Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Miten kypärää kannattaa kuljettaa lentokoneessa? Kovaan matkalaukkuun se ei mahdu ja käsimatkatavaramitat käyvät liian ahtaaksi ainakin Finnairilla.

    Lainaa kirjoitti
    Turistiluokka, oneclass-lennot, kotimaanlennot ja Lomalennot: yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka enimmäispaino on 8 kg.
    Yksi vaihtoehto on pakata kypärä rinkkaan, mutta tällöin riski rikkoutumisesta on paljon isompi, kun niitä matkatavaroita ei yleensä kovin nätisti käsitellä * Mielelläni ottaisin kuitenkin oman kypärän reissuun mukaan, kun perillä odottelee vuokrapyörä.



    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  2. #2
    Tuossa vanha keskustelu:
    Linkki

    Vuosi sitten potta kulki Ryanairin koneessa käsimatkatavarana ilman mutinoita.
  3. #3
    Päätin vanhan ketjun rohkaisemana soittaa Finnairin sikakalliiseen palvelunumeroon. Siellä sanoivat ettei onnistu käsimatkatavarana tuonti, vaan pitää pakata ruumaan meneväksi..

    Edit: Tarkennuksena sanottakoon että syynä ei ollu kypärä itsestään, vaan ilmeisesti koko..



    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  4. #4
    KLMllä saa käsimatkatavarana, samoin monella muulla lentoyhtiöllä ainakin jos soittaa etukäteen. Eilen viimeksi kokeiltua parin mantereen välillä... Pakkasivatpa vielä special baggage -tiskillä sen ilman eri pyyntöä kuplamuoviin ja kelmuun kun kävin hakemassa tarralappusen jolla koneeseenvienti onnistuu.

    Rinkkaan en laittaisi kypärää, koska kärryssä alimmaksi joutuessaan päällä voi olla satojen kilojen paino. Samoin käsittelijöiden otteet ovat maailmalla usein Vantaatakin ronskimpia, eikä paiskominen ja putoilu liene parasta hoivaa potalle.

    Lentomatkailussa on usein monta totuutta. Jos et muuta keksi niin hiivipä muina miehinä lähtöpäivänä erikoismatkatavaratiskille ja sano että tarviiko ruukkua pakata mitenkään erikseen koneeseen vietäessä... Ja jos sielläkin tulee hylsy, viimeisenä keinona nappaat joltakulta taxfree-kassin, pistät kypärän siihen ja kävelet hymyillen koneeseen. Niin määkin olen joskus joutunut tekemään.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  5. #5
    Juuri toi monta totuutta tässä ottaakin hattuun. En yhtään epäile etteikö jollekin lennolle saisi otettua. Mutta kun olisi kiva olla kohtuu varma asiasta.

    Jos päätän kokeilla onnea kypärän kanssa, niin siinä on sekin, että en voi tällöin ottaa reppua ollenkaan mukaan (vain yksi käsimatkatavara). Siinä tapauksessa täytyy sulloa kaikki mahdollinen ajotakin taskuihin. Sitten kun se hylsy tulee siinä vaiheessa kun koitan mennä turvatarkastuksesta läpi, jossa laukkujen kokoja ja painoja saatetaan tsiikailla, niin ei paljoa enää naurata kun iso laukku on jo matkalla ruumaan ja tax-free kassit portin toisella puolella.

    Tuo erikoistavaratiski on kyllä uusi asia meikäläiselle. Saattaako ne siis siellä antaa poikkeuslupia viedä isompia tavaroita ihan käsimatkatavaroina? Jos kokeilisi sieltä ensin. Jos hylsy tulee niin pakkaa laukkuun ja toivoo ettei perillä tarvi ostaa uutta kypärää.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  6. #6
    Pari kertaa lentokoneessa kypärän olen kuskannut. Ei mahtunut hyllyille, joten pidin jalkatiloissa. Kerran tuli sanomista mutta ei pois otettu kun siihen pisteeseen asti päästy
  7. #7
    Lainaa (Nomad @ Kesä. 04 2009,09:15) kirjoitti
    Tuossa vanha keskustelu:
    Linkki

