Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Miten st4s:n teleskoopin öljymäärä kuuluu mitata? Siis pitääkö jousi ottaa pois? Teleskooppi ylös vai alas? Onko kinkkinen homma noin yleisesti? Mitä vois vielä kokeilla ravistaviin etujarruihin? Palojen vaihto ei auttanu. Mittakello näytti kymmenyksen tai parin heittoo levyissä. Tuntuu niinku levyissä ois "pitävämpi" kohta. Hiljaisessa vauhdissa tuntuu selvästi nypytys, kovassa jarrussa ravistaa niin että amalgaamit tippuu.
    -kevättä rintaan-
    Eikös se ilmoiteta millilitroina,jotenkin on mielessä sellainen.Ne jarrulevyt on kyllä kierot,tai jumissa koska ne kuuluisi olla kelluvat,l. ne millä ne ovat vanteessa kiinni ovat sellaiset että levy lämmetessään pääsee laajentumaan suorana.Esim.kova jarrutus terävään kuoppaan saa joskus levyn vekkaamaan.Niissä ei saisi olla muutamaa satasta enempää heittoa tai se tuntuu tuolta mitä kerroit.
    Olen joskus koettanut hioa niitä magneettipöydällä sellaisella työkaluhiomakoneella muuta eipä tullut oikein hyvää.
    Normi ST4ssa mitattiin jousi ja muut hilut pois otettuna teleskooppi puristettuna kasaan. Siinä mitta öljypinnan tasoon oli muistaakseni 94 mm yläreunasta em. kuvatun mukaisesti (keula vaan ei ole ihan sama). S:ssä (siis vanhempikoppasesa) on ainakin liukuputket pinnoitettu en ole varma onko mitat samat muuuten keulassa. Öljymäärä noin mitattuna oli aika lähellä puolta litraa per puoli - vähä vajaa.

Mulla auttoi etulevyjen ravistuksiin vain vaihto. Herkistelin niittejä ja jarrusylintereitä, ja se lievensi vähän tärinää, muttei lopettanut. Ei ollut enää paha tärinä herkistelyjen jälkeen - pieni (tosin mua ärsyttävä) nypytys tuntui enää hiljaisessa vauhdissa kevyissä jarrutuksissa. Uudet Brembon levyt oli viime kesänä muistaakseni 175 Euroa kappale mc-lifestyle.com kautta tilattuna. Oireet oli samat ku sulla. Ei täristä enää. Kannatti - sanon minä *

Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Joo,mä oon rassannu ja pyöritelly niitä "puslia",tai mitänenyon,levy pääsee kyllä elämään. Pitää kai vaihtaa uudet laikat,ku on taas tilillä katetta. Manuaali ilmottaa öljymääräksi 0,492l,aattelin vaan että löytyis joku tapa varmistua,että määrä on oikea. Aikas tarkat mitat italian ihmisellä. Millähän tuonkin mittais? Vinkkejä?
    Öljymäärä on siis sama kuin normi ST4ssä. On se mittakin sitte varmasti (Showan keula - ei uudempi Öhlins?). Itse ostin Biltemasta Tupperware-kopion jostain keittiömitasta käytin sitä. Sitte mittasin normi metallisella rullamitalla sen öljyn korkeuden. Käytä sitä 94 mm korkeutta (se luku on ST4sen korjaamokäsikirjasta - tarkistin vielä sen), kun kerran öljymääräkin on sama. Tärkeintä on, että molemmissa teleskoopeissa on saman verran öljyä ja että jousitus mahtuu pohjaamaan - siksi se mitataan yläreunasta - se on oikeasti aika tarkkaan se puoli litraa per puoli miinus korkillinen .

Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Joo,Showan säädettävä keula,pyörä on -02:nen.Pitääpä ruveta askartelemaan,kiitosta vaan neuvoista.
  7.  
    Apteekista löytyy sopivia muovisia spruuttia ihan tarkkaankin öljymäärän mittaamiseen.

Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --