Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Itsellä VFR 800 -02 (vtec) eka kesää käytössä.
    Tasakaasulla ajettaessa pyörä alkaa nykimään jostain syystä. Sellaista pientä nyhtämistä johon auttaa kaasun lisääminen hetkellisesti. Tuntuisi myös tekevän tätä vasta pyörän kunnolla lämmettyä (> 80 °C).
    Onko vastaavaa ollut muilla / Onko säädettävissä vai ominaisuus ?
  2. #2
    Eihän oo ketjut löysällä ?
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  3. #3
    Eikös nuo ensimmäiset veetekit ole kaikki tuollaisia?
  4. #4
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mun vastaavassa ei ollut ongelmaa tasakaasulla. Muuten siinä oli kyllä kaikenlaista kanttia ja kulmaa. Yksi pahimmista oli se kun laittoi kaasua ja sitten löysäsi nopeasti lähelle nollavetoa. Ensin veto nyykähtää ja sitten lyö taas vedon terävästi päälle niin että tuntuu. Ja sitä pahemmin potkaisee mitä enemmän on jengaa.

    Tossa tasakaasun nykimisessä voisi olla kyse myös happianturin viasta tai tiedonkulun ongelmasta, jolloin boksi säätäisi seosta väärältä pohjalta. ECU käyttää anturin tietoa vain suunnilleen tasakaasulla ajettaessa ja kukaties vasta sitten kun kone on lämmennyt.

    Kandee katsella VFR Clubin sivuilta mitä aiheesta tiedetään jos ei muuten löydy vastausta.
    1000
  5. #5
    Ominaisuutena tuota catillissa ruiskukoneissa pidetään.

    Omasta 03:sta sain ominaisuuden kuriin kiristämällä imukurkkujen (ala)pannat, säätämällä synkronoinnin ja puhdistamalla nokka-akselin pulssianturin pään (takimmaisen sylinteriryhmän oikealla sivulla V:n välissä). Nyt vetää puhtaasti jo tyhjäkäynnin tuntumasta eikä veto "aaltoile".

    Palstoilla kerrotaan myös huonon akun tai löysien liitosten aiheuttavan nykimistä tai vedon "aaltoilua".
    JRH
  6.  
  7. #6
    ok, kiitoksia kommentteista.

    Pitääpä tutustua lisää ja tutkia vähän asiaa (ketjut esimerkiksi). VFR Clubin sivuilla on paljon mielenkiintoista keskustelua vastaavista ongelmista, niitä on koitettu poistaa esim. happianturi piuhojen swappayksella, venttiilien säädöillä.

    Bike Worldissa (Tre) sanoivat, että jos ei vikavalo (FI) ala vilkkumaan, niin anturit pitäis olla ok. Toisioketjun löysyys saattais aiheuttaa tällaista käytöstä.