Hyviä vinkkejä kaipailen, mistä saatavilla 2" rst -putkea ja mutkia ohuella seinämällä putkiston tekoon?
Tai jos nurkissasi pyörii sopivaa putkea, niin tarjoa...
Onniselta ainakin, myyvät tätä nykyä ihan normi kuluttajallekin. Tosin putki tulee 6 m:n pätkänä...mutta käyriä saa kyllä kappaleittain.(*10r* @ Kesä. 05 2009,17:37) kirjoitti
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Tulee muuten melkoiset jyminät kun rosterista tekee putkiston.![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Jos on kädentaitoa ja nouhauta, niin kannattaa kysäistä sekä katsastaa kuusakoski ja muut paikkakunnan metalliromun vastaanottajat. Hyviä löytöjä voi tehdä, kun pääsee itse valkkaamaan ja hintakin on kohdallaan. Kuusakoskelta voi nykyään ostaa myös uuttakin, siksi kannattaa kysellä kavereilta, olisivatko he innostuneita tekemään samasta eväästä putkia itselleen, tällöin voi tehdä oikeasti hyvän jigin ja materiaalikustannukset jakautuisivat useammalle sekä tietty pienenisivät samalla.
Löysin ite kanssa potentiaalisen paikan pienen tutkinnan jälkeen. Sijaintikin on omasta näkövinkkelistä mitä parhain, klik. Täytyy maanantaina käydä vierailulla.
Juuri näin. Sieltä voi tehdä muitakin löytöjä esim. jigin tarpeisiin (jos sellaista meinaa käyttää).(*10r* @ Kesä. 05 2009,22:32) kirjoitti
![]()
Martelius.fi
Ammattiporukkaa ja tekevät myös yksilöllistä palikkaa.
Suosittelen.
Edit: ***keleen kirjoitusvirheet...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Vai tarkoititko:(Goofy S @ Kesä. 05 2009,23:05) kirjoitti
http://www.martelius.com/
BMW HP2 Megamoto -07
Onniselta saa tilaamalla myös ohuemmalla seinämällä kuin 2,0mm. Noita putkia hitsatessa ja suunniteltaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että harva "kyläseppä" tekee paremmin toimivan ja kevyemmän putkiston kuin tehtaalta on ulos rullannut.(Juska2000 @ Kesä. 05 2009,21:30) kirjoitti
Tietysti jos tavoitteena on ulkonäön ja äänimaailman muuttaminen virtaavuuden ja tehojen sijaan, niin siitten. Ainakin itse olen huomannut omista projekteistani, että kun itse tekee saa juuri sellaisen kun sattuu tulemaan...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tuo putkiston teko johtaa kyllä vähän harhaan. Ei ole tarkoitus tehä kuin väliputket alkukäyrien ja vaimentajan välille suurinpiirtein saman paksuisesta putkesta, mitä alkuperäinenkin on. Tuskin tossa pystyy niin paljo tunaamaan että tehot tippuu, saatikka sitte paino nousee. Pikemminkin pitäis painon tippua vajaa 10 kg, jos jo hankittujen osien painot ynnää yhteen, eikä hitsilangalle laske montaa kiloa lisää...(Juutana @ Kesä. 06 2009,00:59) kirjoitti
Ihan niin "takki auki" en oo liikkeellä, että koko putkiston lähtisin omilla tiedoilla ja taidoilla tekemään. Vois olla lopputulos pikemminkin negatiivinen tehojen kannalta...
Ja syy tähän projektiin selviää kun tutkii Akran ja GPR:n hinnastoja. Ovat ainoita valmistajia, jotka tarjoavat putkia valmiina tohon RC8:siin ja hinnat GRP 1700 ja Akra 2500. En maksa!!![]()