Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Gessuun iski viikonloppuna uusi ilmiö: virran kytkemisen jälkeen tapahtuvassa diagnostiikkasekvenssissä ilmeni uusi vaihe: DWS ja alla vajaan patterin kuva. Soitin valtuutettuun huoltoon ja sain kuulla sen olevan varashälyttimen patterin vikailmoitus. Minulle kerrottiin myös, ettei siihen ole saatavana varaosana patteria, joten olis kiva tietää minkälainen sinne pitää laittaa ja mistä niitä saa.

    Hälytin tuntui kuitenkin toimivan normaalisti. Pyörä on R1200GS vm. 2004.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  2. #2
    Arvaus. Varaosa = Uusi varashälytin :-)
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    No höh.

    Ota se patteri sieltä ja mene johonkin patterikauppaan kyselemään.
    Vaikka Biltema, ClasOhlson. AD Varaosamaailmassa on halpoja pikkupattereita.

    Kyllä samanlainen löytyy.
    Uusavuttomuus ulottuu näköjään nykyisin myös moottoripyöriin.
    Merkkikaupasta vaan haettaisiin kovalla rahalla vaikka mitä standardipattereita.

    Pekka
    Pekka
  4. #4
    Lainaa (Pekkavee @ Touko. 25 2009,22:30) kirjoitti
    No höh.

    Ota se patteri sieltä ja mene johonkin patterikauppaan kyselemään.
    Vaikka Biltema, ClasOhlson. AD Varaosamaailmassa on halpoja pikkupattereita.

    Kyllä samanlainen löytyy.
    Uusavuttomuus ulottuu näköjään nykyisin myös moottoripyöriin.
    Merkkikaupasta vaan haettaisiin kovalla rahalla vaikka mitä standardipattereita.

    Pekka
    Avaa se hälyttimen kotelo, niin näen millaiset patterit siellä on. Ovat 3 Voltin sormiparistoja, 2 kpl.

    Sanyon tyyppi CR 17335 (3V) oli minulla ässässä. Luultavasti sama löytyy muista pyörämalleista. Ostin tilalle Vartan vastaavat patterit, 3 € kipale. Lahdesta halpatavarakaupasta, jossa sattuu olemaan laaja valikoima paristoja.

    Noita paristoja ei muuten meinannut löytää mistään normaalista pattereita myyvästä liikkeestä eikä elektroniikkaliikkeestä.

    Tuossa linkit muutamaan kuvaan ässän dwayksikön avaamisesta ja pattereista:
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/dwabox
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/dwabatterybox
    http://www.kolumbus.fi/jukka.reipas/dwabatteries


    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  5. #5
    Kiinnostavaa kuulla mikä tuohon lopulta löytyy ratkaisuksi. Itsellä samanvuotinen LoTja, eikä sen hälyttimessä (joku Gemelin malli) tietääkseni mitään patteria ole - muuta kuin pyörän oma akku. Se toki pitää vaihtaa silloin tällöin....

    Liekö tuo joku noiden ekojen känniväylägessujen erikoisuus, varashälytin omalla (vaihtokelvottomalla) patterilla - haloo! Kuullostaa huikealta vedätykseltä IMHO.

    Mutta mutta, BMW on kuuluisa siitä, että ekat uudet / uusitut mallit sisältä yhtä sun toista pientä lastentautia, on noita faceliftatujen LoTjien sähkölukko-ongelmaa, ekojen GT:iden EWS ja ruiskukarttasekoiluja ja liekö tuo häläri ekojen Gessujen lastentauti...

    t. pozo



    Tuli tuo Repan posti just samaan aikaan omani kanssa ja hänen kuvistaan päätellen ihan on eri hälytin kuin LoTjassa. Niinpä se näköjään kehitys kehittyy eli näköjään tulee vaan enemmän vaihdettavaa akkua ja patteria mopoon...



