Thundercatissani on ollut jonkin aikaa(vuoden, pari) ongelman se että kierrokset jäävät hetkeksi koholleen kun esim. pysähtyy liikennevaloihin. Laskevat kyllä hetken päästä omin avuin normaalin tyhjäkäynnin lukemiin.
Olen ymmärtänyt että syynä voisi olla kuluneet neulat ja neulaputket (mopollani ajettu noin 78 tkm.)
Olen yrittänyt etsiä kyseisen ajopelin osaluettelosta (rajäytyskuvasta) numeroa ja nimeä kyseiselle putkelle. Onko kenties niin, että Keihineissä ei voi vaihtaa neulaputkia ja ne ovat kiinteä osa kaasutinta?
Mikäli putkia ei voi vaihtaa, niin onko mieltä uusia neulojakaan? Haynesin manuaalin perusteella on hankala arvioida kuinka kallis/aikaa vievä homma neulojen/putkien vaihto olisi pajalla teetettynä normaali huollon yhteydessä.
Mopo toimii kyllä käytännössä muuten ihan ok, joten aivan kohtuuttomia summia en ole valmis pulittamaan.
Eikös Thundercat:ssa ole se neulaputki ns. Diapgragm Assy:n sisällä, eli 4 kertaa neula a´ 23.47,- sekä 4 kertaa Diapgragm Assy a´ 186.53,- Edullista eikös;-)
Petri
Jos huoltoon viet niin varmaan synkkaavat ensin kaasarit josko se auttaisi. Tai tee itse ja säästät rahaa =)
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Ei tämä nyt toki näin simppeli homma ole, kaasarit on synkattu jo useammankin kerran sinä aikana kun on ilmiö on ollut olemassa. Mutta kyllä ne joka tapauksessa taas tulevassakin huollossa synkronoidaan.(Juska2000 @ Touko. 23 2009,14:30) kirjoitti
Toinen potentiaalinen syy voisi olla ilmavuoto. Onhan imukurkut kunnossa ja tiiviit?(zed @ Touko. 23 2009,12:43) kirjoitti
Tätä vaihtoehtoa on tarjottu ammattilaistenkin taholta.(routsikka @ Touko. 23 2009,20:15) kirjoitti
Kun en ilmiselvästikään tunne kaasuttimia eli polttoaineen perinteistä syöttömallia riittävästi, niin tyydyn ihmettelemään sitä että miksi hetken seisoskelu "tyhjäkäynnillä" korjaa tilanteen? Tiivistyvätkö kurkut hetkellisesti?
Ja jos niitä varaosanumeroita kaipailet tästä saattaa olla apua:
Ronayers.com
Ihan kiva, mutta täältä löytyy hintatietoakin...(timoml @ Touko. 25 2009,19:35) kirjoitti
http://www.cmsnl.com/products/needle_4tv1491600/
Jokos Ongelma on ratkennut...??? Ja jos, niin miten...![]()
Kun käytin mopon alkukesästä huollossa niin pyysin tsekkaamaan asiaa. Sanoivat että neulaputket ja kumikurkut (?) ovat ok.
Vika liittynee jotenkin tyhjäkäyntiruuviin, sillä kun kierroslukua nostaa säätöruuvista niin sen seurauksena jengat tuppaavat jäämään toisinaan "leijumaan".
Pidän siis tyhjäkäynnin hiukan alakantissa ja tuolloin ilmiötä ei esiinny.
Kun mittarissa on jo yli 80K, niin en oikein tiedä mitä voi vaatia...pitäisikö jo ostaa uudempi pata...? Ehkei kuitenkaan kun kerran laatikko pelaa ja matka taittuu.
Eli Oire on mysteeri... Kysyin vaan koska painin itse saman asian kanssa. Juurikin kun tyhjäkäyntiä nostaa jää kierrokset leijumaan... Epäilin itsekkin imukurkkuja kun ovat päältä halkeilleet, sisäpuoli kuitenkin ehjä... Mutta tutkitaan asiaa...
ratkaisun avain kiinnostaa täälläkin.. masiina on -98 tuotantoa..
- ja oire ilmaantui tänä vuonna -
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Kokeilkaapas säätää seosta... Jos kaasarit on synkassa. Ite laitoin ruuvit kiinni ja säädin uudestaan ja kaasarit myös synkkaan, nyt ainakin paikallaan käydessä putos kierrokset kuten pitikin ja tyhjäkäynti oikeissa luvuissa...![]()
tarkoitatko tyhjäkäyntiseosruuveja kaasareiden "pohjassa" ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Täältä löytys kattiin orkkisneulat(N1YF&N3FC)+jouset ja pääsuuttimet(155)
Ja lisäks vielä dynojetin DJ120 suuttimet
jos joku tarvii... muistaakseen 25tkm ajetusta
K750 -61
Jep...(pekko5 @ Elo. 11 2009,10:57) kirjoitti
Jos alla olevien ohjeiden innoittamana alkaa tutkimaan ja fiksaamaan kaasuttimia, niin onko olemassa joitakin "vaaramomentteja"?
http://www.yzf600r.com/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=38920
http://www.yzf600r.com/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=32680
Voiko jotkin säädöt mennä sekaisin tai onko vaarana että rikkoo jotakin...?
Tuo tyhjäkäyntiongelma vielä hiukan vaivaa: Jos nostaa ruuvista idleä sopivalle tasolle, niin silloin kierrokset "kelluvat"...
oletko tarkastanut ettei kaasareissa ole "mömmöä" tyhjäkäyntisuuttimissa yms kanavissa ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Missä nuo ihan tarkkaan ottaen sijaitsevat ja miten niihin pääsee käsiksi...?(pekko5 @ Touko. 18 2010,11:28) kirjoitti
Samalla kun pesin ilmansuodattimen tulin tutkineeksi kaasuttimia: seosruuvien sinetit olivat tiessään eli joskus niitä on jossakin huollossa säädelty. Kiersin ruuvit kokeeksi kiinni ja huomasin että yhden kaasarin asetus oli vajaa 3 kierrosta kun muissa asetus oli aika tasan 3 kierrosta. Kai siihen on joku syy...joten enpä muuttanut säätöä.(T-CatMan @ Elo. 11 2009,09:39) kirjoitti
Huomasin myös että kumikurkut ovat ainakin päällepäin aika pahassa kunnossa eli halkeamia piisaa. Toivottavasti eivät ole läpi asti, selvinnee kun joku yrittää seuraavan kerran synkata kaasuttimia. Ehkäpä ne voisi tarvittaessa jotenkin fiksata ulkopuolelta? Kenties Sikaflexillä tai vulkanoituvalla teipillä?
Oli miten oli: ilmansuodatimen pesun ja seosruuvien renkkaamisen jälkeen tyhjäkäynnin sai säädettyä sopivalle tasolle siten että kierrosten "kelluminen" ei vaivaa... käy ehkä muutenkin hiukan tasaisemmin.