Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Oisko kukaan poistanut 07-08 R1:sen vakioputkesta katteja (vai onko siinä vaan yksi)? Muistan nähneeni jossain täällä kuvan vanhemman mallin 05-06 putken avartamisesta, mutta tässä uudemmassa putki kaareutuukin aika inhottavasti. Lähinnä kiinnostaisi millä työkaluilla kannattaa aloittaa ja millä ei...

    Tilasin ebaystä ajamattoman kattiputken suojapelteineen 20 punnalla . Paljonkohan maksaa kaupassa varaosana? Y-haaroista saa maksaa paljon enemmän, joten ajattelin tästä pyyhkäistä itselle putken. Lähinnä alkanut ärsyttämään katin kuumottaminen.

    Jos ei muuten saa itse helposti, ajattelin viedä tuon putken jonnekin metallipajalle.

    Kiitokset jo etukäteen!
    Harrikka
  2. #2
    07-08 R1:n väliputkessa on 2 kattia ja ne on käytännössä mahdoton 'tyhjentää' leikkaamatta putkea auki. 04-06 mallissa katin poisto, kuten muistelit, onnistuu ilman putken leikkausta.

    Metallipajalla, josta löytyy hitsivehkeet ja hitsari, tuo katin poisto varmasti onnistuu.

    /V-M
  3. #3
    Kiitokset.

    Vien putken pajalla ja pyydän varmaan leikkaamaan katit pois ja hitsaamaan putken pätkät tilalle. Varmaan heille helpompaa kuin sisuskalujen naputtelu.
    Harrikka
  4. #4
    Soittelin pajalle ja menen huomenna putken kanssa. Nyt tuli mieleen, että onkohan virtauksen kannalta paljon parempi, että katit pätkäistään pois ja tilalle laitetaan putken pätkät kuin, että kateista otetaan vaan sisuskalut pois? Tuli mieleen, että tuollaiset paksunnokset varmaankin aiheuttavat pyörteilyä ja paineiskuja. Parempi olisi varmasti putkesta, mutta tiedä sitten paljonko käytännön eroa. En vielä tiedä kummin helpompi ja halvempi.

    Toinen kysymys tuli myös mieleen: Onko putki ihan terästä vai jotain muuta?

    Kiitokset jälleen kerran!
    Harrikka
  5. #5
    Ihan normi ruostumatonta . vaimentimien kuoret on titaania .
  6. #6
    Putki kävi pajalla, mutta vielä en ole ehtinyt kiinni pulttaamaan.

    Maksoi vaan aika pirusti mielestäni työ. Eli putken molempien kattipönttöjen aukaisu, kattien repiminen, hitsaaminen, perseelleen hionta ja v**uiksi maalaaminen (tein nuo jälkimmäiset itse uudellleen) yhteensä veroineen 95 puntaa. Rahana ei nyt ehkä ihan maailmaa kaada, mutta vertailukohtana auton käsinpesu, kuivaus, kiillotus, imurointi ja pölyjen pyyhintä maksaa täällä 12 puntaa. Eli mielestäni hinnat eivät ole ihan linjassa. *En sitten tiedä kumpi on väärin.


    Toivottavasti paranee kulku sentään .
    Harrikka
  7. #7
    Kyllä sillä hepan tai 2 voi saada mutta äänistä tulee aika mehevät
  8.  
  9. #8
    Tänään vedin putken kiinni ja Jake on oikeassa. Äänistä tuli kyllä aika mehevät. Oikeastaan vähän yllätyin vaikutuksesta. Alkuperäiset änkkärit vielä paikallaan, mutta kaupungilla ajellessa keräsi kyllä jo huomiota... Jopa vähän liikaakin.

    Tuntuu muuten, että hengittääkin vissiin aika hyvin. Laitoin nyt väliaikaisesti komentajaan dynojetin sivuilta kartan mikä oli Akran yhdysputkelle ja muuten vakiolle setille. Kuitenkin tuntuu, että käy jollain alueella aika laihalla. Kaasun vaste aika nihkeätä, lämmöt nousee ja käynti epätasaista. Eli toivoa on, että säädöllä saa mahdollisesti sen pariheppaa.
    Harrikka