Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 195:sta
    Tosiaan ihan mielenkiinnosta heitän keskustelun poikasta ilmaan.. Törmäsin tuossa mielenkiintoseen linkkiin netissä jossa kaupattiin tutkanpaljastimia. Sen olen kyllä ymmärtänyt että moiset laitteet ovat joksenkin laittomia suomessa mutta nyt kun nopeuksiakin aletaan kyttäämään "pikkutarkasti" nii oletko koskaan harkinnut ko.laitteen hankkimista?

Sekin tiedetään, että helpointa on vaan ajaa rajoitusten mukaan tai kärsiä seuraukset ylinopeudesta
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
    Olisi kyllä hyödyllinen vempele. Maksaisi ainakin kyttäyssuomessa itsensä äkkiä takaisin.
    Dixi et animam levavi
    Ennemminkin olen harkinnut pyörän myyntiä, kun tuntuu tuo ylinopeus olevan synneistä pahin.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Eikös aika rankat sanktiot tule noista paljastimista?
    KTM 690SM
    Enempi on tullut harkittua muuttoa jonnekin hiukka väljemmille vesille. Säikähtäneen ämmämäinen turvahakuisuus ja sääntöjenpalvonta ovat täällä saaneet jo uskonnonomaisia piirteitä.

Eikö noi polliisin Stalkerit ammu sen laserin vain mittaushetkellä? Ja nettivideossa näkyi olevan täysosumallakin jonkin verran viivettä ennenkuin varoituskello kilahtaa. Liian myöhäistä?
    Lainaa (Calypso @ Touko. 04 2009,22:54) kirjoitti
    No tuohonki ois hyvä saaha joltaki tietävältä vastaus.. oon vaan kuullu et laittomia ovat.
    suzuki rf 600r -96

2000€ tuloilla näyttäis tulevan 580€ menetys valtion kassaan. 3000€ tuloilla menetys 900€ jne.. *

Edit: Rahastuslaskuri

Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Milläköhän nuo poliisisedät tietävät et käyttää paljastinta?
    Vai onko niillä paljastimenpaljastin
    suzuki rf 600r -96

Eikös niillä noita Spectren paljastimen paljastimia juurikin ole.
    Paljastinlaiterikkomus tuo sakkoja. Lisäksi ilmoitus ajokorttirekisteriin.

Eri asteinen epäily laitteesta antaa viranomaiselle aika paljon toimivaltuuksia ajoneuvoon, paikkaan ja henkilöön (henkilöntarkastus) liittyen. Laite otetaan pois tai jos ei saa niin ajoneuvon liike lakkaa.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
    Lainaa (tomppa85 @ Touko. 04 2009,23:01) kirjoitti
    Paljastimen paljastin noilla nimenomaan on. Spekulatiivista sitten on minkä kaikkien paljastimien kanssa tuo toimii.

Helposti tulee kallista leikkiä kun pahimmillaan ensin saa sakot ylinopeudesta, sitten tutkanpaljastimesta ja pohjalla tietenkin ne paljastimeen investoidut sataset, jotka menettää vallesmannille sen vempeleen muodossa.

Näinköhän Suomessa kannattaa? Ehkä maissa, joissa tuon käyttö ei ole rangaistavaa...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 04 2009,22:57) kirjoitti
    Enempi on tullut harkittua muuttoa jonnekin hiukka väljemmille vesille. Säikähtäneen ämmämäinen turvahakuisuus ja sääntöjenpalvonta ovat täällä saaneet jo uskonnonomaisia piirteitä.

Eikö noi polliisin Stalkerit ammu sen laserin vain mittaushetkellä? Ja nettivideossa näkyi olevan täysosumallakin jonkin verran viivettä ennenkuin varoituskello kilahtaa. Liian myöhäistä?
    Kokemusta mulla ei ole, mutta uskoisin, että tutkarysät noilla pystyy ehkä välttämään - niistä tosin ihan kiitettävästi varoitellaankin - mutta siihen ei paljon apuja tule, jos esim. vastaantuleva tunnukseton poliisiauto päättää tutkata kesken parhaan vedon.