    Vuosi sitten potta kulki Ryanairin koneessa käsimatkatavarana ilman mutinoita.
    Itse kokeilin kysyä tuota asiaa aikanaan ryanairin asiakaspalvelusta, mutta siellä huonosti engelskaa puhuva vastapää ei ymmärtänyt sitten millään kysymystäni, joten päärin olla ottamatta riskiä ja jätin suosiolla oman kypärän kotiin. Olisi sitten vissiin kuitenkin mennyt käsimatkatavaroihin, tai "hattuna" päässä.
  8. #8
    Lainaa (raider @ Kesä. 04 2009,10:29) kirjoitti
    Yksi vaihtoehto on pakata kypärä ja kamat reppuineen kunnon kovaan matkalaukkuun. Ainakin minä saan jättää laukun liikkeeseen, josta oon pyörän vuokrannut.
    Joo liikkeeseen olisi tarkoitus jättääkin laukku. Ongelmana ainakin minulla on se, että talouden kovat laukut ovat sellaista perinteistä "littanaa" mallia eivätkä niele meikäläisen L-koon moloa pottaa.
    Täytyy käydä tutkailemassa jos löytyisi edulliseen hintaan paksu kova laukku, johon sit mahtuu kypärä, housut ja kengät ja mahdollisesti takki. Muut tavarat kyllä sopii käsimatkatavarareppuun.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  9. #9
    Lainaa (hsk @ Kesä. 04 2009,09:29) kirjoitti
    Päätin vanhan ketjun rohkaisemana soittaa Finnairin sikakalliiseen palvelunumeroon. Siellä sanoivat ettei onnistu käsimatkatavarana tuonti, vaan pitää pakata ruumaan meneväksi..
    Taitavat näinä aikoina pitää kiven veroisena lyömäaseena.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  10. #10
    Lainaa (hsk @ Kesä. 04 2009,09:06) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Turistiluokka, oneclass-lennot, kotimaanlennot ja Lomalennot: yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka enimmäispaino on 8 kg.
    Mittasin oman schubert s1:sen ja se mahtuu just noihin mittoihin. Leveys juurikin 25cm. Kyllä minä meinaan ainakin pokkana yrittää viedä Finskin koneeseen.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  11. #11
    Lainaa (Heksa @ Kesä. 04 2009,10:36) kirjoitti
    Lainaa (hsk @ Kesä. 04 2009,09:29) kirjoitti
    Päätin vanhan ketjun rohkaisemana soittaa Finnairin sikakalliiseen palvelunumeroon. Siellä sanoivat ettei onnistu käsimatkatavarana tuonti, vaan pitää pakata ruumaan meneväksi..
    Taitavat näinä aikoina pitää kiven veroisena lyömäaseena.
    Äkkiähän joku tero pistää kypärän pleksin säpäleiksi ja uhkaa terävällä palasella sitä kauneinta lentoemoa ja uhkaa samalla tiputtaa koneen
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  12. #12
    Reppuun laitoin ja kukaan ei mitään sanonut. Yhtiöt oli Finnair ja British airways.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  13. #13
    Pari vuotta sitten vein oma potan lentokoneeseen, ensi sanoivat että pitää laitaa ruumaan. Sitten kun asiasta keskusteltiin kuinkapaljon potta maksaa jos se hajoaa, kun se on merkitty "erittäin särkyväksi" tavaraksi. Enmuistalentoyhtiötä sanoivat että poikkeus tapauksissa voidaan antaa lupa viedä sisälle ja lento emu ottaa sen omiin säilytys tiloihinsa. (samoihin mihin esim lasten rattaat.)
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  14. #14
    Lainaa (Kummisetä @ Kesä. 04 2009,10:43) kirjoitti
    Reppuun laitoin ja kukaan ei mitään sanonut. Yhtiöt oli Finnair ja British airways.
    Teoriassa, se ei kuulu lentoyhtiölle tippaakaan*mitä käsimatkatavaroissa on, kunhan mahtuu mittoihin. Ei lentohenkilökunnalla ole röntgenkatsetta.
    Jos matkustaja on päässyt läpivalaisusta turva-alueelle, niin vastuu turvallisuudesta on siellä. Eli kannattaa tiedustella porttipalveluiden tuottajalta Ilmailulaitokselta (Finavia) mikä on heidän ohjeistus ko. asiaan.

    *Joihinkin tuotteisiin tarvitaan kuljettavan yhtiön suostumis.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #15
    Moi,

    Itse tulee kypärää kuskattua koneessa harvase viikko ja aina käsimatkatavarana ylähyllyyn. Lentoyhtiötkin on käyty aika hyvin läpi ja vissiin kerran olen jaloissa joutunut pitämää, kun ei hyllylle mahtunut.

    Toisin sanoen ei ongelmia ottaa kypärää koneeseen. Kypärän suojaksi kannattaa ottaa vielä kantolaukku tai huppu.

    -Mikko
  16. #16
    Täytyy tarkistaa kypärän mitat, kun pääsee töistä.
    HJC-kypärät on sivusuunnassa kuitenkin aikailailla leveämpiä kuin esimerkiksi Arait.
    En ole omaa mittaillut, mutta melko varma olen että menee yli raja-arvojen.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  17. #17
    Oma kypärä kulki sopivan kokoisessa repussa muovikassilla ja t-paidalla suojattuna. Kypärän sisälle tungin vielä jotain pientä sälää mitä sinne käsimatkatavaroihin nyt muutenkin tarvi. Jotain 6 eri konetta tuli tolla systeemillä käytyä ilman ongelmia. Samaan aikaan kavereilla käsimatkatavarana perus reppu/laukku ja kypärä muovikassissa. Ei ongelmia.
  18. #18
    Käsimatkatavarana meni Finskillä ihan ongelmitta. Ootko ikinä kattonu millasia kapsäkkejä porukka roudaa "käsimatkatavaroina"? Usein reilusti isompia ku oma varsinainen matkalaukkuni.
    premier

    emeritus
  19. #19
    Kuten muutkin on sanoneet niin aina on mennyt kasimatkatavarana. Tahan mennessa kokeiltu on Ryanair, Easyjet, SAS, Blue1, Finnair, British Airways ja Qantas. En ole mitaan kysellyt, pistanyt vaan potan hihnalle lapivalaisuun.

    Siihen on myos hyva pakata koneessa tarvittavat tavarat kuten kirja, nikotiinipurkat jne.
    On tilastollinen mahdottomuus että olen aina väärässä.
  20. #20
    Justiinsa lensin Saksaan PuluUunolla (Blue1 siis) ja SAS:silla eikä mitään mutinoita kypärästä, sen lisäksi mulla oli mukana laukku kannettavalle tieskarille.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  21. #21
    Olisi tietty ENSIMMÄISENÄ pitäny mitata se kypärä. *Se on just 25cm leveä eli ei pitäisi olla missään nipottamisen varaa. Ajattelin silmämääräisesti ettei se mahdu millään. Homma ratkeaa sillä, että otan kypärän käsimatkatavaraks ja sullon lompakot, passit, lentoliput ajotakin taskuihin. Loput kamat saa mennä normilaukussa ruumaan.
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  22. #22
    Otitko mistä prätkän vuokralle.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  23. #23
    Lainaa (hsk @ Kesä. 04 2009,17:38) kirjoitti
    Olisi tietty ENSIMMÄISENÄ pitäny mitata se kypärä. *Se on just 25cm leveä eli ei pitäisi olla missään nipottamisen varaa. Ajattelin silmämääräisesti ettei se mahdu millään. Homma ratkeaa sillä, että otan kypärän käsimatkatavaraks ja sullon lompakot, passit, lentoliput ajotakin taskuihin. Loput kamat saa mennä normilaukussa ruumaan.
    juuri näin

    kypärä käsimatkatavarana, ajohanskat kypärän sisään. Ajotakin taskuihin lompakko ja kännykkä ja jotain muuta jos on _ehdottoman_ tärkeää. muu ruumaan.

    erikoismatkatavaraluukku mikä oli ylempänä esillä on tarkoitteu lähinnä lumilaudoille, jättikokoisille matka-arkuille yms kamalle mikä ei normihihnalla mahdu kulkemaan.

    no joo, tässä ketjussa paljastuu hyvin ihmisten erot. jollekkin huolettomammalle sielulle ei edes olis tullu mieleen mahdollisuutta että kypärää ei sais ottaa matkustamoon, olispa mitat ollu mitä tahansa...
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    ite oon kuletellu pottaa suomesta saksaan ilman mitään mutinoita..
    SAS,FINNAIR,BLUE1,RYANAIR..

    yleensä kassin pohjalla ollut myös 13" macbook ja päälle potta laukkuna ihan tavallinen pieni putki laukku/kassi joka antaa vähän perää.. muutaman kerran olen ottanu potan pois kassista lennolla ja laittanu sen jalkojen väliin.. sinne ylös jos laittaa niin joku idiootti runnoo kuitenkin paskaks.. koskaan ei oo ollu mitään ongelmia sen potan kans..

    kypäränä lazer mx5 crossi malli
    FUCK THE RULES..!!!

    KTM RC8R-12, KTM SX 250-04

    exät
    KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89
  25. #25
    Aika heikkoja kypäriä jos menee ruumassa rikki O_O
    Varsinkin jos pakkaa rinkkaan vähän pehmuketta ympärille
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  26. #26
    Lainaa (raider @ Kesä. 04 2009,17:45) kirjoitti
    Otitko mistä prätkän vuokralle.
    Landshutista Münchenin liepeiltä. Honda CBF 1000 + Garmin Zumo + laukut = 500e/vko vapailla kilometreillä.

    Aiheesta keskustelua
    Liike
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  27. #27
    Ite pelkään koneessa niin paljon, ellä laittasin potan päähän
    ps ei herneitä nenään.
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
  28. #28
    Nyt oli amerikan reissulla kypärät KLM:llä+Martinairilla ruumassa samoin kuin vuosi sitten BA:lla. Nyt kuitenkin seurattiin ihmeissämme kun ihmiset raahasivat kylmästi perkeleellisiä kasseja koneeseen ja tunkivat niitä puhisten hyllyihin. Kyllä selvästi on eri yhtiöillä erilainen käytäntö, joten luultavasti kannattaa varmistaa asia lentoyhtiöltä ennen lähtöä. Finnair vaikuttaa aika tarkalta noiden mittojen suhteen.
  29. #29
    En ole koskaan edes tajunnut kysyä vaan aina on mennyt käsimatkatavarana omassa kypäräpussissaan. Koneessa sitten joko edessä olevan istuimen alla tai sitten hattuhylyllä. Päähinehän se on siinä missä karvahattukin

    Kerran tosin piti laittaa sekä kypärä että käsilaukku muovipussiin, koska vain yksi käsimatkatavara oli sallittu kyseisen lentoyhtiön säännöissä.

    Naisethan saa yleensä viedä yhden käsimatkatavaran + pienen käsilaukun
  30.  
  31. #30
    Jovvain..



    Nyt homma tuntuu tiukentuneen vähän jokaisella yhtiöllä Esim ite kun joulukuussa käytin Helsingistä AirBalticia ja kun oli tiedossa tuo Finnairin (Baronan) matkakapsakki- show niin kaikki kolme (3) pakaasia varasin käsimatkatavaraksi joista yhtenä oli tuo kypäri. Nooo, röntgenissä kun näkivät laukussa mulla Matti-akkulaturin niin työkaluksi sen luokittelivat ja ei muuta kun takasin hihnalle ja se ruumaan ! Arvaatte varmaan miten sitten kävi he hee........joo, sen ainoan ruumaan menevän hukkasivat (Hki-Riga-Myn) !

    Nooo, takasinpäin taas kypäri suojuspussissaan ja kaksi muuta laukkua (Myn) niin eipä enää käynytkään ! Sama AirBaltic mutta nyt vain yksi (1) sallittiin, no minä tein selväksi että ihan samat kolme (3) oli tulomatkalla että pikkasen tarkkuutta pellet peliin ! Eikä meinannut sitten onnistua muuten kun piti laittaa enemmän voluumia niin uskoivat

    Mulla on ollut tuo kolmen systeemi ihan vakiona, kypäripussi + kameralaukku+ reppu (tai vastaava) eikä aiemmin ole tullut hankauksia ! (Finnair, SAS, Blue1, Lufthansa, AirBerlin, Air Botnia, Finncom, jne, eikä Airbaltic ennen.. )

    ps. eikä ole kadonneesta laturista kuulunut korvauksia, 4-viikkoa mennyt )
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen