Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Terve

Pyörä vaihtuu. Vielä ei ole ihan varmasti tiedossa kumpi se on, VFR vai Spruintti.

Omia havaintoja ST Spintistä (ABS-versiosta):
    -kallis
    -vähän "laaduttoman" näköinen
    -ajonesto ja kypärälukko puuttuu?
    -penkin irroitus hankalaa (jos asentaa kypärälukon joutuu modifioimaan)
    -tehoa ja vääntöä huomattavasti enemmän kuin VFR:ssä
    -moottorin luonne arvoitus, en ole edes ääntä kuullut livenä
    -ABSien toiminnasta haluaisin tietää enemmän

Hondan ostaisin heti jos siinä olisi samat tehot ja väännöt kuin Sprintissä. Mutta sanokaapa kokeneemmat että onko mitään järkeä vaihtaa siihen näillä VFR:n nykyisillä tehoilla, siis kyllästynkö painoon ja tehottomuuteen?

Nykyinen pyörä Gsx-r 750 -07, koneteho 110,3kW ja vääntö kai jotain 80-85Nm, paino ajokunnossa 193kg.

Hondan huonot puolet omasta mielestä:
    -2009 mallisena kallis, (ylivuotisena edullinen ei-virallisilla)
    -sivulaukut joutuu ostamaan erikseen (ST:ssä vakiona)
    -teho onneton, vääntöäkin saisi olla enemmän
    -tehopiikki Vtecin takia huono juttu
    -ääni vakioputkilla pienillä kierroksilla vähän nussu
    -painaa turhan paljon ollakseen vain 800
    -ABSien toiminnasta haluaisin tietää enemmän
    -kuormankantokyky?
    -vanhanaikainen keula

Hyviä puolia:
    -ajoasento
    -ajomukavuus
    -vakiona HISS ja kypärälukko
    -luonne yleensä, äänet yläkierroksilla
    -laadukas ja viimeistelty

Pistäkää omia mielipiteitänne tulemaan, kumman ostaisitte jos nyt saisi valita? Käytetyn ST Absin vain uuden ylivuotisen abs-VFR:n? XX ei ole minun vaihtoehtoni. Mittaa kuskilla 172 ja painoa ajovermeissä alle 80.
    Osta se joka miellyttää omaa silmää ja tuntuu parhaimmalta alle
    Ilmeisesti olet aika ässä ajamaan ja ajat myös kovilla tehoilla kun painotat tuota tehopuolta aika paljon...osaava mies menee VFR:llä helvetin kovaa Alppiteilläkin, ei kyykyt pysy mukana jos ei ole myös ajomies sarvissa, sieltä ne erot tulee eikä TEKNISET TIEDOT-kohdasta esitteessä...
    Molempia ajaneena ja toisen omistaneena sanoisin että Trumpassa on voimaa ja vääntöä "persdynon" perusteella kaksi-kolme kertaa niin paljon kuin VFR:ssä. BMW F800:nkin tuntuu paljon väkevämmältä kuin VFR, eikö Bemu ole vaihtoehto?
    Lainaa (tupola @ Kesä. 03 2009,20:08) kirjoitti
    Mutta sanokaapa kokeneemmat että onko mitään järkeä vaihtaa siihen näillä VFR:n nykyisillä tehoilla, siis kyllästynkö painoon ja tehottomuuteen?
    Kokemuksesta mitään tiedä, mutta juu, kyllästyt
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    kyllähän se trumpetti on hieno ja kehuttu peli...ainoa miinus oli testissä että n.160km/h matka vauhdissa tuuli alkaa pyöriä kypärässä...mutta eiköhän siihen löydy jo touring plexiä mikä poistaa tuulen vireet...itse ottaisin ehd.trumpan..
    ja on uutena vielä edullisempi ku vfr...ainakin tuolla http://www.ee-speed.com/index.php?na...orat&sec=honda

stromtrooper
    suzuki 650 v-strom
    yamaha gts 1000 -ex
    honda 650 dominator -ex
    suzuki 750 gsx-r ex
    suzuki 1100gsx-r -ex
    Ja miksi tämä jäi eloon hondapuolelle?

Hondista VFR:n ja XX:n omistaneena ajan nyt Sprintillä ja nyky Hondan malleilla ei tule kauppoja...

