Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Kertokaahan tällaiselle säädöistä mitään tietämättömälle, että miten tuota 1098:ia kannattaa lähteä säätämään jos haluaa muuttaa pyörän käyttäytymistä yliohjautuvuudesta lähemmäs aliohjautuvuutta. Jotenkin on alkanut tuntua, että mopo taittuu mutkiin liiankin herkästi, radalla varsinkin huomasi tuon. Toki ajotaidoissa on paljon korjausta ja ongelma voi johtua siitäkin, mutta olisi mukava kokeilla saako sitä pyörää muutettua mieluisammaksi itselle. En vaan tiedä mistä sitä muutosta lähtisi hakemaan kun noita säätöjä riittää joka suuntaan.
    Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
    Kokeile ottaa takarunkoa hieman alaspäin, sieltä säätöruuvista iskarin vierestä. Jos siis 1098-mallissa on sellainen? Ainakin 916- ja 999-sarjoissa yleensä on.

Näin saat pyörän hieman rauhoitettua.

Tulipa ostettua Ducati takaisin, nam! Minkäs sitä ihminen itselleen voi Hieno fiilis! 749 odottelee tallissa, että ehtisi rakennusprojektin aikana ajelemaan. Noh... on siellä Saturno myös, ja muitakin. Mutta nuo ovat kyllä hienoimmat
    Ainakin 1098R:n ja 1198S:n takalinkustossa on säätövarsi perän korkeudensäätöön. Jos 1098:n geometria on edes suunnilleen sama kuin noiden (Tiimimme 1198S:ssä TTX kiinni), niin en lähtisi loiventamaan.

Voi toki olla, että siinä 1098:ssa ja vakio 1198S:ssä on kaksipaikkaisuuden vaatimuksesta kovempi takajousi, joka vähentää perän liikettä. Tällöin lähtisin mieluummin vähentämään esijännitystä/vaihtamaan jousta.
    - JAM Racing Team -
    1098S:n jousi on 80 N/mm eli ei mikään jäykkä. TTX:ään laitoin muistaakseni 95 N/mm ja silti se oli paljon pehmeämpi. Radalla saattaa olla 1098S:n Öhlins aivan hyvä, mutta mulle se oli kadulla liian kova tai ainakin tuli terävät kuopat selkärankaan. Mulla on semmoinen myydä hintaan 450 Eur. Mutta jos se on base 1098 Showan keulalla niin siinä on aivan toivottoman pehmeä etupää. Siihenhän saa parempia sisuskaluja.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Mulla on 1098:ssa edessä K 1.0 vieterit ja Bitubon venttiilit. Kuskin paino 90 kg. Ne on hiukan jäykemmät kuin stock (0,95?) mutta menevät kyllä pohjaan jarruilla. Tosin sitä pohjaamista ei huomaa, on ilmeisesti niin kevyt kosketus. Sanoisin että mun painolle löysin mahdollinen tuo 1.0.

Perässä K 0.85 joka vaikuttaa aikalailla optimaaliselta painumien valossa.

Itse olen nostanut hiukan perää (noin 5-10mm) saadakseni pyörän puskemisen pois. Nyt menee mielestäni mukavasti jarruilla mutkaan eikä vaadi paljoa voimaa pysyäkseen kantilla. Myös reboundi on aika isolla, jolloin keula myös pysyy sisässä, joka lisännee ohjautuvuutta osaltaan. Mutta reboundin kanssa kannattaa olla varovainen ettei lähde pito keulasta.

Veikko
    Ainoastaan kiihdyttäminen on moottorijarrutusta mukavampaa!
    Heitän tähän ketjuun vähän jatkokysymystä tuosta 1098:sta. Mitä muilla näyttää lämmöt normaaliajossa. Itselläni kun ainakin vähän kylmempinä päivinä ei meinaa nousta yli 55 asteen. Vesisateessa oli pitkään jopa 41 astetta. Liekkö sitten anturi jossain hyvinkin näkyvällä paikalla johon ilmavirta pääsee vaikuttamaan. Lämmöt nousee kyllä paikallaan seisottaessa normaalisti 90 asteeseenkin. En usko, että termostaatissa voi siis olla mitään vikaa. Onko ihan normaalia?
    Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
  7.  
    Ainakin R:ssä anturi on etupytyn (kuvittelisin, että) ulostulossa. Radalla lämmöt eivät nouse yli 70C.
    - JAM Racing Team -