Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Tilanne: Aivan hirvittävä pyöräkuume (kuten joka kesä), mutta pankkitili on vähän eri mieltä pyörän ostosta.. * Nippa nappa olisi tuollainen 5-6ke rahaa ehkä raavittavissa kasaan, mutta ei kuitenkaan pitkällä tähtäimellä varaa noin paljoa pistää rahaa kiinni oikeasti. Opiskelija kun olen, ja jollain pitäisi pitkä kylmä talvi vielä elääkin, niin syksyllä tulisi todennäköisesti sitten eteen tilanne että pyörä olisi lyötävä lihoiksi.

Sitten itse kysymykseen. Jos ostaisin nyt jonkun 4-5ke arvoisen pyörän, niin kuinka paljon tuossa sitten pitäisi ottaa "persnettoa" syksyllä kun tuota yrittäisi kaupaksi saada? Vai saako noita 5-10v vanhoja, 30-50tkm ajettuja pyöriä ylipäätään syksyisin lainkaan kaupaksi? Seuraavia ehdokkaita on tässä tullut kuolailtua:

- Suzuki SV650s
    - Suzuki Bandit 600s (/650s)
    - Kawasaki ER6F

Eli joku tuollainen pikkasen katettu, "perus" ~600 kuutioinen kelpaisi kyllä. Er6 nakumallilla olen ajanut, ja se tuntui ihan miellyttävältä, ja varmasti yhden kesän tuollakin ajelisi vaikka vähän "tyttöpyörän" maineessa taitaa olla. Noita saisi vielä kohtuu uusia ja vähemmän ajettuja samalla rahalla kuin kahta muuta ehdokkia. Muitakin vastaavia sopii ehdottaa toki. Mutta tosiaan melkein välttämätöntä olisi, että pyörän saisi sitten syksyllä vaihdettua takaisin euroiksi.

Sanokaa nyt, että unohda koko juttu *
    CBR 600f3 -95
    Serkkupojalla oli vähän halvempi Bandit tuossa viime syksynä/talvena myynnissä 3-4 kk. Puheluita tuli pari-kolme, yksi soittaja sanoi tulevansa katsomaan pyörää, muttei kuitenkaan ilmestynyt sovittuna aikana. Vähän riskipeliltä kuullostaa, jos pyörä tosiaan pitää saada myytyä...
    Aihetta on sivuttu täällä muissakin ketjuissa. Ainakin minulle on suoraan tuttu myyjä sanonut, että käytettyjen kauppa on tukossa. Itse en lähtisi nyt kuvaamaasi riskipeliin ollenkaan, jos siis fakta on, että pyörä on saatava myytyä ja nimenomaan syksyllä. TRX:ää myin melkein vuoden... (No okei se on vaikea pyörä myydä.)

Jos kuume on oikein kova, niin itse ostaisin halvemman pyörän, josta ei olisi aivan pakko erota syksyllä (voisi sitä yrittää myydä, mutta ei tulisi ongelmia jos ei onnistuisi.)

Esim:

http://www.nettimoto.com/772340
    tai
    http://www.nettimoto.com/773049

Retired
    Mahdollisimman uusi ja vähän ajettu on helpoin myydä, mutta persnettoa tulee.

Suosittelen myös hieman halvempaa jonka voi sitten pitää tai myydä hitaammin ja pienemmällä persnetolla.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    suosittelisin että kattelet halvempaa pyörää, 2-3 tonnin luokassa löytyy varmasti ihan ajettavia pelejä. näin riskit on pienemmät jos käy että et saakkaan myytyä syksyllä tai että persnetto on pienempi absoluuttisesti. tai että jos käy että kippaat / varastetaan / jotain niin vähemmän rahaa kiinni.

en tiedä onko kukaan kokeillut, mutta moottoripyörähän on mahdollista kanittaa talveksi, Tampereella on semmonen mesta. saattaa olla järkeä, jos provikka on tarpeeksi pieni ja jos kattaa esim muunlaisen talvisäilytyksen ja et siitä saa tarpeeks että saa talven makaronit. mutta sit et keväällä taas pitäis olla rahaa kun lunastaa pyörää pois.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Juuh, näin oma pers'kutina ja nettimoton seuraaminenkin vähän aavisteli, että vähän huonolta tuo käytettyjen menekki vaikuttaisi olevan. Tuo 'todella halvan' hankinta käväisi myös mielessä, sillä silloin voisi olla jopa mahdollista pyörää pitää talven yli ja vielä riittäisi makarooneihinkin rahaa * Mutta uskaltaako oikeasti ostaa jotain 70.000km ajettua pyörää? Nämä on varmaan näitä ikuisuuskysymyksiä, ja puitu varmaan miljoonaan kertaan ja pyörän huolto ym ym vaikuttaa, mutta esim nettimotoa selaamalla ei noita lähelle 100tkm ajettuja pyöriä kyllä juurikaan löydy. Eihä tuo tietenkään paha hinta sinäänsä ole, jos sillä 2000e se pyörä sen yhden kesän kestää läjässä, ainakin halvemmaksi tulee kuin se jostain vuokrata 100e vrk hintaan. .

Edit: No nyt löytyi ihan miehekkäät kilometrit:
    http://tinyurl.com/rxfsbv

CBR 600f3 -95
    5-6ke jos olisi rahaa laittasin 3 tonnia pyörään niin jäisi siihen ajamiseen (+varusteisiin?) ja muuhun elämiseenkin rahaa. Eikä tulisi konkurssia vaikka 1/3 pyörän arvosta laskisikin kesän aikana
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Kannattee muistaa myös että on rahaa vakuutuksiin. Noi tulee kesällä aika suurissa erissä maksettavaksi. Huollot, renkaat, bensat, ym... Itse olen kesäksi aina säästänyt sen 2-3k e, ettei tarvi kesällä kauheesti miettiä tota rahan menoa. Syksyllä tosiaan on aika hankala myydä pyörää, mutta kyllä kun hinnan pistää kohdalleen saa kaiken myytyä.
    R6R räärääpyörä
    Lainaa (Arsi @ Touko. 13 2009,23:47) kirjoitti
    Mutta uskaltaako oikeasti ostaa jotain 70.000km ajettua pyörää?
    Työkaveri ajaa kolmatta kautta CBR600:lla vm. 89 ja yli 100tkm mittarissa. Kone on ainakin ihan OK edelleen, mutta ainahan noissa jotain voi tulla - tosin niin voi 5-6te pyörissäkin, tai ihan missä vain jossa takuu ei enää ole voimassa.

Itse aloittelin pienen tauon jälkeen 89 GSX-F750 Suzukilla aikoinaan suht ongelmitta. Etupyörän laakerit uusittiin sen 4tkm aikana mitä ajoin, ei muuta. Muistaakseni oli n. 60tkm mittarissa.

Onhan noissa riskinsä, mutta missäpä sitä ei olisi.
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 14 2009,00:05) kirjoitti
    Lainaa (Arsi @ Touko. 13 2009,23:47) kirjoitti
    Mutta uskaltaako oikeasti ostaa jotain 70.000km ajettua pyörää?
    Työkaveri ajaa kolmatta kautta CBR600:lla vm. 89 ja yli 100tkm mittarissa. Kone on ainakin ihan OK edelleen, mutta ainahan noissa jotain voi tulla - tosin niin voi 5-6te pyörissäkin, tai ihan missä vain jossa takuu ei enää ole voimassa.

Itse aloittelin pienen tauon jälkeen 89 GSX-F750 Suzukilla aikoinaan suht ongelmitta. Etupyörän laakerit uusittiin sen 4tkm aikana mitä ajoin, ei muuta. Muistaakseni oli n. 60tkm mittarissa.

Onhan noissa riskinsä, mutta missäpä sitä ei olisi.
    seitkyt donaa kilahti just mittariin 600 hornalla. Ei mitään oireita tai pelkotiloja, löylyäkin tallella ainakin sen mitä uutena. Tosin kyllähän se pyörä kuluu muutenkin, jousitus ymym. Ei ne ihan uudelta tunnu enää 70tkm jälkeen. Mutta kyllä se ajanhammas puree mopoon vaikkei ajaisikaan yhtään.

Mutta en kyllä ehkä lähtisi ostoksille jos ois pakko myydä syksyllä, voi olla helvetin hankala nyt saada myytyä, tai ilmasiks pitää antaa.

KTM 690SM
    Tuollainen löytyis multa...toimii ja on halapa !

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=766632
    3 Kawaa ja Honda
    Minulla olisi 90000 km Yamahan FZS 600 2001:n mittarissa, vasta tosin tonni pari ajettu itse. Kytkin menee jossain välissä vaihtoon ja venttiilit ajattelin tarkistaa, kun huoltohistoria on heikonlaisesti tiedossa.

Tuolla ajattelin kauden pari ajella, sitten sen voikin puoli-ilmaiseksi myydä jollekin projektiaihioksi, tai jos se muuten on kunnossa, niin ostaa koneen hajotessa romarilta uuden jollain satasella.

Itse valitsin tuon edullisemman tien, saa nähdä kannattiko, jos tuo pyörä perushuollolla käy ja kukkuu edes sen kaksi kautta, niin laskisin, että kannatti. Perus kuluvat osat yms. toki vaihdan itse, mutten tulee kallista.
    Juu, siis olen huomioinut että varusteisiin menee se ~1ke? ja vakuutuslaskurilla leikkimällä liikenne&osakaskolle tulisi hintaa ~600e. Nyt noita vanhoja Cebareita katsellu, ja jollain 2-3te näyttäisi saavan -90..-95 ja ~50tkm ajetun. Eikä ne kilometritkään varmasti kaikkea kerro, vaan lähinnä se miten pyörää on pidetty ja huollettu.

Vielä ihan kohtuu nättejäkin nuo vanhat Cbr:t
    CBR 600f3 -95
    Omalla kohta 20 vuotta vanhalla cebarillani olen ajanut viisi vuotta ja mittarissa 80tkm enkä ole joutunut siihen kuin renkaita ja öljyjä vaihtamaan. Että suosittelen tuolla budjetilla halpaa cbr:ää ovat kestäviä pelejä.
    Ajokamppeet hommattu ja huomenna todennäköisesti cebaria kattomaan *

CBR 600f3 -95
    Aika suolaselta kuullostaa 600eken vakuutus, tommoselle cbrlle soppeli varmaan joku 350-400ekee vuodessa.
    KTM 690SM
    Itsellä kävi niin että ostin ceepparin viime keväänä. Vähän laakereita rattaita ketjuja jakopäätä ym rempattuani huomasin että rahaa oli mennyt yli 1500e! Tuli pyörästä pitopyörä..
    Ompahan ainakin kunnossa. Omilleen pääsee kun pitää hyvänä pari vuotta, näkyy hinnoissa vaikuttavan enemmän kilometrit (iästä riippumatta 50tkm!) kuin todellinen kunto.
    Ääni tuo tehot, vai miten se nyt oli.
    * * *
    Ajoin omalla 600 Ceebralla vm 1993 60000-72000 ilman minkäänlaisia ongelmia. Vaihdoin tonniseen Veturiin vappuna ja heti hajos virtalukon pohja. Ei noista käytetyistä peleistä koskaan tiedä, mutta toi Hondan kusiainen on kyllä niin perusvarma ikiliikkuja, että uskaltaa suositella. Sitäpaitsi kyseessä lienee maailman myydyin moottoripyörä, joten siihen löytyy varaosia joka navetan takaa puoli-ilmaiseksi. Ostat nyt kahella ja puolella tonnilla ja myyt syksyllä kahella. 500 on halpa vuokra koko kesästä.. Jos ei mee nii ajat lisää.
    Yamaha DT 125 R ´84
    Honda NS 125 F ´86
    Honda CBR 600 F ´93
    Honda VTR 1000 F ´97
    Harley-Davidson XL 1200 R
    En ole mitään pyörää myynny koskaan tappiolla pois se on vanhan kaluston hyöty arvo vain nousee vaikka kilsoja tulee paljon
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
    Lainaa (Triumpisti @ Touko. 26 2009,23:20) kirjoitti
    En ole mitään pyörää myynny koskaan tappiolla pois se on vanhan kaluston hyöty arvo vain nousee vaikka kilsoja tulee paljon
    Samat sanat,olen voisi sanoa *haistanut hyvat diilit* ja samalla joka pyorasta vahan fiksaamalla netonnut 500-2000 e.Toisaalta on jo 37 v kokemus motskareista,eika meikalaiselle pysty myymaan mitaan ylihintaisia romuja.Sanoisin kylla saman mita moni muukin tassa etta,tollaisessa 1500-2000 haarukassa ei paljon meneta.Ja jos hyva tuuri kay niin *paskan *alta voi paljastua tosi hyva pyora.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche

300km tullu tänää mittariin vaikka vasta iltasella tuon kävin hakemassa. * Kai sitä voisi vielä vähän.. *

CBR 600f3 -95
    Pikkurahalla saa kyllä nätin ja sikseen hyvän peruskusiaisen!

Arsille onnittelut uuden pyörän johdosta! Uskon, että teit järkevän ratkaisun. Turvallisia kilsoja!
    Retired
    Onnea uudelle kullalle
    Litranen sisävessa
    Kiitän * 3ke tuosta köyhdyin, takarenkaan joutuu varmaan vaihtamaan, muuten ihan asialliselta peliltä ainakin näin alkuun (kop kop) vaikuttaa. Ei paha hinta minusta ollenkaan, jos tuo nyt edes tämän kesän kestää suht läjässä ilman sen suurempia remontteja. Pieniä käytön jälkiä toki löytyy, ja yksi pikkuvika josta varmaan rustaan tuonne cbr-ketjuun kyssärin kohta.

Suupielet korvissa varmaan siitä saakka kun tuon edellisen omistajan pihasta kurvasin. On se vaan jotain uskomattoman kivaa

CBR 600f3 -95
    Lainaa (Arsi @ Touko. 27 2009,22:31) kirjoitti
    Kiitän * 3ke tuosta köyhdyin, takarenkaan joutuu varmaan vaihtamaan, muuten ihan asialliselta peliltä ainakin näin alkuun (kop kop) vaikuttaa. Ei paha hinta minusta ollenkaan, jos tuo nyt edes tämän kesän kestää suht läjässä ilman sen suurempia remontteja. Pieniä käytön jälkiä toki löytyy, ja yksi pikkuvika josta varmaan rustaan tuonne cbr-ketjuun kyssärin kohta.

Suupielet korvissa varmaan siitä saakka kun tuon edellisen omistajan pihasta kurvasin. On se vaan jotain uskomattoman kivaa
    Vaihda öljyt, rasvaa ketjuihin ja vaijereihin, kunnon pesu, tankkiin mielenrauhan vuoksi 98 tai 99 ja hanaa...

hyvä kesä tulossa
    Litranen sisävessa
    3ke kuulostaa ok hinnalta. Minkävuotinen?
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 27 2009,22:46) kirjoitti
    -95, eli eka? Pc31:nen kai.
    CBR 600f3 -95
    Lainaa (Arsi @ Touko. 27 2009,22:48) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 27 2009,22:46) kirjoitti
    -95, eli eka? Pc31:nen kai.
    Jepulis. 3ke kuulostaa entistä sopivammalta.
    Retired
  29.  
    Lainaa (Rosso @ Touko. 14 2009,00:26) kirjoitti
    Tuollainen löytyis multa...toimii ja on halapa !

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=766632
    Onpas muuten nätissä kunnossa oleva gpz!
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310