Pyrin moikkaamaan kaikille ja yleensä kaikki moikkaavat miulle joskus tulee vastaan semmosia amerikan miehiä joilla on nii huonot pyörät ajaa etteivät uskalla irrottaa toista kättä tangosta *mutta ei se mitään itse voin ottaa vaikka molemmat kädet irti ja heittää aaltoa *
kaupungit on asia erikseen siellä moikkaan aina päks jos joku morjestaa tänäänkin on tullu morjestettua pauttiarallaa n.50-70 kertaa päivälenkin luumäki-lpr-nuijamaa-konnunsuo-lpr-luumäki *aikana *
.
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Mutta ei kannata liiankaan jyrkkään kulmaan keulaa laittaa! Olen monasti itse huomannut, että kyykkykuskien lapanen ei mulle nouse, tai sitten juuri ja juuri uskalletaan pari sormea tangolta ylös nostaa...(JJJ @ Kesä. 25 2009,11:46) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Paremminhan sitä mp suoraan kulkee mitä loivempi kulma haarukassa on, eli nyt joudut miettimään asian uusiksi(JJJ @ Kesä. 25 2009,11:46) kirjoitti
![]()
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Vaikka akseliväli on pidempi kuin kuorma-autossa ? Ja tatuoitu, muodokas "Riitta" istuu takarenkaan päällä ?(freerider70 @ Kesä. 25 2009,15:56) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Itse olen kyllä huomioinut asian ihan toisinpäin. Yleensä customistit ojentavat lapasen reiluun tervehdykseen.(Taajuus @ Kesä. 25 2009,12:53) kirjoitti
No jos tuo tatuoitu muodokas mimmi onkin Busan takaritsille kiivennyt keikkumaan, niin kannattaa siinä Busanistin olla vielä varovaisempi, kun painonjakauma onkin kirjaimellisesti päin persettä ja keula nousee jo taajamanopeuksissa...(JJJ @ Kesä. 25 2009,16:02) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Joka päivä tulee ajettua Länsiväylää ja Kehätietä työpaikalle. Moikkaaminen on ainakin minun kohdalla hieman arpapeliä. Monesti katse on ihan jossain muualla, kuin vastaantulevissa. Esim. pilvissä, lahden poukamissa, viereisessä rampissa jne.
Käsi toki heilahtaa, jos ehtii huomata toisen motoristin.
Oikea koipi on ihan hyväksytty ja vanha hyvä tapa moikata silloin kun huristetaan ohi. Ei vaan passaa ainakana tässä iässä tehdä kovin näyttävästi, se viimapaine on nimittäin melkoinen ja saattaa olla seuraamuksena entinen nivunen muutaman viikon ajan, jos sopivasti sattuu(kuu-ukko @ Kesä. 22 2009,14:24) kirjoitti
Suurin osa vastaa "potkuunkin" ihan normaalisti tervehtien peilinäkyvyyteen päästyään. Joskus olen hoksannut ohitettavan sydämistyneen jalan heilautukseen - en tiedä mikä mieltä painaa...Luuleeko, että joku halveeraava ele kyseessä
Joskus hätäsemmin morjenstan ohitettavaa vaan oikealla kädellä 4 sormea pystyyn nostamalla ja kaasua peukalolla pidellen.
-hh-
PS. Sinänsä tässä puhutaan asiasta, joka koskettaa sekä vanhaa hyvää tapaa että henkilökohtaista asennetta. Molempi näkyy tuolla kadulla sitten... Jos joku ei tietoisesti vastaa, se olkoon tykkänään hänen päänsärkynsä, ei toki minun. Minä vaan moikkaan ja mieli on hyvä![]()
Jos kytkinkäsi sallii niin kaikkia yritetään tervehtiä, etenkin nuorisoa! Varmasti vaikuttaa heidänkin ajamisiin tulevaisuudessa kun isot mopot tervehtii.(J@ck @ Touko. 25 2009,12:07) kirjoitti
Hah, pari päivää tässä huristellu 400:lla "supermotolla", niin eipä ole yhestäkään vastaantulevasta "moposta" tumppu noussu
Joku "piikki-juippi" morjesteli kyllä niin ilosesti....
