Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Elikkä kaasukahvassa on aluks pikkasen klappia. On jo ollut sen aikaa kun olen tuon zx-6r:n omistanu, mutta nyt tullu mieleen, että jos sen sais korjattua pois. Onkohan kyseessä isokin urakka ja kummassahan päässä vaijeria vika todennäköisesti on?
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
    eikai se "vika" ole.. kuuluuhan sitä joku milli ollakkin.. ainakin hondassa
    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
    Ei se ole vika vaan siinä kuuluu olla hiukan klappia.
    Jos ei nyt mistään suuresta puhuta esmes 20 astetta tai yli

Huollossa sen uudestaan siihen laittavat jos sen pois säädät.
    1300cc Suzuki
    Kyseinen klappi vieläpä vaihtelee yleensä, kun ohjaustankoa kääntää ääriasennosta toiseen. Se pitää luonnollisesti säätää sen ääriasennon perusteella, jossa välys on pienin eli vaijeri kireimmillään.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Kaasukahvan ylenmääräisen välyksen saa kahvan vieressä olevasta säätömutterista säädetty pois. Pieni klappi siihen pitää jäädäkin, kuten tuossa jo aiemmin oli mainittu. Ainakin Hondassa säätöruuvi löytyy vaijerin ja kahvan liitoksesta. Mikäli oli juuri tästä kyse niin ei ole iso toimenpide, vie aikaa noin puoli minuuttia tjtn.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
    Kyllä sitä klappia on varmaan 10-20 astetta. Sentin pari liikkuu kahva ennen kuin alkaa ottaan. Kyllähän tuon kans pystyy elämään, mutta vähempikin riittäis.
    Säädä pois vaan se klappi jos häiritsee. Yleensä vetovaijerissa on kahvan lähistöllä säätömutikka keskellä vaijeria kumisen suojuksen alla. Läppärunkojen päästä pääset säätämään myös yhtä hyvin ja tuolta päästä saa sulkuvaijerinkin klapin pienemmäksi/pois.

Periaatteessa pitäisi turvasyistä olla milli-pari tyhjää vetoa jos stongaa käännellessä vaijeri heiluu tai painelet kaasu kiinni jotain röykkyistä mukulakivikatua.

Omista pyöristä olen säädellyt nuo klapit pois kokonaan ja vielä ei ole tuon takia lähtenyt laitteet lapasesta. Paljon mukavampaa & tarkempaa kaasutella on-off-on tilanteissa kun ei ole tyhjää vetoa.

Edit. Toi 20 astetta on jo ihan hullu löysä. Onko joku vanhempi laite ja vaijeri menossa kohta poikki? Ei kai vaijeri normikulutuksessa noin paljoa veny.

Onhan tuolla ikää jo 12v ja ajettu vähän rapia 61000 km. Tuo asteluku on kyllä aika karkea arvio kun ei nyt käsillä ole sitä. Mutta on sitä klappia kuitenki aika lailla.
    Joko siinä kaasukahvan läheisyydessä on vaijerissa säätömutterit tai sitten kaasarin vieressä vaijerissa. Simppeli homma.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Tottumiskysymys ja turvallisuus syistä on varmaankin hyvä olla pieni välys..

Itse kyllä olen aina säätänyt kaikki pois.. Jotenkin pyörä tuntuu paljon "napakammalta" kun löysiä ei ole lainkaan.. Raastavaa ajaa laitteella, jossa on tuntuvasti löysää "etuvetoa"..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Itse en tykkää tuosta väljästä kaasussa yhtään.

Eli seuraa kaasuvaijeria hieman eteenpäin niin törmäät joko kumitutilla peitettyyn säätö palikkaan tai sitten se on paljaana joissakin malleissa.

Säädä löysät pois ja tarkista vielä tangon ääriliikkeet ja ei muuta kun
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Tuo väljyys on riippuen pyörästä vakiona noin 5 mm ja
    niinkuin tuossa aikaisemmin vastattiin niin kaasukahvan
    päässä. Vaikka ei tykkäisi tuosta väljyydestä niin pari milliä on
    hyvä olla, ettei kaasu hirtä kiinni jos stonga käännetään ääriasentoon. Siis riskin mahdollisuus kasvaa.

Itse pidän tuosta muutamasta millistä...
    MTB Racing Team
    VMK ry

Suzuki GSX1100R -91
    Suzuki GS450E -88 "cafe" projekti
  13.  
    Lataa huoltomanuaali jostain, siellä kyllä neuvotaan. Itse ruuvasin välykset miltei pois, mutta kun pyörä kävi säädätettävä niin olivat jättäneet välyksen..
    KTM 690SM