Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
  1. #31
    Tässä vaiheessa on tietenkin myöhäistä auttaa uhria, mutta jos tiessä on vaaralliseksi katsottavia pintavaurioita, lienee perusteltua ottaa yhteyttä tiehallinnon palvelukeskukseen ja ilmoittaa siitä, jotta laittavat paikallisen tienpitäjän korjaamaan vauriot. Siten voisivat edes muut välttyä onnettomuuksilta.

    Tienpitäjät kun eivät nykyisin enää tee mitään omatoimisesti...
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  2. #32
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (samserious @ Touko. 27 2009,13:35) kirjoitti
    Taatusti siinä on ollut tilannenopeutta aivan liikaa, mutta pikemminkin kuin arviointivirhe, epäilisin vahvemmin asfaltin todella heikkoa kuntoa syyksi suistumiseen.
    Eipä tossa asfaltissa mitään pahempaa vikaa ole, jopa H-D suoriutuisi tosta suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa liehuvin lipuin. Pahempia reikiä/railoja on tuusulantien rampeissa eivätkä tuota ongelmia.

    Mutta jos se helpottaa niin sovitaan että vika oli asfaltissa eikä "tilannenopeudessa".
    Dirty Nasty Furriner
  3. #33
    Lainaa (Staga @ Touko. 27 2009,23:05) kirjoitti
    Yksi kuolema koskee monia omaisia, kannattais meidän kaikkien pitää se mielessä.
    Tuo monesti unohtuu.

    Pelkkä uutinen lehdessä, siitä keskustellaan viikon,pari, siirrytään seuraavaan, mutta useimmiten tuollainen muuttaa monen elämän totaalisesti.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #34

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Puimurimies @ Touko. 27 2009,22:03) kirjoitti
    Ja onko joku taas sitä mieltä, että ylinopeus ei ollut vaarallista?
    Olisi hyvä ymmärtää ylinopeuden ja tilannenopeuden ero.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  5. #35
    Lainaa (Staga @ Touko. 27 2009,23:40) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Touko. 27 2009,13:35) kirjoitti
    Taatusti siinä on ollut tilannenopeutta aivan liikaa, mutta pikemminkin kuin arviointivirhe, epäilisin vahvemmin asfaltin todella heikkoa kuntoa syyksi suistumiseen.
    Eipä tossa asfaltissa mitään pahempaa vikaa ole, jopa H-D suoriutuisi tosta suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa liehuvin lipuin. Pahempia reikiä/railoja on tuusulantien rampeissa eivätkä tuota ongelmia.

    Mutta jos se helpottaa niin sovitaan että vika oli asfaltissa eikä "tilannenopeudessa".
    Jopas sitä luetaan mustavalkoisesti...

    Tottahan toki sitä vauhtia on ollut liikaa, missään vaiheessa en ole edes muuta väittänyt. Paikka on ollut tuolle vauhdille aivan väärä, ei sitä kukaan kiistä. Musta kun vaan on mukavampi ajatella ja miettiä näissä asioissa kaikkia niitä puolia mitkä noihin onnettomuuksiin vaikuttaa, ei pelkästään yhtä ainoaa asiaa.

    Äläkä nyt sitä kuvaa tuijota, kun et edes koko paikkaa tiedä.
    Se asfaltti on helvetin huono siitä kuvan otto paikasta eteenpäin ja aivan varmasti sillä on ollut oma merkityksensä tohon koko onnettomuuteen.
  6. #36
    Miksi liian nopeuden vaikutus pitäisi unohtaa, jos se on ollut yksi oleellinen syy? Onko se vaan niin kiusallista myöntää, että moottoripyörillä ei haluttaisi ajella hissuksiin? Syyt kämmeihin pitäisi löytää aina mieluummin vaikka asfaltin raosta.
    Minusta tämänkin murheellisen tapahtuman tärkein opetus on juuri tuo, että tässäkin paikassa olisi pitänyt ymmärtää ajaa sitä kuuttakymppiä tai hiljempää.



  7. #37
    Juu niinhän ne vuorikiipeilijätkin vitsailee, ettei se pudotus tapa, vaan äkkipysäys...

    Ihan yleisellä tasolla, eikä tähän nimenomaiseen tapaukseen viitaten. Kyllä se vaan niin menee, että jos ottaa tavakseen hieman ´ajella kovaa´, ja vaikka pyrkiikin valitsemaan paikat fiksusti, jossain vaiheessa voi silti joutua tekemään ikävän havainnon, että kaikesta harkinnastaan huolimatta tilannenopeus oli nyt liian suuri.

    Liikenteessä on paljon muuttujia, ja kova vauhti on yksi hyvä tapa saada todennäköisyydet kääntymään itselleen epäsuotuisiksi. Erityisesti silloin, jos kovaa ajamisesta tulee tapa.

    Mutta ilmeisesti se sitten joidenkin mielestä on tämän riskin arvoista. Toivottavasti tällaiset uutiset pistävät edes hieman fundeeraamaan. Vaikka olisi miten kuolematon olo tuolla pyörän puikoissa, onnettomuuden tapahtuessa motoristin henki on herkässä, ja silloin sillä vauhdilla on paljonkin merkitystä.

    Mutta ei tehdä tästä taas yhtä ´niistä´ ketjuista. Joten tällä erää täältä jeesusteluosastolta tähän.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #38
    Lainaa (Puimurimies @ Touko. 27 2009,22:03) kirjoitti
    Ja onko joku taas sitä mieltä, että ylinopeus ei ollut vaarallista? Kokeilkaa ajaa tuohon paikkaan sitä 60:ä ja arvioikaa olisitteko selvinneet tuosta paikasta läpi hengissä.
    Täällä höpistään vaan tilannenopeudesta vaikka olisi tuonkin kuskin tarvinut vain osata lukea numeroita.
    Surullista on tuo luetun ymmärryksen taso ja tämmöset tapaukset.
    Ei pitäisi tarttua provoon mutta...
    Tilannenopeudesta täällä höpistään siksi että onnettomuuksia sattuu vaikka ajelisi pilkulleen rajoitusten mukaan. Joskus siis on tarpeen hidastaa nopeutensa tikkarilukeman allekin jotta paikasta selviää turvallisesti.

    Tien lukeminen ja oikea tilannenopeus, siinä pari keinoa selvitä hengissä liikenteessä. Rajoitusten mukaan ajaminen tietysti auttaa oikean tilannenopeuden valinnassa muttei kuitenkaan tee autuaaksi.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  9. #39
    Lainaa (Puimurimies @ Touko. 27 2009,22:03) kirjoitti
    Ja onko joku taas sitä mieltä, että ylinopeus ei ollut vaarallista? Kokeilkaa ajaa tuohon paikkaan sitä 60:ä ja arvioikaa olisitteko selvinneet tuosta paikasta läpi hengissä.
    Täällä höpistään vaan tilannenopeudesta vaikka olisi tuonkin kuskin tarvinut vain osata lukea numeroita.
    Surullista on tuo luetun ymmärryksen taso ja tämmöset tapaukset.
    Ja Lahdenväylällä rytisi tuossa pari vuotta sitten ihan tosissaan, kun autoilijat vain lukivat niitä numeroita, oikea tilannenopeus kun olisi ollut paljon alempi. Surullista jos oikean tilannenopeuden merkitystä ei tajua.

    Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin vaikuttaa vahvasti siltä että hieman liian kovaa tultu, eikä ole usko riittänyt taittamaan mopoa mutkasta läpi --> hartialukko.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  10. #40
    Lainaa (Staga @ Touko. 27 2009,23:40) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Touko. 27 2009,13:35) kirjoitti
    Taatusti siinä on ollut tilannenopeutta aivan liikaa, mutta pikemminkin kuin arviointivirhe, epäilisin vahvemmin asfaltin todella heikkoa kuntoa syyksi suistumiseen.
    Eipä tossa asfaltissa mitään pahempaa vikaa ole, jopa H-D suoriutuisi tosta suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa liehuvin lipuin. Pahempia reikiä/railoja on tuusulantien rampeissa eivätkä tuota ongelmia.

    Mutta jos se helpottaa niin sovitaan että vika oli asfaltissa eikä "tilannenopeudessa".
    Jos täällä kerran paikalla päivittäin liikkuva henkilö sanoo tien pinnan olevan vaarallisessa kunnossa, niin kai se jumalauta voi sitä sitten olla! Ei tuo nimim. samserious mielestäni pane tapahtumaa pelkästään asfaltin piikkiin, vaan tuo esiin sen yhtenä pointtina nopeuden yms. lisäksi. Josko tyytyisit kommentoimaan vain niitä Tuusulantien ramppeja, joita ilmeisesti H-D:lläsi taidokkaasti edestakaisin sahaat! Mautonta kommentointia "horsman pukkaamisineen". Veikkaan, että sinulta Staga ei ole menehtynyt yhtään henkilökohtaista motoristiystävää tien päällä. Toki voin olla väärässäkin, mutta tekstistäsi jotenkin saa sellaisen kuvan.
  11. #41
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2009,09:12) kirjoitti
    Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin vaikuttaa vahvasti siltä että hieman liian kovaa tultu, eikä ole usko riittänyt taittamaan mopoa mutkasta läpi --> hartialukko.
    Mistä ihmeen mutkasta läpi? Ei siinä edes ole oikein mutkaa. Jälleen pikku oletus ilman tietoa....

    Nopeushan on aina yksi pointti. Tien pinta on varmasti toinen. Nämä korokkeet Nastolassa ovat oudot, ne pakottavat jotenkin luonnottomaan ajolinjaan. En osaa selittää tarkemmin, ajakaa siellä niin huomaatte.
  12. #42
    Kukkahatut saavat jokaisen ketjun täyteen samaa paskaa.

    Täällä tiedetään jo näköjään heti että kyseessä on ollut takaa-ajo tilanne, nopeuttakin ollut puolet liikaa sun muuta.. Voitteko vielä kertoa oliko mahdollisesti varastettu pyörä ja päiväkodin kohdalla vedetty? Entä oliko keulittu? Oliko kilowatit oikein rekisteriotteessa?
  13. #43
    Lainaa (Tyyppi @ Touko. 28 2009,08:26) kirjoitti
    Miksi liian nopeuden vaikutus pitäisi unohtaa, jos se on ollut yksi oleellinen syy?
    Kuka on kirjoittanut, että se pitää unohtaa?
  14. #44
    Lainaa (GSXman1400 @ Touko. 28 2009,09:34) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2009,09:12) kirjoitti
    Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin vaikuttaa vahvasti siltä että hieman liian kovaa tultu, eikä ole usko riittänyt taittamaan mopoa mutkasta läpi --> hartialukko.
    Mistä ihmeen mutkasta läpi? Ei siinä edes ole oikein mutkaa. Jälleen pikku oletus ilman tietoa....

    Nopeushan on aina yksi pointti. Tien pinta on varmasti toinen. Nämä korokkeet Nastolassa ovat oudot, ne pakottavat jotenkin luonnottomaan ajolinjaan. En osaa selittää tarkemmin, ajakaa siellä niin huomaatte.
    Ei tässä mitään oletella, kyllä siinä kuvassa näkyy miten tie kaartaa oikealle ja kuski on ajautunut ulkokurvin puolelle päin liikenteenjakajaa. Mikään mutka ei ole liian loiva, etteikö siitä voisi ajaa suoraksi.

