Kukaan ei ilmeisesti haluu enää linkittää tänne mitään ku aina tulee kukkahattu-vetomies-mode -vääntö? Kokeillaan nyt kerran vielä... Omasta mielestäni näistä on hyvä tietää että osaa vähän varautua erilaisiin tilanteisiin tuolla tien päällä.
Iltalehti
"Auto törmäsi moottoripyörään - kuljettaja sairaalaan
Tiistai 26.5.2009 klo 14.54
Henkilöauto törmäsi moottoripyörään Tampereen Pyynikintiellä maanantaina.
Kolari tapahtui puolen päivän aikaan, kun moottoripyörä ajoi Pyynikintietä etelään. Henkilöauto tuli kolmion takaa Näkötornintieltä suoraan moottoripyörää päin.
Pyörän kuljettaja sinkoutui katuun. Kuski vietiin kolaripaikalta ambulanssilla sairaalaan.
Kummatkin ajoneuvot vaurituivat kolarissa.
IL"
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Tuo on ilkeä risteys jossa pitää olla hereillä vähän joka suuntaan, tuli mistä suunasta tahansa.
Google Maps
Risteys on mäessä ja muutenkin erittäin rajoittunut näkyvyys.
Voisin hyvin kuvitella ettei ole kissaa ehtinyt sanoa kun on kopsahtanut kylkeen =/
Toivotaan pikaista paranemista. *
Otsikosta puuttuu muuten paikka ja päivämäärä *wink* *wink*
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
On kyllä "mukava" risteys.
Uutisen sanamuodosta sain käsityksen, että auto olisi ajanut mp:ää kylkeen?
636 -> 998
Ilmeisesti tuossa kuitenkin kävi onni onnettomuudessa.
Aamulehti + keskustelu
"Kuulkaas nyt kaikki tietävät. Olin itse paikalla ja näin tilanteen alusta loppuun. Olin tilanteessa ainut silminnäkijä, joka oli täysin samalla kohtaa, kun onnettomuus tapahtui. Olen myös kyseinen henkilö, joka soitti hätäkeskukseen.
Autoni oli kyseisessä risteyksessä parkissa ja olin autoni vieressä.
Autoilija tuli kolmion takaa, totta. Kyse oli miehestä n. 60v. Hän pysähtyi kolmion taakse ja tarkisti useasti tien (useampaan kertaan kuin itselläni on tapana). Moottoripyörä tuli ylinopeutta, mikä ei tietenkään auta tilanteessa, sillä onhan kolmion takaa tuleva silti vastuussa..
Joka tapauksessa autoilija ehti kääntään osittain autoaan tielle. Auton nokka oli tosiaan lytyssä, mutta johtuen, että pyöräilijä yritti kääntää pyöräänsä ja se tuli autoon sivuttain.
Vikaa oli varmasti molemmissa.
Ja te, jotka mietitte, että kävikö pahasti, niin ei onneksi. Pariskunta autosta olivat vain shokissa, mutta muuten ihan ok. Ei siis näkyviä vammoja. Moottoripyöräilijä nousi itse pystyyn ja käveli shokissa hänkin pitkin tietä. Ja enemmänkin vastusti ambulanssiin menoa.
Mutta sen verran voin todeta, että kypärä pelasti tuon moottoripyöräilijän.
Tässä teille siis faktatietoa, niin ei tarvitse arvailla. =) Kesän jatkot kaikille!!
Lähettäjä: Silminnäkijä | ti 26.5 klo 23:27 "
Edit: mikään totuushan tuo lainaus ei välttämättä ole, mutta poimittu tuolta keskustelusta kuitenkin...
Iltapululle ja aamulehdelle muuten pisteet otsikoinnista.
* Tuubi
Mistä voit tietää että ajoi ylinopeutta.(SamiN @ Touko. 26 2009,23:35) kirjoitti
Ainakin 80 luvun alkupuolella autokoulussa opetettiin että ajoneuvon nopeutta on mahdoton arvioida silmämääräisesti edes sivulta katsottuna.
Jos kaksi ajoneuvoa kulkee samaan suuntaan niin voidaan tehdä havainto että toinen kulkee lujempaa kuin toinen jos kulkuneuvojen etäisyys toisiinsa muuttuu.
Jo pelkän kulkuneuvon kova ääni antaa vaikutelman että se kulkee lujempaa kuin hiljainen kulkuneuvo.
Myös omalla tunnetilalla on vaikutusta arvioihin.
On tehty monta koetta erinlaisilla kulkuneuvoilla ja niitä on pitänyt sitten arvioida niin valitettavan useasti on arviot menneet ihan metsään.
En väitä ettei ko. tapauksessa oleva kaveri ole ajanut ylinopeutta, mutta itse olisin lisännyt lauseeseen sanan 'mahdollisesti' tai 'ehkä'.
,
SAMIN kirjoitus oli KIITETTÄVÄ ei tule varmaankaan p skan jauhantaa tästä
![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Itselle on tullut usein tuolta näkötorniltä eteen autoja ja moottoripyöriä. Pirun vaarallinen risteys jossa ei kyllä onneaan kannata kokeilla.
Muutenkin tuolla alatiella kannattaa ajaa varovasti. Paljon lapsia, lenkkeilijoitä ja kävelijöitä näin kesälämpimillä varsinkin kun on uimaranta aivan vieressä. Onpa siellä tullut vastaan peurakin.
Onneksi kukaan ei loukkaantunut pahemmin.![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No en niin mistään!(pato @ Touko. 27 2009,00:04) kirjoitti
Lainausmerkit, anyone??
* Tuubi
tämä tälli tuskin jää ainooks tapaukseks tolla alueella. hyvä ettei käynyt pahemmin.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Joo varsinkin tuota pyynikintietä kun laskettelee alas eli pohjoiseen, niin ihan oman turvallisuuden kannalta on paras pudotella vauhti melko alas. Samaten muistan kun ekaa kertaa pynsältä näkötornintietä tulin pärrällä tuohon risteykseen niin kaiken muun keskittymisen ohella oli haastava paikka päästä turvallisesti kääntymään.(rammus @ Touko. 27 2009,00:20) kirjoitti
Paikka on hankala selittää niille ketä ei tuota tiedä. Ei oikein kuviakaan löytynyt.
* Tuubi
Ne ovat melkoisia nuo autojen pilarikatveet.
Rekkaa ei sinne saa hukattua, mutta kuorma-autoa pienemmät häviävät kyllä oikein nätisiti.
Ei voi kuin korostaa, kuinka vainoharhainen pitää pyöräkuskin olla, jottei joku näistä/meistä kotilokuskeista saa jotakuta mobottelijaa kylkeensä...
Sohaisen pöhisevään murkkupesään: pitkillä valoilla pyörässä ei ainakaan auteta tilannetta.
Kirkkaana leimuava tuikku pyörässä ei kerro yhtään mitään sen vauhdista.
Päinvastoin se saattaa viestittää sen, että 'noh, yksisilmäinen auto, kuuskymppiä rajoitus, kaukana, ei kun mennnääs sekaan...ja POKS!
Sitten taas luetaan lehdistä puusilmäisistä auton ratissa.
Niin että jos haluaa mennä kovempaa kuin muut, niin pitkät valot päällä koko ajan ei auta, vaan sotkee.
Olivat ne kuinka mahdottoman kirkkaat Xzenonni -viritykset hyvänsä, niin niiden loistavana liekehtivä loimu hukkuu siihen, ettei niiden viestiä ymmärretä tai ehditä tajuta.
Ollaas tarkkana.
Kyllä siellä pärjää, kun vähän kattelee ja on silleen, että 'ittellä ei ole oikeuksia ja mä olen näkymätön...'
Täällä on kesä.
Nam.
Jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
hyvä ettei käyny pahemmin..
Tietty riippuu nopeudesta, et voiko sanoa varmasti, että nyt ei tuu kaveri rajotusten mukaan.. 40 alueella, jos tulee reipasta 80 kymppiä tms, niin eiköhän sen kaikki pysty sanomaan, et ylinopeutta ajellaan.. ei oo tarkotus saada mitään vääntöä aikaseks, mut ettei toi ny tietenkään mikään absoluuttinen totuus oo, etteikö pysty sanomaan ajaako joku ylinopeutta vai ei ;)
Näinhän se juuri on. Itse hidastan reippaasti, kun tulen risteykseen, jossa auto odottaa kolmion takana. Näin on enemmän aikaa varmistaa, että kuski kattoo muhun päin ja havaitsee mut.(jamirai @ Touko. 27 2009,01:09) kirjoitti
Toivon, että tästä ei nyt ala mitään k/v-vääntöä, mutta: tuossa yläpuolella on silminnäkijän kertomus tilanteesta. Totta, on paha sanoa, onko se nyt varmasti ajanut ylinopeutta. (Uskoisin kuitenkin, että ko. henkilö ei olisi kirjoittanut miten kirjoitti, ellei hänellä olisi ollut asiasta melekoosen varma mielipide.) Oli miten oli, en usko että ylinopeus ainakaan parantaa turvallisuutta kuvatunkaltaisessa tilanteessa, jossa (MIELESTÄNI) pitaisi ennemminkin hidastaa, kuin antaa sitä kaasua.
Korostan nyt, että minä ajan niin kuin minä ajan, enkä ole tässä antamassa mitään ohjeita kellekään.
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom
Pyynikintiellä olisi syytä alusta loppuun noudattaa asetettua 40 km/h rajoitusta, sillä pahoja paikkoja on useita koko tien matkalta. Sehän ei vetomiehiä häiritse, meitä asukkaita kylläkin...
Desmo Jugend
Tietää ei voi, mutta ihan heti en minäkään uskoisi, että autokuski ei olisi katsellut ympäriinsä ennen risteykseen ajoa. Pyynikki-päivän iltana Pynsältä tuleva varmasti varautuu ainakin moottoripyöriin. Vaikea uskoa sitäkään, että joku ajaisi pyörällä tuossa liian kovaa, mutta riittäähän niitäkin. On tosiaan ilkeä risteys.
Eikös aikanaan joku vetäny siinä alemmassa risteyksessä stopin takaa Aprilia-kevarin eteen? Siinä on näkyvyyttä paljon paremmin, ja silti kolahti. Ei tainnut pyörä ajaa kovaa silloin.
Pyynikintiellä ajellaan jatkuvasti ylinopeuksia niin paikalliset kuin muualta tulleetkin. Ei siihen vetomiestä tarvitse(verner @ Touko. 27 2009,12:52) kirjoitti
Epäilenpä sinunkin ajavan siellä useasti ylinopeutta.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
[QUOTE= (rammus @ Touko. 27 2009,15:56)]Eipä ole vielä tapahtunut.verner,Touko. 27 2009,12:52 kirjoitti
![]()
Desmo Jugend