    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 25 2009,23:09) kirjoitti
    Kiinnostavaa kuulla mikä tuohon lopulta löytyy ratkaisuksi. Itsellä samanvuotinen LoTja, eikä sen hälyttimessä (joku Gemelin malli) tietääkseni mitään patteria ole - muuta kuin pyörän oma akku. Se toki pitää vaihtaa silloin tällöin....

    Liekö tuo joku noiden ekojen känniväylägessujen erikoisuus, varashälytin omalla (vaihtokelvottomalla) patterilla - haloo! Kuullostaa huikealta vedätykseltä IMHO.

    Mutta mutta, BMW on kuuluisa siitä, että ekat uudet / uusitut mallit sisältä yhtä sun toista pientä lastentautia, on noita faceliftatujen LoTjien sähkölukko-ongelmaa, ekojen GT:iden EWS ja ruiskukarttasekoiluja ja liekö tuo häläri ekojen Gessujen lastentauti...

    t. pozo

    Tuon gessun ohjekirjassa ainakin mainitaan DWALO! -hälytys (DWA battery low), jos en ihan väärin muista. Viittaus on juuri tuohon paristoon, jonka vaihdon edellä kuvasin. Ideana tuolla paristolla on se, että hälytin säilyttää tiedot muistissa vaikka pyörän oma akku olisikin tyhjentynyt/irti.

    Lotjan varashälytinyksikkö on eri näköinen kuin ässässä ja gessussa eikä tullut koskaan avatuksi sitä, kun ei ollut tarvetta siihen.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  7. #7
    Lainaa (Pekkavee @ Touko. 25 2009,22:30) kirjoitti
    No höh.

    Ota se patteri sieltä ja mene johonkin patterikauppaan kyselemään.
    Vaikka Biltema, ClasOhlson. AD Varaosamaailmassa on halpoja pikkupattereita.

    Kyllä samanlainen löytyy.
    Uusavuttomuus ulottuu näköjään nykyisin myös moottoripyöriin.
    Merkkikaupasta vaan haettaisiin kovalla rahalla vaikka mitä standardipattereita.

    Pekka
    No sori että kysyin. Ei tässä ollut kamala kiire mihinkään availemaan eikä merkkihuoltoon kun pyörä toimii ja hälytin toimii.

    Se miksi kysyin tuota merkkihuollosta oli että vikailmoitus tuli kun oltiin kaukana mettässä tauolla ja kiinnosti tietää onko vakavampikin kun en tiennyt vikailmoituksen sisältöä. Että onko känniväylävekotin seuraavaksi jumissa ja hinurin tarpeessa. Kun en kanna ohjekirjaakaan mukana mettäreissuilla.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  8. #8
    Lainaa (tapjar @ Touko. 26 2009,07:48) kirjoitti
    Lainaa (Pekkavee @ Touko. 25 2009,22:30) kirjoitti
    No höh.

    Ota se patteri sieltä ja mene johonkin patterikauppaan kyselemään.
    Vaikka Biltema, ClasOhlson. AD Varaosamaailmassa on halpoja pikkupattereita.

    Kyllä samanlainen löytyy.
    Uusavuttomuus ulottuu näköjään nykyisin myös moottoripyöriin.
    Merkkikaupasta vaan haettaisiin kovalla rahalla vaikka mitä standardipattereita.

    Pekka
    No sori että kysyin. Ei tässä ollut kamala kiire mihinkään availemaan eikä merkkihuoltoon kun pyörä toimii ja hälytin toimii.

    Se miksi kysyin tuota merkkihuollosta oli että vikailmoitus tuli kun oltiin kaukana mettässä tauolla ja kiinnosti tietää onko vakavampikin kun en tiennyt vikailmoituksen sisältöä. Että onko känniväylävekotin seuraavaksi jumissa ja hinurin tarpeessa. Kun en kanna ohjekirjaakaan mukana mettäreissuilla.
    Vaihda patterit joka tapauksessa ensi tilassa. Ne kun menevät tyhjiksi, niin mopo ei käynnisty vaikka mopon oma akku olisi täysi.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  9. #9
    +1 tuolle DIY:lle. Pozo - onhan hälyttimissa oma akku/lataantuvat patterit. Millä se muuten kiljuisi kun joku vetää leikkurilla akun johdot poikki.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 26 2009,19:25) kirjoitti
    +1 tuolle DIY:lle. Pozo - onhan hälyttimissa oma akku/lataantuvat patterit. Millä se muuten kiljuisi kun joku vetää leikkurilla akun johdot poikki.
    Noh, onhan se tietysti niinkin...mutta eipä ole tullut konsaan vastaan LT-palstoilla vastaan proseduuri nimeltä "näin vaihdat hälyttimen patterin". Tietysti kun ei ole tuota känniväylää, niin eipä siitä liioin tule mitään varoitustakaan. Mitäköhän sitten tapahtuu kun / jos ne patterit lopahtaa? EWS -syndrooma vai mikä?
    Se muistikuva mikä mulla on tuosta LT:n Gemelin hälystä, niin ei siihen kyllä ihan helposti mitään pattereita vaihdeta. Pyörittelin sitä nimittäin kerran käsissäni aika perusteellisesti etsiessäni sen laukaisupiiriä kun piti virittää yksi ylimääräinen hälytinsilmukka tankkilaukulle ja gaattorille...
    Täytyypä ensi kerralla sitten tuotakin ihmetellä lähemmin.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  11. #11
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 26 2009,21:38) kirjoitti
    Tietysti kun ei ole tuota känniväylää, niin eipä siitä liioin tule mitään varoitustakaan. Mitäköhän sitten tapahtuu kun / jos ne patterit lopahtaa? EWS -syndrooma vai mikä?
    Gessussa ei pitäisi mitään EWS-syndroomaa tulla, eli hälytin ja ajonesto lienevät kaksi eri asiaa - näin ainakin valtuutetun huollon tarinan mukaan. Hälyttimen patterit ovat asetusten muistia varten kun pyörästä irroitetaan akku, sekä pillien soittamista varten jos hälyn johdot katkaistaan.

    Patterit taas ovat sisällä hälyttimessä, joka taas on takarungossa takapenkin ja sen alla olevien muovipaneelien alla aika hyvin piilossa. Vaihtoon meni noin puoli tuntia. Patterien tyyppi on CR123A (3 V litium, 2 kpl). Ohjeen löysin BMW:n RepRom-korjausmanuaalista.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  12. #12
    Lainaa (tapjar @ Touko. 27 2009,07:43) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 26 2009,21:38) kirjoitti
    Tietysti kun ei ole tuota känniväylää, niin eipä siitä liioin tule mitään varoitustakaan. Mitäköhän sitten tapahtuu kun / jos ne patterit lopahtaa? EWS -syndrooma vai mikä?
    Gessussa ei pitäisi mitään EWS-syndroomaa tulla, eli hälytin ja ajonesto lienevät kaksi eri asiaa - näin ainakin valtuutetun huollon tarinan mukaan. Hälyttimen patterit ovat asetusten muistia varten kun pyörästä irroitetaan akku, sekä pillien soittamista varten jos hälyn johdot katkaistaan.

    Patterit taas ovat sisällä hälyttimessä, joka taas on takarungossa takapenkin ja sen alla olevien muovipaneelien alla aika hyvin piilossa. Vaihtoon meni noin puoli tuntia. Patterien tyyppi on CR123A (3 V litium, 2 kpl). Ohjeen löysin BMW:n RepRom-korjausmanuaalista.
    Ainakin uudemmissa R1200GS:issä on sama hälytin kuin K1200S:ssä. Ja K1200S:ssä ajonesto meni päälle, kun patterit menivät tyhjiksi.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  13. #13
    Lainaa (Repa @ Touko. 27 2009,08:22) kirjoitti
    Ja K1200S:ssä ajonesto meni päälle, kun patterit menivät tyhjiksi.
    Montako vuotta ne patterit kestivät? Kannattanee varautua ja vaihtaa ennen kuin pimenevät, jos kerran moisen tempun aiheuttaa. Ja onko ne tosiaan pattereita, voisin kuvitella niiden olevan akkuja..?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa (tapjar @ Touko. 27 2009,07:43) kirjoitti
    Patterien tyyppi on CR123A (3 V litium, 2 kpl).
    Litiumparistoja. Mulla on 2004 mallin pyörä, eli 5 vuotta kesti.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  15. #15
    Lainaa (J@ck @ Touko. 27 2009,10:06) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Touko. 27 2009,08:22) kirjoitti
    Ja K1200S:ssä ajonesto meni päälle, kun patterit menivät tyhjiksi.
    Montako vuotta ne patterit kestivät? Kannattanee varautua ja vaihtaa ennen kuin pimenevät, jos kerran moisen tempun aiheuttaa. Ja onko ne tosiaan pattereita, voisin kuvitella niiden olevan akkuja..?
    Mulla on 2006 malli.

    Ja pattereitahan ne ovat.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  16. #16
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Kiitokset tiedosta Repa.Huomenna on munkin Ässässä uudet patterit.Kumma kun ei omistajan käsikirjaan oo laitettu asiasta mitään.Täähän on kun leluauto,liike lakkaa,kun patterit loppuu? * *
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  17. #17
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Kokeilin tänään piruuttaan,kun oli oikein kunnon sadepäivä,tota varashälytinhommaa.Otin hälyttimestä juuri vaihtamani patterit pois ja kokeilin lähteekö käyntiin? Kyllähän se piru lähti tulille.Häläri toimii muuten ihan OK.Menee päälle ja pois,kuittaa vilkuilla/äänellä ja reagoi asennonmuutoksiin.Naapuri varmaan ihmetteli pihallaan kun tallista kuului välillä pirunmoinen uikutus.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  18. #18
    Lainaa (Bem-Ari @ Kesä. 04 2009,21:09) kirjoitti
    Kokeilin tänään piruuttaan,kun oli oikein kunnon sadepäivä,tota varashälytinhommaa.Otin hälyttimestä juuri vaihtamani patterit pois ja kokeilin lähteekö käyntiin? Kyllähän se piru lähti tulille.Häläri toimii muuten ihan OK.Menee päälle ja pois,kuittaa vilkuilla/äänellä ja reagoi asennonmuutoksiin.Naapuri varmaan ihmetteli pihallaan kun tallista kuului *välillä pirunmoinen uikutus. *
    Sitähän mäkin sanoin mutta ette uskoneet. Patterit on vaan muistin varmistusta ja pillin soittoa varten jos piuhat katkotaan.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  19. #19
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo,oikeessa olit,kyllä mä kanssa ihmettelin itsekseni,että voiko moottoripyörän käynnistyminen tosiaan olla paristojen varassa? Onneksi näin ei kuitenkaan tunnu olevan.Ajatteleppa tilannetta jossain hevon kuusessa,pyörästä patterit loppu ja kännystä akku,eikä laturia mukana.Aiheuttaisi ainakin hillitöntä kiroilua ja tihentynyttä virtsaamisen tarvetta.Tässähän alkaa palautumaan usko saksalaiseen insinööriin. *
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  20. #20
    Aika veikeä juttu. Kuten kerroin, minulla ei pyörä suostunut käynnistymään. Ei edes starttaamaan. En tosin koittanut kokonaan ilman pattereita. Mutta uusilla pattereilla mopo tuli kerralla kuntoon.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  21. #21
    Kertokaapa vähän viisaammat että mihin kaikkeen tuo hälytin reagoi, mun pyörä on ks -06.
  22.  
  23. #22
    Gessun (-04) häly reagoi käyttöohjeen mukaan pyörän heiluttamiseen, virtalukon väkisinvääntämiseen, hälyn johtojen irroittamiseen ja pyörän akun irroittamiseen. Kahdella napin painalluksella sen saa päälle myös niin, ettei se reagoi pyörän heilutteluun, jos vaikka on kuljetus laivassa tai junassa, niin ei pillit rieku turhaan.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."