Tuli sitten vaihdettua Honda uuteen Sprinttiin, ja heti alkoi vikoja löytymään: satula on päin persettä. Eiku... onko kellään kokemusta lisätarvikkeena myytävästä geelijakkarasta, kannattaako yli 200 eskon investointi? Orkkis tuntuu puikulaperunalta perseessä jo parin sadan kilsan ajon jälkeen.
Mitä kokemuksia takapaksista? Onko joku ruuvaillut SW-Motech perätelineen tähän vispilään? Boxi ja pohjalevy löytyis kaapista, telineen sais reilulla satasella, joten orkkikseen verrattuna hinta jää neljäsosaan. Noita sivupurkkeja on pikkukaman kuljettamiseen vähän nolo kiinnitellä, näyttää meno koko ajan Euroopanturneelta
Kilpiteline / talkavalohässäkkä, hyviä vaihtoehtoja sirompaan? Tämä(kin) näyttää kenttälapiolta.
En ole kokeillut perunaa perseessä, enkä myöskään geelipenkkiä. *![]()
Minulla on "HS1.de" tekemä soolopenkki joka on hieman kovempi ja paremmin muotoiltu kuin orkkis.
Penkin vaihto on nykyään helppo kun leikkasin orkkispenkistä ne ruuvinkorvakot pois ja tein uuden kiinnitysreijän niiden väliin.
Tässä minun näkemys siitä miltä pyörän perän tulisi näyttää jo tehtaalta lähtiessään.
Metafora, metafora, hyvä Aimo!Siis toi pottujuttu. Perästä puheen ollen, onpa Sprintin pyrstö siistiytynyt, miten?
Tossa jossakin välissä kyselinkin kokemuksiasi Trumpasta, kun sun XX oli pöllitty. Kerros nyt, miten oot tottunu, mullakin oli XX edellistä edellisenä...
Nyt on sisäänajo menossa, eilen ostin, eka huoltoraja vastassa huomenna, onhan tää nyt vähän tällasta liruttelua pintakaasulla...
Olikos se metafora jotakin juotavaa ainetta? Ei kun se olikin meta.. etanoli. **
Totuttelua ei ollut normaali kevättä enempää eli laite käy lapaseen kuin nakutettu ja Hondaa ei ole ollut ikävä.
Ajoasento ja alusta säädettynä sopii loistavasti jopa tälläiselle köriläälle. Moottori on kokonaan eriluonteinen ja avarammalla putkellä kolmoskone pääsee oikeuksiinsa. Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen.
"Muutaman" pikkumodin tuohon olen joutunut tekemään että on mieleinen mutta sama juttuhan se on kaikissa pyörissä. *
Perätelinehäkkyrä on omavalmiste lukuunottamatta tuota X:n muotoista alumiininpalaa joka "yleismalli" on vaan koristeena tukemassa kilpeä ja helpotti vilkkujen kiinnitystä. Pikkuisen vielä muokkasin tuota kuvan jälkeen että "pitkähköt" vilkut eivä ota sivulaukkuihin.
Tämitähä? Sivulaukkuihin? Etkös oo tossa kuvassa siistiny pois nuo Enkelsmannin laittamat muovi-sivulaukku-startrek telineet? Mites tuo pakoränni, on kyllä asiallisen näkönen, kun sain tuon kuvan auki kokonaan!
Mun kouraan tää peli tuntuu neljän Hondan jälkeen vähän "työkalulta". Hallintalaitteiden tuntuma on erilainen, alhaalta väännättäessä tärisee... onko tää nyt sitä luonnetta?
No joo, nyt kun kiekkoja saa jo vähän nostaa, tietää että täältä taitaa olla jotakin tulossa...
V**tu tota jakkaran kiinnitystä, kahella kuuskulmaruuvilla. Kaikki entisen pyörän perusvermeet pitää ostaa lisäpalikoina (kypärälukko, ajonestot jne.).
Miten oot säätäny alustaa ja ajoasentoa? Mulle tää(kin) tuntuu polvikulmaltaan tiukalta, miks helvetissä nää värkit tehdään aliravituille kääpiöille?
Nojoo, voi olla etten osaa tätä vielä oikein ajaa, on niin eri sorttia! No, pakoäänet moottorijarrutuksessa orkkisänkkärilläkin on makeet.... *![]()
No mutta pitäähän ne laukut pystyä myös kiinnittämään tarvittaessa. *(Moppi_X @ Touko. 30 2009,21:50) kirjoitti
Mulla penkit irtoaa nykyään yhdellä ruuvilla kuten selitin.
Mielestäni XX oli paljon ahtaampi, tämä ST on lähellä VFR ergonomiaa. Saa kai näihin matalampia jalkatappeja mutta minä en ainakaan kaipaa niitä. Ajoasento on mielestäni yllättävän väljä 188/100+ ukolle. Jousten esijännitystä ja paluuvaimennusta lisää perstuntumalla ja se on siinä.
PS.Kuvat aukeaa isoksi klikkaamalla niitä mutta imagehost voi tökkiä toisinaan...