Itse kans katselin 2008 VTEC VFR:ää mutta ajoasento ja moottori eivät olleet mieleeni. Triumphiin tykästyin jo koeajon alkumetreillä. Motti on tosiaan persdynolla väkevemmän oloinen kuin VFR:n ja mielestäni ei ole edes reilua verrata niitä kahta keskenään Lähtee alhaalta vääntään ja jatkuu yläkierroksille asti. Matka-ajossa kaksi päällä ei ole tarve sotkea askia Sprintissä on helvetin hienot saundit ja ne kannattaa päästää valloilleen esimerkiksi TOR (Triumph Off Road) äänenvaimentajalla joka allekirjoittaneellakin on. TOR kannun kun laittaa niin Trumpan diilerille pitääpi maksaa jotta heittävät ECU päivityksen tai sitten ostaa tuneboyn ja tunettaa itse.

Mitä ABS:n toimintaan tulee niin olen testannut sitä takajarrulla kun ei oikein uskalla etupyörää yrittää lukkoon. Hiedalla tai yleensäkkin pienemmällä kitkalla ABS tuntui aika kantikkaalta ja harppoi aikalailla. Pitävemmällä pinnalla ABS tuntui harppovan vähemmän ja olevan elementissään.

Signatuurista löytyy oma silmäteräni *

Triumphin alla tämä keskustelu samasta aiheesta lyöty lukkoon. Harmi. Olisin halunnut että molempien merkkien käyttäjät olisivat voineet ottaa kantaa tasavertaisesti. Vai käykö Hondan sivuilla Trumppakuskeja paljonkin?

Itse olen omistanut vanhan RC36:n jossa lopulta oli mittarissa yli 100tkm, kestävä peli. Hondaa täällä tähän mennessä puolusteltu vain sillä että "osaava ajaa sillä kyllä lujaa jne..." Niin varmasti ajaakin mutta oliko siitä kyse? Oletko monestikin vaihtanut tehokkaammasta pelistä huomattavasti tehottomampaan, ja miltä sen jälkeen tuntui? Oppiko sillä ajamaan taas naama virneessä vai jäikö kaipuu entiseen?

Kyse ei nyt ole siitä että mitenkä kovaa sillä mennään, vaan ihan arkikäytön tehosta esim. raskaasti kuormattuna ja kaksi päällä. Ehkä tehoilla ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä mutta väännöllä sen sijaan on. Minä en ole mikään hyvä kuski, mulle riittäs hyvin piikkikin jos kovaa pitäisi ajaa. Joku kuitenkin sanos että mulle riittäs polkupyärä...

Kumman Absit ovat paremmat hätätilanteessa (eli vain silloin kun niitä oikeasti tarvitsee)? Puuttuuko ne kummassakaan liian aikaisin peliin asfaltilla, tai mitä tapahtuu esim. hiekkaläiskän yli jarrutettaessa?
    Itse ajelin yhden kesän Sprintillä ja on ihan mukava pyörä ajella niin yksin kuin myös kaks päällä, mutta huomasin hyvin äkkiä että ei ole kyllä mitenkään laadukas pyörä!!! Eikä ne ST:n laukut mitenkään tilaavia ole ja mun mielestä kiinitys ja irrottaminen oli todella hankalaa. 6000km tuli ajettua Sprintillä 2007 ja olen yhden kokemuksen rikkaampi, tosin kyllä Triumphi saa satsata aikasta paljon laatuun ennen kuin minusta tulee uudestaan Trumppakuski!!

Kyllä japanilainen on laadultaan ihan omaa luokkaa!! Nykyinen pyörä on ZZR 1400 ja soveltuu erinoimaisesti matkakäyttöön ja siihen saa asialliset Givin V35 laukut ja löytyy varmasti tarpeeksi tehoa kuin myös vääntöä!!
    Miten se laadun puute Sulla ilmeni? Eivätkö ominaisuudet riittäneet vai oliko ihan oikeita laatuongelmia...
    Omat kokemukset uudesta Sprintistä n. 1000 km ajon perusteella (sisäänajo kesken) ihan hyvät. Mulla on ollut aikaisemmin myös XX, ja VFR oli aikaisemmin "tapetilla".

+ vääntöä mukavasti
    + tehoa riittävästi (paitsi Esson-baarin vetomiesten vertailuun)
    + menee hyvin kaksipäällä (itse 100 kg / 178, kyytiläinen 62 / 177)
    + hyvä ajoasento
    + kohtuulliset varusteet, lisäkilkketä saatavilla

- peilit vipattaa +140 kmh nopeuksissa
    - mukaan tulevat laukkutelineet vähän Tupperwaret
    - penkin alla ei tilaa, katteen tilat vie työkalupussi

Makuasioita, mutta ajan tällä mieluummin kuin XX:llä. No, eipä tuo Äksäkään sinulle mikään mahdottomuus ole.

ABS:t olen kokeillut vetämällä kapulat / polkimet lukkoon satasen vauhdista, ehkä hieman kulmikkaampaa kuin Hondassa (CB1300), mutta ihan jees.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Kumman Absit ovat paremmat hätätilanteessa (eli vain silloin kun niitä oikeasti tarvitsee)? Puuttuuko ne kummassakaan liian aikaisin peliin asfaltilla, tai mitä tapahtuu esim. hiekkaläiskän yli jarrutettaessa?
    Jossakin ulkomaisessa mopolehdessä oli ABS-testi jokunen vuosi sitten. VFR pysähtyi hieman ST:tä paremmin. Molemmissa on ilmeisesti täysin sama Nissinin ABS-systeemi, eroina tehdaskohtaiset säädöt ja tietysti VFR:n linkitetyt jarrut. VFR:n jarruja on muutenkin vaikea saada lukkoon, joten sen ABSien rynkytys ei tule niin helposti näpeille kuin erillisjarrullisissa.

Joskus pähkäilin näiden samojen valintojen äärellä kun olin vaihtamassa '02 VFR:ää uuteen. Lopputulos oli se, että en ottanut VFR:ää enkä ST:tä vaan ZZR1400ABS:n. Rinnakkaistuojilta saa nyt '08-versiota 15-alkuisella hinnalla. Jos matkalehmää olisin nyt vailla, niin eipä olisi noista kolmesta vaikea valita. Kannattaa kokeilla ennen päätöksiä.
    1000
    Itseänikin on alkanut tuo sprint kiinnostaa, nykypelinä vfr.
    Miten Trumpan matkustajan paikka, viihtyykö kyytiläinen pidempääkin matkaa?
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Lainaa (tab @ Kesä. 05 2009,15:53) kirjoitti
    Itseänikin on alkanut tuo sprint kiinnostaa, nykypelinä vfr.
    Miten Trumpan matkustajan paikka, viihtyykö kyytiläinen pidempääkin matkaa?
    Kuulemma ainakin parempi kuin edelliset. (VFR ja XX)
    Polvikulma ja penkki mukavammat.
    No niin.

Vanha pyörä myyty vihdoin alta pois joten ei tarvitse enää vaihtokaupalla yrittää. Tauhkaakin sain mukavasti mutta eihän se riitä kuitenkaan ainakaan uuteen Trumppaan.

Maukka77:lla siisti peli ja ennenkaikkea väri miellyttää, voisin olla kiinnostunut jos olet myymässä... Nettimotossa yksi sininen joka ei kuitenkaan niin paljon kiinnosta.

VFR on kuitenkin vielä mukana suunnitelmissa, uuden 2008 saisi Tampereelta sopivasti ja nettimotossa on yksi kiinnostava käytetty sopivilla vermeillä.

Heittäskö kolikolla?
    OHnas se vfr vaan kumminkin moottoripyörä eikä mikään tissiliivi.

Mulla olis nyt -02 vifferi edullisesti kaupan

P.S Kahta en vaihda.. Hondaa ja Kukko mallas olutta.
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Lainaa (samu69 @ Kesä. 07 2009,20:49) kirjoitti
    OHnas se vfr vaan kumminkin moottoripyörä eikä mikään tissiliivi.

Mulla olis *nyt -02 vifferi edullisesti kaupan *

P.S Kahta en vaihda.. Hondaa ja Kukko mallas olutta.
    Minäkin olin tasan samaa mieltä vielä joskus. *
    Mutta vifferit on kuitenkin tehottomia ja vanhahtavia jos vielä ensimmäisten vetekkien ongelmat... Moottori muuten on hyvä ja kuskin ergonomia lähelle samankaltainen.

Aloittajalle totean että yritä päästä koeajolle molemmilla.
    Molemmissa on puolensa ja puuttensa. Mikään pyörä ei ole mielestäni valmis vielä tehtaalta tullessaan ja varustelu on puoli harrastusta.

Minä ostin keväällä ST:n koeajamatta olosuhteiden pakosta mutta en ole katunut hetkeäkään.
    Uusi VFR ei oikein ikinä ollut kilpailemassa koska omistin jo 01 VFR:n ja tuo uusi on liian samanlainen. Viimekesä taas meni XX:llä.
    Sinun mitoillasi kuitenkin XX olisi varmaan sopivin. Hieman tiukempi asento ja matalin penkki.

Ei kiitos Samu... vihverisi on liian "vanha" minulle ja värikin väärä

Laukkusetin voisin kyllä ehkä sinulta ostaa erikseen jos nyt sitten vifferin laitan, tietenkin järkevään hintaan. Hondan rtg-laukut kyllä siistejä mutta eri asia on kauanko menee kun ne on naarmuilla.

Minkänäköinen tuo wingräkki onkaan kun en muista nähneeni tässä mallissa?

SW motekki ilmeisesti paras jos laittaa vaan peräpaksin. Pistäpä kuvia jos on vaikka yv:nä?
    Lainaa (AimoPamaus @ Kesä. 07 2009,21:22) kirjoitti
    ...jos vielä ensimmäisten vetekkien ongelmat...
    Yritin joskus aikaisemminkin kysellä sinulta määritelmää näistä ensimmäisten VTEC:ien ongelmista...kun en ollut niistä kuullut, enkä ole muuten vieläkään, joten viitsisitkö vihdoin avata tätä
    Kokeilin VFR:ää ja sen jälkeen XX:ää, ero oli aika shokeeraava XX:n eduksi ( oma mielipide)

Trumppaa en oo kokeillu, mut toi VFR ilmeisesi kestäis ydinpomminkin..sen verran luottopelejä taitaa olla.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Itsekin olen myös XX:ää kokeillut ja ei se nyt niin erikoinen ole vanhaankaan Vfr:ään verrattuna. Vain yli +200 nopeuksissa oli jotenkin mukavampi. Meni kyllä aika junamaisesti 282 mittarinopeudella mitä kerkesin kelata. Ei Vfr:kään huono ole sen maksiminopeuksissa, hyvin suojaa katteet siinäkin vinkalta, ei pääse pää irtoamaan ajoviiman takia. Tottakai XX on tehokkaampi ja väännökkäämpi paljonkin mutta ero voisi olla mielestäni vieläkin selvempi.

Se (XX) ei nyt vain satu olemaan vaihtoehto. Ei tällä iällä vielä.
    Ite kyttään kanssa 02--> VFR:ää, koska ;

- Triumph ei sovi vielä budjettiin

- VFR:n tunnen ja tiedän

- XX ei sovi mulle kokeiluista huolimatta

- matkaenskat tulee myöhemmin..
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
    Niin vain kävi että entisestä Hondakuskista tuli nykyinen Hondakuski. Tuli ostettua -06 Abs Vfr, ajettu oli 7600km.

Tehdäänpä vähän vertailua kyykky vs. matkakyykky... Epäreiluako? *No eihän ole.

Ensitunnelmat n.550km siirtymän jälkeen oli suhteellisen positiiviset. Muistan kun Gikserillä vedin saman matka suunnilleen samassa ajassa, oli selkä tohjona, ranteet kipeät, niskaa kolotti ja jalatkaan ei taipuneet. Vastaavuutta voisin verrata: 200km Gikserillä tuntuu kropassa samalta kuin 550km vihverillä. Tämä siis maantiellä tietenkin. Matkanopeus sama.
    Ajoasento siis ainakin minulle suht. hyvä, puutumista esiintyi lähinnä kaasukäden nimetön ja pikkurilli. Kate suojaa hartiat aika hyvin, sen sijaan nivusille tuulee enemmän kuin sutsukissa. Kypärämelu myös kasvoi yllättäen hieman.

Hondan koneessa asuu kaksi konetta, en vielä tiedä miten siihen suhtautuisi. Se yläkierroksien kone on kyllä ihan mukava. Alakierroksilla ruiskun toiminta hieman nykivää ainakin 5300rpm ja 4600-4800rpm tienoilla. Veto on väännätettäessä myös vähän tärisevää ja värisevää, mieluummin pistää pari-kolme pykälää pienempää askiin ja antaa mennä. Ajelin koko matkan yksikseni kevyellä varustuksella joten teho-vääntöpuolta en ala vielä enempää haukkumaan. Yksi päällä meni kun oppi pykältämään.

Jos rikastun niin varmaan laitan PCIII:n ja sliparit.

Suzukin ruiskussa oli oikeastaan vain yksi pieni ongelma, on-off kaasu jollakin alueella. Muuten veto oli murhaavan tasaista ilman mitään jurinoita ja tärinöitä.

