Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Moro

Minkälaista pleksiä suosittelette -00 Varaderoon. Pituutta kuskilta löytyy 189 senttiä ja vakiopleksillä melu kypärän sisällä melkoinen. Olen kokeillut Kapan korkeaa ja tummaa pleksiä, mutta olo oli kuin olisi autolla ajanut.
    Hehe.. Omka pituus 183cm. Tutulta kiuulostaa. Omassa Varanerossa olen toistaiseksi kokeillut

- alkuperäistä
    - Givin pleksiä (alkuperäistä hieman korkeampi)
    - MRA VArio Touring -pleksiä (alkuperäistä hieman korkeampi)

Paras on ehkä tuo MRA - huonoja kaikki..... (verrattuna LT:hen :-) )
    <p>2002-2014</p>
    Hauska huomata etten ole ongelmani kanssa yksin tosin pyöränä Caponord, mutta vaiva on sama,elikkä pleksistä tulee kypärään semmoset tutinat ja päänheilutukset ettei motarille ole mitään asiaa mut ehkä kumpikin löytää joskus jonkin ratkaisun
    Aprilia ETV Caponord * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Osta enduro, niin et tarvitse katua
    No joko pidennät pleksiä eli vaihdat sen isompaan,
    tai sitten ensinnäkin varmistat, että vakiopleksi
    on alemmissa kiinnikkeissään, ja mahdollisesti jopa lyhennät.

Itselläni on mittaa 185 cm ja MRA-pleksin säätöpalaa pidän yleensä
    toiseksi korkeimmassa asennossaan. Käytän kyllä yleensä aina
    muutamaa kilsaa pidemmillä siirtymillä tulppia, mutta päätä ravistavaa
    turbulenssia ei sentään synny.
    -- sjm
    Moro

Kiitos vastauksista. Kattelin kataloogista että 2000-mallin ei saa vario touring-pleksiä vaan siihen on pelkkää variota saatavana. Onko kellään kokemusta siitä, siinähän on pelkkä korkeussäätö.
    Milenkiintoinen pointti tuo vakiopleksin madaltaminen.
    Lainaa (varadero1000 @ Touko. 20 2009,11:39) kirjoitti
    Milenkiintoinen pointti tuo vakiopleksin madaltaminen.
    Aikoinaan Baby-Bemarissani matala pleksi oli huomattavasti hiljaisempi...

Koetappa nousta ajossa seisomaan jalkatapeille ja kuulostella mitä tapahtuu melun tasolle?
    Itselläni on 2008 vuoden varadero ja pituuteni on 184 ja kun jotenkin sais melun hiljaisemmaksi . Olen sellaistakin ajatellut että jos sais jostain vaikka vielä leveämmän pleksin koska sopisi mun mielestä hyvin kun katsoo pyörää edestä päin eli pleksin leveys samaa kuin lamput ja hiukan orkkista korkeampi. Eli mitä muut ajattelevat esityksestäni oliko kyseinen hyvä ja saako sellasia edes mistään???.
    Honda XL1000V Varadero
    -03 Varaderooni laitoin vakiopleksin ylimpään asentoon ja virittelin prikkoja alempien kiinitysruuvien alle, jotta pleksin alareunan ja katteen väliin jäi noin 5-10mm rako. Tämä rako päästää ilmaa pleksin taakse ja vähentää pyörteilyä.

Mielestäni se on nyt parempi kuin ennen viritystä jolloin kypärään jytisi aika paljon. Nyt toimii siten että mitä kovempaa ajan, sen vähemmin kyparässä rämisee. Pituuteni on 185.

Mää oon ite 186 pitkä ja mulla on tuo MRA VariScreeen paikallaan. Meteliä kyllä on sillai somasti mutta kaikki vauhdit mihin tuo rakkine yltää niin soveltuu ajamiseen hyvin. Ei pyörteile. Crossikypärän kanskin voi pitää semmosta 140 vauhtia ihan hyvin ilman repimistä. Mulla on siis tuo vanhempi malli.

Kuulosuojausta harrastan myös minä yleensä aina taajaman ulkopuolella.

My Webpage

Moro

Onko sulla linkin mukainen pleksi? Onko tuo alkuperäistä tuon säätöosan verran korkeampi?
    MRA variotouring ei kyllä ole ollenkaan tuollainen, vaan

-- sjm
  12.  
    Lainaa (varadero1000 @ Touko. 24 2009,18:49) kirjoitti
    My Webpage

Moro

Onko sulla linkin mukainen pleksi? Onko tuo alkuperäistä tuon säätöosan verran korkeampi?
    Tuommonen mulla on. Alkuperäisestä mulla ei oo mitään havaintoa. Mulla on Givin matalaksi sahattu pleksi ja joku ihan pikkunen pala mikä vaan peittää ne kiinnikkeet.

Ei tuokaa mikään autuaaksi tekevä ole. Ihan hyvä ja mulla on se ollu tuosa korkeimmasa asennosa käytönnösä kokoajan. Korkeimmillaan se on 59cm korkea.