Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Eli kävin istumassa pyörän päällä tänään ja mietiskelin, että lehtien kanssa voi kerran olla samaa mieltä eli pyörä tuntui pienehköltä... En ehtinyt ajamaan, kun piti vaimoa viereisestä kaupasta mennä hakemaan.

Mites teillä on suut pantu, kun vartta on 190cm (itse painan 80kg) eli onko se hassun näköistä kun pitkä kaveri on tosiaan sitten aikuisten oikeasti kyykyssä pyörän päällä vai liioittelenko asiaa turhan päiten?

Kiitoksia kommenteista
    no mä olen 191cm ja alla -05 Blade. Mulle ajoasento on hyvä. Lisäksi mun ajoihin (työmatkat, rataa, reissua, mutkaa) värkki on täydellinen.

Mulle on lisäksi ihan vitun sama, mitä muut ajattelee. Pääasia, että ite nauttii ajamisesta. Ja jos pyörä vastaa omia tarpeita, niin hyvä. Eikä toi oikeasti niin tyhmältä näytä ainakaan kuvista päätellen. -09 on tietty pienemmän näköinen ku -05.....

Ja säkin kun olet tollanen hoikkapoika, niin ei se pahalta näytä.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    193/90 on mitat ja alla Fireblade mallia 2006. Ajoasento on tiivis, mutta totuttelun jälkeen jopa mukava. Pisin päivämatka Oulusta Kilpisjärvelle.

Uutta mallia en ole vielä päässyt testaamaan.
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
    Mulla on pituutta 180 cm ja ajoasento on mainio, kuten pyörä muutenkin. Pyöränä siis samanlainen -08. Tällä foorumilla Juutanalla on samanlainen ja pituutta tiemmä 190. Oli käynyt pitemmällä Keski-Euroopan reisulla, eikä ole juuri tainnut pahaa sanaa sanoa. Ehkäpä Juutana vastaa sulle itsekin, jos huomaa topikin.

Sillä ei sitten ole mitään väliä mitä muut ajattelee, jos ite tykkää.

Meinasitko ABSeilla, vai ilman?

E. typo

Tere

Olen 199 ja ajan Ducati SS1000ds:llä, mistä on penkkiä madallettu.
    Polvikulma on vähän tiukempi kun 996:ssa.

Minusta se on mulle hyvä. Muiden mielipiteet siitä ei oikeastaan hirveesti kiinnosta.
    Ajo on työmatkaa, lomareissuja ja rataa. Yks päällä.

Buddha
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    kiitoksia näkemyksistänne.

joo ajattelin ABSeilla, kun tulee päivittäiseen käyttöön eli ei puhtaasti radalle ja siis sateella ajelua ja voivat tilanteet tulla äkkisemmin muiden taholta...

Mutta mutta, ABSit perhanat kun maksaa aikas törkeästi normivehkeen päälle =/

Toki noita 08:seja saisi aika lailla edukkaammin kuin 09:siä ja jos ei ABSeja ota, niin onko ylipäätään mielekästä ostaa 09:siä just 08:n edullisemman hinnan takia?

Vaikeaa on päätöksen tekeminen...

Jaa juu, voiko CBR:n tiloja "laajentaa" jalkatappien laskemisella ja penkin korottamisella? Onko mahdollista ja oletteko kokeilleet?

Kiitokset!

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Mulla on -06:n ja omat mitat on 191cm ja 100kg. Pisin päivämatka on 1250km. Talvella laitoin tappien siirtosarjan joissa nykyasetus on siten että tapit pari senttiä vakiota taempana. Tilat jaloille on nyt suorastaan juhlavat.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Ei onnistu. Ajoin ite kerran (192cm) ja ihan hävetti. Tuntu että oli jättiläinen leikkikalun päällä.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    Hyvin sillä tälläinen 197cm mahtui ajamaan, tuntui jopa tilavalta.

