Onko kenelläkään tiedossa Tallinnan alueelta jotakin Allrightin tai Stormin tyylistä myymälää?
Pitäisi heinäkuulla lähteä perheen kanssa useammaksi päiväksi Viroon ja ajattelin, että samallahan sitä toisi uudet putket pyörään, jos vaikka hintataso siellä olisi hieman alempi kuin kotimaassa.
Kokemuksia, vinkkejä?
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Kai se tuo Motodepoo lienee yksi harvoista, minkäslaiseen pyörään haet putkia, itse olen pohtimassa tilausta customcruisersilta...
-95 750 Viragoonhan nuo putket on hakusessa. YCCF:n palstalla kyselin, mutta käytettyjä pidetään kai pölyyntymässä kun ensimmäistäkään vastausta ei ole pariin kuukauteen tullut.
Motodepoon löysinkin, mutta Customcruisersille vain vanhan toimimattoman linkin Googlettamalla. Olisiko laittaa toimivaa?
Sillä tuo Viro kiinnostaa, kun siellä kuuleman mukaan talouden romahdus on ollut melko tuntuvaa ja tavara ei liiku. Meinaan kyllä mennä paikanpäälle tinkimään kun kerran muutenkin on sille suunnalle asiaa.
No juu. Linkki Englantiin löytyi, mutta virolainen .ee-päätteinen on mennyt nurin. Englantilaistako tarkoitit?
Itse olen miettinyt myös jos ajotarvikkeita hakis virosta, ja uusin idea oli, et jos lähtis sinne pyörällä ja laittais ne asentaakin kaikkea kivaa pyörään... eckerölinellä ees taas matka pari kymppiä... sillä rahalla suomesta ei saa ees ledi vilkkuja tai peilejä
Pitäis kerää täält porukka ja lähteä tallinnaan...![]()
![]()
A.Mensio is riding GT 650 Fighter...
Itse olen hyväksi havainnut seuraavat liikkeet:
www.streetmoto.ee, e-mail: streetmoto@streetmoto.ee
www.veltmotocenter.ee, e-mail: info@veltmotocenter.ee
Molemmissa todella asiantunteva ja ystävällinen palvelu. Hintataso melko sama kuin suomessa, poikkeuksia tuotteittain toki on. Kannattaa lähettä tarjouspyyntö sähköpostitse etukäteen, silloin tiedät kannattaako mennä.
Tuli eilen seikkailtua enemmänkin virolaisilla sivustoilla ja ainakin huollot oli kohtuuhintaisia. Öljynvaihto suosattimineen 13 euroa![]()
Jahas... se löytymätön sivusto olikin customstar.ee eikä suinkaan customcruisers!
Tässä kuitenkin linkkivinkki, missä lisää vinkkejä Vironkävijöille
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2417691
Hieman vanhaa tietoa, mutta kuitenkin.
Sorry, ei tullut mainittua että customcruisers on brittiläinen. Koetin etsiä hintatietoja putkista Viron suunnalta mutta ei oikein mistään löytynyt, niin päädyin sitten vaihtoehtoon "putket Englannista", varsinkin kun tietyt putket hankinnassa. Lähinnä kimppatilausta ajattelin...Syyshuollon voisi Virossa teettää, kokemuksia kaivataan.
Customcruisersilla juuri etsimiäni putkia ja sivustolta ymmärsin, että osa Jardinen putkista ei edellytä suuttimien vaihtoa. Hinta vain on edelleen suolainen kun euroiksi muutettuna ~400. Tietty nämä kotimaan hinnat tolkun putkille ovat vieläkin suolaisemmat.
Jenkeissä Motorcycle Pro Shop myy jotakin putkia putkia 255 taalalla (alle 190 euroa!!!), mutta eivät toimita ulkomaille *...toisaalta tullit ym. kulut päälle...
Taidan vain ootella Vironreissua ja käyttää siellä päivän putkiasiaan eli edelleen vinkkejä tarvikeliikkeistä kaivataan.
Tallinnan reissu tehty ja pakoputket edelleen ostamatta... menee nettihommiksi, koska ovat tilaustavaraa kuten Suomessakin. Ruåtsalaiset Raask-putket nyt vahvoilla noin 300 euron hintaan.
Reissusta tarttui kuitenkin mukaan RedRouten kevlar-farkut hintaan 1462 kruunua eli ~90 *euroa kun vastaavat Hanx-myymälöissä 139 ilman suurempaa tinkimahdollisuutta ja myymälä Tallinnassa oli tuolla viestiketjussa aiemmin mainittu Motodepoo (.ee) osoitteessa Telliskivi 62. Lähtöhinta sielläkin yli 1600, mutta pienellä tinkimisellä putosi. Kypärätkin näyttivät jokseenkin edullisilta samoin kuin nahkatakit... jos mallit miellyttävät.
RedRouten farkkuja oli tarjolla myös Motokeskus (.ee), mutta lähtöhinta 2300 euroa. Firman nahkatakit puolestaan pehmeillä suojilla ja suurimmaksi osaksi MotoGuzzin merkeillä.
Joku kolmaskin liike minulla oli listalla, mutta se jäi löytymättä.
Motodepoota voin suositella lämpimästi, koska asiointi sujui suomeksi ihan mainiosti, vaikka olisihan tuo englantikin taittunut *. Kannattaa siis poiketa, jos on sille suunnalle muutakin asiaa.
Motokeskuksen hinta RedRoutelle luonnollisesti 2300 kruunua eikä suinkaan euroa... tuo Tallinnan D-terminaalin kupeessa olevan Viinakeskuksen 11,90 euron Karhun 24 pack teki tepposet *...perkule 95E bensakin alle 94 senttiä.
Perttuvv,putket itsellä myös hakusessa,jos yhteistilaus kiinnostaa, niin onko tietoa mitä eroa esim. vrt. Raask/Jardin Rumbler.
Alkaa tuo yhteistilaus pikku hiljaa kiinnostaa kun laitoin Raask-putkien Suomen edustajalle sähköpostia, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Budjetti vain alkaa olla kuralla ja todennäköisesti jään odottelemaan veronpalautuksia eli josko pääsisi sopimukseen joulupukin kanssa![]()