Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    Onkos kukaan tehnyt/teipannut sellaista aurinkolippaa visiiriin? Ite suunnittelen sellaisen tekoa, mutta en vain löydä mistää sellaista teippiarkkia josta ois hyvä leikkoa sopivan kokoinen pala. Teippi pitäs tietenki olla vielä säänkestävää mallia. Olisko kellään ehotuksia mistä vois löytyä tuota aurinkolipaksi sopivaa materiaalia..?

Yritän välttää viimiseen asti aurinkolaseja ajaessa ja olen huomannut sen että visiirin yläosan teippaamalla aurinko ei paistaisi silmiin, ainakaan päiväsaikaan.
    ja autot muka kiihtyy..
    Osta tumma visiiri, ajaa saman asian kun aurinkolasit.
    Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    En ole kokeillut, mutta forumilla joskus aiemmin pari tyyppiä sanoi käyttävänsä sähköteippiä ko. tarkoitukseen. Pari teipinleveyttä yläreunaan pitäisi riittää. Halpa uusia tarvittaessa.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Joo kokeilin sitä sähköteippiä. Minun tapauksessa sitä pitäs laittaa ainaki sen 4 leveyttä. Ei ole kovin siistin näkönen. Tarkotus ois että se teippi kestäs kunnolla veden ja muun pikku kulutuksen..

Mutta MISSÄ semmosta yksväristä teippiarkkia myydään? Olen kiertänyt jo kaikki tiimarit sun muut askartelukaupat
    ja autot muka kiihtyy..
    Kontakti-muovilla olen laittanut 4:n kypärän visiiriin aurinko suojan tai miksi sitä nyt sanotaan.

Prisma, Tiimari ja paperikaupat myyvät kyseistä tuotetta.

Värejä löytyy vaikka kuinka paljon.

On aurinkoa, sadetta tai mitä milloinkin. Ei irtoa, eikä muuta väriään.

Halpa ja helppo laittaa.
    v-strom
    Mahtaako bilteman tummennuskalvo pysyä visiirissä kiinni?
    Olisi ainakin halpaa ja riittävän isoja paloja kokeiluun...

Mainostoimistoista(siis näistä teippaiksia tekevistä) löytynee yksiväristä laadukasta teippiä arkkeina.
    Visiirin kokoinen pala lienee jo osastoa jämä...

Ahaa.. kontaktimuovi, eipä tullu mieleenkään. Tummennuskalvoa mietin kanssa. Sen pitäs vaan olla tosi tummaa. Pittääpä huomenna käydä vähän kattelemassa minkälaisia kontaktimuoveja löytyy.

Olen joskus nähny kypäriä missä visiiri on teipattu kypärän valmistajan logolla. Ja formulakuskit näyttävät käyttävän samaa menetelmää kypärissään.
    ja autot muka kiihtyy..
    Arailta löytyy ainakin. Muista en tiedä.

Minä laitoin kontaktimuovin (mustan) ja siihen liimasin
    Hondan tarran. Tuli hyvä, eikä muut huomaa että
    on itse rakennettu teippi.

Mielikuvitusta ja kokeilua peliin.
    v-strom
    Tummennuskalvosta rakenneltua viritystä olen nähnyt ja antanut itseni ymmärtää että se jopa toimii.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Schuberth S1:n aurinkovisiirin ylälaitaan laitoin sähköteippiä. Näkymät on vakiona turhan ylös. Nyt voi torjua teipinpalalla matalalta paistavan auringon
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Mustaa ilmastointiteippiä , hyvin on paikalla pysynyt taitaa olla jo kolmas kesä tuolla teipillä . Vois vaikka laitta välillä sitä harmaata
    ZX-12R -03
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Joskus muinoin hifistelin harmaalla kontaktimuovilla, mutta nykyisessä visiirissä on sähköteippiä. Samat teipit on jo neljättä kautta, tuntuu pysyvän hyvin.
    1000
    No ite oon sitä sähköteippiä ainakin käyttänyt. Visiirin sisäpuolelle pari raitaa, tarpeen mukaan enemmmän, ja ihan nätisti sen sinne saa kun on kunnon teippiä joka myös venyy. Oli mulla joskus oikein ostettukin liimattava läpyskä samaan tarkoitukseen, mutta tais olla hinta puolet uudesta visiiristä

Läpihän siitä teipistä ei juuri näe, mutta tarkoitus olikin tehdä yläreunaan se "lippa" jolloin pienellä pään liikkeellä sai häikäisyn estettyä. Shoein visiirit ei ainakaan kesässä menneet pilalle teipin liimasta.

Edit: niin sitä teippiä ei tartte alkaa heti sen visiirin yläreunasta vetää, eikä kannatakaan tiivisteen kohdalta.

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Mustalla sprayllä vetäsin visiirin yläosan, toimii.
    Osta Schuberth Kypärä!
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 26 2009,00:33) kirjoitti
    Osta Schuberth Kypärä!
    Ei auta
    * Tuubi
    Me ostettiin aikanaan kauniimman osapuolen kanssa molemmille tällaiset SUNAX aurinkovisiirit...