Jos tuo jalkatila hirvittää niin koitappa 04-08 r1:stä, niissä on enemmän tilaa jaloille.
    Jos matkapyörän tilat haluat niin sitten ktm rc8
    Lainaa (Keizi @ Touko. 25 2009,22:28) kirjoitti
    Lainaa (cabron @ Touko. 25 2009,21:53) kirjoitti
    Jaa juu, voiko CBR:n tiloja "laajentaa" jalkatappien laskemisella ja penkin korottamisella? Onko mahdollista ja oletteko kokeilleet?
    Tämä kiinnostaa minuakin, koska kilosista nippon-kyykyistä juuri Bladen polvikulma tuntuu ankeimmalta. Varmaan tuohon tottuu ajan kanssa, mutta lillasti tuntuu ajoon lähtiessä siltä, että pitäisi jalkaterät nostaa omaan kainaloon. Ajogeometriassa olisi muuten kaikki kohdallaan, mutta omien jalkojen mittasuhteilla kantapää ja istumalihas vaan ovat liian lähellä toisiaan.

Ainakin oikealla puolella näyttää siltä, että vakio äänenvaimennin estäisi jalkatapin alentamisen.

Saako mokkasiinitelineitä alemmas vai ei? Valaiskaa oi tietäjät.
    CB 1000R pisti linkin tonne toiseen topikkiin, jossa myytiin myös säädettäviä jalkatappisarjoja uuteen Bladeen. Tietäjä en siis ollut minä...

KLIK
    Siitä vaan. Aika monet muutkin näyttävät olevan sitä mieltä, että itsensä kanssa kuusysiin kietoutuminen on hauskaa.
    On se niiiin väärin!
    Omat mitat 194/80 ja alla tosiaan tollane uudenmalli 600rr. Pisin reissu toistaseks ollu jotai 400km luokkaa pienillä pysähdyksillä, ehkä päivän aikana yhteensä vähän enemmänkin... tarkotus ois kyllä jonnekki norjaan ainaki päästä käymään. Mut kyllä melkein on tarvinu 130km välein pitää taukoa aina. :S

Hanuri meinaa hieman puutua joskus sekin johtuu kuun asennosta tai jostain. Tai ei oikeestaan hanuri vaan tuosta hieman edempää vehkeiden alta. Joskus kylläkin syynä on kusi hätä joka tuntuu vain omituisena kipuna ja sitten kun hyppää kyydistä pois niin huomaakin mistä kipu johtui

Tappien siirto alemmaks...hmm... se on kyl käynny mielessä mutta nytkin välillä raapii kengät maata vaikka niitä pitää ihan lähellä katteita eikä missään V-asennossa. Sellasen NightHawk tyynynkin ostin pidempiä matkoja varten mut ei sitä muista ottaa koskaa mukaa ku se ei oo siin kiinteenä.
    Honda CBR 600 RR -07/Black
    ---
    http://www.bikepics.com/members/roxigin/
    kävin tos jokuaika sitten koeajamassa ton apsiversion..
    vaikka pyörä näyttääkin pieneltä saa siinä yllättävän hyvän ajoasennon jopa matkaa ajatellen.
    se miltä sitten näyttää...aivan sama..
    niin mitat ...190 cm ja 100 kg
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Juu, eli kuten pectusfortuna sanoikin, niin mulla sellanen on ajossa. Kokoluokka 193/120 joten ihan pienimmästä päästä en ole. Ja mulle ainakin on aivan sama miltä se näyttää, pääasia että miltä se tuntuu!

Pisimmät päivämatkat mulla on olleet luokkaa 800-900 km. Viime kesänä kävin sillä alpeilla pari viikkoa ajelemassa ja nyt ois tarkoitus lähteä taas 11. päivä. Sen verran on tullut pyörän päällä viihdyttyä, että pitäis käyttää se vielä 24tkm huollossa ennen reissua. Tuskimpa sillä olisi näin paljoa tullut ajettua, jos ajaminen tuskaa olisi...

Kieltämättä absiversio himottaisi itseänikin, mutta hintaero on vaan aivan järkyttävä. Noo, jos tota pitäis sen 5 vuotta ja ajais 100tkm täyteen, niin voi kertoa sitten tänne foorumille bleidin kestotestistä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  15.  
    kuinkahan paljon enemmän tuossa uudessa bleidissä on tilaa verrattuna tähän omaan 600rr? Vähän offtopiccia...

Ois sit joku muukin hyvä syy vaihtaa pyörää kun tehot.
    Honda CBR 600 RR -07/Black
    ---
    http://www.bikepics.com/members/roxigin/