allekirjoittanut kiittää anttia asian täydellisestä ymmärtämisestä ja huonon ilmaisuni selventämisestä![]()
tuollaista ajoin takaa.
matille vielä senverran...
tuo yhteisö kokonaisuutenaan määrittää asiallisuuden..aika vaativa tehtävä yhdelle. samaten kuin sanoa mitä tänne kuuluu mitä ei.
omasta mielestä tänne mahtuu kaikki motoristit.
tärkeintä, että yhteenkuluvaisuuden tunteesta huolimatta säilyttäisimme terveen itsekritiikin.
jatkuvasti toisiamme kehuen ja olkapäälle taputtaen katoaa todellisuuden taju.
jospa minäkin otan kantaa mitä en haluisi tälle foorumille..
Poliittisia ja uskonnollisia kannanottoja.
mää morjestan ihan samalla tapaa itte k.marxia kuin setä samulia jos ne vain tulevat kaxpyöräsellä vastaan.kirjoitti
mun kökkäreihin mahtuu fidel castro trikesä kanssa, samoin kuin j.stalin customillaan,N.B. Forrestille ois sauna valmiina kun kurvaa kilo kikserillä pihaan, aatulle ois bissee ja kyrsää lämpimänä kun alkaa kuulua bokserin jyty,paavillekki järkätään työkaluja valmiix kun saa duksusa pihaan..ovet auki kaikille kunhan he tulevat ilman kaunoja, ennakkokäsityksiä, ilman aatteitaan ja mun kokkareissa on toilettipaperit talon puolesta![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
tuppervaari, eihän irroiteta asioita kontekstista; esim. Marxilainen laari = järjestelmä, joka on kaikkien oma, jonka olen sanonut kontekstissa, jossa ihminen luulee omistavansa järjestelmän. Ei siis, että ihminen tajuaa olevan yksilö järjestelmässä.
Ei jaksa jauhaa enää, jos ei tiedä mitä tarkoittaa yhteisön ja yksilöiden kuunioitus. Sen joko tajuaa, tai ei tajua.
Jatketaan näillä eväin, hyvää syksyä kaikille.
-Matti
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
^Tuo Marksilainen laari ajatuksena ei ole ollenkaan huono. Kandee perehtyä ideaan syvällisemmin.
Monesti vain toteutus kusasee hyvänkin idean..niinkuin lähihistoriasta muistetaan..
no joo..ooteetä..mut hyvää syssyä pessimistille..vielä on kesää jäljellä..pakko olla![]()
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kyllä mä olen mielestäni ymmärtänyt asettelun luonteen. Pääosin olen kanssasi samaa mieltä. Olen vain sitä mieltä, että tämä(kin) tie on kaksisuuntainen. Jos "se kuusi, jonka juurella asunto" alkaa lahota uhkaavasti, niin kai ne asunnon omistajat kaatavat sen kuusen?(Masa @ Syys. 27 2009,14:21) kirjoitti
Säännöt pitää olla ja ne saavat olla tiukat. Niiden vain täytyy olla selkeät ja kaikille samat.
Moderaattorin hommaa voi verrata poliisin työhön. Se on tärkeää ja tarpeellista, mutta siitä saa harvemmin kiitosta. Poliisin tulee tehtävänsä luonteen johdosta olla erityisen lainkuuliainen kaikissa toimissaan, myös vapaa-ajalla. Se on sitä vastuuta, joka seuraa valtaa. Samaten tällaisella palstalla moderaattorin tulisi noudattaa sääntöjä normaalia tarkemmin - myös mielipiteidensä julkituomisessa. Poliisin toimintaa säätelee poliisilaki.
Tässä lihavoituna muutama poiminta poliisilaista, jonka noudattaminen sovelletusti moderoinnissa toisi minun mielestäni toimintaan kaivattua selkeyttä ja ryhtiä.kirjoitti
Mun mielestä täällä ei kukaan ole ollut vaatimassa vapaita käsiä täyttää foorumia paskalla. Täällä on lähinnä toivottu tasapuolisuutta ja läpinäkyvyyttä moderointiin. Tähän on systemaattisesti vastattu, että moderointi on tasapuolista ja läpinäkyvyyttä ei tipu.
Sanottakoon vielä, että ilmeisesti tällä keskustelulla on ollut jotakin vaikutusta, sillä mielestäni foorumi on siistiytynyt viime aikoina ja olen jopa nähnyt kaivattuja jälkiä moderoinnista. Edelleen, vaikka kritisoin vahvasti moderointilinjaa kokonaisuudessaan, tahdon kiittää moderaattoreita siitä työstä, jota he tekevät.
Jos useammasta tuhannesta jäsenestä puolitusinaa rutisee niin ootko sitä mieltä että homma ei ole hanskassa?(Cute @ Syys. 27 2009,14:59) kirjoitti
Itse sanoisin että modet osaa hommansa, ei nää boardit ole mitään huutodemokratioita joissa kovaäänisin voittaa.
Dirty Nasty Furriner
Kai sinäkin Staga tiedät että jonkunhan pitää ohjailla aatesuuntaa,pyörittää maailmaa,pitää ihmiset hereillä näinä vaikeina aikoina jolloin tuo loppu-osa kansaa saa päivän uutiset kröhkröh ja nusnus lehdistä..ja tosissaan vielä uskovat että näin se on ja on vain yksi mahdollisuus ja yksi oikea,sitten nää puolitusinaa ``älykästä``,`` boheemia,``, `` paskoittajaa``yrittää tehdä tätä vapaehtoistyötä,ja vielä ilmaiseksi,ja vittu vaikkei niillä ole edes tuota delenappia, ja pitää edes pientä ryhtiä tässä selkärangattomien maailmassa..(Staga @ Syys. 27 2009,16:56) kirjoitti
Huutodemokratiaa käyttää vaan lampaat,ne määkii samalla äänellä eikä niitä erota toisistaan.
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Sorry, mun moka.(Cute @ Syys. 27 2009,14:26) kirjoitti
Mä unohdin että otat kaiken kirjaimellisesti. Tarkennetaan, että tarkoitin toki yleisesti tuota hyökkäilyä. En pelkästään sinua.
Ja jos viitsisit lueskella vähän taaksepäin vastauksia, löytäisit kyllä perusteluja vaikka kuinka paljon myös siitä, miksi on ainakin toistaiseksi mahdotonta perustella poistonsa.
(Ja jälkipuintinillityksen takia mä en moiseen todellakaan tahtoisi ryhtyä, vaikka aikaa ja rahkeita olisikin tms..)
Voit olla oikeassa, että oot katsellut näitä vääntöjä pidempään kun minä. Mä kun en oo koskaan laittanut mitään tiettyä päivää ylös, että koska olen aloittanut.Mutta ihan mielenkiinnosta (joskin myös ihan merkityksettömänä) kysyisin, millä perusteella? Mistä sä sen tiiät?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
Entäpä jos tuo kommentointi toimisi automaattisesti. Poiston yhteydessä valitaan yksi muutamasta vakikommentista. Esimerkiksi poistettu asiattoman kielenkäytön vuoksi, poistettu yleisön pyynnöstä, tms. Tuskin niitä syitä poistoon on kovinkaan monta. Kansa saa perustelut, moden ei tarvi kirjoittaa. Häpi end.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Näinniiku tavallisen käyttäjän näkökulmasta ehkäpä hieman positiivista palautetta voisi olla paikallaan.
Minä olen kiitollinen:
1) organisaation toimintaan (so. moderaattorien aktiivista toimintaa). Paskan lapiointiin varmaan riittää neuvojia, muttei tekijöitä...
2) tätä palautepalstaa ja keskustelua. No, lapio voi olla joskus aika karkea työkalu, mut lapion käyttöäkin voipi opetella...
Koko homma on pitkälti plussan puolella. Ja talkootyönä! En näe mitään erityistä yleistä muutostarvetta. Kunhan vain keskustelu jatkuu. Tämä keskustelu pitää MotOrg! yhteisön elossa. Joku liittyy, joku vetää herneen nokkaan; mut karavaani kulkee.
Ja ajo jatkuu *![]()
Samaa mieltä olen siitä, että yleisesti ottaen moderaattoreita voi kiittää ihan hyvin tehdystä työstä, kun ottaa huomioon että homma on vapaaehtoista ja resurssit siten rajattuja.
Keskusteluahan moderoinnin tasosta on hyvä käydä (ja tällä en tarkoita tuota tuota jatkuvaa valitusta, että miksi joku tietty viesti/ketju on moderoitu). Kirjoittajat, kirjoitustyylit ja määrät elävät ajanmukaan ja ehkä moderoinninkin pitäisi kyetä mukautumaan?
Jonkin verran kuitenkin itseäni häiritsee se, että keskustelut ei pysy aiheessa. Hyvä esimerkki on tässä:
ketju
Mun mielestä keskustelu Suomen energiantuotannosta (öljy vs.sähkö), omavaraisuudesta ja huoltovarmuudesta ei kuuluisi tähän ketjuun. Jossain muulla foorumilla tuollaiset otsikkoon liittymättömät viestit olis moderoitu pois.
Varsinkin kun yrittää hakua käyttää, niin joskus on lähes mahdotonta löytää sitä asiaa mitä on etsimässä kun vastauksena tulee paljon ketjuja ja viestejä joissa jauhetaan ihan jotain muuta kuin mitä otsikko sanoo... Nyt ongelmaan törmää lähinnä "yleinen keskustelu" ja "talli"-puolella, merkkikohtaisissa vielä homma on sidettävä ja paskanjauhanta nyt saa ollakin mitä on...
Riittäisiköhän tämmöiset perustelut moderaattorilta nillittäjille (kopioitu toiselta foorumilta):
Suljin tämän turhana ja perustelen seuraavasti: Kukaan puutarhaharrastaja ei tosissaan rekkaudu foorumille syksyllä kyselemään kevätkukkien kylvövinkkejä varsinkinkaan, kun siemeniä saa minkä tahansa maalais-Prisman hyllystä.
Päättelen siis, että asialla on joku 9-vuotias räkänokka, jonka mielestä kasvin nimessä on jotakin hauskaa. Laitetaan toistaiseksi jäähylle, mutta tervetuloa takaisin, kun päähän on kasvanut muutakin kuin hilsettä. Veikkaisin, että 16-vuotiaana harkintakyky olisi jo parempi, joten seitsemän vuoden banni riittää varmasti oikein hyvin.
Mikäli kuitenkin erehdyin päättelyssäni, kaltoinkohdelluksi itsensä kokeva voi ottaa yhteyttä sähköpostitse tai pm:lla ja osoittaa harrastuneisuutensa oikeaksi esim. puutarha-aiheisella esseellä. Puoli sivua ajateltua asiaa riittää varmasti oikein hyvin.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Koska ne puolisen tusinaa katsovat ilmeisesti olevansa sorretun kansan vapauttajia, tasa-arvoisuuden uljaita ritareita, jotka peitsi ojossa ...(Staga @ Syys. 27 2009,16:56) kirjoitti
... syoksyvat kaikkialle, missa joku sortaa bikereita.
Me muut ollaan sitten niita puukatisia koomasilma lampaita, vai miten se nyt meni.
Kylla aika monella muulla foorumilla olisi peli puhallettu poikki ja kentta lanattu aikoja sitten.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Eikö tässä Freerider ole kirjoitettu ihan riittävästi "puutarha-aiheisia"-esseitä? Tiesitkö, että olen ollut kiinteistötyöläisenä (ja samalla "puutarhanhoitajana") jo 16-vuotiaana, hankkimassa rahoja ensimmäiseen "puutarhaani"?
Onko kuitenkin niin, että "tehometsätalouden" vastustajat eivät saa sanaansa kuuluville? Olenko pelkästään mielestäsi "kussut puutarhaan"? Ihaillut pelkästään "toisten hyvinhoidettuja puutarhoja"? Olen lukenut melko riittävästi liikenneturvan "puutarhasatuja". Voin sanoa saman myös iltapskalehtien "puutarhaonnettomuuksista" tyyliin: "Metsuri ajoi sahaa liian lujaa, leikkasi jalkansa ja kusi samalla housuun".
Tai lukenut tosielämästä vieraantuneita tarinoita sisäaisanministeriön ylikom... prkl! ylipuutarhanhoitajilta, kuinka "kukat kasvaa" jos "kaikki lannoittavat saman verran" ja "kukaan ei lannoita enempää". Samalla "vastuussa oleva" ylikom.. prkl! ylipuutarhanhoitaja on kuitenkin yrittänyt estää ihmisiltä kaiken "järkevän nurmikonleikkuun".
Vertauksissa ja rinnastuksissa on hienoa, että jos ne osuvat aidosti asiaan. Fataaleja näkemyseroja on ehkä kuitenkin parempi perustella asiallisella argumentoinnilla mm. nollatoleranssia vastaan (tai puolesta) kuin tällaisilla näennäishauskoilla tekeleillä.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Ymmärrän kyllä että esim. sinulla ei ole mitään nillittämistä nykyisestä moderointilinjasta, koska provoilet oikealla puolella pöytää ( tämä siis sen perusteella mitä muistan lukeneeni sinun postailujasi ), mutta tasa-arvoiseksi palstan moderointia et voi sinäkään väittää, eikö vain?(freerider70 @ Syys. 28 2009,18:12) kirjoitti
Eihän tällä koko ketjulla käsittääkseni ole tarkoitus nillittää mistään muusta kuin siitä että ko. homma olisi reilua ja linja selkeä vaikkakin sitten tiukkakin.
Parempi vain että tulisikin oikein kunnon tiukka linja moderointiin, eikä tarvitsisi enää lukea ensimmäistään turhaa kukkahattujen jeesusteluketjua siitä miten joku ansaitsi kuolla/loukkaantua kun sattui ajamaan kolmenkympin ylinopeutta taajamassa.
