Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 74:sta
  1. #1
    Aamulehti

    "Motoristi karautti yli sadan kilometrin ylinopeudella tutkaan

    20.05. - 21:57 (Luotu: 21:45)

    Jämsäläinen moottoripyöräilijä jäi kiinni tuntuvasta ylinopeudesta keskiviikkona iltapäivällä. Miespuolinen motoristi ajoi poliisin tutkaan 159 kilometrin tuntivauhtia tiellä, jossa on 50 km/h nopeusrajoitus.

    Ylinopeus mitattiin kello 14 Jämsässä Koskenpääntiellä Rasuan kohdalla.

    Poliisi oli paikalla suorittamassa nopeusvalvontaa.

    Moottoripyöräilijää epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Miehen ajokortti otettiin poliisin haltuun.

    Aamulehti"
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  2. #2
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Siis klo 14.00.Kyllä olikin idiootti,ja vielä 50 alueella?
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  3. #3
    No on ollu kiire.
    Mistä näitä kaahareita oikein riittää?

    Lainaa kirjoitti
    Miespuolinen motoristi ajoi poliisin tutkaan 159 kilometrin tuntivauhtia tiellä, jossa on 50 km/h nopeusrajoitus.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  4. #4
    Oli varmaankin tyhjä tuo tie.
    Retired
  5. #5
    kait se on yrittäny saada polvee maahan tossa mutkassa



  6. #6
    Kyllä tuo voi tapahtua aika monelle meistä, se on se puoli sekuntia kun kääntää kahvaa väärässä paikassa. Ite en kyllä viidenkympin alueella paljon kahvaa kääntele. Tarkotin että hölmö ajaja oli ja asettelen kukkahatun päähäni



    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
  7. #7
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Touko. 20 2009,23:19) kirjoitti
    Kyllä tuo voi tapahtua aika monelle meistä, se on se puoli sekuntia kun kääntää kahvaa väärässä paikassa. Ite en kyllä viidenkympin alueella paljon kahvaa kääntele. Tarkotin *että hölmö ajaja oli ja asettelen kukkahatun *päähäni
    Paskapuhetta.
    0,5 sekunnissa 50km/h -> 160km/h?
    Melkonen mankeli saa olla alla, että tuohon pystyy.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  8. #8
    Muistaakseni noilla kohdilla ei tuo viidenkympin alue vaan tunnu loppuvan ikinä vaikka itse taajama on jäänyt taakse jo kauan sitten. Paska mäihä...
    HD Sgs, Te300i, 748r, 990 Adv ,Hp2 Sport, S1000rr

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  9. #9
    Otsikossa ei ole kysymysmerkkiä, mutta vastaan silti. Kyllä.

    Miksi se avaus pitää tehdä taajamassa tai vastaavassa tikkarein selkeästi rajoitetulla alueella? Ihme suhareita ...
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  10. #10
    Juu eilen ei ollu kukaan tutkaamassa Ei ajettu edes täysiä.
    Pitkät pätkät on nihkeetä köröttelyä, mutta minkäs mahdat. Ihmiset on niin typeriä että muuttaa tienvarsille asumaan.
    KTM 690SM
  11. #11
    Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
    Dixi et animam levavi
  12. #12
    Lainaa (Midas @ Touko. 20 2009,23:32) kirjoitti
    Muistaakseni noilla kohdilla ei tuo viidenkympin alue vaan tunnu loppuvan ikinä vaikka itse taajama on jäänyt taakse jo kauan sitten. Paska mäihä... *
    Onko sitten ollut tulossa Jämsänkoskelle vai lähtenyt sieltä. En tiä. Joka tapauksessa viidenkympin alueella avaaminen on (mielestäni) typerää. Kuudenkympin rajoituksiahan tungetaan paikkoihin joissa vois ihan hyvin pöristellä 160km/h mutta viidenkympin rajoitukset sijoitetaan vain sellaisille pätkille missä voi oikeasti syntyäkin vaaratilanne huomattavaa ylinopeutta ajettaessa.
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  13. #13
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (Midas @ Touko. 20 2009,23:32) kirjoitti
    Muistaakseni noilla kohdilla ei tuo viidenkympin alue vaan tunnu loppuvan ikinä vaikka itse taajama on jäänyt taakse jo kauan sitten. Paska mäihä... *
    Tuossa kohdin ei oikeasti ole kuin tyhjää tietä ja kaunis ranta. Viidenkympin rajoitus on suuri arvoitus, 80 olisi ehkä oikeampi. Ehkä nopeusrajoitus on kompensoitu maisemiin?
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  14. #14
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 20 2009,23:43) kirjoitti
    Kuudenkympin rajoituksiahan tungetaan paikkoihin joissa vois ihan hyvin pöristellä 160km/h mutta viidenkympin rajoitukset sijoitetaan vain sellaisille pätkille missä voi oikeasti syntyäkin vaaratilanne huomattavaa ylinopeutta ajettaessa.
    Hieno pätkä tuo kyseinen, sekin on testattu, niinkuin aika moni Suomen mutkatie.
    Taitaa tuolla tiellä olla rajoitusten kanssa niin päin, että pyörätien kohdalla on 50 ja kun pyörätie loppuu, vaihtuu 60:een.
    Hyvä, että joku veti jo kesän alkuun sellaiset pohjat, ettei tarvitse kyttien kauhistella leuka täristen 54 km/h kaahareita jotka ajavat ylinopeuden vuoksi ulos ensimmäisessä mutkassa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #15

