Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Seitsemän vuoden Suzuki-putki päättyi eilen kun talliin tuli uusi -08 FJR1300A. Hiukan hämää jousituksen ja iskunvaimennuksen säätöjen mahdoton paljous. Kässäri kyllä kertoo niistä ylimalkaisesti, mutta kytkentä todellisiin tilanteisiin jää vähälle.
    Eli, mitenkäs kokeneemmat olette joustot, paluut sun muut asetelleet? Tarvitseeko normaaliin tieliikenteeseen edes muuttaa tehdassäätöjä?
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  2. #2
    Niinpä semmoinen muutti meillekkin. Tehtaan jäljiltä näytti olevan säädöt melkolailla keskivaiheilla, kunhan nyt pääsee tien päälle niin alkaa selvitä tarvitseeko mitään tehdä. Aika tasapainoiselta tuntui ainakin noin paikallaan testaillessa.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  3. #3
    Tärkein lienee ne "Soft" ja "Hard" asennot? Jos kuormaa on yli 90 kg, niin "Hard" ja jos alle niin "Soft". Siinä satulan alapuolella.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Kyllä se alustan säätö on pyörässä tärkein asia renkaiden kanssa. Loivaan mutkaan reilua vauhtia jossa pientä kumpua niin kuinka pyörä käyttäytyy jos vatkaa niin vaimennusta lisää. Veikkaan että valtaosa ajelee aivan liian pehmellä alustalla. Säädä aina alusta ajatko yksin, kaksin tai pakkaus päällä ja vielä mitä vauhtia Suomessa tai baanalla euroopassa. Miten se säädetään siitä löytyy kyllä opuksia. Eihän toi takapumppu fjr:ssä kovin hyvä ole mutta kyllä silläkin pärjää kun ei aivan limiiteille mennä.
  5. #5
    Keulan säädöissä omassa -07ssa huomasin, että tehtaan jäljiltä oli toispuoleinen elikkäs toisella puolella oli "napsuja" enemmän kuin toisella puolella... Säätelin perussäädön fjrowners.com (?) löytyneen ohjeen mukaisesti ja suht hyvin pelittää..

    Kaksistaan takanen hard ja yksin soft..

    Keulaa pitää vielä tutkailla hieman kun sukeltaa melko voimakkaasti jarruttaessa...rauhallinen ajaessa mutta jarruttaessa hiukka liian pehmyt...a
    Kokeilin jo kertaalleen keulaan toisenlaista säätösettiä mutta ajo-ominaisuudet muuttuui lähemmäs kivirekeä...tutkimukset jatkuu
  6. #6
    Ostin jenkeistä toissa vuonna -05 malliin Öhlinssin takaiskarin *
    Ainoa mikä harmittaa on se, etten hommannut sitä heti uutena *
    On aivan kuin eri pyörä, varsinkin kaksi päällä *
    p.s. siis positiiviseen suuntaan, ei turhaan kehuta merkkiä *
  7. #7
    Keulan saan säädettyä mieleiseksi ja vastaa mielestäni riittävän hyvin säätöihin, varsinkin nyt kun huolsin sen. Taakse sitä öhlinssiä tekisi kyllä mieli.
  8. #8
    Lainaa (hopeanuoli59 @ Kesä. 04 2009,10:55) kirjoitti
    Keulan saan säädettyä mieleiseksi ja vastaa mielestäni riittävän hyvin säätöihin, varsinkin nyt kun huolsin sen. Taakse sitä öhlinssiä tekisi kyllä mieli.
    Lipsuu vähän, mutta merkki tietää kyllä hyvyytensä Suomessa ja apteekin hinnat pitää *
    Kysyttäessä saako piukemmalla jousella, vastaus oli joo, mutta pitää ostaa erikseen, vaihtavat kyllä kauppaan ja saan pitää alkuperäisen ja se niistä alennuksista *
    Jenkeissä ilomielin vaihtoivat mieleisen jousen samaan hintaan.
    Säästöä noin 450 egee Suomi / USA *
    Mutta kyllä kannatti *
  9.  
  10. #9
    Viritin -04 FJRn myös Öhlinsin takaiskarilla. Tuttu mekanikko suositti myös etuiskareiden öljyjen vaihtoa. Kannatti tehdä, koska vanha öljy oli mustanharmaata vesilierua. Ei ihme, ettei säädöt vaikuttaneet. Kun laitettiin uudet Gastrolin pumppuöljyt niin jarrutuksessa ei enää niiaa pohjaan eikä montusta viskaa taivaalle. On nyt namu ajettava oli sitten radalla yksin tai laukut täynnä eukon kanssa matkassa...
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!