SUNAX

Tossa esimerkkilinkissä näyttää olevan hopeista tarjolla, mutta niitä saa mustinakin. Työnnetään kypärän etuosan pehmusteiden ja ulkokuoren väliin vain paikalleen. Noita on mallikohtasia, ja sitten yleismalleja. Yks mikä tässä on selvinny, on että ilman en viitsisi enää olla... Vaikka olis tummaakin visiiriä paikallaan, niin mukava on matalalta paistava arska tuolla vielä blokata pois. Suosittelen!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    ^Ja vastaavia kopioita ebaysta puolta halvemmalla, jos jaksaa etsiä.
    Jeps, samaa pataa Yamaha1:n kanssa, tässä nää englantilaiset sivut missä esitellään mokomaa härveliä. En antais mistään hinnasta pois. Paljon parempi kuin sähköteippi. Näyttääkin hyvältä.

Sunax *
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
    Kannattaa hyödyntää mainostoimistojen "hukkapalat", niitä kun saa kassillisen parilla eurolla. Ja varmasti tulee siisti ja kestävä, jos osaa vähänkään noiden mainosteippausten kanssa puuhailla. Itsellä on ollut aivan joka visiirissä 2-3cm teippaus auringolta suojaamassa.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
    Tuossa talvella teippautin mopon tankin yhessä teippausfirmassa ni sieltä tosiaan saattais löytyä sitä hukkapätkää vaikka ilmaseksi. Ei se tankin teippauskaan maksanu ku 2,30€ ku vein omat tarrat

Sen verran olen sähkömiehiä että ihan ilettää laittaa mihinkään keviteippiä tai mustaa erkkaa toki varmaan asiansa ajaisivat paremmin kuin hyvin Kiva kuulla että muutkin ovat tehneet aurinkolipat visiireihinsä ja se että niistä on vielä hyviä kokemuksiakin en elä ihan yksin tämän visiirin teippauksen kanssa..
    ja autot muka kiihtyy..
    Lainaa (Muikku @ Touko. 26 2009,09:29) kirjoitti
    Jeps, samaa pataa Yamaha1:n kanssa, tässä nää englantilaiset sivut missä esitellään mokomaa härveliä. En antais mistään hinnasta pois. Paljon parempi kuin sähköteippi. Näyttääkin hyvältä.

Sunax *
    Täytynee laittaa tollanen tilaukseen! Näkyi olevan oma mallinsa myös Arain kypäriin
    Ei taida Suomesta löytyä diileriä noille? Tilasitko omasi noiden sivujen kautta,vai? Mitähän mahtaa olla postikulut?
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Jep, lähti tilaukseen! Kyselin spostilla toimituskuluja, ovat 0€ eli melko edulliset.. PayPalilla maksu hoitui kätevästi. Nyt odotellaan et koska toi aparaatti saapuu ja onko siitä mihinkään
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Sähköteipillä olen minäkin tehnyt jo vuosia. Kolme kerrosta on minulla riittänyt ja pysyy hyvin. Näkö nyt ei ole parhaimmasta päästä. Joskus oli kanssa mielessä vetää vielä siihen päälle vaikka HONDA-tarra, mutta sopivaa ei löytynyt. Niin, ja vaikka on Suupertti, katson tuon tarpeelliseksi. Näyttää ne kotilokuskitkin käyttävän aurinkolippaa vaikka on Reibanit silmillä !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (SamiN @ Touko. 26 2009,00:44) kirjoitti
    Osta Schuberth Kypärä!
    Ei auta *
    S1 ja tumma kokovisiiri + aurinkovisiiri lisänä on sopiva auringonpaisteella.
    Omassa visiirissä on tuollaista 5 senttiä leveää 3M:n mitälie muoviteippiä, joka ainakin näyttää tältä:

Linkki 3M:n sivuille

Pysyy hyvin, irtoaa jälkiä jättämättä (oli talven ylikin kiinni), jota ei voi ainakaan monesta ilmastointi tms. teipistä sanoa. Eihän tuokaan kovin kaunista ole, mutta kohtalaisen siistiä kuitenkin, kun vetää visiirin yläreunaan ja leikkaa puukolla ylimenevät osuudet pois.

Jostain K-raudasta tai vastaavasta tarttui joskus vuosia sitten matkaan.
    Lainaa (AimoPamaus @ Touko. 27 2009,22:22) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Touko. 26 2009,00:44) kirjoitti
    Osta Schuberth Kypärä!
    Ei auta *
    S1 ja tumma kokovisiiri + aurinkovisiiri lisänä on sopiva auringonpaisteella.
    C3:een ei saa kuin alkuperäistä kirkasta. En ainakaan mistään ole löytänyt.
    * Tuubi
    itellä tälläinen viisori:

K750 -61
    Eilen illalla kävi vastaaurinko pahasti silmiin, joten ketjun innoittamana rulla tavallista mustaa sähköteippiä kätösiin ja kolme lomittaista palaa visiirin yläreunaan (ulkopuolelle)! Näyttää vähän tylyltä, mutta katsotaanpas miten auttaa. Ainakin halpa kokeilu.

Edit: Kokeilu osoitti, että toimii hemmetin hyvin! Auttaa ihan keskipäivänkin auringossa, kuten viikonloppuna tuli todettua.

"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  30.  
    K-Raudasta löysin 4cm leviää mustaa teippiä. Myyjä sanoi että sitä käytetään mm. höyrysulkujen teippaamiseen. Teippasin sillä visiirin ja tuli kyllä hyvä! Teippi peittää melkein puoli visiiriä, mutta eipä paljo ennää aurinko häiritte. Ja ihan tarpeeksi näkee joka suuntaan. ainoastaan pilvien kattelu jää nyt pois..
    ja autot muka kiihtyy..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen