Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Pyörä on Cagiva River 500. Käynnistyy ryypyllä aivan normaalisti mutta sitten kun ottaa ryypyn pois niin sammuu tyhjäkäynnillä. Alhaisilla kierroksilla pätkii vähäsen. Mikä voisi olla vikana? Roskia kaasarissa? Liian rikas/laiha seos?
  2. #2
    Ekana varmaan kannattaa putsata kaasarit ja mahdolliset bensansuodattimet. Onko kaasareita säädetty/ sorkittu viimeaikoina?
    Now playing: K7
  3. #3
    Väänsin seosruuvia tänään ihan pikkasen myötäpäivään kun luulin että tarvis vähän vahvemman seoksen. Ehkä kannattaa jättää nää hommat ammattimiehille
  4. #4
    Väänsinkö väärään suuntaan? saako kone nyt liian vähän bensaa kun pysyy vaan ryyppy päällä käynnissä :S?
  5. #5
    Varvikellon puute vaikeuttaa tyhjäkäyntikierrosten arviointia, joten en kysy paljonko ne on.

    Ensimmäiseen viestiin viitaten:
    Koska otat ryypyn pois päältä, onko ehtinyt lämmetä?
    Omaani joutui hetken aikaa käyttää ryyppy päällä ja pätkän matkaa ajossakin vielä n. puolessa välissä.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #6
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 04 2009,23:21) kirjoitti
    Väänsinkö väärään suuntaan?
    Väänsit.
    Väännä vastapäivään eli aukipäin silloin tk-seos rikastuu.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  7. #7
    Hyvä kiitti ;D pitää vääntää toiseen suuntaan jos auttais
  8. #8
    Lainaa (Akiva @ Kesä. 05 2009,01:03) kirjoitti
    Varvikellon puute vaikeuttaa tyhjäkäyntikierrosten arviointia, joten en kysy paljonko ne on.

    Ensimmäiseen viestiin viitaten:
    Koska otat ryypyn pois päältä, onko ehtinyt lämmetä?
    Omaani joutui hetken aikaa käyttää ryyppy päällä ja pätkän matkaa ajossakin vielä n. puolessa välissä.
    ´No ei se ennen oo tarvinnu ryyppyä kylmällä kelilläkään kun ihan vähän aikaa:s en sit tiiä.
  9. #9
    No selkeämpi hommahan tän pitäis olla, jos väänsit sitä laihemmalle niin ryyppy eli rikastin korjaa tilannetta, ryyppy pois niin on turhan laihalla.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  10. #10
    Entäs sitten tällänen homma kun tän Cagiva Riverin pitäis vakiona kulkea sen 167km/h ja tästä mun pyörästä on kuristus poistettu niin mistä johtuu kun vitos vaihteen lyö sisään niin kulkee just sen 140km/h eikä meinaa kiihtyä yhtään sen enempää?
  11. #11
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 05 2009,10:58) kirjoitti
    Entäs sitten tällänen homma kun tän Cagiva Riverin pitäis vakiona kulkea sen 167km/h ja tästä mun pyörästä on kuristus poistettu niin mistä johtuu kun vitos vaihteen lyö sisään niin kulkee just sen 140km/h eikä meinaa kiihtyä yhtään sen enempää?
    Minä vedin omalla viime syksynä Lappeenrannassa 155km/h 14/47 välityksillä ja ilman kuristuksia.
    Vaihdoin tälle kesälle 14/43 välityksillä, eikä vauhti ainakaan noussut (vakiovälitys 15/43).
    Ei se River kulje vaikka mitä tekisi. Jos on vakiovälitykset, niin tihennä niitä, kulkee "kevyemmin" ja nauti maisemista.
    Minun River tarvitsi paljon ryyppyä kylmänä (1km) ja kaiken lisäksi lähti huonosti (ei ollenkaan) käyntiin <+5 astetta lämpötilassa.
    Talven aikana vaihdoin tyhjäkäynti- ja pääsuuttimen. Alkuperäisestä koosta ei tietoa, mutta kaasuttimessa oli 50/157. Vaihdoin 52,5/160. Vaihdon jälkeen Lähtee käyntiin kylmällä, ryypyn voi laittaa pois n. 15s käytön jälkeen. Seosruuvi on auki 1,75 kierrosta.
    Kokeilin myös 165 pääsuuntinta, niin kovemilla kierroksilla tuli nykimistä, kun löysäsi kaasun moottorijarrulle tai avasi kaasun. 160 suuttimella toimii ilman oireita.
  12. #12
    Nyt alko kulkeen! pääsin 4. vaihteella 151 km/h. Itelläni on tossa nyt 14/47 välitykset ja putki virtaa paremmin kuin vakiossa. Kaikki kurit on otettu pois. Edellinen omistaja oli laittanut tohon 15 piikkisen eturattaan ja sillä toi ei oikeen kulkenut mihinkään. Vääntelin sitä seosruuvvia ja nyt sain sopivan seoksen aikaan.
  13. #13
    Onkos se Riverin seosruuvi yhtä hankalasti laitettu kuin Canyonissa eli startti on juuri siinä alla vaikeuttaen ruuvin kääntämistä...

    Canyoni lähtee kylmänä tulille näillä koleilla kaasuun ja ryyppyyn koskematta vain nappia painaen ja meinaa tukehtua heti kun tarjoaa ryyppyä. Pitää seurata. Ilmanputsari ei ole tukossa kun on 3tkm sitten vaihdettu.