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Antiikin Kreikan Ateenassa idiootti oli henkilö, joka ei osallistunut julkiseen elämään kuten demokraattiseen kaupungin hallitsemiseen, mitä pidettiin vapaiden miesten velvollisuutena. Hellenistisessä Egyptissä idiootti tarkoitti sotilasta. Merkitys oli johdettu lyhentämällä sotilaiden palkat maksaneesta viranomaisesta idios logoksesta eli kuninkaallisesta kassasta. 1800- ja 1900-luvun lääketieteessä ja psykologiassa idiootiksi määriteltiin henkilö, joka oli vaikeasti kehitysvammainen ja jonka älykkyysosamäärä oli alle 20. Sana on nykyisin jäänyt pois tieteellisestä käytöstä.

    Millä helvetillä se on saanut kortin?
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  16. #16
    Tulee itekki pommitettua tota aikalailla kun menee kouluu jämsänkoskelle. Kyl toi on vaa nii typerää jatkaa sitä rajotusta vaikka hyvät mutkat ja taajama takanapäi
    --GsxR:iä--
  17. #17
    Lainaa (Pedaali @ Touko. 20 2009,23:29) kirjoitti
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Touko. 20 2009,23:19) kirjoitti
    Kyllä tuo voi tapahtua aika monelle meistä, se on se puoli sekuntia kun kääntää kahvaa väärässä paikassa. Ite en kyllä viidenkympin alueella paljon kahvaa kääntele. Tarkotin *että hölmö ajaja oli ja asettelen kukkahatun *päähäni
    Paskapuhetta.
    0,5 sekunnissa 50km/h -> 160km/h?
    Melkonen mankeli saa olla alla, että tuohon pystyy.
    Aivan oikein paskaa puhuin. Mutta tarkoitin näitä nyky kyykkyjä , että pienellä ranneliikkeellä kortti lähtee. voi käydä kelle vaan meistä kukkahattuilijoista
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
  18. #18
    Lainaa (ek@ @ Touko. 20 2009,23:43) kirjoitti
    Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
    Vaikka sinne olisikin laittanut taajaman loppumismerkin, niin olisi siellä silti ollut liikaa ylinopeutta. Silloin olisi ollut 159@80, koska tuskin tuolle pienelle tielle kumminkaan 100:n lätkää olisi laitettu.
  19. #19
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Touko. 21 2009,00:23) kirjoitti
    Aivan oikein paskaa puhuin. Mutta tarkoitin näitä nyky *kyykkyjä , että pienellä ranneliikkeellä kortti lähtee. voi käydä kelle vaan meistä kukkahattuilijoista
    Ei voi.
    Tuollainen on aina tahallista, ei ole kyse vahingosta.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  20. #20
    Paska mäihä saa tuolla sakot...mutta LP eksyy jokapaikkaan. Ei siellä ole juuri ihmisiä joita voisi vaarantaa. Mutta huono mäihä...eihän siinä ole vielä edes kerennyt välttämättä kakkosta pykältää sisään edes.
    600cc
  21. #21
    Ei viiti sanoo melkein mitään... se omaehtoinen liikennekulttuuri kukkii Mut onneksi vastuullisesti
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  22. #22
    Niukasti liittyy idiotismin määrittelyyn, mutta hieno pätkä, suositeltavaa itse kullekin käydä ihastelemassa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  23. #23
    Lainaa (ek@ @ Touko. 20 2009,23:43) kirjoitti
    Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
    Ainapa se syypää vaan jostain muualta löytyy kuin itsestä, eiköstä vaan?

    Hieno paikanvalinta ´avaukselle´, vaikka kuulemma osaatte valita ne aivan täydellisesti. Mutta silloin roiskuu kun rapataan, vaimitensenytoli...

    Huomaa, että tältä olisi lähtenyt läsy kuivumaan, vaikka rajoitus olisi ollut 100.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    159/50 no tota..vaikka itsekkin olen sitä mieltä että rangaistuksia pitäisi kohtuullista niin tuo nyt oli jo sellasen tason hölmöily et kortti pois ja pitkään..tuollainen ei ole enää vahinko.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  25. #25
    Lainaa (pecha @ Touko. 21 2009,08:35) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Touko. 20 2009,23:43) kirjoitti
    Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
    Ainapa se syypää vaan jostain muualta löytyy kuin itsestä, eiköstä vaan?

    Hieno paikanvalinta ´avaukselle´, vaikka kuulemma osaatte valita ne aivan täydellisesti. Mutta silloin roiskuu kun rapataan, vaimitensenytoli...

    Huomaa, että tältä olisi lähtenyt läsy kuivumaan, vaikka rajoitus olisi ollut 100.
    Taas sama jurpo viisastelee ja laittaa sanoja muiden suuhun tavalliseen tyyliinsä.

    Ei sitten, Suomessahan on kaikki rajoitukset laitettu ihan oikein ja perustellusti. Ryytykää niihin.
    Dixi et animam levavi
  26. #26
    Kyllä meidän kunnon motoristien on syytä katsoa peiliin. Ei riitä, että muutama mulkvisti vaarantaa meidän kaikkien maineen. Tiedän, että monet ajelevat lievempiä (ja kovempia) ylinopeuksia alvariinsa.

    On hienoa, että kanssa motoristit ovat valppaana ja muistuttavat meitä lehtileikkeillä oikeista ajotottumuksista.

    Täytyy taas lopuksi kysyä, että mistä näitä kpäitä oikein sikiää? (se on mielestäni aivan ylettömän hieno lause).
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  27. #27
    Lainaa (Anatooli @ Touko. 21 2009,12:23) kirjoitti
    Kyllä meidän kunnon motoristien on syytä katsoa peiliin. Ei riitä, että muutama mulkvisti vaarantaa meidän kaikkien maineen. Tiedän, että monet ajelevat lievempiä (ja kovempia) *ylinopeuksia alvariinsa.

    On hienoa, että kanssa motoristit ovat valppaana ja muistuttavat meitä lehtileikkeillä oikeista ajotottumuksista.

    Täytyy taas lopuksi kysyä, että mistä näitä kpäitä oikein sikiää? (se on mielestäni aivan ylettömän hieno lause).
    Juu on se kauhiaa kun 95% motoristeista pilaa kaikkien maineen...

    edit: typo

    Br, Mikko



    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  28. #28
    Lainaa (ek@ @ Touko. 21 2009,12:12) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 21 2009,08:35) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Touko. 20 2009,23:43) kirjoitti
    Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
    Ainapa se syypää vaan jostain muualta löytyy kuin itsestä, eiköstä vaan?

    Hieno paikanvalinta ´avaukselle´, vaikka kuulemma osaatte valita ne aivan täydellisesti. Mutta silloin roiskuu kun rapataan, vaimitensenytoli...

    Huomaa, että tältä olisi lähtenyt läsy kuivumaan, vaikka rajoitus olisi ollut 100.
    Taas sama jurpo viisastelee ja laittaa sanoja muiden suuhun tavalliseen tyyliinsä. *

    Ei sitten, Suomessahan on kaikki rajoitukset laitettu ihan oikein ja perustellusti. Ryytykää niihin. *
    Ei taida sielläpäin maailmaakaan se liikennöinti sujua aina niin kivuttomasti...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  29. #29
    Siitä tulikin mieleen, että liian pienet tilannenopeudet ovat hengenvaarallisia moottoripyörällä. Täytyy muistaa jatkossa olla varuillaan pitkät päällä häikäisevistä idiooteista, koska takana tuleva voi ajaa sokaistuna päälle, tai sitten pitäisi jatkuvasti ajaa suurempaa tilannenopeutta kuin muut.
    Dixi et animam levavi
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ek@ @ Touko. 21 2009,13:00) kirjoitti
    Siitä tulikin mieleen, että liian pienet tilannenopeudet ovat hengenvaarallisia moottoripyörällä. Täytyy muistaa jatkossa olla varuillaan pitkät päällä häikäisevistä idiooteista, koska takana tuleva voi ajaa sokaistuna päälle, tai sitten pitäisi jatkuvasti ajaa suurempaa tilannenopeutta kuin muut.
    Hyvänä esimerkkinä on kun erään naispuoleisen alottelevan motoristin kanssa ajettiin tuolla virolahden puolella.

    Tiellä oli vähän liikennettä ja rajoitus 60 km/h..noh siinä hieman yritettiin tuota kallistus kammoa poistaa ja hän ajoi omaa rauhallista tahtia 50-60 km/h mittarinopeutta kunnes auto tuli aivan perään kiinni.

    Likka antoi tietä (ajoi oikeassa reunassa ja auto siitä sitten samaa kaistaa ohi (tämä toistui pari kertaa) siis autot ajoivat sen +10 km/h rajoituksesta, ja kyllähän sen tietää miten autot yleensä mopot ohittaa jos mahdollisuuden siihen saavat.

    Jeps..lopputulos oli se, että jatkuva "tarkan" nopeuden seuraamminen ja tien antaminen johti pieneen lipsahdukseen asfaltin reunalta pois kun jaktuvasti tuli autoa ohi läheltä ja sattui "säikähdys". mukkelis makkelis ruohikolle ja onneksi ei käynnyt mitään.

    Tuon jälkeen meille on turha tulla selittää hevon paskaa mistään nolla toleransseista ja pieneen ylinopeuksien vaikutuksesta liikenne turvallisuuteen.

    Nokkaan pitäs vetää niitä autoilijoita suorilta käsin jotka perään tulevat puskuriin ja ohitavat samalta kaistalta, tai sitten pitää itse sellaista vauhtia että kotilot ei tule ohi (ellei nyt siten joku teinix bmw välttämättä ole Special stagella).



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen