SavonSanomat 11.6, moottoripyörälle nopeutta 271@100. Kuopion Joensuuntiellä. Kun vielä saisivat kiinni niin
voisi onnitella uutta ennätysmiestä 171 km/h ylinopeutta...
Idiootteja on monenlaisia, onneksi ne on usein lyhytikäisiä...
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
En kiellä etteikö olisi kiva ajaa välillä lujaa, muuten kuintekaan halua tuollaista ennätystä omiin nimiini. Tuoillaiset lukemat voisi ajaa jossain muualla kuin yleisessä liikenteessä.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Kaveri varmaankin joutunee autokouluun uudelleeen
Tässä linkki uutiseen Linkki
Lautakunnat esittävät nopeusrajoittimia
* ** Moottoripyöräilijä ajoi 271 km/h Kuopiossa
Asta Tenhunen
Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnat esittävät nopeusrajoittimia autoihin ja moottoripyöriin.
- Lautakunnat suosittelevat, että moottoripyöriin ja autoihin tulisi nopeudenrajoitin, joka estäisi näin valtavat nopeudet, ylikomisario Petri Pahkin Pohjois-Savon liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnasta kertoo.
Pahkinin mukaan tehokkaat pyörät ovat aiheuttaneet jo niin vakavia onnettomuuksia, että lautakunnat ovat koonneet suosituksen asiasta.
- Lähes kolmeasataa kulkeva ajoneuvo on kuin ohjus. Jos eteen pomppaa jänis tai kissa, ajaja on varmasti entinen.
Lisäksi muu liikenne ei voi millään reagoida oikein, kun tiellä suhahtaa jopa kolminkertaisesti muita kovempaa ajava pyörä.
Kovimmista ylinopeuksista ei ole olemassa mitään virallista tilannetta, mutta uutisarkistojen ja poliisien muistelujen mukaan 271 kilometriä tunnissa on ennätys.
- Yli 250 kilometrin tuntinopeuden ylitykset ovat hyvin harvinaisia.
- Joka kesä kiinni jää joku, joka ajaa noin 200 kilometriä tunnissa autolla tai moottoripyörällä.
- Tuolla nopeudella ihminen tekee arviointivirheitä. Jos tällaisella nopeudella lähtee ohittamaan muita, muut voivat kääntyä eteen edes huomaamatta, mikä siellä tulee päälle.
************************************************
Huh huh kyllä luulis taas maistuvan paska näitten höpisijöiden suussa,,, niin se vaan vaikuttaa olevan maailman suurin rikos ajaa ylinopeutta !!! Näiden asioiden suunnittelijat taitaa ite olla pöllöjä... Taitais säästyä elämiä enemmän kun kuivais kaikki suomen järvet ni kukaan ei hukkuis tai kaikille alkolukko suuhun ettei voi juoda viinaa ni jäis tapahtumatta monet tappelut,perheriidat,tapot,rattijuopot yms.
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Vetomies, kun ei pysähtynyt.
Jos on vielä pelimies, niin saa syytteen vältettyä.
Kyllähän tää taitaa olla aika "ite tilattu juttu" ... Siis tarkotan vaan sitä, että ainakun tuontasonen vetomies pääsee lehteen, niin joku tutkija vetää rastin seinään... Sitkun rasteja on riittävästi, nopeudet rajoitetaan...(FJR -07 @ Kesä. 11 2009,08:52) kirjoitti
Nyt vaan kattellaan hiukan missä noita vetoja vedellään, niin ei tulis tuo rastirivi täyteen...![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Kyllä se jänis varmemmin on entinen, joka ohjuksen eteen syöksyy. *(FJR -07 @ Kesä. 11 2009,08:52) kirjoitti
Mitäs vakavia onnettomuuksia tehokkaat pyörät ovat nyt aiheuttaneet. Kuskeja toki on kuollut ja joskus kyytiläinen, mutta harvemmin nyt sitten kukaan sivullinen. Toisin on kun rattijuopot tuolla tiellä ja vesillä mellestää...
Alle 200km/h ylinopeuksia ei pitäs edes raportoida lehtiin....![]()
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
Mistäs tiiät ettei ollu orggilainen(jorim @ Kesä. 11 2009,09:05) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Taitaa olla semmoset "pohjat" et ei ihan heti rikki mee...Selviääköhän rikesakolla...
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Ei ne niitä nopueksia ikinä rajoita, niin kauan kun bensalla ajetaan, vaikka onhan busassa rajoitettu nopeus alle kolmeen sataan..
Ajatellaanpa niin, että jos kaikki autot ajaisi samaa korkeinta nopeutta mihin enää tarvittaisiin isoja saksalaisautoja puhumattakaan kirkkaanpunaisista kiitureista ja muista hopeanuolista.
Mutta sitten kun bensan höyryt on kaikonneet ja porukka ajelee vaikka pelkästään sähköönperustuvilla menopeleillä... niin niiden rajoittaminen ulkopuolisilla vaikuttimilla on varmasti jo helpompaa...
Minkä valtion tapahtumista nyt puhutaan? Kuinkas paljon vakavia onnettomuuksia on sattunut, siksi että moottoripyörä oli tehokas?(FJR -07 @ Kesä. 11 2009,08:52) kirjoitti
Mites ratapäivät? Tai ulkomaille lähteminen rajottimien asennuksen jälkeen? Max 120km/h? *
E: Ei sitä Konginkankaan bussiturmaa ilmeisesti sitten laskettu vakavaksi onnettomuudeksi kun ei bussimatkustajien turvallisuutta katsottu aiheelliseksi parantaa? Mutta jumalaut jos joku teilaa mp:llä ittensä hengiltä niin kaikille rajottimet mopoon ettei vastaavaa pääse tapahtumaan?
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
äkkiä tulis mieleen että jos ite tuosta selviäis niin kotiin päästessä muovit irti ja maalaukseen.
niin... ranskassa ja norjassa on ainakin 100hv tehorajat, miksei kohta suomessakin![]()
...itselle kyllä tulee ensimmäisenä mieleen se 25 kw, kun Suomesta puhutaan...(mattipetteri @ Kesä. 11 2009,09:19) kirjoitti
En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
On kyllä karhunpalvelus kaikkia moottoripyöräilijöitä kohtaan taas...
Huippunopeuskokeilut voisi hoitaa lentokentillä tai edes tyhjällä motarilla aamuneljältä. Vähän kuin masturbointi, ei se oo häpee jos kukaan ei nää![]()
Eiköhän sitten laiteta myös kaikkiin moottoriajoneuvoihin myös alkolukko koska kuitenkkin enemmän nuo rattijuopot aiheuttavat vakavia onnettomuuksia...(piston @ Kesä. 11 2009,09:24) kirjoitti
Hyvin vedetty, tosin 300 on edelleen rikkomatta. Lisää tällaisia, niin loppuu se ainainen kitinä 84@80 kaahareista.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
On todellakin sellainen suoritus, johon ei ihan jokainen kykenekkään 1200-kuutioisella kyykyllä *(vetomies @ Kesä. 11 2009,09:30) kirjoitti
![]()
En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
Riippuu miten hyvin tuo jäpikkä kiistää, se että poliisi epäilee jotain 1200 kuutioisella pyörällä ajajaa, ei oikeuta vielä jakamaan edes sitä rikesakkoa.(pepper @ Kesä. 11 2009,09:10) kirjoitti
Vaikka itse ajelenkin 2 pyöräisellä omaksi iloksi..MOinen koheltaminen on typerää ja täydellisen vastuuntunnotonta,koska siinä voi pahimmillaan tappaa jonkun toisen itsensä lisäksi. Kortti pois ja koulunpenkille uudestaan.ajokiletoa sen veran että tokenee. Rangaistukseksi ei ehdolista vaan yhdyskuntapalvelua ruumishuoneella että näkee mitä seurauksia kohelluksella voi olla.Jos siinä mopossa on tarpeeksi tehoa.. sitä ei tarvitse osoittaa millään päättämällä.. tehot kyllä kuulee...
Lisäksi moinen päättömyys saa sen aikaan että kohta mr isoveli valvoo olkoon sitten kyse tehoista tai muusta vastaavasta..Hurjastelu kuuluu radalle tai muulle suljetulle alueelle.piste.
Ps..sakottaminen ei ole pakollista poliisilla on aina mahdollisuus käyttää harkintaa. On ihan pykäliin kirjoitettu,mutta mihin tämä mahdollisuus on unhottunut... eli emmental iskenyt tai iskostettu näihin sinitakkisiin herrasmiehiin..Harkintakykyä ja pelisilmän omaaviin olen itse törmännyt ja se ripitys ja huomatus on tehonnut erittäin hyvin ja jäänyt mieleen....paljon tehokaammin kuin ketutuksen nostattanut.. pikavoitto *
![]()
liikkuva shikaani
Heh!
Luin saman uutisen ESS:sta. Ettei olisi oikein ollut nimimerkki Vetomies asialla??? Eiks fillari ole sama? Kuitenkin ei taida ihan Poliisilla mallit olla hanskassa kun puhutaan 1200 kuutioisesta CBR:stä?
On kuitenkin valitettavaa, että "rajoitinpuheet" alkavat heti. Teho- ja nopeusreserviä ei koskaan ole liikaa. Mielestäni sen käytöstä päättäminen (ja vastaaminen) kuuluu pelkästään yksilölle.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Omaan silmään pisti tuossa Mullikkabladetin paperiversion jutussa, että miliisi oli eppäelly että rikoksentekoväline olisi ollut "1200-kuutioinen Honda CBR".(maketku @ Kesä. 11 2009,09:36) kirjoitti
Olikohan tässä siis Japanin insinöörit Sisä-Savon timanttisilla asfalttipinnoilla testaamassa uutta Blackbirdin protoa? Case closed?![]()
"Nyt entistä useammin tutka-auton perässä tulee poliisipartio tai useita partioita, jotka ovat valmiita pysäyttämään kaaharit tutka-auton ilmoituksesta ilman takaa-ajoja ja katoamismahdollisuuksia, kertoo Savon Sanomat."
Tämä tuli kyllä huomattua samalla tiellä muutama päivä myöhemmin.
Näytti perässä tulleet partiot siltä että heidän aamupuuroonsa ois paskottu.
Ihme että nyt vasta asiasta kirjoitellaan lehdissä,kun täällä suunnalla huhut ovat kiertäneet jo pidemmän aikaa..
[
No, eihän tuollaisessa nopeudessa yleisellä tiellä mitään järkeä ole. Mutta semmoinen asia mietityttää, että jos nopeudet rajoitetaan vaikkapa Suomessa jonnekun 160 km/h, niin mitäs sit, kun pyörällä (tai autolla) haluaa mennä radalle? Eipä taida onnistua moinen senkään vuoksi, että valmistajan pitäisi tehdä nuo rajoittimet. Ei kansalaiselta voi vaatia ajoneuvon oston päälle vielä jotain tuhat euroa maksavaa laitetta, joka rajoittaa nopeuden. Toisekseen ne, jotka haluaa ajaa läpät auki, ottaa rajoittimen kuitenkin pois. Näinhän se menee autoissakin. Tuosta saadaan aikaan taas kunnon vääntöä jossain eduskunnassa ja homma kaatuu siihen, ettei mopovalmistajat ala tehdä Suomen mitättömän kokoisille markkinoille mitään rajoittimia kuitenkaan.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Etkö lue lehtiä? Valtaosa onnettomuuksista johtuu yli 270 km/h nopeuksista. Tuon alle kun pitää, niin ei voi mitään sattua, vaikka ajelisit pimeässä laaksossa ilman valoja.(Medi @ Kesä. 11 2009,09:18) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Rajoittimista puhuminen alkaa olla jo sen verran epätoivoista, että eikö tuokin työryhmä voisi fiksumpia asioita miettiä? Käytännössä se on aika mahdotonta jo ajatuksenakin, varsinkin kun sen pitäisi valmistajan taholta tapahtua. Ja vaikka jos tälläistä oikeasti tapahtuisikin, niin tietysti kuluttaja sen joutuu maksamaan. Kuitenkin osaava kaveri voi aina kiertää nuo tavalla tai toisella. Ja tämä johtaisi katsastukseen myös mopoille, koska eihän tuota muuten pystytä valvomaan.
Eli normaali ihminen joutuisi tässäkin tapauksessa vain maksajaksi ja kärsijäksi.
Tuolla lännen ihmemaassa land of the free and brave..eli jota USA:ksi tituleerataan on kulunut sanonta:Guns dont kill,people kill.Vastuu on aina sillä kaasukahvan kääntäjällä ja tuossa tapauksessa vastuuta ei ole ollut ja jos seuraamuksia tulee. No voi,voi.
Ps. Mitä uutisarvoa on uutisella Koira puri miestä ( eli 50 km/h),
kunta taas MIes puri koiraa..( 270 km/h ).
Tavallinen ihminen se *maksaa jo nyt.. eli verot ja muut sen luontoiset maksut. (laskin kerran kaiki ne verot mitä maksaa palkasta välittömästi ja välilisesti..meinasi itku päästä)
liikkuva shikaani
rata kuorma-autothan on rajoitettu, silti kilpaa niilläkin ajetaan.
sinänsä ei rata-ajossakaan se yhden suoran nopeus taida sitä ajajaa erottaa toisesta. lujaa ajohan suoraan ei taitoa vaadi.
160km/h rajoitin olis ihan ok kadulla. joskus vois räpsähtää päälle, mutta so vot.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050