Kyllä on "kohteliaisuutta" **
![]()
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Musta on tuo tervehteminen niin kauhean hauskaa, että mie moikkaan kyllä ihan kaikille ja varmasti näkyy tuo mun tervehtiminen
Niin ja kyllä ainakin mulle noi hd-miehet on kyllä olleet yksiä parhaimmista tervehtijöistä
Pari päivää sitten iitistä lahteen ajellessa tuli niin tyylikäs ja leveä tervehdys hd-kuskilta, että oltais voitu paiskata läpsyt![]()
Kaikkia tulee morjestettua poislukien mahdollisesti risteykset ja muut "tiukat" paikat. Mulla on lämpimän kelin ajohanskojen kämmenpuoli valkoista nahkaa, joten näkyy varmaan aika hyvin.
Vastataan kans aina tervehdykseen. Jollei muuten niin sitten nyökkäämällä.
ZX-6R '07
Mitähän järkeä on morjestaa moottoritiellä vastaantulijoita? - Viime viikollakin tuli pari vastaan *
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
no ei vitun mitään, kuten koko moottoripyöräilyssäkään. Ole moikkaamatta jos niin ahdistaa(maRk1 @ Heinä. 04 2009,20:33) kirjoitti
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
(Urdu Mörhaër @ Heinä. 04 2009,20:45) kirjoitti
ainakin itse joskus syyllistyn tuohon, jos myös vastaantuleva ajaa ohituskaistaa
tuossa aiemmin joku pohti tervehdystä ohittaessa... ite pidän mielummin jalat tapeilla mutta sormet nousee kaasukahvalla. tosin kerran erehdyin kiittään koko kädellä karvanaamaria josta seurasikin näppärä välivapaan löytyminen ja hetken mentiin rinnalla rajoitin paukkuen.![]()
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tulee morotettua kutakuinkin kaikki. Moottoripyörien paljous ei mielestäni ole syy olla morjestelematta, sillä sehän on vain ja ainoastaan siistiä, että harrasteveljiä ja -sisaria on runsain määrin.
Honda CBR 1000 RR -08
ja toki joskus tulee morjesteltua mopot ja moposkootterit, so what! kiinnitän ennemmän huomiota liikenteeseen kokonaisuudessaan, kuin siihen moniko kuutioinen, tai minkä merkkinen se vastaantuleva härpäke on...
ihmeen tiukkapiposta porukkaa![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu tulee jopa morjenstettua pikkupoikia jotka tulee innokkaina fillareilla käsi
pystyssä !
Saa siinä veren kiertämään kämmenissä samalla
![]()
![]()
![]()
KTM - Ready To Go
Yleensä morjenstan kaikkia, jopa piikkejä. Mutta eilen sattui pienitapaturma Korsossa. Luulin vastaan tulevan olevan joku moposkootteri, mutta kohdalla huomasin sen olevan punainen Ducati Multistrada...
Eikä tämä ole ulkonäkykysymys, se vaan näytti edestäpäin oudolta.
Rock hard, ride free
Nää pikkupojat on just parhaita morjestettavia! Näkee heti miten ne on innoissaan, ku morjestaa takas. Tosin jotenkin tuntuu ettei penskat ole läheskään niin innoissaan paukkuvasta moposta niinku joskus "ennen vanhaan" siis silloin, ku olin ihte tiensivussa morjestelemassa.(Grädde-Racing @ Heinä. 04 2009,21:24) kirjoitti
Tien päällä morjestan kyllä kaikille mopoilijoille, niin paitsi niille skootteri yms. kuskeille. Ehkä joskus käyny vahinko.
Se ettei morjesta takasin on jokaisen oma häpeensä. Taajamissa tms. hiljasemmissa vauheissa tulee nyökkäiltyä.
Tuutti Honda
Käsi nousee, paitsi mopoille ja skoottereille. HD- hemmot eivät aina vastaa... Tosin erojakin on *.
Jep, niin mullakin! Ostin just oranssivalkoiset crossihanskat hellekintaiksi ((Anzib @ Heinä. 04 2009,20:30) kirjoitti
) eikä varmasti voi vastaantulija olla huomaamatta kun moikkaan.
Pari päivää sitten, kun olin tulossa Lapualta, oli jotenkin nihkeitä moikkailijoita matkalla. Sitten tuli joku hyväntuulinen vastaan käsi pitkällä, ja tulin heti paremmalle tuulelle. Jotenkin tulee sellainen tunne, että jaetaan se hyvä fiilis, joka ajamisesta tulee (vaikka tuona päivänä olikin ihan karsea sivutuuli).
Joten hanska pystyyn kun tavataan! Oon lähdössä tiistaina tai keskiviikkona kohti pohjoista, eli jos vastaan tulee punainen Africa Twin ja valkoinen Transalp , niin se oon sitten mää sillä Alpilla.
E. kirotusvirhe
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom
katos..tiimi on sitte jo kotiutunut lakeuksille(Lilja @ Heinä. 05 2009,12:57) kirjoitti
ne nihkeet oli varmasti jostakin muualta
tos vuosien varrel oikeestaan tullu silmää näkemään ketkä moikkaa ketkä ei..ja etenkin näille joista vois arvella et korkeintaan mulkoilevat ni heillehän pitää vasta lapaa heilauttaa.
ei siin mitään..eihän pakko jos ei haluu, mut kuuluuhan toi hyviin tapoihin.
joskus maininnutkin..tuol via balttialla ku tulee joku vastaan, etenkin alkuasukas ni ei varmana jää moikkaamatta. kerrankin tankilla olles ajeli kustomipärrä patkyttäen ohitte ja iloinen kainalosaumojen ritinä kuului vaik matkaa oli ainaki 50 metriä.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Täällä ollaan asusteltu jo pari viikkoa! Ehdin asua melkein kymmenen vuotta Helsingissä, joten nyt olikin jo aika vaihtaa maisemaa. Ainakin toistaaseksi on tuntunu ihan oikialta päätökseltä(Tuppervaari @ Heinä. 05 2009,13:10) kirjoitti
![]()
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom
heh(Lilja @ Heinä. 05 2009,13:24) kirjoitti
ja päätittä näjemmä ihan sitte tuohon viereen majoittua
no aivan varmana myö mahumma kaikki tänne.
ja tommonen päätös on oikea![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Samalla periaatteella itsekkin. Olihan tässäkin ketjussa noita ärripurreja, jotka ei kuulemma maxille moikkaa. Tähän asti ainakin 99.8 % moikannut takaisin, HD:t, kyykyt, customit ja muut sekä prätkäpoliisitkin.(Tuppervaari @ Heinä. 05 2009,13:10) kirjoitti
Eioohelppoo kun menin tuon käsisuojuksellisen pelin laittamaan.
Pitää aina miettiä alkaako kammeta käpälää esiin asti, heilauttaako koipea vai toivooko että nyökkäys huomataan... *![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Oli yks hanskan valintaperuste, vaalee keltainen sisältä.
Eipähän turhaan pidetä jörönä, ku erottuu pienempikin liike.
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Tää moikkaa ihan kaikkia motorisoituja kakspyöräsiä, sitä tehnny jo kolkyt vuotta... kyl se kaks kilsaa lämmittää ku tulee vastamoro![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Aika pitkään mietin. Mikä tai kuka on motoristi? Ei sitä ainakaan vastaantulijasta näe. Saattaa olla joku huumehörhö, harrastaja, muuten vaan rikollinen tai hullu.
Ja jos moikkaan..tarkottaako se että olisin samaa kastia?
Ennen. Ennen kuin moottoripyöristä tehtiin harrastus...tossa vuosituhannen vaihteessa, tällaista ongelmaa ei ollut. Kaikki ne noin lähes 100 000 moottoripyöräilijää, siis motoristia, jotenkin vain vaistosi sen mikä on ajatusten linja.
Nykyään ei tosiaan tiedä.
Suurin osa näistä tänäpäivänä näkyvistä mp-ajajista on sellaisia että mieluummin vetäisin turpaan kuin moikkaisin.
Mutta joukossa on kuitenkin niitä helmiä ja luovia oikeita ihmisiä, että siksi..moikkaan kaikille. Rotuun tai pyörään katsomatta.![]()
GHOSTWRITER