Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Pääseekö Ahvenistolle ajamaan vakioputkiloilla ilman mittausta? Ja jos mitataan mikä lienee kokeiltu desipelimäärä R6R:lle? Lueskelin tuossa vanhoja foorumeja ja kuulosti olleen rajoilla monillakin pyörillä ihan vakiokaluillakin nuo melurajat.

"Normaalipäivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA."

En tajunnu että saako vakioputkilla ajaa aina vai pitääkö niidenkin mennä alle 95dBA?

Täh? Kaikki on niin uutta ja outoa...
    Kyllä vakioputketkin mitataan ja niidenkin täytyy alittaa meluraja.
    Itse sain viimeksi ahvenistolla meluiksi 94db vakioputkella.
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
    Kaiken järjen mukaan on vakioputkienkin alitettava 95db. Tämä ei ole faktaa, mutta maalaisjärjellä noin. Kaikki vakioputket eivät alita tuota db tasoa.
    Retired
    Viime Ahveniston keikalla 06:n R6R:n vakioputkella mittaustulos oli 93db. Sitä edellisellä keikalla tulos oli 94db. Eli kirkkaasti alitti
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Joo ei oo ollut tuo pilkun paikka ihan hallussa aina ja pitää varmistella ettei mene sekin maksettu viis kymppiä hukkaan.

Kiitos hyvistä vastauksista. Kai se niihin rajoihin sitten menee. En kyllä tajua, että minkä naapuruussuhdelain mukaan näitä melutasoja jälkikäteen lätkitään. Rata on ollut siellä ennen niitä taloja. Suurinta osaa ainakin. Vissiin.

Ai niin ja jos jollakin on mennyt vakioputkella yli sen 95 niin sekin kyllä kiinnostaa vielä...

Nähdään maanantaina pelipaikoilla
    Eilen motoparkissa pyysin mittaamaan ja 98 oli tulos eli ei pääse M1 päiville. Ahvenistolle ei kannata edes yrittää.

Mopo käsittääkseni (en ostanut uutena) täysin vakio -07 mallia ja tulos yllätti täysin kun kuvittelin että melurajat on noille melupöntöille.

Tosin entisellä mopolla motaparkissa mittaukset 96 ja 94, sitten ahvenistolla 91, joten tällä kaavalla vois päästä melurajoista läpi kun sopiva mittari löytyy

1. Onko tuohon vakioputkeen jotain killeriä?
    2. Onko muuten mahdollista hiljentää mopoa?
    3. Jos pakko niin onko jotain tarvike vaimenninta/putkistoa joka on hiljaisempi kuin vakio?
  7.  
    Mulla ei mennyt vakio R6R Apparalla läpi, tulos oli 96-97db. Vakioputkeakin voi hiljentää killerillä mutta se täytyy itse tehdä tai teettää jossakin. Itse ratkaisin ongelman Akran sliparilla joka killerin kanssa menee just alle 95. Pyörä on nyt menossa vaihtoon joten siitä saisit pari kk vanhan Akran 300€.
    Yamaha R1 -07