Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Oon tässä ihan urakalla vaihtanut huhtikuussa ostamaani C2:een visiireitä - jo kolmas kiinni potassa ja sekin sisäkalvo irtosi.
    Kypärä sinänsä on erittäin passeli, joten en heti haluaisi siitä luopua.

    Löysin palstalta yhden ketjun, jossa kerrottiin erillisen pinlockin asennuksesta ko. visiiriin.

    Olisinkin kysynyt nyt, millaisia kokemuksia ko. homman tehneillä on. Itsellä olisi takoitus kokeilla asennusta.

    Jos joku ystävällinen kanssamotoristi haluaisi luopua kalvon osalta pilalle menneestä visiiristä, voisin sellaisen ostaa (tai "saada" postikulut maksamalla) *tuon asennuskokeilun aihioiksi *
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  2. #2
    Tulee mieleen, miten peset visiirin sisäpuolelta? Ei saisi käyttää kuin pelkkää vettä ja pehmeää liinaa. Silläkin varoen ja kevyellä kädellä.
    Noissa C2:sissa on kyllä ollut kalvon irtoamisongelmia, mutta johan se on niin vanha juttu, ettei luulisi enää irtoilevan.

    Takuuseenhan vialliset visiirit menee, jos et vastoin ohjeita ole putsaillut..

    Tuli vielä mieleen.. Et kai ole suihkutellut sisäpintaan mitään huurteenestoaineita? Kalvo vaurioituu ja irtoaa 100 varmasti.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #3
    joo,mullakin irtos kerran kun jätin sadekelin jälkeen visiirin kiinni,se piru liimautu kiinni siihen tiivariin,ja lopun kai arvaakin...
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  4. #4
    Laitettu on, toimii vieläkin. Laitoin sen Nolanin visiirin, mistä siinä kuvasarjassakin oli juttua, eli http://rides.webshots.com/album/562608515ZVcLHB

    Otin suorasta pinlockista kopion kopiokoneella niin sain taipuisan mallineen. Sen avulla sitten merkkasin tussilla nastojen paikat. Tutkin tarkkaan miten ne epäkeskot toimii ja mitenpäin ne pitää virittää visiiriin että ne ensin on löysemmällä (ei liian löysällä) ja vielä kiristää pinlockia tiukemmalle kierrettäessä eikä löysemmälle. Sitten vain rohkeasti reikien poraukseen.

    Kannattaa miettiä tarkkaan sitä pinlockin paikkaa korkeussuunnassa. Liian ylös niin se ottaa avattaessa kiinni reunatiivisteeseen, liian alas ja yläreuna tulee näkökenttään. Toisaalta ainahan voi visiirin vetää ensin irti kypärästä kaupunkiasentoon ja sitten vasta nostaa ylös.

    .

    PS: ja minullahan ongelma oli, kun pesemättä kalvo irtosi, eli ensin sateessa huurtui, sitten oli pakko avata ja heti kun yksi tippa vettä pääsi kalvolle sisäpuolelle niin samantien irti.
  5. #5
    Lukekaa, Ihmiset niiden, Kalliiden kypärienne käyttöohjeet! Säästyy vaivaa ja jopa rahaakin! Eritoten:Miten huollan Kallista, Huurtumatonta ja Naarmuuntumatonta, Visiiriäni! Ootteko ihan Urpoja!
  6. #6
    Ihan ovat nuo uutuuttaan hajonneet. Eka kesti pisimpään. Nuo muut ovat alkaneet pykiä jo ekalla tai tokalla käyttökerralla. Eivät näköjään kestäneet yhteenä kostumista tai huurtumista sisäpuolelta.

    Mitään noista en ole sisäpinnaltaan pessyt millään aineella enkä edes vedellä missään vaiheessa, aioastaan pyyhkinyt kevyesti mikrokuituliinalla (sama jota voi käyttää silmälaseille).

    Sen verran olen nyt selvitellyt, että nuo kaikki vialliset olivat valmistetut maaliskuussa 2007. Naapurin kaverilla on sama kypärä, ja hänen visiiri on tehty helmikuussa 2008, ja ongelmia ei ole.

    Nyt on tulossa taas uusi takuuseen, ja sillä ohjeella, että pitää olla valmistettu ainakin 2008 alkuvuoden jälkeen.

    Yhteen korkanneeseen, jonka sain liikkeestä itselleni takaisin, asennan kokeeksi tuon Nolanin pinlockin. Kalvo irtosi kokonaan nätisti, kun kylvetin visiiriä yli yön fairy-vedessä. Irtosi yhdellä pyyhkäisyllä.
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  7. #7
    Lainaa (HACY @ Touko. 25 2009,21:11) kirjoitti
    Sitten vain rohkeasti reikien poraukseen.

    Kannattaa miettiä tarkkaan sitä pinlockin paikkaa korkeussuunnassa. Liian ylös niin se ottaa avattaessa kiinni reunatiivisteeseen, liian alas ja yläreuna tulee näkökenttään. Toisaalta ainahan voi visiirin vetää ensin irti kypärästä kaupunkiasentoon ja sitten vasta nostaa ylös.
    Minkä kokoinen pora tohon tarvitaan.???

    Entä mikä olisi sopiva mitta visiirin yläreunasta. Siis voisitko mitata.?
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  8. #8
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 26 2009,00:39) kirjoitti
    Lukekaa, Ihmiset niiden, Kalliiden kypärienne käyttöohjeet! Säästyy vaivaa ja jopa rahaakin! Eritoten:Miten huollan Kallista, Huurtumatonta ja Naarmuuntumatonta, Visiiriäni! Ootteko ihan Urpoja!
    (melkein provosoiduin, mutta ei taida maksaa vaivaa)

    Maahantuoja on myöntänyt, että osassa visiirejä on valmistusvika, ja se ei näy päällepäin, eli paljastuu vasta käytössä. Kalvo irtoaa riippumatta siitä kuinka nätisti sitä käsittelee. Käyttöohjeiden lukeminen ei siinä tilanteessa auta mitään.

    Sitäpaitsi varusteiden parantelu kai ei ole kielletty. Pinlock nyt vain kertakaikkiaan on parempi kuin mikään huurteensuojakalvo.

    *.
  9. #9
    Lainaa (Eagle-no2 @ Touko. 26 2009,00:39) kirjoitti
    Lukekaa, Ihmiset niiden, Kalliiden kypärienne käyttöohjeet! Säästyy vaivaa ja jopa rahaakin! Eritoten:Miten huollan Kallista, Huurtumatonta ja Naarmuuntumatonta, Visiiriäni! Ootteko ihan Urpoja!
    Suosittelen myös aapisen, tai muun ABC- kirjan, läpikäyntiä ajatuksella.
    .
  10. #10
    Nyt on pinlock asennettu. Testaamaan en ole vielä päässyt, on pahus nuo kelit liian lämpimiä...

    Kuva tässä



    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  11. #11
    Jaaha että siinä on kalvokin

    Itse ostin C2:n viime kesänä ja asensin samantien "jonkun" Pinlockin siihen kun edellisessäkin Schuberthissa oli. Ihan samannäköinen kuin tuossa kuvassa.

    Ei mennyt vissiin asennus ihan putkeen kun tosi märällä kelillä vettä valuu visiirin ja Pinlockin väliin. Ei siitä sinänsä mitään haitta ole joten en ole jaksanut hypistellä enempää, näyttää vaan hurjalta se vesirantu alareunassa. Toimii samalla kaarteissa vatupassina, osaan pitää pään pystyssä
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  12. #12
    Lainaa (puruskai @ Kesä. 02 2009,10:33) kirjoitti
    Ei mennyt vissiin asennus ihan putkeen kun tosi märällä kelillä vettä valuu visiirin ja Pinlockin väliin. Ei siitä sinänsä mitään haitta ole joten en ole jaksanut hypistellä enempää, näyttää vaan hurjalta se vesirantu alareunassa. Toimii samalla kaarteissa vatupassina, osaan pitää pään pystyssä *
    Paitsi että sulla ei ole pää vaaterissa, jos mutkassa se vesirantu on vaaterissa. *

    Tuossa sun tapauksessa:
    Väännä pinlokin tappeja "kireämmälle" (epäkeskosäätö) ja paina/siirrä pinlokkia keskeltä aavistus alaspäin, niin sen pitäisi istua tiiviisti visiiriin.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #13
    Pinlocki toimii tossa hyvin, ei mitään probleemia sateessa ja viileässä. Toimii samalla tavalla kuin pinlock Shoei:n Raid II:ssa.

    Lisäksi testailin naarmunpoistoaineita visiiriin. Tuo vanha visiiri naarmuuntui jonkunverran, kun tappelin reissussa originaali-kalvon kanssa, ja yritin ihan kokeeksi poistaa naarmuja Xerapolilla.

    Ei kannata ees yrittää, visiiri menee mataksi...
    Don`t call me, I call you...

    VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
  14. #14
    Mullakin lähti sisäkalvo osin irti alareunasta. Empä viitsinyt tehdä mitään kun vika ei ole suoraan näkökentässä.. eli kylä lähtee..
  15. #15
    Itellä toinen c2 visiiri menossa. Ensimmäisessä huurteenestokalvo pysy paikallaan vain hetken aikaa kiitos vääränlaisen pudistuksen. Toisen visiirin kalvo kesti reilun kahden kesän ajot kunnes viime reissulla huurteenesto oli muisto vain. Pesu oli tällä kertaa ohjeen mukainen, lieneekö Viron vedessä ollut jotain vettä kummempaa?

    Kertokaapa mistä olette pinlocinne tilanneet?
    Suzuki Hayabusa -05
    Suzuki Bandit 1200 -97
  16. #16
    Onnistui yllämainituin konstein. Yritin laittaa mahdollisimman ylös, pinlockin yläreuna on 20,0 mm visiirin yläreunasta keskeltä mitattuna. Sitten merkkasin tussilla reiän paikat tarkasti pinlockin kolon perälle, poralla 5.5 mm reiät, huolittelin työstöjäljet ja pitkäkärkisillä pihdeillä sitten nastat kiinni. Pinlock paikalleen ja lopuksi sitten kiersin nastat kireimpään asentoon.
  17. #17
    Kyllä niistä schubertheista irtoaa kalvot ilman että niihin laittaa mitään ylimääräistä. Omasta kesii aurinkovisiirin kalvo vaikka en ole sitä kuin kerran pessyt pelkällä vedellä. En oikein ymmärrä miksi se kalvo on niihin edes laitettu, kun ei se tunnu estävän huurtumistakaan.
  18. #18
    Katselin tuolta noita erilaisia Nolanin pinlock kalvoja. Mikä pinlock näistä parhaiten soveltuu C2.n ja miksi?
    Storm

    Osaako joku kertoa mitä eroa on pinlock kirkas n101(hinta17e) ja Pinlock n101 top(hinta 2). Lisäksi joissakin pinlockeissa näyttäisi olevan silikoni tiiviste! Tällaisten vaihtoehtojen edessä on maalaispoika ihmeissään
    Suzuki Hayabusa -05
    Suzuki Bandit 1200 -97
  19. #19
    Lainaa (pajazo @ Heinä. 27 2009,23:21) kirjoitti
    Kyllä niistä schubertheista irtoaa kalvot ilman että niihin laittaa mitään ylimääräistä. Omasta kesii aurinkovisiirin kalvo vaikka en ole sitä kuin kerran pessyt pelkällä vedellä. En oikein ymmärrä miksi se kalvo on niihin edes laitettu, kun ei se tunnu estävän huurtumistakaan.
    On tainnut laatu sitten C1:n (=Concept) jälkeen hiukka laskea Omalla kuupallani on varmaan ikää jo 7v tjsp ja yhä on kalvot kiinni, ei irvistele mistään Ulkopinta sen sijaan rupeaa jo olemaan siinä kunnossa ettei ihan hirveästi tee mieli enää vasta-aurinkoon ajella
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #20
    Lainaa (torspo238 @ Elo. 03 2009,00:34) kirjoitti
    Katselin tuolta noita erilaisia Nolanin pinlock kalvoja. Mikä pinlock näistä parhaiten soveltuu C2.n ja miksi?
    Storm

    Osaako joku kertoa mitä eroa on pinlock kirkas n101(hinta17e) ja Pinlock n101 top(hinta 2). Lisäksi joissakin pinlockeissa näyttäisi olevan silikoni tiiviste! Tällaisten vaihtoehtojen edessä on maalaispoika ihmeissään
    En tiedä noitten mallien eroja; en edes tiennyt että niitä on noin paljon. Itse laitoin C2:een Shoein kypärään tarkoitetun pinlockin. Pieni ero voi tulla näkökentän laajuudessa, vaimon Shoein Multitech kypärässä pinlock osuu hieman isommalle näkökentälle. Käytännössä ei mitään eroa siinä tärkeimmällä näkökentän alueella. Joka tapauksessa visiirit ovat sisäpuolelta suht samanlaisia muodoltaan ja joutuu itse poraamaan reiät pinlockin koon ja ton visiirin aukeamisrajan mukaan.
  21.  
  22. #21
    Osui silmään että nyt on saatavilla C2:een ja Conceptiin valmista pinlock-visiiriä. Itse olisin kaivannut kun vielä C2:ta käytin joten ilmoitanpa asiasta.
    Osui mainoksesta silmään, on Pololla 30% alennuksessa eli 48,95 (+postikulut Suomeen kympin).
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.