No, kyllä omiakin viestejäni on poisteltu, ja on kyllä mennyt jakeluun ilman perusteluita miksi näin on tehty. Elämä on jatkunut siitä huolimatta, samoin kirjoittelu tänne foorumille koska en ole kokenut poistoa henkilöön kohdistuvaksi vittuiluksi niin kuin jotkut tuntuvat asian ottavan. Mutta ei mulla muuta, jatkakaa toki...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
(GoSpel @ Syys. 28 2009,18:26) kirjoitti
... uudet jaot,mä en enää pelaa teidän kanssa.
Älkää nyt helvetissä ottako tätä noin vakavasti.Modet moderoi,muut postailee ja eikös siellä vuosikokouksessa voi sitten mulkata tsydeemiä kun on koolla ne jotka sinne vaivautuu.
Tämä(kin) foorumi on läpileikkaus porukasta joka täällä notkuu ja jälki on sen näköistä.Molemmin puolin.
Ja tämänkin saa poistaa,ei vaikuta harrastukseen.
Täytynee sanoa, että todennäköisesti tämän keskustelun kirvoittamana on moderaattorien luuta lakaissut nopeasti, tehokkaasti ja aika isolla kädellä viime päivinä.
Jopa "uudet viestit"-nappia klikkaamalla saa eteensä enemmän moottoripyöräilyyn kuin kukkis-vetis-vääntöön liittyviä viestejä.
Kiitos tästä.
Superbike #7
Jep, joko modet on luutineet isommalla kädellä tai talven tullen porukka on rauhoittunut/poistunut foorumilta. Joka tapauksessa yhtiömme kiittää.(Nitrous @ Syys. 30 2009,16:59) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
nythän tämä näyttää taas moottoripyörä foorumilta(Juutana @ Syys. 30 2009,18:05) kirjoitti
![]()
![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kiva nähdä et maailmassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
Mikä sitten lie auttanut, mutta *vaikka alussa *hiukan kolisee ja paukuu, *kaikessa löytyy aina jonkinmoinen yhteisymmärrys.
Se mikä kannattaa mikä ei..siihen ei ole olemassa käsikirjaa.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Mikäköhän alla olevassa "7 km/h -toleranssi" -kirjoituksessani aiheutti oikein henkilökohtaisen huomautuksen? *
kirjoitti
Hyi sinua, kuinka sinä julkeat tuoda oman "kusipäisen" ajatuksesi julki. Eihän nyt sellainen sovi. Ja taisi siinä olla muutama tuhma sanakin. Häpeä! Äläkä unohda turvaliiviä!(Daredevil @ Loka. 01 2009,14:28) kirjoitti
![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Nohnoh.. eikö kukaan ole kuullut psykoloogisesta sodankäynnistä..(Tuppervaari @ Loka. 01 2009,11:38) kirjoitti
Täällä ilmeisesti odotellaan vaan aloitetta,modet varustautuvat rannetukien ja talkin kanssa, katselevat kokovartalopeiliin samalla hokien.. ``comoon,make my day``ja sitten puhaltavat etusormen päästä savut pois
Yksi osapuoli kerää hörhö-ja ylinopeuslinkkejä viime vuosien varrelta, liittää ne word tiedostoon josta niitä on nopea siirtää orgin sivuille, läppärin vieressä sixpakki colacolaa 1,5l pulloissa, mikroaaltouuni ja saavi poppareita varten,päässä luultavasti vihreä pipo.
Mutta mitäs ne muut tekee..?Etsii sitä käsikirjaako?
![]()
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
(Bali Sunset @ Loka. 01 2009,16:07) kirjoitti
Did he fire six shots or only five?
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
oletko tosiaan noin urpo?(Daredevil @ Loka. 01 2009,14:28) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Used only with `sykäyksenvahvistin`..(Tuppervaari @ Loka. 01 2009,21:22) kirjoitti
![]()
nuo daredevilin provot alkaa pikku hiljaa ylittää kipukynnyksen. bannatkaa nyt vittuun koko jätkä(SamiN @ Loka. 03 2009,00:11) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Lainasit kylläkin itseäsi tuossa viestissä.(SamiN @ Loka. 03 2009,01:55) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sama kai se, jos kerran mielipidé on varma(vetomies @ Loka. 03 2009,10:16) kirjoitti
![]()
Hain ihonäyte on haista kaavittu!
Kyllä taas on järjen riemuvoitto, montakohan promillea oli? "nuo daredevilin provot alkaa pikku hiljaa ylittää kipukynnyksen. bannatkaa nyt vittuun koko jätkä "
Jos nyt joku osaa kärjistää sopivasti, niin "erilaisten mielipiteiden ymmärtäjät" ovat heti vauhdissa. Opettele SamiN ensin argumentoimaan ja sen jälkeen ala vasta häätämään.
Niin, suosiota täytyy yrittää ostaa jos mielipiteet ova oikean suuntaiset.
Ps. Kun on sopiva moderaattori, oikeat ihmiset saavat bannia, ketju "siivotaan sopivasti".
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])