Melko kallista on, ja melko kalliiksi voi tulla...
    Eikös nuo jotkin mallit ole näkymättömiä paljastimien paljastimille.

Taitavat pollarit ajella tutkat koko ajan päällä. Silloinhan saa varoituksen jo hyvissä ajoin.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (tomppa85 @ Touko. 04 2009,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Miqa @ Touko. 04 2009,23:05) kirjoitti
    Jahas, kello käy eikä aihetta ole vieläkään lukittu/poistettu. Haloooo missä on valvonta?!?
    Sen verran olen tuore .orgin käyttäjä et.. onko tälläisesta aiheesta yleinen keskustelu kielletty? *
    Joidenkin mielestä 'vääristä' aiheista ei saa julkisesti keskustella.
    -
    Halvempaa ajaa vaan GPS:ällä ihan tarkkaan rajoitusten mukaan. Nyt se > 3 km/h marginaali! (YLE:n Aamu TV.ssä) Ihan perseestä kyllä! Ne tutkat nimittäin huomaa ne varoittimetkin. Vähän älliä peliin. Jos ajaa kovaa, se maksaa joskus kanssa paljon! Mut Poliisin resurssit valvoa, ei ole lisääntyneet, sakotusmarginaali on vaan kaventunut!
    Itse suosittelen ajamaan varmuuden välttämiseksi sen pari kymppiä alle rajoituksen.

Kannattaa tutustua BEL STi Driver -laitteeseen jos aihe kiinnostaa.

-
    Lainaa (Midas @ Touko. 04 2009,22:46) kirjoitti
    Ennemminkin olen harkinnut pyörän myyntiä, kun tuntuu tuo ylinopeus olevan synneistä pahin.
    Itse olen harkinnut, että jos tätä paskaa vielä viedään paljon pidemmälle niin siirryn takaisin endurometsään.
    636 -> 998
    Kyllähän tuo ihan kelpo peli olisi. Saisi keskittyä ihan vaan ajamiseen ilman pään pyörimistä
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
    jos alkaa sakkoa ja korttia menee ni supermoto/enska alle ja hirveet mökäpöntöt kiinni sit räppäilee
    -Honda CB750 vm.-75
    -Suzuki GSX-R 1000 K8
    -KTM 690 enduro 08
    -kawasaki zx-6r 04
    -honda nsr 125 91
    -yamaha yz80 92
    -helkama ax 91
    No onhan sinne pysäytyspaikkaan matkaa, senkun tekee ukemit tai kääntyy ensimmäiselle pikkupolulle...?

Lainaa (Miqa @ Touko. 04 2009,23:05) kirjoitti
    Jahas, kello käy eikä aihetta ole vieläkään lukittu/poistettu. Haloooo missä on valvonta?!?
    Miksi ihmeessä tällainen aihe pitäisi poistaa tai lukita? Kyllähän täällä on vielä sananvapaus, kait... Henk.koht. minua ainakin kiinnostaa niin maan pirusti kaiken maailman tekniset vempaimet, joista tutkat, tutkan paljastimet ja tutkanpaljastimen paljastimet ovat erittäin jänniä.

Lainaa (tomppa85 @ Touko. 04 2009,23:01) kirjoitti
    Yleensä ne paljastimet vuotaa säteilyä, radioteknisiä laitteita kun ovat. Ja kun joku laite säteilee, niin sen säteilyn voi myös mitata. Noita paljastimen paljastimia on väkerretty esim. vanhoista paljastimista poliisin toimesta... Tuolta voi käydä lukemassa hieman tekniikkaa miten nuo laitteet toimii, ja millä niitä voi paljastaa. Jos kiinnostaa...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Asian ytimessä.
    9r -02
    Onneksi toistaiseksi kyse on vain huomautusrajan tiukentamisesta. Henkilökohtaisesti muutan ajotapaani tasan niin paljon, että lupaan vastedes kehystää seinälle jokaisen muutaman kilometritunnin ylinopeudesta saamani huomautuksen. Sen verran typerä toiminta on kyseessä...
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Minä taas tein pari viikkoa sitten lopullisen päätöksen toimintatavastani kaikissa ylinopeus, ym. tilanteissa, sen jälkeen kun sain sakon aivan karmeasta ylinopeudesta (76@70), tämän toimintatavan jätän mainitsematta...