    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  14. #14
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 07 2009,22:19) kirjoitti
    Onkos se Riverin seosruuvi yhtä hankalasti laitettu kuin Canyonissa eli startti on juuri siinä alla vaikeuttaen ruuvin kääntämistä...

    Canyoni lähtee kylmänä tulille näillä koleilla kaasuun ja ryyppyyn koskematta vain nappia painaen ja meinaa tukehtua heti kun tarjoaa ryyppyä. Pitää seurata. Ilmanputsari ei ole tukossa kun on 3tkm sitten vaihdettu.
    Siinähän se on heti uimurikammion edessä (siis ilmanputsarin puolella) alhaalla. Parhaiten pääsee kiertämään ruuvia, kun kääntää kaasutinta 90 astetta...

    Jos ei edes kylmällä tarvitse rikastinta, niin sitten on kyllä jotain pielessä. Kaasari pöydälle, puhdistus ja osien tarkastus.
  15. #15
    Lainaa (lario @ Kesä. 08 2009,21:58) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 07 2009,22:19) kirjoitti
    Canyoni lähtee kylmänä tulille näillä koleilla kaasuun ja ryyppyyn koskematta vain nappia painaen ja meinaa tukehtua heti kun tarjoaa ryyppyä...
    Jos ei edes kylmällä tarvitse rikastinta, niin sitten on kyllä jotain pielessä. Kaasari pöydälle, puhdistus ja osien tarkastus.
    Ei se väärin ole, Oma italialainen (tvini tosin) ei tarvitse ryyppyä, kuin juuri käynnistämiseen. Jos pidät pidempään, niin sammuu köhien ja likaa/pimentää tulppia. Pääsuutin on ronskisti iso. Ei lyö mustaa putkesta, kuin ihan kuumalla kelillä. Toimii pehmeämmin ja koko kierrosalueella.
    Mieluummin rikkaalla kuin laihalla.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  16. #16
    Tänä aamuna ei taas ilman ryyppyä lähtenytkään tulille vaan piti ryypyllä avittaa mutta heti saattoi tosin löysätä pois.

    Aina oppii uutta. Eipä ole käynyt mielessäkään kääntää kaasaria vaikka yksimukisteten kanssa on eletty jo vuodesta ´82 alkaen. Tosin vasta Canyonissa on ollut ahdasta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  17. #17
    Tossa riverissä huomaa kyllä sen että kun ajaa yli 100 km/h niin ilmanvastus on jo niin kova että tuntuu kuin joku repis kypärää irti päästä.
  18. #18
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 09 2009,16:33) kirjoitti
    Tossa riverissä huomaa kyllä sen että kun ajaa yli 100 km/h niin ilmanvastus on jo niin kova että tuntuu kuin joku repis kypärää irti päästä.
    Ota pleksi pois.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #19
    Lainaa (TunturiTT @ Kesä. 09 2009,08:37) kirjoitti
    Lainaa (lario @ Kesä. 08 2009,21:58) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 07 2009,22:19) kirjoitti
    Canyoni lähtee kylmänä tulille näillä koleilla kaasuun ja ryyppyyn koskematta vain nappia painaen ja meinaa tukehtua heti kun tarjoaa ryyppyä...
    Jos ei edes kylmällä tarvitse rikastinta, niin sitten on kyllä jotain pielessä. Kaasari pöydälle, puhdistus ja osien tarkastus.
    Ei se väärin ole, Oma italialainen (tvini tosin) ei tarvitse ryyppyä, kuin juuri käynnistämiseen. Jos pidät pidempään, niin sammuu köhien ja likaa/pimentää tulppia. Pääsuutin on ronskisti iso. Ei lyö mustaa putkesta, kuin ihan kuumalla kelillä. Toimii pehmeämmin ja koko kierrosalueella.
    Mieluummin rikkaalla kuin laihalla.
    muistan kun mulla oli riveri niin ryyppyä ei saanu olla yhtään liian vähän eikä liian paljon, muuten starttaamisesta tai kylmänä käynnissä pysymisestä voinu haaveillakkaan.

    Mitä tulee tuohon huippunopeuteen, niin muistaakseni mun enkat oli 155..alamäessä
    04 Buell xb12s

  20. #20
    Lainaa (Akiva @ Kesä. 09 2009,16:43) kirjoitti
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 09 2009,16:33) kirjoitti
    Tossa riverissä huomaa kyllä sen että kun ajaa yli 100 km/h niin ilmanvastus on jo niin kova että tuntuu kuin joku repis kypärää irti päästä.
    Ota pleksi pois.
    Ei ole pleksiä ;)
  21.  
  22. #21
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 09 2009,21:37) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Kesä. 09 2009,16:43) kirjoitti
    Lainaa (toni_0007 @ Kesä. 09 2009,16:33) kirjoitti
    Tossa riverissä huomaa kyllä sen että kun ajaa yli 100 km/h niin ilmanvastus on jo niin kova että tuntuu kuin joku repis kypärää irti päästä.
    Ota pleksi pois.
    Ei ole pleksiä ;)
    Riverissä on aika pysty ajoasento ja sitä kautta tuuli pääsee riepottelemaan. Moottoritiellä ajaminen on yhtä tuskaa.
    Matalempaa sarvikkoa, niin vähän helpottaa.
    Pleksi olisi muuten hyvä, mutta mitoitus on ainakin minulle tosi huono. Pleksi aiheuttaa semmoisen metelin kypärään (Schuberth c2), että ei edes earit auta. Nyt on sitten hakusessa 10-15cm matalempi pleksi.