Eikö se geelipenkki oo jenkeis jotain 200 taalan vaiheilla,siis alkuperäinen..
Joo... geelipenkki löytyy orkkis osana reiluun kahteen sataan. Kysymys onkin, kannattaako hankkia? Corbinilla olis sitten jakkara, jonka saa irti avaimella, ihan niinkuin 2000-luvulla luulis muutenkin...
Rekkaritelineitäkin näyttää löytyvän valmiina, joten ei tarvi särkeä omia pikku kätösiään metallin työstöön tarkoitetuilla työkaluilla
SW-Motech toiminee tässäkin samalla lailla kuin Hondassa: hyppii, pomppii, vatkaa ja kolisee. Luultavasti menee kiinni kauhukahvan reikiin sivulaukkusarjan paikallaan ollessa, jos vaan on riittävän pitkät pultit.
Mihin sää Aimo kiinnität noi sivulaukut? Jeesusteipillä kylkeen vai miten?![]()
Tuli niissä telineet mukana ja ne ruuvaa muutamassa minuutissa paikoilleen.(Moppi_X @ Kesä. 02 2009,13:27) kirjoitti
Miksi penkki pitäisi saada irti avaimella kun ei alla ole yhtään säilytystilaa?
Orkkispenkin voi modata yhdelle ruuville kuten tuo minun toinen soolopenkkikin joten penkin vaihtaa hetkessä.
Motekki tulee niihin vapaaksi jääviin kahvan reikiin.
XX:ssä oli vastaava ja ei se kyllä nitissyt tai liikkunyt yhtään.
Näyttäisi olevan ainakin joihinkin Sprintteihin tuo geeliistuin puoleen hintaan: http://www.triumph.co.uk/images/ecar...ial_Offers.pdf
Joo, halpa ois jakkara. Sitä vaan, että onkohan orkkista parempi? Hanuri näköjään tottuu orkkiksen muotoonkin, ja kyytiläinen jopa kehui (osallistuu pyörän maksuun, lohduttaa itseään?)
Niin orkkistelineitäkö Aimo ruuvailet edestakaisin? Joo joo.. niin joo!
Mulla ainakin vatkasi tuo SW:n Alurackissä Givin Monokey kiinnityksellä ollut peräboksi niin helvetisti. Takanatulijoita suorastaan pelotti. Sama homma toistui CB:ssä, ja en usko että se miksikään muuttuu jos läppään samat kamat Trumppaan.
Triumph Rat netissä käydyn keskustelun mukaan tuo boksi on ainakin yhdeltä heebolta lentänyt tielle kunnon pompussa... en taida tuota paskaa laittaa enää tähän pyörään. Jos sitten pikku tankkilaukku eväiden kuljetukseen...?
Hyvältä näyttää! Eikös nuo takatapitkin jouda nyt pois, siisti vielä ilmettä entisestään!(AimoPamaus @ Touko. 30 2009,11:58) kirjoitti
Kiitos. *(juaalton @ Kesä. 04 2009,16:18) kirjoitti
En jaksa aina ruuvata jalkatappeja kun tulee ajeltua kahdestaankin ja pelkän jakkaran vaihtaa alta minuutin.
Onneksi varret on vielä mustat niin ei minua häiritse.
Ja taas laukkuja ruuvailen edestakaisin ehkä pari kertaa vuoteen. Silti leikkasin "taikurinsauvan" kiinnikkestä reijät auki niin että sen voi ujuttaa paikoilleen irroittamatta takakatetta ja perätelinettä. 12mm räikkälenkki toimii tuossakin.
Tähän asti laukut on ollut kiinni kerran, ja sekin kokeeksi kun sovittelin vilkut ja perätelineen.
Joo eipä tuota mullakaan olis jatkuvaa tarvetta noille sivulaukuille, vaikka veivais telineet irti. Jonkunlainen kuljetuskapasiteetti pitäis silti säilyttää.
Matkustajan paikalle tulevaa pikkuista takalaukkua vois käyttää, mutta sen kiinnikkeet pitää laittaa penkin alle => penkkiä pitää kynsiä irti työkalulla. Tankkilaukku (ainakaan vanha Baehr) ei oikein istu.
Kyllä tuo sun pyörä on siisti tolleen "paljaaltaan", kaikki telinehässäkät ois liikaa!
Onko sulla tuo äänenvaimennin vaihdettu kokonaan, vai pelkkä päätykappale? On kyllä siisti.
triumphin monissa malleissa vika on penkissä sama, se on ramppimainen eteenpäin, ja sallii vai yhden asennon istua, eli lähellä tankkia. ja siinä kohtaa se on kapea. geeliistuin on erilainen, mutta onko parempi.? kannattaa katsoa jotain tarvikesatuloita. niissä on lättymäisempi istuinosa, jolloin pääsee istumaan kannikoillaan, ja asentoa voi vaihtaa.
esim suzukeissa on penkit aivat toisella planeetalla verrattuna triumphiin. niissä on kapea etuosa, jossa voi liikkua sporttiajossa vapaasti, mutta takaa leveä, jossa voi röhnöttää koko kannikoillaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050