Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Onko kenelläkään mitään keinoa tai tietoa, kun ajelen pyörällä niin oikean käden peukalo ja etusormi puutuu? Onko vastaavaa kenelläkään?
    Joo,jokapäiväinen ilmiö.Johtuu niskaongelmista.Siellä on hermo puristuksissa öö.. oliskohan 3-4 väli vai 4-5 väli.Ei muista enää.. Mutta fysiolle,nhs ja vähän venytystä että ne nikamavälit vähän suurenee niin on hetken ok.Se raja noihin sormien puutumiseen on keskisormen ja nimettömän välissä,eli puutuu joko peukku,etu-ja keskisormi tai nimetön ja pikkusormi.

edit. Vähän korkeampi ajoasento auttaa mulla,mutta ei aina..

Täällä nimetön & pikkurilli -oireileva, joka on empiirisesti kokenut oikean olkavarren vastaanottaman tuulipaineen aiheuttavan em. puutumista.

Havainto todentui spoileriplexin asentamisen ja goretakin nahkaksi päivittymisen myötä.
    Puutuminen väheni, melkein poistui.
    Tuulipaine ohjautuu yli ja nahka ei lähde niin herkästi painamaan.
    Tälleen mie aattelen itte

Jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (rellonen @ Touko. 24 2009,14:48) kirjoitti
    Joo,jokapäiväinen ilmiö.Johtuu niskaongelmista.Siellä on hermo puristuksissa öö.. oliskohan 3-4 väli vai 4-5 väli.Ei muista enää.. Mutta fysiolle,nhs ja vähän venytystä että ne nikamavälit vähän suurenee niin on hetken ok.Se raja noihin sormien puutumiseen on keskisormen ja nimettömän välissä,eli puutuu joko peukku,etu-ja keskisormi tai nimetön ja pikkusormi.

edit. Vähän korkeampi ajoasento auttaa mulla,mutta ei aina..
    Mulla 3-4 nikama siirtyneet,vasemman peukalo ja etusormi puutui,ajoittain koko käsivarsi. Magneettikuva ja kymmenkunta käyntiä fysioterapeutilla niin oireet helpottavat.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Täällä puutuu oikean käden pikkurilli, ei tosin ole häiritsevä.. Pystyy hyvin
    er-6n -06
    Z1000 -06
    Koko oikea nyrkki vetelee junttaan... johtunee osin varmaa resonoinnista, en tiiä.
    -FZ-1N-
    -ZX-6R-
    Minulla on ihan sama juttu: peukalo ja etusormi puutuu. Ja johtuu tosiaan hermopinteestä yläselässä, minulla lapaluiden välissä.

Fysioterapeutti helmikuussa kun kävin niin kielsi ehdottomasti moottoripyöräilyn No ei tietysti onnistu.

Kaasukahvan apupoika auttaa asiaan ja myös se, että on tuulenpitävät ja lämpimät varusteet, erityisesti käsissä ja hartioiden seudulla.

Ajelin tässä just eilen ja tänään sadepuku nahkapuvun päällä kun oli niin mukavan lämmintä. Tosin eilen kyllä aamusella lähtiessä tuli vettä Tampereella ja Oulussa tuli vettä kuin Esterin . Mutta muutama sata kilsaa vedin auringonpaisteessakin...
    ------------------

Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
    Yksi kaveri sai avun sähkölämmitteisestä takista. Tulee siis ajoasun alle, ja auttaa niin että lihakset eivät vedä kylmissään "linttaan" paikkoja hermopinnettä aiheuttaen.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
    Mulla puutuu joillain hanskoilla jompikumpi käsistä. Kättä kun hakkaa hetken reiteen, niin helpottaa, eikä puudu enää. Hanskat ilmeisesti asettuu oikein tai jotain...
    Dixi et animam levavi
    Minullakin on puutumis onfelmat samanlaisia ja johtunee oudolla pyörällä ajosta. Nykyään jo tottunut uuteen pyörään.
    Koeajo pyörillä ilmeni noin 100 km ajon jälkeen jo.
    Uskoisin johtuvan kahvan puristamisesta, eli ajo ei ole rentoa.

Minulla puuttuu oikeankäden pikkusormi ja siihen ei auta mikään ei edes ajaminen.

FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Luin eka, että PUUTTUU . Menis vähän ehkä hankalammaks ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    RvN
    Pyörää ajaessa en ole puutumista huomannut, mutta muuten kyllä.

Töissä puutuu oikean käden pikkurilli ja nimetön ja kotona sohvalla makoillessa tai nukkuessa, niin vasen käsi puutuu kokonaan. On melko mielenkiintoisen tuntuinen, kun koko käsi on täysin puutunut.

Ekalla kerralla pelästytti aika pahasti, kun heräsin siihen, pelästyin jo että nyt se perkeleen pumppu on pettänyt, mutta onneksi ei kuitenkaan.
    Lainaa (w4cc0 @ Touko. 24 2009,15:39) kirjoitti
    Täällä puutuu oikean käden pikkurilli, ei tosin ole häiritsevä.. Pystyy hyvin *
    Sama. Ei haittaa ajelua mutta on kyllä jotenkin ärsyttävä ilmiö.

edit: Olen kyllä todennut että ilmenee aina silloin kun on liian tylsät tiet eikä ole päässyt mutkia kanttailemaan. Ratkaisu -> hyvä mutkapätkä.

~SV1000N~
    Minulla sormien puutumiseen auttoi leveämpi ohjaustanko.
    puutuu kans peukalo ja etusormi...pitempään ku ajaa niin pahenee...veikkaisin, että itellä johtuu osittain tärinästä...

pahempi vika on se, että ku ottaa oluen tai useemman niska menee jumiin ja rupee koskee päähän oikealle puolelle...ilman olutta ei ees tiedä, että on niskan kans ongelmia...ei vaikuta , mut ahistaa ku saunakaljat pitää jättää yleensä väliin iltaisin...tai sit varata repullinen särkylääkettä mukaan...onkos muilla ollu samaa vikaa?
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
    Tuttua vaivaa. Edellisessä mopossa puutui myös oikea pikkusormi. Aika paljon helpottaa, kun aloittaa pikku jumppaamisen jo ennen kuin alkaa puutua. Ja muistaa ylipäätään aina ajaa yläkroppa rentona! Jumpaksi käy vaikkapa kahden vapaan sormen heiluttelu tuon tuostakin, useat irrotukset hidastuksissa ja nyrkkiin-auki -pumppaus; myös etusormi-keskisormi -paria voi "tanssittaa" jarrukahvan päällä. Tankopainojen vaihdoista, raiserien korkeuden muuttamisesta tai kahvan asennon muuttamisesta (itsellä oli muuten päässyt höllenemään toinen pultti ja asetelma oli huomaamatta, kai pikku hiljaa, kääntynyt ainakin pari senttiä) voi olla hyötyä, jotkut tykkäävät throttle rockeria käyttää; joskus jopa hanskan laatukin vaikuttaa.

-hh-

PS. Hiljaisia suoria tulee aika usein ajettua pelkällä vasemmalla kädellä.
    Lainaa (ek@ @ Touko. 24 2009,20:03) kirjoitti
    Mulla puutuu joillain hanskoilla jompikumpi käsistä. Kättä kun hakkaa hetken reiteen, niin helpottaa, eikä puudu enää. Hanskat ilmeisesti asettuu oikein tai jotain...
    Minulla oli taannoin sama ongelma tietyillä hanskoilla, kun vaihdoin hanskat toisiin hieman paremmin istuviin niin kipu hävisi. Meni kyllä hetki kun huomasin korrelaation, aiemmin olin käyttänyt noita "huonompia" hanskoja ongelmitta, mutta vasta uusi ajotakki (erilaiset hihat)+ nämä vanhat hanskat sai ongelman esiin.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Mulla puutui oikea kämmen säännöllisesti ja jo ensimmäisellä 30 km:llä. Rakensin tankoa seitsemän senttiä ylöspäin/lähemmäs. Ei puutunut eilisellä 370 km:n lenkillä. Toinen mikä kai auttaisi, olisi kaasulukko/cruise control/vakionopeussäädin, että voisi verrytellä kättä välillä.

Tai sitten pitäis ajaa jatkuvasti 150 km/h, mutta se ei käy...
  19.  
    Taannoin oli samaa ongelmaa ja se juonsi juurensa hankalan mittaisen ohjaustankoon. Kaasukahvan ote tuli otettua liian tiukasti kiinni siihen kahvan kaulukseen - osatekijänä ehkä myös 650-kuutioisen singlen vieno värinä. Stongan kulmaa kääntämällä ja tietoisesti kaasukäden paikkaa kahvalla säätäen oire hävisi.

Jos oire on uusi, niin kyseessä voi olla vielä ns. kevätjännä. Tuntuu vetävän ainakin meikällä hartioita jumiin ekoina ajopäivinä.
    <p>-- Backman</p>