Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Ylinopeutta vai liekkö yrittäny väistää jotain metsästä tielle tulevaa...

    http://www.verkkouutiset.fi/index.p....temid=4
  2. #2
    Joskus sitä on miettinyt kun ajelee yksin hiljaiseen aikaan metsäisellä mutkapätkällä, että mitä jos ajaa jorpakkoon . Kun kukaan ei tiedä että on ajelemassa ja että missä on ajelemassa. Ja jos vaikka lentäis niin pitkälle, että kukaan ei näe/huomaa . Kukaan ei osais etsiä, eikä ees varmaan hetkeen kukaan tajuais että on hukassa edes.



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  3. #3
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    ^ omalla kohdalla olen huomannut tuon vauhdin putoamisena ja aika turvallisuushakuisena ajona. Jostain syystä vielä mitä kauempana kotoa, sitä varovaisemmin. Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet. Kavereitten kanssa sitten ajellaan jopa nopeusrajoituksia hipoen .
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  4. #4
    Tuonkin takia porukassa on kivempi ajaa, mutta silloin kun olen lähtenyt ihan yksikseni ajelemaan ilmotan yleensä jollekkin että olen menossa, ja jos tiedän minnepäin lähen, annan sellaisen yleis-ilmansuunnan mistä voi sitten löytää jos ei pitkään aikaan ole kuulunu mitään enkä puhelimeen vastaa... Mutta joo, on käyny mielessä et siellähän saattais joutuu oleen aika pitkään ojanpohjalla jos sinne huonosti asettuu eikä tiellä näy mitään.. Voi vaan toivoo että tienpintaan tulis jonkilaiset viivat mitä sitte muut vois seurata..

    Mut mitäpä noita liikoja miettimään.. Alkaa vaa ahistaa ajatus. *
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  5. #5
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta. Hieman pienemmässä hädässä voi paikantaa itse itsensä jonkun softan (esim. Google Maps) ja luurin avulla. Itse käytän Google Mapsia jos vaikka eksyn oudolla reitillä. Puhelimena Nokian E65.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  6. #6
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Athene @ Touko. 18 2009,10:27) kirjoitti
    Joskus sitä on miettinyt kun ajelee yksin hiljaiseen aikaan metsäisellä mutkapätkällä, että mitä jos ajaa jorpakkoon . Kun kukaan ei tiedä että on ajelemassa ja että missä on ajelemassa. Ja jos vaikka lentäis niin pitkälle, että kukaan ei näe/huomaa . Kukaan ei osais etsiä, eikä ees varmaan hetkeen kukaan tajuais että on hukassa edes.
    Siksipä juuri onkin syytä pitää taskussa sellanen memoriam-kynttilä. Sen voi sitten itselleen sytyttää siinä pusikossa ja toivoessa josko joku löytäis eli ei.
    Reisitaskuihin on myös kätevää pakata sellasta pientä naposteltavaa odotteluajaksi. Eipä ainakaan nälkään kuole.
    GHOSTWRITER
  7. #7
    Lainaa (timo1 @ Touko. 18 2009,11:36) kirjoitti
    Siksipä juuri onkin syytä pitää taskussa sellanen memoriam-kynttilä. Sen voi sitten itselleen sytyttää siinä pusikossa ja toivoessa josko joku löytäis eli ei. *
    Reisitaskuihin on myös kätevää pakata sellasta pientä naposteltavaa odotteluajaksi. Eipä ainakaan nälkään kuole.
    Haha, kuullostaa tutulta.. Viimeks kun lähdin muutaman tunnin luontopolkuretkelle yksikseni niin pakatessa funtsin että parempi pakata sen mukaan että eksyn joka tapauksessa ja joudun viettämään ainakin yhen yön jossai rämeikössä
  8. #8
    Lainaa (greatLeo @ Touko. 18 2009,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta. Hieman pienemmässä hädässä voi paikantaa itse itsensä jonkun softan (esim. Google Maps) ja luurin avulla. Itse käytän Google Mapsia jos vaikka eksyn oudolla reitillä. Puhelimena Nokian E65.
    Niih. Kuinka moni noita on opetellut oikeasti käyttämään normaalissa tilanteessa. Saati kuinka moni noita sitten siinä oikeassa hätätilanteessa kun on keuhkot kasassa, solisluut ja kädet poikki, pystyy käyttämään. Näpyttele siinä nokialaista ja opastele hätäkeskusta....

