En ainakaan minä ... vaikka tiedänkin mikä tuota vaivaa ...(Petri12r @ Elo. 13 2008,10:19) kirjoitti
Tämmöistä shittiä tulee silloin tällöin ..
Can't call method "query_count" without a package or object reference
This error was reported at: Sources/Lib/FUNC.pm line 874.
Kannattaisi kirjoittaa oikeaoppista koodia eikä oikoa vaikka
joissain tapauksissa oikominen tietenkin hieman nopeuttaa
mutta kun ympäristöä paikkaillaan ja uusia versioita tulee niin
vanha koodi ei sitten enää toimikkaan. Kerralla kunnon koodia
niin ei tarvitse sitten yhtenään ruuvailla.
Löytyikö niitä itsesuojeluvaiston puutteisia koodareita noihin talkoohommiin?
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Mielenkiintoista. Kritisoit modeja, ja et kuitenkaan suin surminkaan lähtisi moiseen koiran virkaan?(MattiR @ Syys. 18 2008,00:32) kirjoitti
Oma kokemukseni vapaaehtoistyöstä on:(MattiR @ Syys. 18 2008,00:32) kirjoitti
jos samalla ihmisellä on sekä tervettä järkeä että vapaata aikaa, niin kyseessä on:
a) eläkeläinen
b) muuten fiksu, jota ei palkata töihin esim. pyörätuolin takia
c) idealisti
d) taruolento
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tanakka tiivistys! *(Koris @ Syys. 18 2008,00:57) kirjoitti
Siksipä sitä suurempi kunnia heille jotka hommaa viitsivät - palkatta - pyöritellä.
Jos siinä nyt sitten moterointioikeudet joskus harvoin lipsahtavat ehkä ikään katsomatta epäkypsälle henkilölle niin sehän on mittatappiota vaan.
Aina tulee semmoista *![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Noin yleisesti ottaen moderaattoreita pidetään aina mulkkuina ja heitä arvostellaan ankarasti, kunnes sattuu erehtymään itse moiseen puuhaan jollekin foorumille.
Hyvä moderaattori on ehdoton diktaattori, sillä demokraattista toimivaa keskustelufoormia ei ole olemassakaan.
Yhtenäänhän tästä kailotetaan .. nytkin .. *(mopedman @ Syys. 18 2008,01:36) kirjoitti
On olemassa ihmisiä, jotka haluavat ja niitä, jotka eivät halua.
Kyse on, että Miksi? Mikä on todellinen motivaatio?
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Olen itse toiminut paljon suuremman foorumin modena enkä näe siinä duunissa sen paremmin gloriaa kuin valtavaa maailman tuskaakaan. Jonkun vaan on hoidettava homma. Vähän niinkuin jonkun on se kesämökin huuskan alunenkin tyhjennettävä.
Jos ja kun pelisäännöt ovat selvät ja yleisesti tiedossa, on moderointi aika simppeliä. Jos taas mitään sääntöjä ei ole, on se melkoista tervassa tarpomista. Silloin kun homma pelaa ja saa välillä oikeasti auttaa keltanokkia, on moden hommakin ihan kiitollista. Ja vielä jos isäntä kerran vuodessa vaikka vähän muistaa modejen illanvieton ja pikku lahjan muodossa.
Kyllähän täälläkin voisi olla hieman selvempiä sääntöjä, se auttaisi juttua pysymään enemmän kuosissaan. Esimerkiksi jos tuo teemojen osioiminen eri paikkoihin pitäisi paremmin, olisi tekstimassa jäntevämmin paketissa. Isommista osioista vain Varusteet ja Talli näyttävät toimivan lähes automaattisen säntillisesti. Tosin poistojen ja bannien määristä minulla ei ole aavistustakaan.
Ns. demokratia (mitä se nyt sitten onkaan) ei tosiaan toimi moderoinnissa, mutta eipä verinen diktaruurikaan. Kyllähän monissa isoissa mestoissa modet kuitenkin valitaan virkaan (joko bisnesmaailman autoritarialla tai käyttäjien äänillä) ja he käyttävät valtaansa vain niin kauan kuin vakkareiden enemmistö sen hyväksyy. *
-hh-
Tota joo... Älä nyt Matti viitsi. Sori että hulluja väitän, mutta et kyllä millään voi oikeasti noin miettiä.(MattiR @ Syys. 18 2008,00:32) kirjoitti
Jos mode alkaisi selittämään jokaiselle joutavan viestin kirjoittaneelle miksi hänen tuotoksensa on poistettu, kyllä siihen aikaa ja tupakkaakin kuluisi! Kuinkahan monta hedelmällistä vääntöä niistä syntyisi? Mikä olisi asiasta tullut hyöty ja kenelle?
Sekö, että joutava räksyttäjä saisi viikottain pari kertaa tiedoksi: "poistin turhan/provoilevan/nimittelevän/jotakin muuta viestisi"?
Jos vaikka ylinopeuskeskustelussa joku kirjoittaa viestin informatiiviseen tyyliin "audikuskit on perseestä!", mitä helkkarin järkeä minun olisi viestin poistettuani ottaa yhteys kirjoittajaan tai selitellä julkisesti miksi tuon viestin poistin?!?
Joskus ammoisina aikoina kerroin mielipiteitäni viesteistä ja poistoista forumilla. Mitä siitä muuta seurasi kuin kauhea natsimodevääntö, jossa suurin osa kirjoittajista meuhkasi pelkästä tekemisen ilosta. Kuitenkaan suoraan minuun ei yhtä lukuunottamatta kukaan ole ottanut yhteyttä, vaikka usein tuota mahdollisuutta ehdotan (tuo yksikin sitten lopulta kielsi minua kirjoittamasta hänelle yksäreitä!)
Jotta kiitos vaan tuesta tässä 'arvostetussa ja rispektiä kahmaloittain keräävässä hommassa'.![]()
* Arctic Ranger *
Moderointi taitaa aika pitkälle olla yhteen suuntaan kumartamista ja toisaalle![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Niinpä. Kun niitä "haista sinä kuule vittu" -viestejä nakkelee pois, niin ei siinä perusteluja enää tarvita. Muutaman kerran olen viimeisen muutaman vuoden aikana perustellut poistamisia, jos taustalla on ollut joku juttu, jonka tietäminen on tarpeen viestin poistamisen syyn ymmärtämiseksi. Yli 95 % tapauksista näin ei kuitenkaan ole.(rico @ Loka. 02 2008,11:40) kirjoitti
1000
Moderaattorit on se porukka, joka pitää tämä "linjan" yllä. He tekevät oikeasti hyvää työtä, mutta lisääkin näköjään tarvitaan. He vaan eivät ilmeisesti ole kuitenkaan se porukka, jonka niskaan voi kaataa kaiken tämän sivuston ylläpitoon ja kehittämiseen liittyvät asiat.
Mun mielestäni ylilyöntejä ei poisteta riittävän tehokkaasti.
On ilmeisen mahdotonta pitää sellaista yhtenäistä linjaa, mutta ylilyönnit pitää kyllä poistaa heti, jos ne loukkaa esim;
a) jotain henkilöä henkilökohtaisesti
b) jotain henkilöryhmää, esim. rasistisesti tms.
Yhtä asiaa minä ihmettelen oikein suuresti, joka juontaa mun omasta ammatistani. Ihmetteleni, miksi täällä ei missään ilmene sellaista keskustelua suunnitelmallisesta toiminnasta. Monetkaan kehitysideoita-osastolla olevista säikeistä ei sisällä ylläpidon kommentteja, joilla voisi viestittää tämän järjestelmän olevan kiinostunut kehitysideoista. Ei näköjään ole sellaista sisäistä kehitysjärjestelmää, jolla parannettaisiin avain-toimintoja.
On lisäksi surkeaa kuulla monen kirjoittajan luopuneen palstalta, kun ovat saaneet kakkelberiä niskaan liikaa. Ihan on esimerkkejä kavereista, jotka on olleet aktiivisia, ja jotka ei enää kirjoita ollenkaan. Onko tällä foorumilla olemassakaan sellaista instanssia, joka miettii sitä, miksi jotkut luovuttaa kirjoittelemasta ja miten tämän asian takasinkytkentä toimii...?
Olenko ymmärtänyt oikein? Tämän nettisaitin pitäisi olla ilmentymä Mopo.org -kerhosta, joka on yksi toiminna työkaluista.
Ehdotan tässä nyt sitä, että tälle sivustolle ja toiminnalle pitäisi tehdä oikeasti tilanne kartoitus ja suunnitelma kehittymisen suhteen. Kehityssuunnitelma, joka askel kerrallaan parantaa avaintekijöitä, joilla tämä toiminta vähäisillä resursseilla saadaan toimimaan aina vaan paremin.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
"Tuolla toisaalla" foorumeilla on todettu hyväksi pitää yhtä suljettua aluetta modeille ja ylläpidolle, jossa voidaan pienemmällä porukalla pohtia yleiseltä puolelta kummunneita ideoita...(Masa @ Loka. 02 2008,17:08) kirjoitti
Ehkäpä sellainen täälläkin on käytössä.
Tällainen osio on täällä käytössä ollut alusta lähtien. Modet ja ylläpito käyvät keskusteluja tuolla.(Taajuus @ Loka. 02 2008,19:56) kirjoitti
Yksi syy vähäiseen kommentointiin on ollut kehitystiimin pienuus, tarkoittanut tänä vuonna yksin mua. Nyt olemme bonganneet uuden koodarin ja kun Johulla on aikaa aletaan häntä ajamaan sisään.
Kehitysideat on hyviä, mutta nyt en ole vaan ehtinyt perehtymään niihin riittävästi - hommia on ollut pelkässä perusylläpidossa + ry:n hommissa jonoksi astiJos ei lasketa foorumin viestien siivousta, niin kaikki muu sivustolla on ollut nyt jonkunaikaa yhden miehen harteilla. Toki kehitysideoita on toteutettukin, mutta kuten mun osallistuminen pk-ajoihin tänä vuonna, niin myös noiden ideoiden täydellinen käsittely on jäänyt muitten hommien varjoon.
Tämä oli ihan hyvä idea, eli jos masa haluat niin ollos hjuva vaan ja ala kartoittelemaan niitä kehitysjuttuja, kun olet saanut työn valmiiksi niin ideoita vaan ylläpidolle / hallitukselle tiedoksi koostettuna. Tämänkaltaista jäsenaktiivisuutta otamme ilolla vastaan.(Masa @ Loka. 02 2008,17:08) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kiitos modet. Kiitos ylläpito. Kiitos MotOrg ry. Suomen parhaasta foorumista.
Kronoby Racing Team
Se vielä loppukaneetiksi (useampaa foorumia itsekin ylläpitävänä) että usein käyttäjien mielestään latelemat ihan "pienet ja kätevät" ehdotukset vaatisivat hurjaa koodinvääntöä.
Lähes aina kun ne foorumisoftan tarjoamat mahdollisuudet on kaikki väännetty päälle jo alkuinnostuksessa, ei siellä ole jemmassa mitään helppoja "täppä päälle" featureja. Ja kun aletaan koodia sörkkimään, menee melkein poikkeusetta vaikeammaksi ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Plus että foorumi ei tietenkään saisi olla muutostöiden takia minuuttiakaan nurin käyttäjien mielestä.
//administrator avautuminen off![]()
Pistänpä asian mietintään ihan tosissani. Otan sinuun Jassu yhteyttä piakoin, kun saan ensimmäisen tekeleen aikaan, jolla mitataan tän hetken tilaa ja mihin suuntaan kehittyä.(Jassu @ Loka. 02 2008,20:04) kirjoitti
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Rok, tämä kuulostaa hyvältä.(Masa @ Loka. 02 2008,21:18) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
En vaivautunut aloittaan uutta, mutta...
Miettikääpäs, josko ois aihetta noissa myyntiosioissa että ilmoittajat ois omilla nimillään. VMPK:n puolellahan on kokonaan siirrytty käyttämään omia nimiä, huomasin tuossa taannoin. Ja mikäpä ettei, rauhoittaa varmasti keskustelun käyntiä. Enpä tiedä rauhoittaisiko liikaakin.
Kas kun jossain yksityisten ihmisten ilmoitusten joukossa onkin yhtäkkiä aika lailla liiketoimintaan viittaavaa. En väitä että niin olisi, mutta mulla on tapana kun joku ilmoittaa jotain, kurkistaa, mitä hän on aiemmin ilmoitellut tai yleensäkin kirjoitellut.
Mieleen juolahtaa, että jos on jollain googlen kautta annetun yhteystiedon perusteella haettuna näkyvissä liuta uusia ja käytettyjä moottoripyöriä yms. myytävää, että se olisi ainakin sivutoimista yrittämistä ja näin ollen takuuasiat, tuotevastuut ja muut jutut hiukan erilaisia kuin yksityisten harrastajien kaupoissa.
Itte tykkään että liiketoiminta ja harrastaminen on kaksi eri asiaa, en sitten tiedä mitä muut.
Tämä liittyy sikäli moderointiin että se ehkä helpottaisi sitä...
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Edelliseen vähän viitaten.Monella palstalla "Myydään palsta" on suljettu vain ilmoituksen antajalle avoimeksi.Vain myyjä voi lisätä tai poistaa tietoja.Kaikki keskustelu on sallittua vain yv:llä tai sp:lla.Myyntipalstat pysyvät siisteinä.Täällähän arvostellaan varsin asiattomasti välillä esim.myyntihintaa tai kaupan kohdetta.Nostetaan muita myynti-ilmoituksia sinne sekaan ym.
Myöskin monella palstalla ilmoitus poistuu automaattisesti kolmen viikon kuluttua eikä jää roikkumaan turhaan.
Tietysti modet voivat poistaa asiattomat keskustelut nytkin mutta aina ehtii tapahtua ennen poistoja.Hyviä esimerkkejäkin edellisistä olisi mutta tulevia ajatellen.
Kaikki kaupat mitä olen itse käynyt ovat tapahtuneet yv:n tai sp:n kautta neuvottelemalla.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Vastasit Pos jonkun tekemään kysymykseen "minne katosi Scuuban jne.", että: " Ja uudet vastaavat voi jättää perustamatta."
Saisiko, parahin Pos , tänne jonnekin listan niistä aiheista, jotka sallit avata?
En pysty vastaamaan Pos:n puolesta, mutta mielestäni se poisto oli hyvin aiheellinen. Scuuba oli kirjoittanut sivukaupalla täyttä tuubaa ratapäivistä ja radalla ajamisesta eikä aikaisempien näyttöjen perusteella osaa olla vänkäämättä, vaikka oletettavasti tietää (jos siis on täysipäinen henkilö) jo olevansa väärässä. Keskustelun aihe oli ihan ok, mutta sisältö puhdasta roskaa.(hra1150 @ Huhti. 01 2009,06:47) kirjoitti
Niiden kirjoitusten säilyttäminen olisi monelle lukijalle antanut ratapäivistä aivan väärän kuvan ja moni ensikertalainen olisi voinut jättää tulematta.
Siinähän se tulikin. Nimimerkki *cebarimimmi* vahvisti myös SuzukiV2:n olettamuksen. *(SuzukiV2 @ Huhti. 01 2009,07:40) kirjoitti
Pyrkimyshän on siis kannustaa ihmisiä harrastamaan moottoripyöräilyä eri muodoissaan, ei pelotella heitä pois harrastuksen parista. Toivottavasti vastaukset tyydyttävät hra1150:a ja hän voi nyt jatkaa elämäänsäkirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Et näköjään osaa vastata vittulematta. Käännetään kuitenkin rautalankaa, että tyhmempikin ymmärtää.
En kommentoinut ketjun poistamista. Koska ilmoitit Pos, että moderoit vastaisuudessa tällaiset AIHEET pois eli sensuroivansa keskustelun etukäteen, halusin kysyä, mistä asioista hän aikoo keskustelun sallia.
Olet tainnyt vääntää sitä rautalankaa niin että olet itsekin solmussa. Suora lainaus itseltäni:(hra1150 @ Huhti. 01 2009,08:31) kirjoitti
Missä kohdin tuossa sanotaan, että keskustelu tullaan moderoimaan toimestani etukäteen?kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Valitettavasti monen kokemuksen myötä olen ainakin itse oppinut, että on melkoisen turhaa perustella mitään poistoja tai lukituksia kenellekään. Vaikka 99,9 prosenttia käyttäjistä olisi fiksuja ja tajuaisivat mistä on kyse, aina jostakin kolosta löytyy se viimeinen vänkääjä, joka ihan 'esivaltaa kiusatakseen' käy taisteluun sananvapauden puolesta tai milloin mistäkin syystä.
Yksärillä saatan jollekulle ilmoittaa ajatukseni hänen tuotoksistaan, mutta julkisesti on tekojansa turha perustella, sen kun tekee minkä parhaaksi näkee.![]()
* Arctic Ranger *
Tämä on nyt aivan turhaa tyhjän jankkaamista, mutta täsmennän vielä, ettei jää väärä kuva mun "sananvapaustaistelusta".(PoS @ Huhti. 01 2009,08:52) kirjoitti
Ymmärsin väärin, kun luin tuon edellä lainatun sillai, että Pos modena aikoo ykskantaan poistaa etukäteen jonkun keskusteluaiheen huonona ts. kehottaa jättämään edes perustamatta. Sellainen olisi aika paksua.
Mutta kun siitä ei ollut kysymys, oli kritiikkini väärään osunut.
Jonkinlainen yhteinen linja ja loogisuus olisi kyllä suotavaa moderoinnissa.
Itse en jaksa stressata kun joku viestejäni deletoi mutta ihmettelen kun pahemmat provot silti sai jäädä. Nyt tuntuu että moderointia tehdään kunkin moderaattorin omien mieltymyksien mukaan ja tietynlaisten lasien takaa.
Muutenkin lukkotus olisi suotavampaa kuin koko ketjun poisto, noin yleisesti ottaen. Vai onko parempi "poissa silmistä, poissa mielestä"
Nimimerkille PoS pisteet suoraselkäisestä moderoinnista ja plussaa myös Kriisille ettei poistanut lukottamaansa ketjua.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Pos lainas mun kommenttia--> no pääsen kyllä sinne radalle ihan oman kerhonkin kautta (jos haluan), mutta muita "alottelevia" motoristeja ajatellen on kyllä aika huisaa luettavaa nuo "vääntämiset" ja *kun ei tosiaan tiedä, mitkä "meriitit" milläkin kirjoittelilla on...
Ja ei varmaan pitäis sotkee niitä hitaassa/harjottelija-ryhmässä ajolinjojaan hakevia tai niitä jotka vetävät jo sadatta kertaa rataa ja "kovaa"...
Ei kait sellasia pitäis päästää edes samaan aikaa koko radalle...
Silti hyvää harjotusta olis varmaan kaikille se radan kiertäminen..oli sitten ajamassa ekaa tai 20:ntä kesää *
Tohon moderointiin en ota kantaa...kowaa hommaa sekin...![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Hieman off topicista, mutta yksi ketju rataosiossa alkaa kyllä muistuttaa jo erään toisen ry:n mainossivuja eikä Motorgin kustantaman paikan keskustelua. Vapaa sana pitää olla, mutta järjen rajakin kulkee jossain.(*cebarimimmi* @ Huhti. 02 2009,20:05) kirjoitti
Mutta nythän siellä on ainakin yksi vaatimaton threadi myös ei-ammattilaisille, jotka vasta opettelevat tiukkaa respektiä tuottavaa slangia ja itsekehun jaloa verbaliikkaa
-hh-
Ymmärrän näkökulmasi, mutta käsittääkseni asiallisiin rata-ajoihin on tulijoita - järjestäjästä huolimatta - riittävät määrät, joten ns. kilpailijan mainostamisesta ei tarvitse olla kovin huolissaan. Eikä kai ne mitään bisnestä tee, kuten ei tietenkään .ORG!.(harmaahukka @ Huhti. 03 2009,07:12) kirjoitti
Itse näkisin rata-ajon lisääntyvästä suosiostaan huolimatta olevan uhanalainen laji, ja toivoisin kaikkien suomalaisten rata-ajoa edistävien tahojen mahdollisimman laajaa ja vapaamielistä yhteistyötä.
Yhteinen vihollinen on tärkeämpi kuin pienet reviiriristiriidat!
Esim. "R.I.P. Motopark 1987 - 2010" ei kuulosta kivalta.
Edit: tarkoitin tietysti prätkien rata-ajoa. Kotilot voisi puolestani paalata.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tottapa tuokin...(Koris @ Huhti. 03 2009,09:54) kirjoitti
-hh-