Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    No niin. Elikkäs mistä löytyisi kilpiteline/telineen tekijä (vaikka rosterista) joka tulisi takapyörän "päälle" eli renkaan taakse renkaan pintaa hieman muotoillen?
    Tuntuu että noita sivulle asennettavia löytyy, mutta se ei oikein omassa pelissä toimi pidemmän päälle, kun kilpi raahaisi sitten mutkissa asfalttia.
    Jos joku fiksu sattuu tietämään paikan mistä moisen saa niin infoa tulemaan vain, meinaan tulee nykyinen kilven paikka kalliiksi sakkojen muodossa...
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  2. #2
    Taitaa olla lähes kaikki telineet ite tehtyjä tahi kaveri laaserilla tms. leikellyt.
    Mäkin etsin aikanaan netistä,mut totesin että ku ei löydy, niin ei sitte.
    Otin ja tein itse,ekaks V-Max:iin ja seuraavaan 1000 Zetaan.

    Eipä tuon telineen teko mikään ihmeellinen juttu ole, jos omaa vähänkin poran ym laitteiston käyttöä.
    Hakee jostain alumiinia/rosteria ja piirtää niihin jo valmiiksi tehdyn sapluunan muodon.
    Rautasahaa ja viilaa,sitte pari pientä reikää javot ku on hyvä.
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  3. #3
    Itsekin olen noita kilpitelineitä tuossa renkaan päällä nähnyt.

    Oliskos kellään tietoa kuinka virkavalta noihin suhtautuu?

    Rekisterikilvenvaloa en ainakaan ole nähnyt vielä yhdessäkään virityksessä ja takavalo tai undertailissa olevat kilpivalo tuskin tuonne asti jaksaa paistaa *
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  4. #4
    sakko napsahtaa,ainakin mä sain,kilpeä kun ei saa yhtään taivutella virkavallan mukaan ainakaan.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  5. #5
    Ei kai siinä sit muu auta, kuin rosteria hommailemaan ja sapluunaa ensiksi vääntämään. Itse ajattelin siihen valot laittaa niin ei enään ole gyillä asiaan puuttumista...
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  6. #6
    Lainaa (DJHJ @ Kesä. 15 2009,22:44) kirjoitti
    Ei kai siinä sit muu auta, kuin rosteria hommailemaan ja sapluunaa ensiksi vääntämään. Itse ajattelin siihen valot laittaa niin ei enään ole gyillä asiaan puuttumista...
    Paitsi että kilvellä taisi olla myös joitain näkyvyys-vaatimuksia mistä kaikista kulmista sitä pitää pystyä vielä lukemaan ja esim. undertailin alta voinnee noiden vaateiden täyttäminen olla "hieman" hankalaa. Myös etäisyys takapäästä mitattuna taisi olla määritelmissä mainittuna, kuten esim. tangonpäävilkut eivät kelpaa takavilkkuina Ja vaikka sitä ihan virallista sanomista ei gyillä aiheesta olisikaan, niin stoppieta voi tulla aika tiheään ja voit varautua vähintäänkin vi...n aiheesta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 16 2009,08:53) kirjoitti
    Lainaa (DJHJ @ Kesä. 15 2009,22:44) kirjoitti
    Ei kai siinä sit muu auta, kuin rosteria hommailemaan ja sapluunaa ensiksi vääntämään. Itse ajattelin siihen valot laittaa niin ei enään ole gyillä asiaan puuttumista...
    Paitsi että kilvellä taisi olla myös joitain näkyvyys-vaatimuksia mistä kaikista kulmista sitä pitää pystyä vielä lukemaan ja esim. undertailin alta voinnee noiden vaateiden täyttäminen olla "hieman" hankalaa. Myös etäisyys takapäästä mitattuna taisi olla määritelmissä mainittuna, kuten esim. tangonpäävilkut eivät kelpaa takavilkkuina Ja vaikka sitä ihan virallista sanomista ei gyillä aiheesta olisikaan, niin stoppieta voi tulla aika tiheään ja voit varautua vähintäänkin vi...n aiheesta
    Kilpikulma max. 30 astetta taivutettuna alareunasta taaksepäin, eteen 15 astetta. Näkyvyys alareunasta 5 astetta alas / 30 ylös sekä molemmille sivuille 30 astetta. Sijoitus vapaa, ei kuitenkaan toiselle puolelle haarukkaa. Takavalon oltava keskellä, tai sitten stereo valot molemmin puolin. Ei ole mitään hankalaa undertailin alla. Eikä mitään mittaa mistään.

