^ Pitääpä käydä ostamassa rautasaha ja jätesäkkejä. Sitten vaan kameravero- ja alinopeusrajoitustien penkalle puolukoita poimimaan...
Onkos sitä olemassa akkukäyttöisiä rälläköitä? Semmoinen olisi tosi kätevä, jos ne nutturapäiset sosiaalitantat eivät osaa arpoa rajoituksia oikein.
Dixi et animam levavi
Ainahan sitä mopoa voi viritellä(Italowestern @ Touko. 21 2009,17:17) kirjoitti
Pihan pojjaat on sanonu et helposti 80 ja pienellä yrittämisellä lähemmäs 100.
~SV1000N~
Jep, rajoitukset on pepusta ja väärin asetettu, joten seuraava trendijuttu määrätietoisilla kansalaisilla on käydä omatoimisesti sahaamassa tikkarit pois paikaltaan.
Entäs jos esim. tämän ketjun viittaamalle tapahtumapaikalle liimaisitte vaan kylttiin 1:n eteen? Olisi kannattanut jo käydä hoitamassa asia, tällekin kaverille olisi saatu enää vain naurettavat 9 kmh ylitystä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
ei se olis nähnyt sitä kylttiä kun jonkun pitkät sokaisee ;)
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Kyllä. Ja halpakin vielä.(ek@ @ Touko. 21 2009,23:03) kirjoitti
![]()
636 -> 998
vitustako mä sun ajotottumuksista tiedän, mun puolest voit roikkua vaikk 30cm päästä jonkun puskurista ja kolauttaa seuraavassa jarrussa pusikkoon tai konttiin.(Matso @ Touko. 21 2009,19:37) kirjoitti
Ja en sun sisälukutaidosta oikein ole perillä mitä oikein horiset.
Itse mielelläni pidän hieman rakoa...eteen ja taakse...katsos kun sitä usein voi itse vaikuttaa siihen ajoon.
Sana turvaväli on varmaan sulle täysin tuntematon.
Ja vuodesta toiseen..tota?? tosta sun liittymäpäivästä voi jo jotain päätellä joten ei muuta kun hyvää roikkumista sulle.[/quote]
heh mie luulin et mun pinna on lyhyt *
miten se vaikuttaa koska oon liittynyt ? koska en oo mikään 18v
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Ei sinällään lisättävää keskusteluun, joka on taas komeasti poistunut lapasesta... *(Hannu59 @ Touko. 21 2009,21:21) kirjoitti
Mielestäni rajotuksen ylittäminen yli 100km/h alle 80:n rajoitusalueella on hieman typerää, mutta mikäpä sitä on jeesustelemaan, koetan olla itse päätymättä moiseen tilastoon.
Tuon lainaamani pointin (Hannu59) haluaisin tuoda esiin, eihän tuon paremmin enää asiaa voi kiteyttää. Kun ihmiset havaitsevat/kokevat rajoitukset typeriksi ei niitä noudata käytännössä kukaan, varsinkaan paikoissa joissa valvonta on vähäistä, kuten täällä susirajalla ja pohjois-suomessa.
...oli kuulemma niin kova vesisae, että autoilija ei ollu nähäny etuajo-oikeutetulla tiellä ajanutta motoristia.(vetomies @ Touko. 21 2009,20:21) kirjoitti
Tämä kuultu kolmannelta osapuolelta, ei kolarin osallisilta. Tarina ei kerro, otettiinko kolmion takaa tulleelta autoilijalta kortti pois törkeän liikenteen vaarantamisen takia. Tai pelekästhän liikenteen vaarantamisen takia, tuossahan ei kait auto tullu ylinoppeutta.
edit: tämä juttu siis liittyy tuossa ylempänä olevaan linkattuun uutiseen, jossa autoilija tuli kolmion takkaa mp:n etteen eilen Himoksen risteyksessä.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
juu,se on toi motoristi aina se syypää kaikkeen, on ollu aina 50-60 luvulta asti! Milloin alatte täällä kertomaan viikottaisista ratti/huumehörhöistä jotka kotiloilla liikkuu tienpäällä?...Ai niin kännissä ajaminen ei olekkaan niin paha synti,kuin jos tyhjällä tiellä ajat selvinpäin prätkällä ylinopeutta!
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Asiahan on oikeestaan niin että jos tulee joku satojen metrien hyvä suora jossa näkyvyyttä on seuraavaan mutkaan asti, eikä siinä ole suojateitä tai mitään liittymiä, niin tälläisellä pätkällä voi ajaa vaikka 200km/h kunhan vain tajuaa jarruttaa tarpeeksi aikaisin ennen seuraavaa mutkaa. Tietenkin jos on autoja edessä niin sillon en suosittele, eli katsoo olosuhteiden mukaan tilanteen.
Eli periaatteessa nopeusrajoitukset voisivat olla tyyliin, ensin normaalisti 60km/h mutta sitten kun samalle pätkälle osuu joku pitkä suora niin nopeus voisi olla rajoittamaton sen 400m ja taas sen jälkeen 60km/h. Ongelmia kyllä syntyisi jos siellä olisi samaan aikaan muuta liikennettä ja jotkut lähtisivät ohittamaan jonoa 200km/h, sen takia koko pätkä on laitettu 60km/h vaikka voisikin olla tällä suoralla huomattavasti isompi. Tämän takia ei voitaisi tämmöisiä rajoituksia laittaa koska jos laillisesti saisi ajaa 400m kuinka kovaa tahansa niin ihmiset ajaisivat niin paljon kuin lähtee olosuhteista huolimatta.
Ajan tällä vain takaa sitä että jos tuntee tien entuudestaan eikä sillä hetkellä ole muuta liikennettä ja tietää että muita yllätyksiä ei voi tulla kuin kiimainen hirvi tai hätälaskua tekevä lentokone, niin hyvällä suoralla ajaminen vaikka 150km/h ei ole sen vaarallisempaa kuin kehä3:lla ruuhka-aikaan. Pitää vain muistaa jarruttaa tarpeeksi aikaisin ja jatkaa suoran jälkeen tulevia mutkaisia pätkiä sillä 60km/h rajoituksella.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Kannattaisi varmaan mennä vetämään nokkaan niitä perässä roikkuvia autoilijoita,eikä mussuttaa täällä...Saattas olla ainakin jotain hyötyä ja tulla muutos siihen ajotapaan?(Matso @ Touko. 21 2009,13:13) kirjoitti
Niinkuin tuolla jo mainittiin että,vuodesta toiseen samaa "itkemistä" olen minäkin ihmetellyt,mikä ei täällä netissä kirjoittamalla muutu.
Tuolla jotain vuutaiselle kuittailit rekistöröitys ajankohdasta..
Mites toi sun rekistöröitymisajnkohta?Mitäs se kertoo
Ensinnäkin kirjoitus oli toteamus siihen, että myös liian alhainen tilannenopeus voi olla haitaksi ja lainasin ek@:n heittoa, eikä mikään mussutus kuinka perässäroikkujat vituttaa...mutta lukeminen ja ymmärtäminen ei aina kulje käsi kädessä..("R" Sujari @ Touko. 23 2009,00:49) kirjoitti
Ja se kuittaus rekkaripäivästä sen takia kun sun kaveri on "vuodesta toiseen on joutunut kärsimään *tuosta valittamisesta" eikä myöskään osannu lukea mitä tekstissä oli aiheena..
Joten *vaan sinne *vai mitä magna man 2 ?
p.s ennustan lukkoa...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
(Seuraava kirjoitukseni on vähän OT, mutta laitanpa sen tähän, kun haluan lainata tässä ketjussa olevaa viestiä.)(Matso @ Touko. 21 2009,13:13) kirjoitti
Tää on mulle enemmän kuin tuttu juttu, vaikka en ookaan kontannut autojen ahdistelun seurauksena. Itse noudatan nopeusrajoituksia (en nyt koe, että mun pitäis perustella tätä mitenkään, vai?), ja koen ne enimmäkseen myös itselleni mielekkäiksi tilannenopeuksiksi. Mutta se on kyllä enemmän kuin totta, että suurin osa autoilijoista ajaa sitä pluskymppiä, ja todellakin tykkää mennä mopoista ohi. Sinänsä ok, että menevät ohi, mieluummin ruotsinlaiva edessä kuin takana. Mutta kun tätä edeltää usein se useamman kilometrin takalaukussa kiinni roikkuminen, joka tekee hidastamisen ja jarruttamisen mulle vaaralliseksi. Ihanaa.
Sitten tien antamisesta. Mä ajelen lähinnä miehen kanssa, usein niin, että se ajaa edellä ja minä perässä, eli mä siis ajan enemmän oikeassa reunassa. Jotkuthan sitten tietenkin ottaa tämän kutsuksi tulla samalle kaistalle ajelemaan, ja niinpä mä usein siirryn vähän keskemmälle, kun auto päättää tulla kosketusetäisyydelle musta. Siis mä oon kyllä valmis antamaan tietä - kuten jo sanottu, mieluummin annan sen auton mennä ohi - mutta tässä on aina se riski, että auto tulee liian lähelle, ts. ei siirry ollenkaan vastaantulevalle kaistalle. Siksi mä en ole ihan hirveä innokas antamaan tietä siten, että itse siirryn kokonaan oikeaan laitaan. Moottoripyörät on asia erikseen, sellaisen uskallan kyllä päästää samalle kaistalle.
Täällä Virossa varsinkin pitää tarkkailla peilejä jatuvasti, jos on auto takana, koska ohittelukulttuuri on aivan erilaista, kuin Suomessa: täällä ohi mennään missä ja milloin tahansa, oli näkyvyyttä tai ei. Siksi usein joutuu väistämään henkensä kaupalla oikeaan laitaan, oli periaatteena mikä hyvänsä. Voisin kertoa muutamankin tarinan tähän liittyen, mutta sitä hyvää sitten joku toinen kerta.
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom