Tilasin juuri tuollaisen Roof Boxer V ruukun mattamustana Saksasta. Lisukkeiksi tummaa ja sinistä iridium visiriä tietysti! OK, eli ulkonäkö tuossa potassa on todellakin kohdillaan (makuasioita). Mutta miten se toimii noin käytännössä?
Olen lueskellut muutamat arvostelut tuolta netistä Lontooksi, mutta olisi toki hienoa kuulla käyttökokemuksia näistä Suomen ajokeleistäkin?
Vähän jännää, kun tuli kuitenkin ostettua ihan sika säkissä periaatteella... Mutta jospa se kerrankin onnistaisi näinkin tämä kaupustelu? We will see... Kommentoin kyllä tänne samantien sitten miten kävi? *![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
yksi kausi tuli tuollaisella ajeltua. Hyvä kypärä, mutta joitain puutteita. Visiiri ei pysy auki sateella, muuten kuin jättämällä se vähän raolleen. Leukasuoja alhaalla jokseenkin äänekäs.
Muuten toimii hyvin.
OK, äänekkyys ei haittaa sillä earit korvillahan jokainen joka kuulostaan välittää ni ajelee muutenkin
Vähän tuntuu olevan kokemuksia... Viikon päästä olen viisaampi sitten viimeistään, ku saa omaan kuuppaa sovitella ja pamauttaa baanalle.![]()
jo toinen boxer menossa, tykästyin siihen ekaan malliinkin ja pitihän tämä V sitten hankkia. Edellistä huomattavasti napakampi (sama koko, sisusten muotoilu muuttunut), joten äänieristyskin on parempi. Irtoleualliset ovat AINA umpipottia äänekkäämpiä mutta tulpat on korvissa muutenkin.
En tiedä onko omassa kypärässäni valmistusvikaa vai onko tyyppivika mutta en saa visiiriä kokonaan kiinni. Eikä saanut raavaat miehetkään kypärä sylissä painiessaan, saati sitten, että kypärä olisi päässä. Tuuletus siis on varmistettu nenän kohdalle jäävällä aukolla *
Toinen leukaosan kiinnike hajosi noin kuukauden käytön jälkeen ja myyjä pomputti mua turhaan. Jätin kypärän heille viikoksi, että se kävisi valmistajalla. Viikon päästä kun tulin hakemaan omaani pois, minulle vain ilmoitettiin, että koko tehdas on kuukauden kiinni. En ole vaivautunut takaisin, pärjään yhdellä kiinnityksellä (edellisessä mallissa en saanut kumpaakaan kiinni, niin oli tiukat nepparit!).
Olen siis tyytyväinen, potta on hieno (on tullut kommentteja "punaisista korvista/pirunsarvista") ja ajaa asiansa. Hyväksyn pienet viat, eihän näiden elinikä ole kuin max 5 vuotta kummiskaan, kyllä sen verran pystyy ajamaan millä hyvänsä, en viitti montaa sataa laittaa ostokseen, joka pitäis muka heti vaihdettava parempaan...
Tietä käyden tien on vanki
vapaa vain on umpihanki
En tiedä tuosta V-mallista,mutta emännän veljen boxer menee huuruun toddella helposti. Visiirin tuuletus on sanalla sanoen paska. Hieno potta se kyllä on. Vittumainen vaan, kun ei sateen sattuessa voi pitää visiiriä kiinni ollenkaan.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Juu, tuossa originaalissa Boxerissahan ei tuuletusta ollut laisinkaan missään. Siinä se olennainen ero tähän V-malliin, jossa tosiaan on noita tuuletusräppänöitä sentään ympäri pottaa...(Sledgehammer @ Touko. 24 2009,16:58) kirjoitti
Edelleen siis pysytään jännityksessä, ens viikolla pitäis potan tulla kotiin, ja meikäläinen lomille sitten siihen perään. Pääsee samantien sitten testimään. Koitan laitella tänne sitten objektiivista palautetta aiheesta...
Noniin, tässä hommassa kävi niin että kyllästyin odotteluun... peruutin tilauksen ja hain tuommosen Rooffin Allrightista sitten. *
Sen verran asiaan perehdyin, että ostin nyt sitten tuon Boxer V8 mallin. Koskapa se on mallin viimeisin kehitysversio ja siitä on aikalailla kaikki nuo lastentaudit saatu pois. Eli tässä kypärässä tuuletus toimii, ja leukasuojan saa käännettyä taakse/takaisin eteen riippumatta visiirin asennosta. Samoin visiirin saa myös kunnolla kiinni, eli tuo vielä V-mallia vaivannut fibakin on poissa.
Juuri kävin kurvailemassa ja tunnelma on kyllä potassa LOISTAVA. Vaikka Roof on 400g painavampi kuin tuo mun entinen hiilikuitupotta, niin se paino ei jotenkin tunnu. Lieneekö syynä sitten kypärän pieni ulkoinen koko? Leukasuoja laskeutuu lähes leuan alle, eikä jää sinne eteen kaukaisuuteen / näkökenttään.
Nyt siis on pakko todeta, että oli hyvä ostos... Katsotaan sitten vielä kunnon sateella miten siinä käy. *![]()
Miten on käytettävyyden laita eli voiko tuota leukaosaa aukoa ja sulkea ajon aikana vai vaatiiko aina pysähdyksen? Ja onko se miten kestävä mekanismi vai alkaako vanhemmuuteen reistaileen?
Leukasuojassahan on lukitukset molemmin puolin, joita pystyy kyllä käyttämään ajon aikana molempia vasemalla kädellä... Eli hyvin pystyy leukasuojan napaamaan kiinni tai auki kesken menon. Mekanismin kestävyydestä ei tietty osaa mitään sanoa, kun on 2 päivää vanha potta... Aika näyttää =)
On jotenkin vapaamman oloinen fiilis, tollasella potalla... Voi antaa tuulen tuivertaa mikäli mieli tekee. *
Mua kiinnostaa myös tuo Boxer V. Mieluusti luen kokemuksistasi esim. kosteemmalla kelillä. Miten huurtuu vai huurtuuko mitenkään? Mun tapauksessa kiinnostais myös, että miten näkyvät nop.mittari+var.valot, koska ovat tankin päällä. Joutuuko kallistamaan päätä alaspäin vai näkyvätkö vain vilkaisulla, niin kuin nykyisellä kypärällä (J1)? Sulla tosin ei ole kuin tankin korkki tankin päällä ja kuka sitä nyt tiirailee ajon aikanaja ajoasentokin varmasti etukenompi, joten tuota on vaikea arvioida.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
No sen verran tosiaan voi näkyväisyydestä todeta heittämällä, että on kyllä ihan toista luokkaa mihin umpipotilla on tottunut. Ylös, alas, sivuille... kun on se naamataulu todella lähellä siellä kuperan linssin sisällä.
Eli se visiiri & leukasuoja tulee todella lähelle naamaa. Oikeastaan tämän takia tuota kannattaa varmaan kokeilla että sopiiko päähän, ennen ku menee osteleen.
Tuo huurtuvuus on ollut ongelma noissa vanhemmissa Rooffeissa, ja nytten näissä uusimmissa V ja V8 malleissa siihen on panostettu tekemällä noita tuuletuksia leukasuojaan. Siellä on molemmilla sivuilla 2 kpl "kiduksia" jotka on aina auki, ja sitten tuossa edessä vielä semmoisen avattavat "nostraalit". Kun noi kaikki avaa, niin on melkeen kuin avopotalla ajelisi. Eli todella tehokas tuuletus... Kypärässä on myös päälaella yksi venttiili, mutta sen toimintaa ei kyllä edes huomaa. Ja aina on tietty se hieno optio, että kääntää koko laukasuojan taakse ja nauttii oikeen kunnon ilmastoinnista.
Sitten mun on kyllä pakko suositella niille jotka tuota harkitsee, niin että ostakaa toi V8 malli. Koska vielä tuossa V-mallissakin on yksi fiba, eli jos visiiri on täysin alhaalla ja leukasuoja käännetty taakse... niin sitä leukasuojaa ei saa sieltä käännettyä takaisin eteen ilman että visiiriä nostaa hieman ylös.
Laitan tähän videolinkin aiheesta:
Roof boxer V & V8 erot
Eli tässä se pääsyy miksi itse peruin tuon V-mallin tilauksen ja kävin hakemassa V8:n.
Vähän mulla itelläni on tässä semmoinen fiilis, että takaisin umpipottiin en ihan heti ole palaamassa. Sen verran upea kokemus tämä on... Ja kypäräpuhelinmen mikin & korvakuulokkeet sain hyvin integroitua Rooffiin. Mikrofonin laitoin toisen poskipalan etuosaan, mutta hyvin kuuluu mun puhe niinkin kuulemma.
Sateella kun vielä pääsis tosiaan kokeilemaan itse... Googlettamallahan noita kokemuksia löytyy kosolti lisää maailmalta, eli sinne vaan kiinnostuneet penkomaan. *
Joko olet päässyt kokeileen sateella? Onko tullut petymyksiä vastaan kun nyt on jo enemmän kokemusta kypärästä?
Juu, nyt on ajeltu kypärällä jo kaikissa keleissä. Kiitos viimeaikaisten sateiden ja kylmän. Edelleen, mahtava laitos tämä on! Todella mukava päässä, ja tulppien kanssa yhtä hiljainen kuin aikasemmat umpimallitkin.
Kylmemmille keleille pitää suositella sellasta windstopper tyylistä kyrärähuppua, koskapa niitä leukasuojan sivuilla olevia kitusia ei saa suljettua. Joten leuan tienoilla ilmanvaihtoa kyllä riittää jatkuvasti.
Kuumalla sitten jotenkin tuollanen potta ei hiosta tai tunnu tippaakaan ahdistavalle vetasta päähän... Ja sitä laukasuojaa saa kyllä ajossakin nosteltua + ja laskettua & lukittua ihan yhdelläkin kädellä. Mä en oikeen ymmärrä noilta ulkomailta luettuja kommentteja, että vaatii muka pysähdyksen ja molemmat kädet se homma... vissiin aikalailla kädettömiä heppuja jotka semmosta kirjottelee
Aivan älyttömän tyytyväinen olen vieläkin siis pottaan. En vaihtais pois enää.![]()
Täälläkin yksi tyytyväinen boxer V8:n omistaja. Yamaha1:ltä oli jäänyt yksi lisäargumentti pois, nimittäin ainakin minulla leukasuoja on vielä? sen verran jäykkä, että sen voi mainiosti jättää otsan kohdalle "aurinkolipaksi". Mielestäni kypärä ei ole juurikaan äänekkäämpi, kuin vanha avattava shuuperttini, tai kuuloni on sitten huonontunut (johtunee ilman tulppia korvissa ajelusta!!).
Juu, varmaan voi senkin tehdä... Itse siirsin SUNAX aurinkovisiirin edellisestä umpipotasta myös tähän Boxeriin, eli sen taakse on hyvä blokkailla sonikka jos meinaa silmiin ottaa.(an300 @ Heinä. 09 2009,18:34) kirjoitti
Mistä porukat on noita Boxer V malleja ulkomailta ostanu?
"Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
Sincerely, Unicorns"
EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
Yamaha Wild Star 1600 -01
Kaveri kait tilas täältä
FC-Moto
Itse tilasin vuosi sitten täältä http://www.designerhelmets.com/. Tämän päivän hinnoista en tiedä, varmaankin jostain saa halavemmalla. Vuosi sitten oli löydetyistä paikoista halvin.
Mites noi koot menee verrattuna muihin pottiin?
Mainittavia eroja?
"Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
Sincerely, Unicorns"
EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
Yamaha Wild Star 1600 -01
Itse tilasin Roofin(60/L) ihan samalla mitoituksella mitä oli Shoei XR-1000 ja hyvin sopi päähän.
http://www.designerhelmets.com/ täältäpä minäkin tilasin. Toimitus kesti muuten n.6 vko, kun ranskan tehtaalla pakkas lomat päälle ja liikkeellä ei ollut varastossa.. Koko taisi olla sama, kuin suupertissa.
Miten vesisateessa pitääkö boxerin visiirin ja leukasuojan väli ajossa sadeveden ulkopuolella?