Hondan ohjaus tuntuu tietenkin lörpöltä ja huteralta pikku nopeuksissa kun tuossa ei ole ohjausiskaria ja varmaan geometriallakin tekemistä asian kanssa. Josko sen iskarin joskus laittaisi. Runko elää jonkin verran myös ihan normaalinopeudessa. Jarrut tuntui ihan kohtuullisilta, kytkintä ja vaihteistoa joutui vähän taas muistelemaan. Ei ole niin jämerää tekoa kuin Suzukissa ja vaihteensiirto polkimen liikkeen takia kai jotenkin pitkän oloinen. Mutta menee aina päälle. Vaihdenäyttö puuttuu ja senkin voisi lisätä. Tulpat korvissa kun ajelee niin eipä sitä aina huomaa onko mikä vaihde pesässä.

Tähän asti olen sitä mieltä että pyörätyypin vaihto kannatti. Jos kyykyn vielä joskus laitan niin täytyy olla jo rata lähellä.

Hondan alkuperäislisävaruste-sivulaukut on ihan laadukkaan oloiset, mutta sisäkassit niiden sisällä aika pienet. Sen lisäksi tuli pari kertaa potkittua hienoa värikuorta kun nousi pyörän päälle. Nyt olen oppinut nostamaan jalkaa kuten uroskoirat

Sääskien vähentämisessä Suomen ilmatilasta sivulaukut on kyllä ihan jees keksintö...

Perälaukku menee vielä hankintaan, ehdotuksia telineeksi ja laukuksi?
    Just oli joku ilmoituksen pistänyt: Takalaukku
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Ööh tuota... et ilmeisesti kovin tarkkaan ole viestiketjua lukenut?

Oishan tuo ehkä sutsukiin käynyt

Tarve vielä selvemmin: kova laukku + teline. Kokemuksia eri malleista, olisiko esim. Sw-motech hyvä? Onko se sellainen johon pitää erikseen vielä laittaa givin/kapan aluslevy jos meinaa senmerkkisiä laukkuja katsella? Täälläpäin ei ole jälleenmyyjää tuolle ja verkkosivuilta tuo ei selviä.

Jos Oulun seudulla on jollakin ylimääräinen Kappa tai Givi peräpoksi tilavuudeltaan 46-53ltr niin pistäkää yv:tä vaikka kuvan kera. Jos on väripaneeli niin mielellään punainen. Saahan niitä erikseenkin...
    Löytöjä Oulun rompepäiviltä:

Givi V46 takalaukku sinisellä ja mustalla paneelilla. Hieman tunkkainen haju sisällä, hinta 30:-. Emc:ltä tilasin sisäkassin ja punaisen paneelin (en osaa maalata hyvin itse)

Bagster nahkainen tankinsuoja harmaa (väärä väri) vifferiin, hinta 20:-

Ei paha...

Nyt vaan joku möis mulle Bagsterin tankkilaukun, kokotoive n. 25l (käykö tuohon mahdollisesti muutkin?)

Ja peräteline edelleen hakusessa. Emc:llä eivät osanneet varmasti kertoa sopiiko Givin takalaukkuteline jos pärrässä on orkkis sivulaukkuraudat paikoillaan. Mutta kokeilemalla selviää kuulemma...
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tohon käy SW Motechin peräteline, siihen saa Givi-sovittimella V46:n kiinni (tommonen yhdistelmä oli joskus omassa VFR:ssä).

Mulla on uusi mustavalkoinen Bagster Minea -tankkilaukku joutilaana jos kiinnostaa, uusi ja kerran ollut ajossa. Tunnetusti näppäränä kaverina ostin ensin laukun ja viikkoa myöhemmin pyörän jossa sitä ei voi käyttää. Myös mustavalkoinen Bagster Tweety löytyy, pari kertaa käytetty. Kannattaa olla tommonen pienempi laukku päiväajeluja varten.

Edit: laukut meni.

1000
  30.  
    Vanha aihe esille, mutta itselläni ajankohtainen pohdinna aihe ja saattaahan olla että vierineet vuodet ovat tuoneet uutta näkökantaa..

Eli pyörä historia 650 Sv, pari Busaa ja XX:ää. No nyt alannut tuo Triumphin St 1050 -05 vuodelta houkuttamaan ja toiseksi vaihto ehdoksi noussut VFR 800 -02 -->> malli. Eli budjetti siis n 5000-6000€

Kuinka Triumphi kestää metreja eli onko 50tkm triumphille paljo vai elämä edessä, kun Hondassahan tätä pidetään ehkä sisäänajo määränä..

Ja kuinka usein St:ssä huollot ja iso venttiilien säätö huolto..??

Googlella yrittänyt infoa etsiä mutta huonosti löytyy suomen kielistä tietoutta tai sitten ei osu oikeille sivuille..
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen