Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Hei, olisiko kellään tarkkaa kuvaa tai linkkiä sivulle jossa on tarkka kuva cbr 125R:n ilmanputsarin kumiflärpäkkeestä joka täytyisi poistaa. Kuvassa voisi mielellään olla jonkinlainen merkintä flärpäkkeen kohdalla (esim ympyröitynä) jotta tietäisin minkä näköinen se on. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka osaavat auttaa ja opastaa. * Vastaanotan mielelläni myös muitakin nopeita ja pienitöisiä viritysohjeita.



    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  2. #2
    Vois nyt joku käydä neuvomassa kun perjantaina alkaa pyöräkausi omalta osaltani ja olisi kiva saada se laiska pyörä vähän kulkemaankin
    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  3. #3
    Ei se siitä mihinkää lähe kulkemaan vaikka repisit mitä. Älä riko mitään että saat myös takaisin kuntoon.
    Räjäytyskuva

    Tarkoittanet nr. 7 osaa. Imuäänet ehkä kasvaa. Muuta ei kyllä tapahdu.
    KTM 690SM
  4. #4
    Mulla on sellainen kutina, että palstalla on varsin vähän 125-kuskeja tahi niiden nykymalleja tuntevia puhumattakaan juuri cbr:stä. Google: "cbr 125r plastic remove" antoi ensimmäiseksi urliksi: Tämän, josta löytyi kuva tällaisesta "snorkkelista". Olisiko siis tuollainen?

    edit: Ahaa kuvaa ei voi linkittää suoraan. Toiseksi alin rivi ja oikea sarake kyseessä. Osaa nro. 7 minäkin siis veikkaisin. Voisi kai tuon metallisiivilänkin poistaa itse filsusta.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #5
    Ei taida nuo viritykset kulkemiseen oikein auttaa. Ja laillisestihan tuolle ei voi tehdä mitään. Jos sitten kulkuja haluaa lisää, niin kyllähän siihen konsteja löytyy, mutta ne eivät ole enää yhtä yksinkertaisia eivätkä yhtä halpoja. Eli taalaa tiskiin ja sitten saa mitä tilaa. Noilla pikkujutuilla voi saada vain pahimmillaan enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi. Muttei välttämättä paljon.

    t. Repa

    Edit: Niin, en minäkään noita nykymalleja tunne. Etenkään CBR:ää...



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  6. #6
    Noissa nelaripiikeissä on niin tukkoset kannet ja muut heepelit että ainoastaan ilmanputsarin modaaminen ei taida juuri auttaa kun joka puolelta muualtakin ahdistaa. Helpoin tapa saada lisää tehoa on myydä pyörä ja ostaa tilalle 2-t peli.
  7. #7
    Näistä osoitteista voi löytyä tietäjiä ja kuvia:

    Linkki1

    Linkki2
    636 -> 998
  8. #8
    No vähän laittomampikin viritys kelpaa ajellaan kiltisti niin poliisi ei sano mitään.
    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  9. #9
    Lainaa (samuli91 @ Huhti. 28 2009,17:33) kirjoitti
    No vähän laittomampikin viritys kelpaa ajellaan kiltisti niin poliisi ei sano mitään.
    Jos hitsipilli pysyy kädessä niin istuta siihen tonnisen bladen kone.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Lainaa (vetomies @ Huhti. 28 2009,18:18) kirjoitti
    Lainaa (samuli91 @ Huhti. 28 2009,17:33) kirjoitti
    No vähän laittomampikin viritys kelpaa ajellaan kiltisti niin poliisi ei sano mitään.
    Jos hitsipilli pysyy kädessä niin istuta siihen tonnisen bladen kone.
    No ei nyt tarvitse sentään liioittelemaan alkaa... *












    ...Kyllä ysisatanenkin ihan jo riittää.......... *
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  11. #11
    Noh noh pojat, älkäähän oikeesti liioitelko. 166cc kone menee vielä just ja just. Sen verran tiukkaan pakattu rakkine.
    Lähettakää kiitos vähemmän abstrakteja ideoita, semmoisia jotka ovat realistisia opiskelian kukkarolle- ja cbr:n rungolle.
    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  12. #12
    Oikeasti taitaisi olla viisainta ajaa sillä sellaisenaan kunnes saat isomman A:n kortin. Sitten saa fiksusti jo kulkevamman pelin alle.

    No, ainahan voi lähteä metsästämään isompia kaasareita ja viemään nokkia moottorikoneistamoon kireämmiksi hiottavaksi. Rahaa menee hiukkasen ja tehoja tulee lisää merkittävästi. Ajettavuus ja kierrosalue kärsii. Se, onko tuota konetta kuristettu jotenkin muuten kuin kaasuttimilla, ei ole minun tiedossani, mutta ainahan on mahdollista, että pakoputkistoakin on menty ahdistelemaan. Jos semmoista ilmiötä on havaittavissa, kun putket irroittaa, niin homma on aika helppo korjata. Ahistukset pois vaan. Mutta kun ei ole tietoa oikeasti.

    Vihje:
    Osta isompi moottori (esim 1800 cc), pane siihen turbo, välijäähdytin, ilokaasut, powercommander... Ai niin se opiskelijan lompakko... No ei sitten.

    t. repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  13. #13
    Lainaa (Repa @ Huhti. 28 2009,22:58) kirjoitti
    Oikeasti taitaisi olla viisainta ajaa sillä sellaisenaan kunnes saat isomman A:n kortin. Sitten saa fiksusti jo kulkevamman pelin alle.
    Ehdoton +1 tälle
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  14. #14
    Ei tota saa millään järkevällä rahasummalla liikkumaan mitenkään merkittävästi enemmän. 2T pelit tehtiin alunperin huomattavasti kireemmiksi ja niistä kuristukset poistamalla saatiinkin jotenkin eteneviä vehkeitä.
    KTM 690SM
  15. #15
    Suzrajan Suhari
    ^Kärsi nyt ja osta isona isompi pyörä... <--- halvin ratkaisu!
    Vielä halvempi---> ota rautasaha ja sahaa pillipoikki (pakoputki) tuntuu ainakin äänten voimistuessa kulkevan kovempaa... muuta ei nyt noista uusista 4T mopoista osaa sanoa
  16. #16
    Ehkä parempi foorumi kevari tietoa hakevalle on suomalainen Motot.net
    Löytyy myös paljon lopinää mopoista.
    R6R06
  17. #17
    Tietääkseni nykyisiä nelarikevareita ei ole sen kummemmin kuristettu, vaan ne on tehty laiskoiksi. Jos tehoja haluaa, lähtisin tiedustelemaan, passaako esim CRF:n pytty. Jos ei muu auta, niin CBR kiertoon ja NSR tilalle. Rupeaa kulkemaan ja rahaakin jäämukavasti säästöön isomman pyörän ostoa varten!
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  18. #18
    Ihan mielenkiinnosta kutkuttaisi tietää, että millaisia nuo nykypiikit on kulkemaan. Joskus piikkkiaikoina taisin saada oman Jammun TZR:n kulkemaan ~150km/h:n mittarinopeutta ja siihen aikaan Cagiva Mito oli HURRRRJA peli. Samoin joku Gileran SP tai vastaava...

    Mites nuo nykypiikit sitten? Äkkivilkaisulla kun saattaa vastaan tulevan piikin sotkea isompaankin mopottimeen ulkonäkönsä puolesta, mutta mites kulkupuoli?

    ...oi niitä aikoja...
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  19. #19
    Nykypiikit on pilattu laiskoilla 4tahtikoneilla.
    -
  20. #20
    Lainaa (GhostSpider @ Huhti. 29 2009,12:42) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta kutkuttaisi tietää, että millaisia nuo nykypiikit on kulkemaan. Joskus piikkkiaikoina taisin saada oman Jammun TZR:n kulkemaan ~150km/h:n mittarinopeutta ja siihen aikaan Cagiva Mito oli HURRRRJA peli. Samoin joku Gileran SP tai vastaava...

    Mites nuo nykypiikit sitten? Äkkivilkaisulla kun saattaa vastaan tulevan piikin sotkea isompaankin mopottimeen ulkonäkönsä puolesta, mutta mites kulkupuoli?

    ...oi niitä aikoja...
    Eivät kulje mihinkään ja ovat alitehoisuutensa vuoksi vaaraksi niin kuljettajalle kuin muillekin (jäät rekan rinnalle jos vastatuulenpuuska yllättää). Periaatteessa nelarikoneesta olisi mahdollista saada noin 200 hp litrateho, mikä tarkoittaisi 25 hp kevarista. Silloin tietysti koko kone olisi rakennettava alusta alkaen uudestaan. Eikä pyörä kulkisi silloinkaan sen paremmin kuin vanha vakio 2-t piikki.
    Kulkupuolen tärvely on kruunattu laittamalla piikkeihin tonnisen pyörän ulkonäön lisäksi myös vastaavat renkaat, ketjut ja runko = painoa helvetisti, hitausvoimat suuria (Hondan cbr:ssä tuota ongelmaa ei ole, mutta useimmissa muissa on).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Hyödyttääkö mitään jos laitan esim. kawasaki zx6r:n änkän ja otan putkesta ahistukset pois? Vai pitääkö yrittää jotain monimutkaisempia keinoja. Ihanne nopeus virityksen jälkeen tulisi olla noin 120-130km/h tasasella. Iloista pyöräkauden alkua kaikille ja nauttikaa kesän suomista kilometreistä, poistun takavasemmalle ajamaan hondalla kun eilen seisontakausi virallisesti loppui
    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  22. #22
    Tuskin tuo 6r:n vaimennin tehoihin ainakaan positiivisesti vaikuttaa, mutta jos putkessa ahisitin on, niin se varmasti vaikuttaa.
    -
  23. #23
    No osaatko kertoa missä siellä putkessa se ahistus voisi olla; alkukäyrässä, loppuosa ennen änkkää?
    pro driver

    "en oo koskaan ajanu muilla kakstahtisilla ku Suzuki PV:llä
    ja Yamaha DT:llä enkä muilla tule koskaan ajamaankaan!"
  24. #24
    Tuskinpa siinä putki ahdistaa on kuitenkin piikiks jo kohtalaisen kookasta tekoa..

    Mitä joskus tuollaisella ajanut niin laiska sen on eikä siitä mihinkään pääse. säästää ne viritys ja säästyneet sakkorahat välirahaan jota tarvit kun isompaa olet ostamassa vuoden parin sisällä!
  25. #25
    Lainaa (Hapsu @ Huhti. 28 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Huhti. 28 2009,22:58) kirjoitti
    Oikeasti taitaisi olla viisainta ajaa sillä sellaisenaan kunnes saat isomman A:n kortin. Sitten saa fiksusti jo kulkevamman pelin alle.
    Ehdoton +1 tälle *
    Ehdoton +1 tälle
    Timo Rautiainen&Trio Niskalaukaus
  26. #26
    Lainaa (GhostSpider @ Huhti. 29 2009,12:42) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta kutkuttaisi tietää, että millaisia nuo nykypiikit on kulkemaan. Joskus piikkkiaikoina taisin saada oman Jammun TZR:n kulkemaan ~150km/h:n mittarinopeutta ja siihen aikaan Cagiva Mito oli HURRRRJA peli. Samoin joku Gileran SP tai vastaava...
    Olen täsmälleen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että laki on liian tiukka ja 11 kW sijasta vaikkapa 15 kW olisi sopivampi tehoraja. Sen turvin pääsisi muun liikenteen mukana pinnistelemättä aivan äärirajoilla.

    XL 125 Varaderon mittariin sain kelatuksi vähän kelistä riippuen n. 110 km/h ja leuka tankissa 120, mihin välitykset riittävät. C-Kadett 30 vuotta sitten meni peräti 130, mutta sillä ohittaminen oli yhtä hankalaa, koska tilaa tarvittiin enemmän, jarruja rakkineessa ei ohitusaikeen mahdollisesti peruuntuessa ollut lainkaan eikä kolmosella voi kierrättää sataseen saakka. Varaderon nelonen tulee rajoittajalle vasta satasen jälkeen.

    Luonteva marssinopeus ei ylläolevasta johtuen ole satanen, vaan rahtari-80 ajalta ennen nollatoleranssia, siis todellista noin 85, ettei raskas liikenne saa kiinni, eikä saa itse raskasta liikennettä kiinni.

    Jos tuolla marssivauhdilla saa jonkun rekkaa pienemmän kiinni, niin siitä pääsee myös ohitse kun osaa. Siis samoin varauksin kuin C-Kasetillakin. Tai 200 D:lla.

    Olisihan se helpompi ajaa hieman tehokkaampana eikä nuori kuljettaja joutuisi niin haasteellisiin tilanteisiin hätäisten ja kädettömien autolijoiden vuoksi, joiden tekisi mieli ohittaa vaikka ei oikein osaakaan.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  27.  
  28. #27
    Mut eiks ton ISON AAN saa joskus 22.v tai jotai.
    Ei voi tietää ku ei oo ollu tollasii murheita!!
    Joo opettele ajaa kunnolla ja tosiaa paa pankkii sakkorahat ja noi virirahat. Elämä alkaa vasta 200km/h jälkee! Nauti ISONA poikana vauhdista ja TEHOSTA, niiku meki! POLVET ja HAMPAAT HAKKAA YHTEE Ku pelottaa. ko ollaa jo nii hemmetin vahnoja! eiks nii?
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0