Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Mistä mahtaisi saada. Suomilisääkin vois osista hieman maksaa jos niitä sais hyllystä. Jos menee tilaamiseksi niin mielummin tilaan ulkomailta ja odotan paketin saapumista kotiovelle, kuin maksan suomihinnan ja soittelen perään 3-4 kertaa, että onko jo tullut... Stormi täällä kjylässä on, mutta niiden tarvikep*askaa en mopooni kiinnitä. Nytkin tarttis saada ilmanputsari ja akku. Mieluiten vielä maanantaina aamupäivällä, että pääsis radalle iltapäivällä

    Kai se tarttee tilata ulkomailta semmonen perus "käsikassa", eli pari ilman ja öljyn suodatinta ja yhdet hihnat.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  2. #2
    Lainaa (Sledgehammer @ Touko. 23 2009,12:28) kirjoitti
    Mistä mahtaisi saada. *Suomilisääkin vois osista hieman maksaa jos niitä sais hyllystä. *Jos menee tilaamiseksi niin mielummin tilaan ulkomailta ja odotan paketin saapumista kotiovelle, kuin maksan suomihinnan ja soittelen perään 3-4 kertaa, että onko jo tullut... *Stormi täällä kjylässä on, mutta niiden tarvikep*askaa en mopooni kiinnitä. *Nytkin tarttis saada ilmanputsari ja akku. Mieluiten vielä maanantaina aamupäivällä, että pääsis radalle iltapäivällä

    Kai se tarttee tilata ulkomailta semmonen perus "käsikassa", eli pari ilman ja öljyn suodatinta ja yhdet hihnat.
    Yksi syy käyttää*pestävää ilmansuodatinta.
    Pestäväfilsu koneessa kiinni ja normifilsuhyllyssä. Huollonajaksi normifilsukoneeseen ja pesun sekä kuivatuksen voi tehdä rauhassa ilman kiireitä, ajojen häiriintymättä. Puhdas pestävä paikoilleen ja normifilsu takaisin hyllyyn odottamaan seuraavaa pesukertaa.

    Tuo käsikassa on ja hyvä vaihtoehto. Sitä pitää vain muistaa täydentää huoltojen välissä. Hankinnat alennusmyyntien aikaan ja käyttö tarpeen mukaan.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  3. #3
    Tuossa pestävässä vaan mietityttää se hyöty/hinta. En mä nyt konkkaan mee 63e suodattimesta (pipercross), mutta kun orkkis maksaa 10e ja virtaa ainakin saman verran puhtaana. Lisäksi suodatustehosta ei kannata edes keskustella samassa lauseessa näiden vapaavirtausmallien ja paperisten välillä.

    K&N ei oo edes vaihtoehto, kun sitä ei voi öljytä kuin spräyllä. Toi pipercross vois vielä toimia kun sen öljyäis crossiöljyllä ja puristelis muovikassissa riittävän kuivaksi. Muutamaa JR ja K&N merkkistä suodatinta on tullut tutkailtua enemmän ajettuna ja kyllä sitä tavaraa verkkojen välistä oli hävinnyt johonkin aika reilusti. Kaikki tietää paljonko hyttysverkko suodattaa...
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  4. #4
    Juu salosta löytyy ainakin valtuutettu jälleenmyyjä. Siinä piihovin abc asemankupeessa on kans joku aprilia paja josta saa ilmeisesti myös ducati osaa. Viimeksi oli vaan hyllyt aika tyhjiä...
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  5. #5
    Sprayllä öljytä KooÄnnää?

    Sulla tulee varmaan paljon ajoa hietikolla jos ei Konna suodatusteho ole sulle riittäävä.
  6. #6
    Meinaatko sä, että suurin murhe on ne näkyvät partikkelit? Kyllä esim, rekan perässä ajettaessa imuilmaan työntyy vaikka mitä paskaa. Kato joskus paperisuodatinta ja mieti mitä se paperin sisässä oleva paska tekee koneelle. Se siitä k&n suodattimesta menis läpi.

    Se k&n ei suodata kuin murto-osan siitä minkä paperinen suodattaa. Sitten jos sitä käyttää niin, kuin noita pestäviä kuuluu, eli putsaa sitä, ei sinne kuitujen sisään juuri öljyä saa menemään. Jos saa, niin sitten on koko elementti niin öljyssä että mistään vapaasta virtauksesta ei voi juuri puhua.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  7. #7
    En tiiä mitä se putsaa ja mitä ei. Ei ainakaan ratkaisevasti koneen kestoon vaikuta kun omasa edellisesä mopossa (AT) se oli paikallaan jonku 70tkm ja luulis että sillä enemmän paska ja pöly lentää kun mitä katumopolla mennesä jopa rekan peräsä. Pyörällä oli ajettu n. 130tkm kun se lähti jatkaan elinkaartaan jonku toisen omistukseen.

    Suodatti tai ei niin jopa se sekin vituttaa jos viidesti kesäsä pitää putsari ostaa uus. Jää se kai sitten öljyyn se paska sen jälkeen kun se on moottorin läpi menny.

    Mua ainakin enemmän huolettaa se paska mitä siinä rekan peräsä menee omaan hengitykseen kun mitä menee mopon hengitykseen. Edelle on päästävä.



  8. #8
    Ihan sama miten at huonosti suodattavalla filtterillä kestää. Toisilla käy tuuri toisilla ei. *Toiset huoltaa lelujaan suuremmalla hartaudella kuin toiset. * *Tyyli on siis vapaa mutta pakollinen. *

    Kun näillä leluilla on kuitenkin rajallinen määrä käyttötunteja, en viitsi ainakaan huvikseni alkaa niitä lyhentämään. *Mulle ei oo mikään ongelma vaihdella suodattimia. *Hommaan menee ehkä minuutin verran aikaa, joten se on aika pieni vaiva esim. ketjujen rasvaamiseen verrattuna. *Kulunakaan se ei oo kovin ihmeellinen. *Kympin kerta. *Jos kannu moottoriöljyä ja suodatin maksaa 65e se on yks hyttysen paska siinäkin kokonaisuudessa. *

    Siitä en osaa sanoa missä sitä sontaa tulee eniten. *Crossin suodattimet ei pahasti ainakaan likaantuneet kuntoenskan ajossa. *Hiekkakuoppa olikin taas eri asia. *Jokatapauksessa kesässä saa suodattimen aika tukkoon vaikkei ajaisi edes paljon. *Jos taas suodatin ei mee tukkoon, se paska on sitten jo koneen kautta jossain muualla.

    Täällä vielä asiaa koskevaa juttua:
    http://duramax-diesel.com/spicer/index.htm



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  9. #9
    Näin se just on. Toisille mopot on vaan niin tärkeitä. Mua taas ei vois paskan vertaa kiinnostaa semmoset asiat. Mää vaan pidän siittä että se on. No tiheämpi mullaki on suodattimen pesuväli kun mopon. Pyörä on viimeksi pesty -04 ja se puoli ei tosiaa ole osa mun harrastusta.

    Tuurilla ei ole asian kans mitään tekoa.
  10. #10
    Ei ollut tarkoitus herättää väittelyä eri suodatinten suodatustehoista. Tarjosin vain kestoratkaisua suodattimen saantiongelmiin. Ostaa kerralla molemmat K&N tms. ja vakio.

    SS Ducatissa yllä kuvaamani toimintamalli menettelee, mutta esim. 999:ssä ei. Liikaa työtä katteiden kanssa.



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  11.  
  12. #11
    No mäkin ostin pipercrossiin väliaikaiseksi ratkaisuksi. Ei ollu tavallisia hyllyssä. Pipercrossin valkkasin juuri tuon vaahtomuovirakenteen vuoksi. Täytyy tilata muutama paperinen kotiin ja samalla parit suodattimet. On täämenny ihmeelliseks muutenkin kun V300 motuliakin piti erikseen tilata. Ennen sitä on sentään saanut motonetista. No pääasia että saa edes tilaamalla, mutta ottaahan se päähän, kun mitään ei oo enää hyllyssä.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke