Nyt kun vihdoin sai mopon jotenkuten kasaan, niin alkaa ongelmia ilmentyä. Siis ajaessa tallilta kotiin, muutaman sadan metrin välein puhti loppui, mopo alkoi hyytyä ja lopulta sammui, mutta kun seisotti tien varressa hetken sammuksissa, niin taas lähti käymään ja kävi hyvin tyhjäkäyntiä... Liekö bensantoimituksessa jotain vikaa? Vanha alipainepumppu on vielä kiinni ja avattuani sen aikasemmin totesin sen olevan hyvässä kunnossa, joten mikä neuvoksi?
Speksejä: FCR 41 -kaasarit, 11.1:1 männät, kevennetty kytkin ja avoimet tötteröt ilmaa suodattamassa.
Happy with what you have to be happy with.
Tankin alla bensaputket puristuu rungon ja tankin väliin? Letkut oikeinpäin tankin alla?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ei pääse puristumaan ja letkutkin näyttäisivät olevan oikeinpäin. Ei muuten sattuisi olemaan kuvaa tuosta alipainebensapumpusta että näkisi kaikkien letkujen varmasti olevan oikein?
Bensapumpun toimintaa voi varmistaa ainakin ohittamalla koko härpäkkeen, eli tankki täyteen bensaa ja sitten letkut suoraan kaasareille. Ainakin vanhan Cebarin bensapumppuvaiva todennettiin näin.
-Ilkka
BMW F800GS -11
Tuli mieleen, että jos tankin sisällä kuplii pumpun ollessa päällä niin voi olla joku letku halki. Korkki auki ja tiiraileen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Tuota ajattelinkin koittaa illalla, jos ei muuta keksi. Täytyy palailla siten illemmalla astialle että miten kävi.(Ilikka @ Touko. 26 2009,11:16) kirjoitti
Jatketaanpas hieman erilaisella vialla, elikkä mulla on S2R 1000 -06 mörkö jolla ajelen aamuvarhaisella duuniin ja sitten iltapäivästä takaisin. Nyt kuitenkin kelien lämmettyä on ilmaantunut päivällä tyhjäkäynnin seilaamista ja alakierroksilla pätkimistä pintakaasulla. Aamulla tuo toimii ihan normaalisti kun on viileää vieläOlisiko jossain lämpötila-anturissa häikkää? Moottorin vikavalo ei pala ainakaan. Arrowsin sliparit on kiinni ilman killereitä, jos tällä nyt on vaikutusta asiaan?
Se on varmaan ikävä kyllä tuo vakio ecu. Itse en kyllä paljon ole kuullut, että suomessa olisi ollut noitten kanssa ongelmia.(stigu @ Touko. 27 2009,08:39) kirjoitti
Lukaseppa täältä. Joskus tuota luin, kun aihe oli ajankohtainen, nyt en jaksanut 20 sivua kahlata. En tiedä onko tuohon ongelmaan ratkaisua, ehkä dp:n ecu, sillä mulla pelitti hienosti. *
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Joo tuolta olen lukaissutkin vaihtoehtoja ja eihän niitä hirveästi ole ecun osalta, ja sehän tässäkin todennäköisesti se vika on? Täytyy vielä kokeilla killerit takaisin paikoillaan, jos tuo sitten asettuisi. Mietin kyllä tuon FatDuc o2 manipulaattorin kokeilemista, mistä on juttua jonkin verran multistrada forumilla ihan toimivana kapistuksena.
Niin, no voithan kysyä maahantuojalta tms asiasta. Todennäköisesti sanovat vain, että ongelman aiheuttavat arrowit ja kauppaavat sitten sulle ylihintaista termin kittiä![]()
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Aivan, niinhän siinä varmaan käy(Jake82 @ Touko. 27 2009,10:06) kirjoitti
Noh..täytyy tsuumailla mitä tässä tekee
ruuttaa rikkaammalle... voihan sitä orkkistakin kartoittaa sillä mathesis hässäkällä uudestaan. eri asia kuka tekee. mulla akran täys rännit 1000ds koneessa ja avoin koppa, vähän rikasti tyhjäkäyntiä niin hyvin repii...
Monstro 1000DS very dark
Voiko? Mitä selvitellyt ja puhunut, niin tuo "closed loop"(olikohan 4000rpm asti) ecu lambdoineen hakee aina sitä optimisinta palamista.(OHo @ Touko. 27 2009,13:24) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Esittäisin willin arvauksen, vaihda BENSAN SUODIN,..
..., bensan paine mittari?, ...
Jos joku pyhelimessa soittaisi kehottaisin ekaksi
käymään bensa asemalla 50% asiakkista
tulis autetuksi, MINÄ ITSE MUKAAN LUKIEN.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Joo tässä nyt on viikolla mörkö toiminut ongelmitta mutta kas kun tuli helteet ni johan pätkii ja meno on kun kuminauhalla ajais, todella hengetön. Ja bensaa on tankattu useampaan otteeseen eli sitä on käytössä, eri asia saako se sitä tarpeeksi. Maanantaina lähtee huollon ihmeteltäväksi jossei nyt jotain heurekaa ilmene... Tekeekö muuten muilla bensatankista tulevat letkut varsin jyrkän mutkan ihan siinä pumppuyksikön alla? Toinen niistä letkuista on mulla melkein lytyssä mutkan kohdalta, vaikka olen sitä asetellut parempaan asentoon ongelma on edelleen sama.
Mörössä ongelmat taitavat kyllä johtua liian laihalle säädetystä ECU'sta. Yksi ratkaisu on irrottaa lambda, jolloin ECU ottaa käyttöön ne kartat jolloin lambda sivuutetaan. Kuten alle 15 asteen lämpötila, missä mörkö käy niin kuin pitääkin. Lambdan irrottaminen säätää ruiskun rikkaammalle, joten bensalasku vähän kasvaa ja kattikaan ei välttämättä pidä ajatuksesta pidemmän päälle. Minulla ainakin tuo ratkaisu on toiminut.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Kiitos tästä vinkistä, kokeilin ja tosiaan toimii! Ei nykinyt lainkaan ja vetoa oli myös pienillä kierroksilla.*(pekkaT @ Touko. 30 2009,22:02) kirjoitti
Moottorin vikavalokaan ei syttynyt palamaan, vaikka näin luulin tapahtuvan. Erikoista *
![]()