    Varsinkin jos eteen tulee jotain yllättävää, huono tien pinta, toinen tiellä liikkuja jne. ja/tai jos keskittyminen tai usko omaan tekemiseen noiden takia katoaa, niin pulassa ollaan.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  15. #45
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2009,10:04) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Touko. 28 2009,09:34) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2009,09:12) kirjoitti
    Mitä tulee tuohon onnettomuuteen, niin vaikuttaa vahvasti siltä että hieman liian kovaa tultu, eikä ole usko riittänyt taittamaan mopoa mutkasta läpi --> hartialukko.
    Mistä ihmeen mutkasta läpi? Ei siinä edes ole oikein mutkaa. Jälleen pikku oletus ilman tietoa....

    Nopeushan on aina yksi pointti. Tien pinta on varmasti toinen. Nämä korokkeet Nastolassa ovat oudot, ne pakottavat jotenkin luonnottomaan ajolinjaan. En osaa selittää tarkemmin, ajakaa siellä niin huomaatte.
    Ei tässä mitään oletella, kyllä siinä kuvassa näkyy miten tie kaartaa oikealle ja kuski on ajautunut ulkokurvin puolelle päin liikenteenjakajaa. Mikään mutka ei ole liian loiva, etteikö siitä voisi ajaa suoraksi.

    Varsinkin jos eteen tulee jotain yllättävää, huono tien pinta, toinen tiellä liikkuja jne. ja/tai jos keskittyminen tai usko omaan tekemiseen noiden takia katoaa, niin pulassa ollaan.
    Ok....mutkahan siinä sitten....
  16. #46
    Ei se tienpinta nyt niin huono ole ettei siitä voisi pyörällä ajaa pystyssä pysymättä, vaikka ajaisi 100km/h ylinopeutta. Pahempiakin kohtia on tieosuuksilla, joissa on suurempi sallittu nopeus. Yleensä noilla nopeusrajoituksilla on tarkoitus, kuten tällä kyseiselläkin tieosuudella. Koska siinä on noita korokkeita, niin suurille ajolinjan muutoksille ei ole niillä kohdin varaa. En ymmärrä miksi kaikkien teiden pitäisi olla sellaisia, missä vois päästellä täysiä. Esimerkiksi, sellaiset hidasteet, mistä voisi ajaa vaikkapa 100km/h vaivatta, niin olisiko niistä todella hyötyä?

    Arviointivirhe.. kahvaa avattu väärässä paikkaa, tai ei ole himmattu ajoissa.. ikävä tapaus kaikesta huolimatta.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  17. #47
    Lainaa (GSXman1400 @ Touko. 28 2009,09:21) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Touko. 27 2009,23:40) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Touko. 27 2009,13:35) kirjoitti
    Taatusti siinä on ollut tilannenopeutta aivan liikaa, mutta pikemminkin kuin arviointivirhe, epäilisin vahvemmin asfaltin todella heikkoa kuntoa syyksi suistumiseen.
    Eipä tossa asfaltissa mitään pahempaa vikaa ole, jopa H-D suoriutuisi tosta suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa liehuvin lipuin. Pahempia reikiä/railoja on tuusulantien rampeissa eivätkä tuota ongelmia.

    Mutta jos se helpottaa niin sovitaan että vika oli asfaltissa eikä "tilannenopeudessa".
    Jos täällä kerran paikalla päivittäin liikkuva henkilö sanoo tien pinnan olevan vaarallisessa kunnossa, niin kai se jumalauta voi sitä sitten olla! Ei tuo nimim. samserious mielestäni pane tapahtumaa pelkästään asfaltin piikkiin, vaan tuo esiin sen yhtenä pointtina nopeuden yms. lisäksi. Josko tyytyisit kommentoimaan vain niitä Tuusulantien ramppeja, joita ilmeisesti H-D:lläsi taidokkaasti edestakaisin sahaat! Mautonta kommentointia "horsman pukkaamisineen". Veikkaan, että sinulta Staga ei ole menehtynyt yhtään henkilökohtaista motoristiystävää tien päällä. Toki voin olla väärässäkin, mutta tekstistäsi jotenkin saa sellaisen kuvan.
    Niimpä, muut yrittää ymmärtää arviontivirheen syyt, miettii olisiko mahdollisesti omalla ajotyylillä ollut samassa tilanteessa ja pitäisikö sitä muuttaa jollain tavalla.

    Olisi hyvä tietää miten kokenut kuljettaja oli kyseessä ja oliko tie tälle kuinkakin tuttu? Kiristyvältä mutkalta se vaikuttaa juuri tuon jakajan tähden, mutta paikka pitäisi ajaa läpi useampaan kertaan, jotta voisi paremmin ymmärtää mikä oli tuossa se päätekijä, josta homma lähti todennäköisesti liikkeelle. Voisin kuvitella, että annettiin hanaa reippaasti, kiristyvän kurvin takia kanttaamisen tarve yllätti ja siihen niittinä vielä tuo asfaltin vaurioiden vaikutus ajolinjaan.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  18. #48
    Jos tähän keskusteluun nyt joku jotain asiallista selitystä kaipaa, niin voin itse ko. paikasta lähes päivittäin ajavana jotain valaistusta antaa:

    Paikka on tosiaan kiristyvä oikea, takimmaisen liittymän jakaja on ihmeellinen oikealle pullistuva tekele. Norminopeuksilla varmaan ihan asiallinen eli jopa hillitsee 60 kmh nopeuttakin.
    Paikalla kun on tosiaan kaksi liittymää peräkkäin: Lahdesta päin tullessa ensin vasemmalle ja heti kohta oikealle , joiden välissä vielä loiva mutka oikealle.

    Vastaavissa paikoissa saattaa olla muualla vieläkin alhaisempi rajoitus!

    Päällysteen kunto on normaalia suomalaista kevätkuntoa.

    Kuski on saattanut vanhasta muistista olettaa paikan jakajattomaksi.

    Lopputulemaksi jää kuitenkin todella huomattava ylinopeus.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  19. #49
    Lainaa (Number28 @ Touko. 27 2009,12:14) kirjoitti
    Tietenkin mahdollisuutena voi olla liukas tie, irtohiekka tiellä jne. joka on aiheuttanut mahdollisen hallinnan menettämisen tai kaatumisen.
    Siis mitä ihmetta? auta armias jos mukana olis ollu kotilo! kotilokuski olis haukuttu ja sätitty ja sitä rataa! mutta kun motoristi menehtyy ajovirheen ja typeryyden takia aletaan etsiä vikaa tienliukkaudesta ja irto hiekasta! vikahan ei koskaan voi olla *itse motoristissa! onks täällä porukka oikeasti noin helvetin sinisilmäsiä ja typeriä! alkaa kerrassaan ketuttaa
    kun lukee näitä spekulaatioita onnettomuuksista joissa menehtyy joku, aina etsitään syy jostain muualta kuin itse ajajasta! jos pitää leikkiä Valentino Rossia ja alkaa leikkimään, ottaa tietoisen riskin! jokainen tietää riskit kun ajelee! jokainen tietää mitä voi seurata liiallisesta ylinopeudesta! JOKAINEN TIETÄÄ että kun ajat huomattavaa ylinopeutta voi *pyörä lähteä lapasesta ja sattua pahasti! *

    on valitettavaa että motoristi menehtyi! enkä sitä kenellekkään!
    omaisille jaksamista! ja kaikille turvallisia kilometrejä!



  20. #50
    Voihan se pyörä lähteä lapasesta vaikka ei aja liiallista ylinopeutta...aja vaan pikkasen liian kovaa väärässä paikassa...eihän siinä muuta tarvita kuin huonoa tuuria...
    <br />
  21. #51
    Lainaa (irak @ Touko. 28 2009,13:09) kirjoitti
    jos pitää leikkiä Valentino Rossia ja alkaa leikkimään, ottaa tietoisen riskin! jokainen tietää riskit kun ajelee! jokainen tietää mitä voi seurata liiallisesta ylinopeudesta! JOKAINEN TIETÄÄ että kun ajat huomattavaa ylinopeutta voi *pyörä lähteä lapasesta ja sattua pahasti! *
    Veli todistaa väkevästi! Olen itsekin huolestuneena seurannut Valentino Rossin jatkuvia törmäilyjä liikenteenjakajiin! JOKAINEN TIETÄÄ, että onnettomuutta ei voi sattua, jos ei aja huomattavaa ylinopeutta! Liimatkaa ne lapaset kunnolla kiinni!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #52

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pecha @ Touko. 28 2009,08:49) kirjoitti
    Juu niinhän ne vuorikiipeilijätkin vitsailee, ettei se pudotus tapa, vaan äkkipysäys...

    Ihan yleisellä tasolla, eikä tähän nimenomaiseen tapaukseen viitaten. Kyllä se vaan niin menee, että jos ottaa tavakseen hieman ´ajella kovaa´, ja vaikka pyrkiikin valitsemaan paikat fiksusti, jossain vaiheessa voi silti joutua tekemään ikävän havainnon, että kaikesta harkinnastaan huolimatta tilannenopeus oli nyt liian suuri.

    Liikenteessä on paljon muuttujia, ja kova vauhti on yksi hyvä tapa saada todennäköisyydet kääntymään itselleen epäsuotuisiksi. Erityisesti silloin, jos kovaa ajamisesta tulee tapa.

    Mutta ilmeisesti se sitten joidenkin mielestä on tämän riskin arvoista. Toivottavasti tällaiset uutiset pistävät edes hieman fundeeraamaan. Vaikka olisi miten kuolematon olo tuolla pyörän puikoissa, onnettomuuden tapahtuessa motoristin henki on herkässä, ja silloin sillä vauhdilla on paljonkin merkitystä.

    Mutta ei tehdä tästä taas yhtä ´niistä´ ketjuista. Joten tällä erää täältä jeesusteluosastolta tähän.
    Pudotukseen ja äkkipysähdykseen vertausta jatkettaessa voi verrata ylinopeutta ja väärää tilannenopeutta seuraavasti:

    -Ylinopeus on kuin pudotus 10 metristä veteen. Voi käydä huonosti mutta hallitusti tehtynä ei käy kuinkaan.

    - Väärä tilannenopeus on kuin pudotus 10:stä metristä asfalttiin. Useinmiten fataali.

    Jokaisen on syytä arvioida riskit. Se on tosin vaikeaa jos ei tunnista riskejä tai niiden suuruutta.



    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  23. #53
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (GSXman1400 @ Touko. 28 2009,09:21) kirjoitti
    Mautonta kommentointia "horsman pukkaamisineen". Veikkaan, että sinulta Staga ei ole menehtynyt yhtään henkilökohtaista motoristiystävää tien päällä. Toki voin olla väärässäkin, mutta tekstistäsi jotenkin saa sellaisen kuvan.
    No veikkasit väärin, viimeksi lähti "Harmi" keväällä kehä kolmosella. Useampi vuosi kuuluttiin samaan kerhoon.
    Dirty Nasty Furriner
  24. #54
    Lainaa (lämmittäjä @ Touko. 28 2009,13:39) kirjoitti
    Voihan se pyörä lähteä lapasesta vaikka ei aja liiallista ylinopeutta...aja vaan pikkasen liian kovaa väärässä paikassa...eihän siinä muuta tarvita kuin huonoa tuuria...
    Toi on totta. Löytyy myös teitä missä rajoitusten mukaan esim. paskavankkurilla 80 km/h on itsemurhaa, mutta ei ne muutkaan ohi mene eli ne tiet ovat muillekin hankalia, mutta hauskoja.
  25. #55
    Lainaa (Staga @ Touko. 28 2009,15:45) kirjoitti
    Lainaa (GSXman1400 @ Touko. 28 2009,09:21) kirjoitti
    Mautonta kommentointia "horsman pukkaamisineen". Veikkaan, että sinulta Staga ei ole menehtynyt yhtään henkilökohtaista motoristiystävää tien päällä. Toki voin olla väärässäkin, mutta tekstistäsi jotenkin saa sellaisen kuvan.
    No veikkasit väärin, viimeksi lähti "Harmi" keväällä kehä kolmosella. Useampi vuosi kuuluttiin samaan kerhoon.
    No voi harmi.....
  26. #56
    en kyl ymmärrä mitä pahaa tossa "mutkassa" on ellei pommita nyt jotain 200km/h. Sen voi vetää kyllä tuplat tosta rajotuksesta ilman ongelmia
  27. #57
    tuohon "mutkaan" voi vetää tuplat rajoitukseen nähden vaikka vanhalla jawalla jos se niin paljon kulkee mutta jos on mennyt triplat ja ei ole osannut kääntää (kuten suoraan ajaminen todistaa...) niin koliseehan se sitten. Urat ei tosiaan ole mitkään erikoiset, ei siitä lentoon pääse ihan pikkuvauhdilla. Tie on muutenkin levee kuin varalaskupaikka. Aivan selkeä veto väärässä paikassa väärällä vauhdilla, enää ei voi opetella sitä oikeaa vauhtia..
    KTM
  28. #58
    Lainaa (zuha @ Touko. 28 2009,18:27) kirjoitti
    Urat ei tosiaan ole mitkään erikoiset, ei siitä lentoon pääse ihan pikkuvauhdilla.
    ei noi urat mitkään erikoiset olekkaan, mutta juuri siinä kun tuo mutka taittaa on se asfaltti helvetin heikossa kunnossa.
    Samaten se jakaja on niinkuin tuolla jo aiemmin mainittiin, sellasessa kulmassa tiehen nähden, että siihen pitää tehdä ajolinjan muutos. Käykää ajamassa se paikka, nin tiedätte millainen se on. *

    Ja jotta se turha jeesustelu jää pois, niin edelleen sanon: Sitä vauhtia on ollut selkeästi tilanteeseen nähden liikaa.
    On sitä vauhtia varmasti ollut pitkälti yli 100, varmasti silti alle 200...
  29. #59
    Lainaa (Staga @ Touko. 27 2009,23:40) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Touko. 27 2009,13:35) kirjoitti
    Taatusti siinä on ollut tilannenopeutta aivan liikaa, mutta pikemminkin kuin arviointivirhe, epäilisin vahvemmin asfaltin todella heikkoa kuntoa syyksi suistumiseen.
    Eipä tossa asfaltissa mitään pahempaa vikaa ole, jopa H-D suoriutuisi tosta suunnilleen rajoitusten mukaan ajettaessa liehuvin lipuin. Pahempia reikiä/railoja on tuusulantien rampeissa eivätkä tuota ongelmia.

    Mutta jos se helpottaa niin sovitaan että vika oli asfaltissa eikä "tilannenopeudessa".
    Tuletko Staga Korson ramppiin (suunta Hyrylään) joku ilta? Jos sä vedät katiskallas vaikka 80km/h siihen keskellä olevaan RAILOON niin mä ikuistan sut Youtubeen. Kandee ehkä tilata lihavankkuri siihen passiin... niin ja Sjöbergin hinuri. Lunarihäkkihän onkin kätevästii siinä vieressä Maantiekylässä.

    *kiitos ja anteeksi*
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  30.  
  31. #60
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No toihan onkin työmatkan varrella, käynpä huomenaamuna etsimässä ton rotkos ja katsomassa miltä näyttää.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen