapi pyöriä alla pitempään...Mut eiköhän nuo ole ihan kelvollisia molemmat.
    KTM 1290 Super Adventure S
    ^Ja brittien näkemystä dunloppien hyvyydestä en viitsisi juurikaan noteerata. Sen verran siinä kotiinpäin vedetään...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (Juutana @ Kesä. 23 2009,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Sledgehammer @ Kesä. 08 2009,15:15) kirjoitti
    Jotenkin tuntuu aika tuulesta temmaatulta toi väite samanlaisten kumien eroista. *Eihän se rengasvalmistaja varmaan halua laaittaa mopoon sellaista rengasta, jota mopon omistaja ei haluaisi ostaa uudestaan.
    Britti bikessä oli tuosta juttua. Ensiasennuskumeina on ollut aasiassa tehtyjä kumeja kun taas euroopan markkinoille tehdyt jälkiasennuskumit on tehty Ranskan tehtaalla. Uudessa versiossa tästä on kuulemma päästy eroon...
    samaa muistan lueskelleeni toisesta britti julkaisusta. itsellä oli R6R:ssä ensiasennuskumeina(qualifier), takanen kesti noin 7tkm, etunen olisi mennyt vielä, itse en pitänyt em.tuotteesta, en oppinut luottamaan, mutta kyseessä olikin nuo OEM-aasian mallit, euroopassa valmistetut ovat keränneet käsittääkseni kehuja.
    - kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
  30.  
    Nyt sain alle Pirellin Diablot ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Dunlopin jälkeen tuntuu kuin renkaat olisi kärpäspaperia, eli pito tuntuu huimalta. Tiedä sitten johtuuko tuosta ensiasennuksesta, mutta itse en ainakaan enää rahojani noihin Dunlopeihin laita.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014