    Ai niin - kaikki tuo sillä oletuksella, että a) känny ei ole sivulaukussa (kuten mulla kun bluetooth hoitaa kommunikaation) ja/tai että se on konttaamisen jäljiltä ehjä...

    Oikeesti - loukkaantuneena vaan näpytellään Gepsejä ja Google Mapseja... C'moon...
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 18 2009,17:28) kirjoitti
    Lainaa (greatLeo @ Touko. 18 2009,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta. Hieman pienemmässä hädässä voi paikantaa itse itsensä jonkun softan (esim. Google Maps) ja luurin avulla. Itse käytän Google Mapsia jos vaikka eksyn oudolla reitillä. Puhelimena Nokian E65.
    Niih. Kuinka moni noita on opetellut oikeasti käyttämään normaalissa tilanteessa. Saati kuinka moni noita sitten siinä oikeassa hätätilanteessa kun on keuhkot kasassa, solisluut ja kädet poikki, pystyy käyttämään. Näpyttele siinä nokialaista ja opastele hätäkeskusta.... *

    Ai niin - kaikki tuo sillä oletuksella, että a) känny ei ole sivulaukussa (kuten mulla kun bluetooth hoitaa kommunikaation) ja/tai että se on konttaamisen jäljiltä ehjä...

    Oikeesti - loukkaantuneena vaan näpytellään Gepsejä ja Google Mapseja... C'moon...
    Nykyään niissä on semmonen telepaattinen linkitys. Tajuttomuuden varalta, näetkös.
    Kawasaki Er-6f
  10. #10
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 18 2009,17:28) kirjoitti
    Oikeesti - loukkaantuneena vaan näpytellään Gepsejä ja Google Mapseja... C'moon...
    Parempi kai yrittää tökkiä sitä nokialaista vaikka hampailla kuin jäädä paikalleen röhnöttämään, jos on jalat poikki.
    636 -> 998
  11. #11
    Aikanana kaveri () veti kyytilaisen kera lepikkoon pikkutiella, kuulemma kyytilainen oli onnistunut heittamaan kyparan keskelle tieta joskos joku huomais ruveta ihmettelemaan ja olihan se toiminut..
  12. #12
    Täälä kun niitä meikäläistä fiksumpia tietotekniikan ammattilaisia on,ei luulis olevan vaikeeta tehdä johonkin, esim kiihdytys anturiin perustuvaa systeemiä, joka halyttäis jos menopeli pysähtyy luonnottoman nopeesti.
    Tästä seuraisi ilmoitus_ kenelle_ sitten_ ikinä haluaisikin,paikka tiedotkin olis varmaan suht helppo saada mukaan.Jaa näitä taitaa olla jo käytössäkin..
  13. #13
    Lainaa (rupi @ Touko. 22 2009,21:56) kirjoitti
    Täälä kun niitä meikäläistä fiksumpia tietotekniikan ammattilaisia on,ei luulis olevan vaikeeta tehdä johonkin, esim kiihdytys anturiin perustuvaa systeemiä, joka halyttäis jos menopeli pysähtyy luonnottoman nopeesti.
    Tästä seuraisi ilmoitus_ kenelle_ sitten_ ikinä haluaisikin,paikka tiedotkin olis varmaan suht helppo saada mukaan.Jaa näitä taitaa olla jo käytössäkin..
    Vielä simppelimpi on normaali kuolleenmiehenkahva, kuten vaikkapa moottorikelkoissa. Jos kuski irtoaa pyörästä, laite sammuttaa moottorin, hälyttää vaikkapa soittamalla, laukaisemalla merkkisavun, tai tekemällä mitä vaan halutaan. Muutaman kerran kun tankatessa laukaisee hätäraketin, oppii irroittamaan piuhan hallitusti. Samalla sivulliset huomaavat, kuinka turvallisuustietoinen kuljettaja on kysymyksessä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #14
    Lainaa (rupi @ Touko. 22 2009,21:56) kirjoitti
    Täälä kun niitä meikäläistä fiksumpia tietotekniikan ammattilaisia on,ei luulis olevan vaikeeta tehdä johonkin, esim kiihdytys anturiin perustuvaa systeemiä, joka halyttäis jos menopeli pysähtyy luonnottoman nopeesti.
    Tästä seuraisi ilmoitus_ kenelle_ sitten_ ikinä haluaisikin,paikka tiedotkin olis varmaan suht helppo saada mukaan.Jaa näitä taitaa olla jo käytössäkin..
    Ei se paljoa vaadi, ja eras taallakin mainostava pulju myy laitetta milta homma onnistuu..
    http://www.erikoistekniikka.com/mapfact....00.html

    vetomiehen mainitsema kuolleen miehen kahvakin on helppo ja nappara ratkaisu.
    Helpompi jopa, siina mielessa etta jos toteutus on kiihtyvyys antureilla *tai asentotunnistimella niin joutuu enempi arvailemaan onko tosi kyseessa, esim. jos anturit reagoi vasta kun pyora heittaa voltin jaa reagointi pois jos pyora ainoastaan kaatuu. Jos taas reagoidaan pelkkaan kaatumiseen on riski etta vekotin lentaa nurkkaan jatkuvien virhehalyytysten takia. Kuolleen miehen kytkin taas voidaan laittaa esim. piippaamaan 10sec ajan valittomasti ja jos tana aikana ei paineta nollausnappia lahtee kordinaatit tekstarilla ennalta valittuihin numeroihin.
  15. #15
    Lainaa (greatLeo @ Touko. 18 2009,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta. Hieman pienemmässä hädässä voi paikantaa itse itsensä jonkun softan (esim. Google Maps) ja luurin avulla. Itse käytän Google Mapsia jos vaikka eksyn oudolla reitillä. Puhelimena Nokian E65.
    Tuossahan juuri jokin aika sitten artisti Sig katosi.
    Eipä saanut puhelintietoja kun ei ollut rikosta havaittavissa???
    ...ennenkuin - oliko päivä vai kaiksi?
    Saattoi lehtijututkin vähän auttaa asiaa.
    IL

    FLHTCUI
  16. #16
    Minulla on jatkuva paikannus paalla kannykassa, ja netista voi kattoa missa menen.
    Kaupungissa tarkuus kohtalainen, onnex on parisuhde kohdallaan niin ei tarttenut hirveesti selitella kun kesken tyopaivan paikannus naytti toimiston sijasta parin korttelin paahan kapakkaan..
    30km kaupungin keskustasta, heitto rupes olee jos sita luokkaa etta saihan silla selville missa kunnassa ollaan..

    Kannykka paikannus on ihan kiva, mutta siina saattaa menna aikaa ennenkuin kukaan sita kayttaa, tallavalin loukkaantuneen hoidon tarve on saattanut vahentya oleellisesti..
  17. #17
    Lainaa (greatLeo @ Touko. 18 2009,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta.
    En kyllä usko että viranomaisilla on mitään suoraa paikantamishotlinea operaattoreiden systeemeihin tukiaseman kautta tapahtuvaa paikannusta varten. Siinä tarvitaan paperisotaa sen verran, että raadonhaju paljastaa onnettomuuteen joutuneen motoristin olinpaikan nopeammin kuin taskussa olevan kännykän tekninen paikantaminen. Varsinkin kun se paikannus tapahtuu maaseudulla johonkin 5 km halkaisijaltaan olevaan ympyrään.

    Kyllä tuossa "kuolleenmiehen kahvassa" jotain tuoteideaa on, onhan autoissakin ainakin jenkeissä näitä systeemeitä että kun turvatyyny paukahtaa niin tieto auton olinpaikasta lähtee automaattisesti palvelukeskukseen.

    Kymmenkunta vuotta kävi mieleen painuneen lehtijutun mukaan kerran oikeasti niin, että motoristi sipaisi hirveä pimeän aikaan jossain mutkatiellä ja sinkoutui pyörineen metsään sen verran syvälle että tielle ei näkynyt mitään. Ei pystynyt liikkumaan, mutta havahtui kun tyttöystävä soitti taskussa olleeseen kännykkään. Heppu pystyi sanomaan minkä tien varressa ollaan mutta ei missä kohtaa. Tyttöystävä soitti sitten hätänumeroon ja hälytti pelastusviranomaiset. Nämä soittivat motoristille, ja ajelivat tietä pitkin valot päällä ja sireenit vilkkuen pitäen samalla linjaa auki niin että kaveri pystyi sanomaan koska näkyy ja kuuluu.

    Siinä meni kyllä harvinaisen moni asia kohdalleen...
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 18 2009,17:28) kirjoitti
    Lainaa (greatLeo @ Touko. 18 2009,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Makeka @ Touko. 18 2009,10:58) kirjoitti
    Autioilla pätkillä hirvitti myös mahdollinen kamojen hajoaminen, soittele nyt siinä apuja kun noin suunnilleen ei ole mitään havaintoa missä olet.
    Ei pitäisi olla matkapuhelimen perusteella paikantaminen mikään ongelma enää nykyaikana. Tosihädässä kännykkä pystytään varmasti paikantamaan viranomaisten toimesta. Hieman pienemmässä hädässä voi paikantaa itse itsensä jonkun softan (esim. Google Maps) ja luurin avulla. Itse käytän Google Mapsia jos vaikka eksyn oudolla reitillä. Puhelimena Nokian E65.
    Niih. Kuinka moni noita on opetellut oikeasti käyttämään normaalissa tilanteessa. Saati kuinka moni noita sitten siinä oikeassa hätätilanteessa kun on keuhkot kasassa, solisluut ja kädet poikki, pystyy käyttämään. Näpyttele siinä nokialaista ja opastele hätäkeskusta.... *

    Ai niin - kaikki tuo sillä oletuksella, että a) känny ei ole sivulaukussa (kuten mulla kun bluetooth hoitaa kommunikaation) ja/tai että se on konttaamisen jäljiltä ehjä...

    Oikeesti - loukkaantuneena vaan näpytellään Gepsejä ja Google Mapseja... C'moon...
    No eipä varmaan pää kainalossa naputella puhelinta - ja jos tarkkaan luet alkuperäisen viestin niin huomaat, niin siitä ei ollut kyse. Vaan kamojen hajotessa oli tarkoitus soittaa apua, mutta todettiin hankalaksi avun soittaminen kun oma sijainti on epäselvä. Tietenkin jos kamojen hajoaminen tarkoittaa sitä että on keuhkot kasassa, solisluut ja kädet poikki, niin sitten ei varmaan onnistu. Mutta voidaan varmaan olettaa että jos sillä luurilla pystyy soittamaan, niin todennäköisesti voi myös käyttää Google Mapsia kännykästä. Laskin että vaatii max 5 napin painallusta oman sijainnin hakeminen tolla mun laitteella.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  19. #19
    Tähän tapaukseen sen verta että kuskilla oli kuulemma pyörä ollu alta viikon... Tie lie ollut kyllä tuttu.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  20. #20
    mulla on sellanen laskettelu takki, missä on lähetin hihassa vakiona.... Kuulemma keski-Euroopan laskettelu kohteissa etsivät niitten signaaleja lumivyöryjen jälkeen toimis prätkälläkin...
    A.Mensio is riding GT 650 Fighter...
  21. #21
    Lainaa (redfox87 @ Touko. 26 2009,12:39) kirjoitti
    mulla on sellanen laskettelu takki, missä on lähetin hihassa vakiona.... Kuulemma keski-Euroopan laskettelu kohteissa etsivät niitten signaaleja lumivyöryjen jälkeen *toimis prätkälläkin...
    Noiden kantavuus taitaa olla aika olematon? Voisihan se kyllä tien varteen asti riittää, jos lepikkoon hautautumisesta on kyse.
  22. #22
    Kannattaa joku suhteellisuudentaju tässä hommassa säilyttää. Vuodessa ~10 tuhatta ihmistä kuolee sydäninfarktiin ja toiset ~10 tuhatta aivoinfarktiin - joukossa myös paljon alle keski-ikäisiä. Eli todennäköisempää on kuolla kotiinsa tai vammautua siellä pysyvästi. Motorismin ja infarktin vaaroja voi välttää ennakoimalla. MOT
  23.  
  24. #23
    Tuo toteutunee eCall-tekniikan myötä, mikä on osanen unionin eSafety -kokonaisuutta. Speksit ja arkkitehtuuri on ollut jo vuosikaudet valmiina odottamassa poliittisesti otollista hetkeä.

    Pikaviesti lähtee hätäkeskukseen automaattisesti esimerkiksi juuri kiihtyvyysanturien antaessa liian nopeasta pysähdyksestä kertovan signaalin. Myös paikannustieto lähtee viestin mukana.

    E-Kyttä

    -hh-

    PS. Oikeasti menetelmää käytettäneen luonnollisesti nopeusvalvontaan sekä erilaisiin tarkkailu-, kontrolli- ja seurantatarkoituksiin.