    Tangonpäävilkut kelpaavat takavilkkuina mikäli vaatimukset (näkyvyys) täyttyy, tämä on kysytty suoraan AKE:lta.

    MMAF on hyvä paikka etsiä tietoa, eikä se AKE:kaan yhtään sen hullumpi ole...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  8. #8
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 16 2009,09:21) kirjoitti
    Tangonpäävilkut kelpaavat takavilkkuina mikäli vaatimukset (näkyvyys) täyttyy, tämä on kysytty suoraan AKE:lta.
    Jahas, onko tästä jossain mustaa valkoisella? Ite en ainakaan nopealla etsinnällä bongannut. Olisi nimittäin melko jees jos pitäisi paikkansa...
  9. #9
    Lainaa (blackbullet @ Kesä. 15 2009,22:18) kirjoitti
    sakko napsahtaa,ainakin mä sain,kilpeä kun ei saa yhtään taivutella virkavallan mukaan ainakaan.
    Ei nuo polliisit mulle ainakaan kilven paikasta mitään sanoneet.
    Niin mulla ei ollut kilpeä taivutettu,vaan se oli suorana renkaan suuntaisesti noin 30asteen kulmassa vaakatasosta.
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  10. #10
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 16 2009,09:21) kirjoitti
    Tangonpäävilkut kelpaavat takavilkkuina mikäli vaatimukset (näkyvyys) täyttyy, tämä on kysytty suoraan AKE:lta.
    Keneltä?

    Jos noin on, niin hieno juttu.

    Olen silti siinä luulossa, että takavilkut eivät saa olla taka-akselin etupuolella kovasti paljoa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  11. #11
    Tuolla mmaf:n sivuilla lukee suuntavilkkujen kohdalla näin:

    Suuntavilkut
    Saako moottoripyörään asentaa suuntavilkut ohjaustangon päihin? Voimassa olevan lainsäädännön nojalla Kellermann™-tyyppiset hyväksytyt tangonpäävilkut kelpaavat etusuuntavilkuiksi, mutta eivät takavilkuiksi, koska vaatimus 300 mm maksimietäisyydelle pyörän takimmaisesta kohdasta ei täyty. MMAF ry:n käsityksen mukaan mainittu maksimietäisyysvaatimus ei perustu oikein mihinkään, joten tangonpäävilkut pitäisi jatkossa sallia sillä edellytyksellä, että ne täyttävät näkyvyysvaatimukset. Toisin sanoen niiden käyttö myös takavilkkuina edellyttää, että ohjaustanko on riittävän leveä. Rakenne on hyväksytty myös monissa EU-maissa.

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0

    Eli ton tekstin perusteella sanoisin että ei kelpaa takavilkuiksi! Tosin, voihan olla että asia on muuttunut tuosta ajankohdasta jolloin toi on kirjoitettu, eli maaliskuusta 2008.
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  12. #12
    Jaa, näin kysyin:


    Lainaa kirjoitti
    AKE Palaute:Palaute

    Viesti:Moottoripyörän rakenteen muuttaminen?

    En löydä infoa suuntavaloista (vilkuista) muutakuin etusuuntavalojen etäisyys toisistaan on oltava 24cm ja takasuuntavalojen 18cm.

    Voiko etu- ja takavilkut korvata TÜV / E hyväksytyillä, ohjaustankoon asennettavilla vilkuilla?

    Rekisterikilpiletineen muuttaminen.

    Minkälaisia säädoksiä tähän on? Siis itse telineen muuttamiseen, ei sen paikan vaihtamiseen?




    Ja näin minulle vastattiin:


    tekniset.saadokset@ake.fi
    Lainaa kirjoitti


    Hei,

    Voi korvata, kunhan ne täyttävät näkyvyysvaatimukset.


    Varsinaisesti kilpitelineen muokkaukseen ei ole muita säädöksiä kuin rekisterikilven paikka. Rekisterikilven täytyy olla valaistu ja telineeseen mahdollisesti kiinnitetyn heijastimen täytyy täyttää seuraavat näkyvyysvaatimukset:
    Vaakasuunnassa: 30 astetta vasemmalle ja oikealle
    Pystysuunnassa: 15 astetta vaakatasosta ylös- ja alaspäin
    Vaakatasosta alaspäin mitattava kulma voidaan pienentää viiteen asteeseen, jos heijastimen korkeus on vähemmän kuin 750mm.

    Tarkkoja vaatimuksia voi tutkia direktiiveistä: http://www.ake.fi/AKE....siä.htm
    Tarpeellisten direktiivien numerot löytyvät kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen rakenneasetuksesta.

    Terveisin,
    E*** A****** / AKE


    Tämä oli siis 1.6.2007 Vastaus löytyy sähköpostistani nimineen päivineen, ja minä ainakin esittäisin tämän asiasta valittavalle poliisille taikka katsastusmiehelle kun hakisin muutokset otteeseen. Siinä muutoskatsastuksessahan asia viimeistään selvinnee.

    E: päivämäärä muutettu vastaamaan todellista viestin saapumispäivämäärää.



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  13. #13
    Näkyvyysvaatimukset varmaan jääkin täyttymättä taaksepäin, varsinkin , jos tanko on käännettynä. Jotkut kulmat niillekin on määritelty.
  14. #14
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 16 2009,14:44) kirjoitti
    telineeseen mahdollisesti kiinnitetyn heijastimen täytyy täyttää seuraavat näkyvyysvaatimukset
    Hetkonen! Siis sillä kilvellä itsellään ei ole näkyvyysvaatimuksia lainkaan -ko? Ainoastaan kilpitelineeseen mahd. kiinnitetyllä heijastimella on, mutta mikäs pakko sitä heijastinta siihen kilpitellinkiin on lätkäistä. Sen verran pikkuruinen luiru se kokovaatimukset minimissään täyttävä heijastin mp:ssä on, että luulisi sille tyylikkään paikan löytyvän helposti muualtakin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #15
    Kilven näkyvyysvaatimuksethan oli jo tuolla ylhäällä mainittu, eli 30 astetta sivuille ja ylös, sekä 5 astetta alas.
    Kallistukset 30/15 astetta sekä rekisterikilven korkeudelle näyttäisi olevan myös omat vaatimukset, eli alareuna min. 20cm ja yläreuna max 150cm.

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0

    Muuten MustaSurma, huomasitko että olet saanut vastauksen aprillipäivänä *
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  16. #16
    Lainaa (Ytsför @ Kesä. 16 2009,15:19) kirjoitti
    Näkyvyysvaatimukset varmaan jääkin täyttymättä taaksepäin, varsinkin , jos tanko on käännettynä. Jotkut kulmat niillekin on määritelty.
    Riippuu minkälaiset vilkut sinne tangon päähän laittaa. Ja ilmeisesti (tämä siis on mutua) konttorilla katsellaan niitä vilkkuja tangon ollessa suorana ja ilman kuskia. Kait tuokin sieltä jostain löytyy... Niin, jos se kuski on siinä mukana niin saattaa ne vilkut jäädä käsivarsien peittoon.



    Lainaa (Sapa @ Kesä. 16 2009,20:34) kirjoitti
    Muuten MustaSurma, huomasitko että olet saanut vastauksen aprillipäivänä *

    Katos, typo perkele... Vastaus on tullut 1.6.2007 (korjattu), eikä 1.4... Tarkka jätkä...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  17. #17
    Tää nyt menee vähän ohi aiheen:
    Toissapäivänä Porvoon motarilla olin ilmeises ajanut Rykköselläni kuoppaan (hiljaa ja rauhallisesti kuten rykkösillä on tapana) ja kilpiteline oli ottanut niiauksessa poskisuudelman takarenkaalta. No kotipihassa huomasin, että rosteriteline on takapään alla (siis renkaan ja takapään välissä) lähes vaakatasossa eli samassa tasossa penkin kanssa. Kovalla vääntelyllä (pari purustinta ja laudanpätkiä sain sen jotakuinkin suoraksi - kilven alla oli heijastin...paino sanalla oli.
    Eli laittakaa sit telinettä riittävästi takaviistoon. Paikallaan ollessaas en ikinä olisi uskonut, että kilpiteline voi osua takanakkiin...mutta resosointi ajoviimassa ym.ym. ilmeisesti teki uskomukseni vääräksi.
    Ain't life a bitch!
  18.  
  19. #18
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 17 2009,00:13) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Kesä. 16 2009,15:19) kirjoitti
    Näkyvyysvaatimukset varmaan jääkin täyttymättä taaksepäin, varsinkin , jos tanko on käännettynä. Jotkut kulmat niillekin on määritelty.
    Riippuu minkälaiset vilkut sinne tangon päähän laittaa. Ja ilmeisesti (tämä siis on mutua) konttorilla katsellaan niitä vilkkuja tangon ollessa suorana ja ilman kuskia...





    Noista vilkuista...

    ...Molemmat ovat E hyväksyttyjä, ylempi on hieman kalliimpi Kellermann, alempi jokin any-vilkku. Jokatapauksessa, ylempi vilkku tuskin näkyy hirveästi tanko kallistettuna, mutta alempi kyllä täyttää kirkkaasti vaateet.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten