Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    olin tuossa eilen ajelemassa ja laitoin välillä mopon parkkiin kun menin asioimaan. takaisin tullessa huomasin mopon alla öljyläikän joka oli tullut sieltä moottorin alta kytkin haarukan luota. no vaijeri kytkyhän tässä on ja siellä motin alla on se haitari kumilla peitetty osa.

    soitto eräälle asiantuntijalle niin sanoi että onko vaihdelaatikossa liikaa öljyä? no ei ole. miten sitä yhtä äkkiä lisää olisi tullut.

    ongelma poistui itsekseen eilen illalla. onko vinkkejä mistä voisi johtua?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  2. #2
    Eikös seuraava arvaus ole kampiakselin stefa moottorin päästä. Haistelitko onko kyseessä moottoriöljy vai vaihteistoöljy ?
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  3. #3
    Lainaa (hondamania @ Kesä. 26 2009,20:30) kirjoitti
    Eikös seuraava arvaus ole kampiakselin stefa moottorin päästä. Haistelitko onko kyseessä moottoriöljy vai vaihteistoöljy ?
    vaihteisto öljy. en alkanut siinä enempi pyllistelemään kun naapurit olisi luullut että se on taas ihan lärvät

    tosiaan tänäänkin ajoin ko pyörällä niin ei mitään ongelmaa. olisiko joku paineen tapainen voinut tehdä tuollaisen?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  4. #4
    Omistani ei varsinaisesti tiputtanut koskaan mutta vaihteiston takapää oli joskus jonkin verran kosteana ja sen haitarikumin alla saattoi olla sitten öljyä kun sitä irrotteli. Käsitykseni mukaan tulee pytkimen puikon reikää myöten. Ei ollut vaarallista kun laatikossa oli kuitenkin öljyä oikea määrä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  5. #5
    puikon vierestä tuli, olet oikeassa.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  6. #6
    Juu, ei ole vaarallista, ennen kuin se öljy löytää tiensä kytkinlevylle. Sitten ei paljon naarata, sen verran työtä sen vaihtamisessa on.
  7. #7
    muutama päivä meni ilman vuotoja, nyt taas pientä vuotoa menee yli ymmärryksen.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  8. #8
    k satasen ajot jäi tältä kesältä, ellen ota riskiä

    vaihdelaatikon irroitus edessä.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  9. #9
    lähipäivinä sitten irroitettu jo osia ko pyörästä.

    Vaihdoin jo välillä bilteman ölpitkin koneeseen, voin suositella, kone käy paljon nätimmin ja kulku.... sitä voi vain arvailla

    huomenna taas jatketaan bmw neen purkua.Kampiakselin steva sieltä on mennyt.

    ja tähän loppuun kuka keksi rakkauden bnw pyöriin?

    moottorissa tai tankissa oleva logo kertoo paljon tarinaa baijerin insinööri taidosta. kaksi potkuria valkoisine siipeineen ja?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  10. #10
    Niitä stefojakin on eri mallisia, bemarin oma on pelkkä huulitiiviste ilman jousta, sitten on jossain vaiheessa tullut uudempi versio, ja muistelen hämärästi lukeneeni jostain että perinteisen stefan mallinenkin olisi jostain saatavilla. Ota mitat ja käy kysymäs laakerikaupasta.

    PS. Älä laita koneeseen liikaa öljyä, lasin puoliväli on oikea määrä.
    Moto Longa - Vita Brevis
  11. #11
    Tuttu juttu. Jos vilkaiset purkukuvaa kytkimestä, huomat siellä kepulin näköisen stefan, se päästää öljyn pois.

    Paskamainen vaihdettava muuten


    T: JP
    Örk
  12. #12
    Pyörä lähtee pertteliin ajokauden loputtua. Siellä paikallinen guru tekee kanssani remontin.

    Niin Timpuralle vielä että öljyntaso on oikea.



    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  13. #13
    Ei se paha homma ole, jos ei työtä pelkää....

    Kun menet stefaa hakemaan laakeriliikkeestä, pyydä Viton mallisena/materiaalisena. Yleensä ovat tilaustavaraa noi Viton stefat. (muistaakseni se viton oli)

    Kyseisen stefan kun hain kysyin onko kauppa käyny tälle stefalle, kerto TR-Pyörän (paikallinen bmw ym. mp-korjaamo) olleen ainoa, joka oli heiltä tätä ostanut ennen minua.

    Mitatkin kertoisin jos muistaisin, tosin en tiedä onko k100:ssa edes sama kuin k1200 moottorissa.

    Päivä purkaessa ja toinen kokoomisessa, jos ei paljoo tupakki polta välil. Taitaa k100 olla kuitenki vähän kepeempi, ku k1200lt.

    Työtä se vaan on, eihän työ oo koskaan kivaa.
    *Kiistän kaiken*
    --------------------
    BMW K 1200 LT
  14. #14
    Viton mallisena? tarkoitatko MB autoja? Juu pistin paketin kokoon tai sen minkä aloitin. Öljyä lentää ajossa aina taka akselille.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  15. #15
    Lainaa (kepa09 @ Heinä. 10 2009,23:17) kirjoitti
    ja tähän loppuun kuka keksi rakkauden bnw pyöriin?
    Näin se on. Ajoin tänään Kawasaki ZR-7:ää, joka on ihan kiva kasvatettu ER-5, joka sekään ei ole huono.

    BMW on parempi.
    GSX1250FA
    XJR1300
  16.  
  17. #16
    Lainaa (Torsti @ Heinä. 18 2009,02:08) kirjoitti
    Lainaa (kepa09 @ Heinä. 10 2009,23:17) kirjoitti
    ja tähän loppuun kuka keksi rakkauden bnw pyöriin?
    Näin se on. Ajoin tänään Kawasaki ZR-7:ää, joka on ihan kiva kasvatettu ER-5, joka sekään ei ole huono.

    BMW on parempi.
    Niin jokainen tykkää omasta pyörästään.

    Bemariin vaan olen oppinut luottamaan.

    Kiitos torsti viestistä, toivottavasti näemme joskus?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.