...Niin siis edellyttäen (useimmiten) sitä että olen mopolla liikenteessä.
    ZX-10R + ZX-6RR
    Onneksi ei edes tee mieli ajaa ylinopeutta, tai joskus ohitustilanteesta haluaa nopeasti eroon reippaammalla vauhdilla.
    Sekin auttaa että meikäläisen zr-7 pyörällä on mukavampaa ajella nopeusrajoitusten mukaan.
    Onneksi ei ole koskaan tehnyt mieli hurjempia vauhteja, säästyy ylimääräisiltä riskitilanteilta, eikä sakkojakaan satele.
    MUSTA GSX-750 F 2006
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 04 2009,23:31) kirjoitti
    Halvempaa ajaa vaan GPS:ällä ihan tarkkaan rajoitusten mukaan. Nyt se > 3 km/h marginaali! (YLE:n Aamu TV.ssä) Ihan perseestä kyllä! Ne tutkat nimittäin huomaa ne varoittimetkin. Vähän älliä peliin. Jos ajaa kovaa, se maksaa joskus kanssa paljon! Mut Poliisin resurssit valvoa, ei ole lisääntyneet, sakotusmarginaali on vaan kaventunut!
    Gps nopeutta minäkin tarkkailen, en aja juuri ylinopeutta.
    Joskus kun rajoitus muuttuu pienemmäksi, niin ei ehdi himmata heti.
    Silloin on se vaara että konstaapeli on juuri kyttäämässä.
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Taidan kohta alkaa alkoholistiksi, niin ei tule sen jälkeen ongelmia ajamisesta - ei töissä eikä vapaalla.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Huomautusasia koskee tolppavalvontaa, eli lappuja tulee postissa. Eipä siihen hirveesti tutkanpaljastimet auta.
    Hoh hoijaa sun muuta.....
    SLK 320
    BUSA + ER 5
    RF 600
    FJ 900
    XV 535
    CAGIVA C12
    HONDA DAX
    HONDA MONKEY
    POLKUPYÖRÄ
    Lainaa (Janne10r @ Touko. 05 2009,02:58) kirjoitti
    Minä taas tein pari viikkoa sitten lopullisen päätöksen toimintatavastani kaikissa ylinopeus, ym. tilanteissa, sen jälkeen kun sain sakon aivan karmeasta ylinopeudesta (76@70), tämän toimintatavan jätän mainitsematta...
    Hyvä, että kytät puuttuivat vaaralliseen ajotapaan. Jos tuollaista nopeutta harrastaa vaikkapa KehäIII:lla, jää todella helposti rekan tai linja-auton jyräämäksi. Pienikin nopeuden nosto, esimerkiksi 90:een, estää jo rekkojen päälleajot, mutta varminta on tietysti pitää nopeutena vähintään 110 km/h, jolloin myös linja-autojen peräänajovaara pienenee. Edelleen on tietysti riskinä pakut ja henkilöautot, mutta näillä sakkojen hinnoilla on joskus tehtävä komporomisseja, varsinkin kun Ansatien 70 on tunnettu sakkorysä. Hyvitystä on sitten haettava maakunnasta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (Eki- @ Touko. 05 2009,00:15) kirjoitti
    Lainaa (Midas @ Touko. 04 2009,22:46) kirjoitti
    Itse olen harkinnut, että jos tätä paskaa vielä viedään paljon pidemmälle niin siirryn takaisin endurometsään.
    Juurikin näin...
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  30.  
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    olen harkinnut, mutta todennut että käytännön hyöty moottoripyörän kanssa aika siinä ja siinä. Autolla tulee ajettua rajoitusten mukaan ja cruise päällä.

Jos jäätelökauppiailta tulee taas yhtä kylmät terveiset kuin viimeksi, niin lähtee pyörä myyntiin, haen tarkkuuskiväärille lupia ja alan harrastamaan muita lajeja.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen