Ajelin eilen, torstaina illalla Espoosta kotilolla Kuopioon. Suonenjoki-Kuopio välillä tuli takaa motoristi, jolla oli hyvin erottuva etuvalo, joka ei kuitenkaan häikäissyt. Valo oli väriltään jonkin verran turkoosin sini-vihreään vivahtava. Erottui hyvin takana olleista muista autojen keltaisista valoista. Kaveri kurvasi lepopaikalle kioskille, en päässyt kysymään Liekö xenonit vai mitkälie, ittelle haluisin kans sellaisen.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Philipsin extreme power antaa kohtuu valkoista valoa hehkulamppuosastolta, mutta veikkaan kyllä kaasupurkausvaloja tuossa tapauksessa.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Uskoisin että xenonithan ne siellä on näkyvyyttä lisänneet.
Ammatikseen tulee oltua joitakin tunteja tien päällä niin täytyy kyllä sanoa että xenonilla varustettu pyörä näkyy huomattavasti paremmin kuin perinteisellä menetelmällä varustettu pyörä.
[
Tähän tyyliin Kuvei
Kyllä näkyy, eikä ole tullut huomautusta![]()
Juu, kyllä tekisi mieli myös käydä vaihtelemaan omaankin pyörään noita valoja.
Ei noilla vakiovaloilla oikein näe hyvin, tai itse en ainakaan näe.
Pitkät on vielä ok mutta en niillä rupea ajelemaan tuolla 24/7.
Olisihan tuossa projektia kyllä kerrakseen.
Osaatteko sanoa miten tuo on toteutettavissa "sallituissa" piireissä![]()
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
PHILIPS MotoVision Light. Rouvan 600RR:ässä on ja
erottuu muista jonossa. Siinä on neljää värisävyä
riippuen mistä kulmasta katsoo.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Itellä tämmönen paikallaan: OSRAM On ihmeen kirkas tämäkin. kaverin kans varsin testiltiin eri valoisuuksissa, että se ajo vastaan ja risteysajoa niin sano että kyllä huomaa. On kuulemma sen verran kirkas ja selkeä. Tosin maksoin paljon, paljon vähemmän mitä tuossa tuo hinta
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Ihan kivat nuo Osramit mutta paikka paikoin aika lyhytikäiset. Guzzissa kesti H3:t lähivaloina 13 tkm viime kesänä ja olivat tosin tasalaatuisia kun menivät kolmen päivän sisään molemmat. Velipojjaan autossa kestivät joulukuusta helmikuuhun kun olimme vielä releistäneetkin ne eli kaikki voltit oli kotona. Autoon laitoin Philipsin jotkut +80% H7:t lähivaloihin ja ne on ainakin kestäneet jo tammikuusta saakka jonkun 5-6 tkm. Hinta oli parille noin 28€ eli samaa luokkaa kuin Naitpreikkeri.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Saisikohan näkyvyyttä lisää led-huomiovaloilla? Ei häikisi vastaantulevia kuten pitkät, ei olisi väärällä valokuviolla kuten laittamalla HID tavalliselle halogenille tarkoitettuun umpioon.
http://www.orum.fi/index.php/Huomiovalot-LED.html tuollaisen piilottaminen Monsteriin siten, ettei itse valaisin erotu, mutta valo näkyy, ei ehkä ole helppoa tai kaunista. Mielipidekysymyksiä, mutta muoviluotiin voisi istua paremmin.
Epäilen valon olleen se yleisin 6000k xenon joita on valtaosa.
Varmaan kymmenkunta Xenon settiä tilannut ympäri maailmaa ja monta niistä asentanut. Ei normaaleista superhyperultimate+1000% polttimoista ole mihinkään Xenonin rinnalla. Tuollainen on ollut minulla aina pitkissä.
Samoilla suunnilla ajelen minäkin mutten ko. tapaus... *
Mikä polttimotyyppi pyörässäsi on?
Unohtamatta sitäkään pitkäikäisiäkö tuollaiset yyber-halogenit on - varsinkaan suht. tärisevässä moottoripyörässä. Esim. autoissakin NightBreaker napsahtaa varsin nopsaan ja polttimon hintakin on aika suolainen![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Eiköhän tässä ole ollut ihan xenonit kyseessä. Veikkaan jotakin 12000k värilämmöltään olevia. Kun yleisin taitaa olla 6000k värilämpö. Tuo 12000k kuulostaisi kuvaamaltasi väriltä ja xenoneissahan on valonmäärä sitä pienempi mitä suurempi värilämpö.
Tässä hiukan malleja värilämmöistä, tietysti kuvassa ei näytä aivan samalta kuin todellisuus.
http://i71.photobucket.com/albums....ors.jpg
"Always on the run"
Eihän xenoneissa ole mitään ohutta katkeavaa hehkulankaa, niiden pitäisi olla pitkäikäisempiä kun hehkulankapolttimot. Saa nähdä.(HiTec @ Touko. 08 2009,11:43) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Juurikin näin. Ja samasta syystä myös LED:it ovat varsin pitkäikäisiä, itse asiassa jopa HID:ejäkin pitkäikäisempiä + pienempi sähkönkulutus. Sen vuoksihan mm. Audeissa on noita LED-päivävaloja - säästää paitsi polttoainetta, mutta eritoten niitä kalliita HID-polttimoita jatkuvilta sytytyksiltä(Utah @ Touko. 08 2009,12:49) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Saako näitä Philipsin lamppuja jostainpäin Suomea?(TeroXX @ Touko. 08 2009,08:55) kirjoitti
Honda CBR 1000RR Fireblade `14
Normaalisti ne oikeasti erottuvat valot lienevät kyllä Xenonit....
<p>2002-2014</p>
Kohta kuin kaikissa autoissa ja mopoissa on xenonit, erottuvatko halogeenit sitten paremmin?![]()
KTM 690SM
Muistaakseni olen Tuusmotorissa noihin törmännyt.(Tipe @ Touko. 08 2009,14:33) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ei kyllä ollut väriltään mikään noista xenoneista, joita on esitetty. Valo oli paljon vihreäsävyisempi.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
xenoneita saa isolla värikirjolla. tuoltakin kun katsoo niin ohan tuossa muutama värilämpötila mistä valita : http://www.katuauto.fi/index.p....a85fc31
Kenelläkään kokemuksia esim Philipsin XP Moto polttimoista?
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4