Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Onko ajoasennolle tehtävissä mitään, saako tähän malliin raisereita clipareihin tai sitten kokonaan yläkolmio vaihtoon ja toinen stonga? Löytyykö valmiita osia ja mistä? Onko ylipäätään mitään tehtävissä?

    Pyörä ollut mulla nyt muutaman päivän ja siirryin tähän kokonaan pystystä ajoasennosta. Vähän tossa kädet on ihmeissään tapahtuneesta. Pituutta 190cm. kuskilla.

    Luultavasti tämä vaan vaatii totuttelua, mutta kyselenpä nyt varuiksi...

    Niin... vuosimalli 2005



    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  2. #2
    samaa asiaa meinasin ite kun olin omalla affällä ajanut pari paivää.nyt kolme vuotta ajettuani en kyllä vaihtaisi ajoasentoa milliäkään.juuri sopiva etunoja isommassakin vauhdissa ja jarrutuksissa hyvä tuntuma eturenkaaseen. yhden asian tuut huomaan kylläkin...affässä kuluu etunen loppuun melkein ennen kuin takanen.etupainoinenko??



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  3. #3
    maltti on siis valttia
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  4. #4
    Itse en tottunut gsx-f:n ajoasentoon, hartiat meni jo lyhyemmilläkin reissuilla jumiin.

    Mutta ei sun sitä kannata vielä ruveta modaamaan, monet tuntuu puhuvan että alkuun käy käsiin ja hartioihin, mut sit ajan kanssa tottuu...

    Kai nää on niitä ysilöllisiä eroja. *
    gsr 600 *07
    gsx-f 600 *03
  5. #5
    Kyllä siihen asentoon tottuu. Ongelmia tulee jos käsillä on paljon painoa, ylävartaloa tarvii kannatella pikkasen selkä/vatsa lihaksilla.
    Suzuki V-Strom 1050XT
  6. #6
    Sitten kun sinäkin olet ajanut äffällä 100 tonnia, niin luurankosi on muotoutunut sopivaksi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    mutta siinähän on kuitenkin vielä aika pysty asento
  8. #8
    Kannattaa ajella tovi ennenkuin tekee mitään kallista
    Aika moneen ajoasentoon kyllä tottuu aika äkkiä, vaikka itse oonkin 1½ senttiä alle 190cm.. ja kun kavereiden pyörillä oon koittanu niin ei se ole kun hetki niin osaa istua niin että meno tuntuu mukavalta (paitsi ne missä polvet on kurkussa..)
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  9. #9
    Lainaa (1000 ärrä @ Touko. 20 2009,19:03) kirjoitti
    mutta siinähän on kuitenkin vielä aika pysty asento
    ehkä kuitenkin "puoli kyykky"?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  10. #10
    Kyllä siihen tottuu. Itelläänkin oli aluksi kädet ja hartiat jumissa kun oli pystympään asentoon tottunut. Nyt reilut 20tkm myöhemmin tuo asento tuntuu täydelliseltä, edes rautapersettä ajaessa ei mennyt paikat jumiin.
    BMW F800GT
  11. #11
    Kiitoksia kommenteista, eipäs siis hosuta. Kilsoja vaan mittariin. Tänä kesänä onkin muutama pidempi Suomi touring tulossa, joten aikaa on totutella.
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  12. #12
    Joo no mulle tämä on aika pysty, mutta olenkin kääpiö, joten en voi tietää miltä sinusta asento tuntuu.

    Mutta sen verran aiheeseen, että käsivaivaiselle asento ei kyllä ole liian kyykky, muuten mullakin varmaan olis jokin vetomiespyörä.
  13. #13
    Kävin kavereiden kanssa veivaamassa tänään reilun kolmen tunnin lenkin ja totutteluprosessi on hyvässä nosteessa. Parilla kahvitauolla varustettuna tuo aika ainakin onnistui ajaa kohtuu hyvin. Ongelmat syntyy taajamissa ja ruuhkissa, jossa ajetaan alle 60 km/h ja unohtuu heti, kun päästään mutkille ja itse asiaan. Mitä tästä opimme...
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  14. #14
    Nuo kaupunkinopeudet on pahimpia kun ajoviima ei kannattele yhtään, mutta kyllä siihenkin tottuu kun löytää sen itelle sopivan asennon.
    BMW F800GT
  15. #15
    Muistelisin lukeneeni jostain -orgin ketjusta että joku olisi vaihtanut stogat tankoon kyseiseen pyörään. Sitä en muista oliko käynyt joku suoraa vai oliko pitänyt itse modata.
    Itse olen tyytyväinen ajoasentoon. ainoa miinus tulee juuri stogista jotka ovat liian "takaviistoon" suunnattu ja niitä ei voi muuttaa vaihtamatta koko yläkolmion.
  16. #16
    Muutaman kesän F:llä ajaneena ja nyt busaan siirtyneenä huomasin oman "ongelmani" olevan yksinkertaisesti sen, että yläkroppa ei saa tukea löysänä olevasta vatsa/selkä/alaraajalihas paketista. Ei ne mopot oo siis välttämättä liian kyykkyjä.

    EAK-kurssilla koin ajoasentovalaistumisen. Periaatteessa siis rintakehästä alaspäin kropan osuudella pitäisi pystyä kannattelemaan yläkroppaa, niin, että käsiin ei tarvii nojata - onnistuu kaikki ohjausaktiviteetitikin rentoudesta käsin paremmin.

    Treeniä siis pullamössönä oleviin vatsa ja selkälihaksiin on mun lääke omaan ajoasentooni.



    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  17. #17
    Nyt selkis sitten mitä on moottoriurheilu. Pitää alkaa pumppaamaan selkiä ja vatsoja, että pystyy ajamaan
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  18. #18
    Hä, ei kai mulla ainakaan ole ollut mitään los problemosseja
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  19. #19
    Mielenkiintoinen juttu tuo ajoasento. Pitäis varmaan löytyä säätöjä kuin auton penkissä, että kaikilla olis hyvä! Kukahan kehittäis tällasen?
    Itellä 02 äffä ja selkä petti viime kesänä. Ajokausi loppui jo elokuulle. Ei vaan voinut "makoilla" vakiolla.
    Vaihdoin siis kolmiopalan ja siihen suositellun stongan. Stormilta löytyi merkki LSL. Palan hinta,jossa jarruletkun jatke 190 e ja stonga 50 e. Paikallinen huolto teki vaihdon muun huolon yhteydessä, samalla lämpökahvat ku stonga irti.
    Nyt pyörä on aivan eri peli. Ajoasento pystympi ja selkä pysyy mukana. Taittuu mutkiin aivan yhtä mukavasti kuin ennen. Isoin ero on soratiellä, jota silloin tällöin väistämättä tulee eteen. Ei vaapu eri heilu kun on leveämpi ote.
    Pyöräkin on vähän persoonallisemman näköinen.
    Itellä pituutta 183 ja hyvin sujuu. Touring plexin tilasin, koska kovemmassa kyydissä alkuperäinen ei suojaa samoin kuin ennen.
    Tuli halvemmaksi kuin pyörän vaihto!!!!
  20. #20
    Minulla taasen liian pysty ajoasento aiheuttaa ristiselän ( aika paskana) kipeytymistä. kun kaikki paino tulee ristiselän päälle.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #21
    Lainaa (okasa @ Touko. 23 2009,23:45) kirjoitti
    Mielenkiintoinen juttu tuo ajoasento. Pitäis varmaan löytyä säätöjä kuin auton penkissä, että kaikilla olis hyvä! Kukahan kehittäis tällasen?
    Itellä 02 äffä ja selkä petti viime kesänä. Ajokausi loppui jo elokuulle. Ei vaan voinut "makoilla" vakiolla.
    Vaihdoin siis kolmiopalan ja siihen suositellun stongan. Stormilta löytyi merkki LSL. Palan hinta,jossa jarruletkun jatke 190 e ja stonga 50 e. Paikallinen huolto teki vaihdon muun huolon yhteydessä, samalla lämpökahvat ku stonga irti.
    Nyt pyörä on aivan eri peli. Ajoasento pystympi ja selkä pysyy mukana. Taittuu mutkiin aivan yhtä mukavasti kuin ennen. Isoin ero on soratiellä, jota silloin tällöin väistämättä tulee eteen. Ei vaapu eri heilu kun on leveämpi ote.
    Pyöräkin on vähän persoonallisemman näköinen.
    Itellä pituutta 183 ja hyvin sujuu. Touring plexin tilasin, koska kovemmassa kyydissä alkuperäinen ei suojaa samoin kuin ennen.
    Tuli halvemmaksi kuin pyörän vaihto!!!!
    Thänks,

    Tässä on vastaus alkuperäiseen kysymykseeni. Tämä kortti pitää katsoa, jos ei totuttelun jälkeen tunnu ajoasento hyvältä. Nyt vaan kilsoja mittariin.
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  22. #22
    Sahaa siitä plexi matalaksi niin ajoviima kannattaa kivasti ylävartaloa matkavauhdeissa. Se rajoittaa samalla pitkäaikaista ylinopeutta eli edistää kortin pysymistä, myös kypärämelu pienenee.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  23. #23
    Ootkos "okasa" sattunut kuvaa ottamaan tuosta modatusta stongasta / pyörästä? Olisi mukava nähdä, miltä se näyttää.
    Laita vaikka privana, jos et halua kaikille näyttää
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  24. #24
    Lainaa (Juha v @ Touko. 20 2009,18:57) kirjoitti
    Ongelmia tulee jos käsillä on paljon painoa, ylävartaloa tarvii kannatella pikkasen selkä/vatsa lihaksilla.
    Öhhh... Ei pikkasen vaan täysin.

    Lainaa (tilt @ Touko. 22 2009,08:50) kirjoitti
    Periaatteessa siis rintakehästä alaspäin kropan osuudella pitäisi pystyä kannattelemaan yläkroppaa, niin, että käsiin ei tarvii nojata - onnistuu kaikki ohjausaktiviteetitikin rentoudesta käsin paremmin.
    Juurikin näin
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #25
    Juu! Mielelläni laitan kuvia tulemaan. Huomenissa kuvataan.

    Kehtaanko kysyä miten noi kuvat lähetetään, joko kaikille näkyviin tai privana? On tän koneen käyttö paljon vaikeampaa kuin ajaminen.
  26. #26
    Päivä päivältä helpommin ja tosiaan olkapäihin vähän ottaa, mutta on se vaan paras. Eli samoilla linjoilla muiden kanssa. Pituutta on kertynyt 191cm ja kyllä alkaa olla melko maksimi tolle(kin) pyörälle.

    Millä vekottimilla ne yli 2-metriset ajaa...? *


    Edit: niin ja taas on selkä ihan pashana, mutta en tiedä johtuuko se ajamisesta. Nyt lähden heittämään niin pitkän lenkin kuin 24h kerkiän.



    "Häpy With Honda..."
  27. #27
    Hommaa selkäsuoja/ panssari, se kannattelee yläkroppaa ihan kivasti!
    Yamaha MT-09 -14

  28.  
  29. #28
    Lainaa (korf77 @ Kesä. 06 2009,15:14) kirjoitti
    Hommaa selkäsuoja/ panssari, se kannattelee yläkroppaa ihan kivasti!
    On jo. Selkä on muista syistä ilmeisesti ottanut itteensä...

    Tulin siihen tulokseen että kyllä ajoasento on mahtava ja kyllä siihen vieläkin isompi ukko/akka mahtuu helposti...

    Tosiaan tottumus kysymys, mutta niin vaivaton ja helppo pyörä että.... Ja kyllähän se reilu 1000mailia tuli heitettyä.
    "Häpy With Honda..."